Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Vastgoed

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
4396 berichten
  • Pagina 224 van 294
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 222
  • 223
  • 224
  • 225
  • 226
  • …
  • 294
  • Volgende
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken - private banking

Prijzen vastgoed gaan de komende jaren...

Peiling eindigde op 27 juli 2012, 13:29

verder stijgen
19
16%
stabiliseren
36
30%
lichtjes dalen
32
27%
serieuze correctie ondergaan
33
28%

Totaal aantal stemmen: 120
Je stem is verwerkt.

Oudere Jongere
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Oudere Jongere
Verstuur privébericht

Re: Vastgoed

• Citeer

Bericht door Oudere Jongere » 9 september 2013, 09:28

Spruitekop schreef: Een belangrijke en niet te vergeten factor is dat je bij renovatie het grote voordeel hebt van alles aan 6% te doen en dat je dan in vele gevallen nog eens de kans hebt om een klein beschrijf te hebben. Da's al 5% in de zak bij de aankoop en nog eens 15% in de zak voor de BTW. Verder ontsnap je aan de vele normen die bij nieuwbouw worden opgelegd.
Een villa's uit de jaren '70-80 met klein beschrijf bij? Show me :)! Akkoord van de 6% BTW maar al wat dat doet is helpen je meerkost t.o.v nieuwbouw wat te verbeteren.
Vaak wordt bij dergelijke renovaties ook een stuk afgebroken en herzet of vervangen (van die mooie veranda's achter de keuken) of het volume uitgebreidt; voor die delen gelden dezelfde regels als nieuwbouw. En helemaal je zin doen botst als snel tegen budgettaire beperkingen . In die zin is een rijhuis een stuk makkelijker volledig te vernieuwen. Daar dragen vaak enkel de gevels en zijmuren; verbouwen betekent strippen, beneden poutrellen steken en openmaken + een groot raam naar koer/tuintje, trap omkeren en voor de rest uw creativiteit loslaten. Bij villa's, zeker de mooiere (meer dan een rechthoek met een dak op) word je vaker beperkt door dragende muren binnen en de algemene lay-out.
Predah schreef:Hetgeen mij opvalt is dat huizen van rond 300-350k, niet al te oud, in een zeer degelijke staat snel verkocht geraken.
De prijsvork daaronder, 250-300k, oudere huizen, die toch al redelijk wat renovatie nodig hebben, blijkbaar langer te koop blijven staan.
Begrijpelijk, met 100 000 euro budget voor de totaalrenovatie van een vrijstaand huis zal je niet gek moeten doen. Tenzij je veel zelf doet natuurlijk (Zelf doen=genre een badkamer plaatsen, niet een gyprocwand plaatsen), maar zo beperk je het doelpubliek al sterk.
Ik zie zelfs nog veel oudere huizen met een 325-500k vraagprijs die volgens mij eerder in een 200-375k vork thuishoren. En aangezien ze blijven te koop staan ben ik de enige niet.
Spruitekop schreef:Het is altijd de keuze die je moet maken hé. 30 jaar werken en je kot afbetalen en dan een eigen dak boven je hoofd hebben of 55 jaar of meer huren.
jempi25 schreef:Huren is ook duur maar kopen is 30 jaar vast hangen aan een lening, waarvoor je dag en nacht moet werken!
Da's de essentie. Tussen de jaren '50 en nu: voor elke generatie was het anders, gemakkelijk is het nooit geweest.

sleepnot
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer sleepnot
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door sleepnot » 9 september 2013, 09:44

mickymouseke schreef:hoe meer ik hier lees .. hoe zotter ik kom ... omdat ik het nu helemaal niet meer weet :-\
Da's het begin van de wijsheid: inzien hoe weinig we eigenlijk weten ;)

De rest is hoofdzakelijk speculatie (en dan bedoel ik in niet-financiële zin van het woord)

Predah
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Predah
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Predah » 9 september 2013, 09:54

Mijn maag draait telkens om als ik een collega van mij hoor: Zijzelf en haar man hebben respectievelijk een banaba en een bachelor. (Hijzelf is ontslagen en zit momenteel thuis om voor de kindjes te zorgen geen opvangkosten) Zij betrekken al jaren een huurhuis (weigeren om een goed aan te schaffen) Zij hebben jaren het geld buiten gesmeten. Vele vakantie's en altijd de nieuwste macbook aangeschaft. Zijn ondertussen al wat ouder geworden en het besef begint te komen dat altijd huren geen goede optie was. Gevolg: Ze gaan aankloppen voor een sociale woning. wat blijkt nu: Doordat het loon van hem laag is (werkloosheidsuitkering) komen ze in aanmerking voor een nieuwbouw sociale woning. Andere mensen zitten maar te wroeten om iets voor elkaar te krijgen en anderen krijgen het in de schoot geworpen. Arm België.

Oudere Jongere
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Oudere Jongere » 9 september 2013, 10:11

Maar neen, Predah!

je moet die mensen juist dankbaar zijn!

Keynes! Spaarparadox! Lees toch eens het evangelie volgens Paul De Grauwe (mompelt: Wij danken Keynes). Het is precies dank zij zulke mensen dat de economie draait en wij kunnen sparen.

TNTim
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer TNTim
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door TNTim » 9 september 2013, 10:19

Oudere Jongere schreef: villa's uit de jaren '70-80 met klein beschrijf bij? Show me :)!
Tja, wat is een 'villa' he... Beantwoordt dit: http://www.immoweb.be/nl/Buy.estate.cfm ... g=N#onglet" onclick="window.open(this.href);return false; ? Hier in onze streek vind je er zo veel.
Edit: beter voorbeeld: http://www.immoweb.be/nl/Buy.estate.cfm ... g=N#onglet" onclick="window.open(this.href);return false;
Oudere Jongere schreef:Vaak wordt bij dergelijke renovaties ook een stuk afgebroken en herzet of vervangen (van die mooie veranda's achter de keuken) of het volume uitgebreidt; voor die delen gelden dezelfde regels als nieuwbouw.
Is dit echt zo? Ik heb al veel aannemers horen verkondigen dat als iets grenst aan de bestaande woning, dat het dan aan 6% kan.Tot zelfs een terras, omheining en hek. Wel geen idee of het wettelijk juist is wat ze verkondigden...

Wat mij opvalt uit mijn directe omgeving is dat er weinig koppels het nog zien zitten om te verbouwen. Als ze erin gaan, moet alles perfect in orde zijn, hiervoor zijn ze graag bereid 50.000€ extra te betalen. (waar dan nog schrijfkosten op akte en lening + registratierechten bijkomen) Achteraf wordt er dan volop geklaagd dat het huis toch niet helemaal hun zin is, want een ander heeft alles gekozen, en dat een eigen huis toch zooooo duur is. Koppels die verbouwen worden dan weer bekeken als gierigaards en gekken.

Wij zijn nu bijna rond met onze verbouwing (2 jaar geleden gekocht) en we hebben laatst nog de opmerking gehad van zo'n koppel of we achteraf gezien niet beter een huis zoals het hunne hadden gekocht. Ik heb daar maar beleefd 'niet echt' op geantwoord... Meer ingaan op de feiten zoals onze halfopen tov hun gesloten (15m tov 6m straatbreedte), zelf gekozen afwerking tov goesting van een ander, garantie op al het gewijzigde (product en aannemersgarantie) tov 'verrassing!', vernieuwd dak tov het door de makelaar verkondigde 'het dak kan zeker nog 5 jaar mee', 260 m² bewoonbare oppervlakte tov 160m², ...
En dit dan uiteindelijk voor dezelfde prijs. (prijs van hun huis ken ik ook, want ik heb hun lening onderhandeld ::) )
Laatst gewijzigd door TNTim op 9 september 2013, 10:55, 2 keer totaal gewijzigd.

TNTim
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer TNTim
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door TNTim » 9 september 2013, 10:52

Oudere Jongere schreef:Maar neen, Predah!

Keynes! Spaarparadox! Lees toch eens het evangelie volgens Paul De Grauwe (mompelt: Wij danken Keynes). Het is precies dank zij zulke mensen dat de economie draait en wij kunnen sparen.
;D

Ik deel wel Predah zijn/haar gevoel, heb ook zo'n voorbeelden in kennissenkring.
Langs de andere kant denk ik dan dat ze misschien slimmer zijn dan ons. Zij profiteren en genieten van het leven terwijl wij sparen voor later, maar komt er wel een 'later'? :-\

Oudere Jongere
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Oudere Jongere » 9 september 2013, 11:14

TNTim schreef: Tja, wat is een 'villa' he... Beantwoordt dit: http://www.immoweb.be/nl/Buy.estate.cfm ... g=N#onglet" onclick="window.open(this.href);return false; ? Hier in onze streek vind je er zo veel.
Wow. Extra punten voor de platencollectie op zolder O0 . En een dezelfde keuken zoals wij eruit gesloopt hebben (ter verdediging van onze vorige eigenaar: de betere handgrepen). Maar dit onroerend goed is voor mij een vrijstaand huis. Enkel foute immo's en de statistieken noemen dit een villa. Staat ook correct als "woning" op het promotiebord. Momenteel zijn er weinig liefhebbers van beige marmer en lichtbruine tegeltjes, helaas. Maar de eigenaars vinden het wel ne "propere living" en een "schoon keuken".
Dit is een mooi voorbeeld van de overwaarderingen die we eerder bespraken. Dergelijk huis (jaren '50-60') maar zonder de verbouwingen gaat hier (westrand Gent) zo'n 180k - 200k.
Oudere Jongere schreef:
TNTim schreef:Vaak wordt bij dergelijke renovaties ook een stuk afgebroken en herzet of vervangen (van die mooie veranda's achter de keuken) of het volume uitgebreidt; voor die delen gelden dezelfde regels als nieuwbouw.
Is dit echt zo? Ik heb al veel aannemers horen verkondigen dat als iets grenst aan de bestaande woning, dat het dan aan 6% kan.
Tot zelfs een terras, omheining en hek. Geen idee of het wettelijk juist is wat ze verkondigden...
Sorry, misverstand: ik bedoelde de bouwvoorschriften en regels van EPB.
Over die 6% kunnen we beter een aparte thread starten. Al 3 jaar miserie mee. Het huis zelf is duidelijk: zo goed als altijd 6%. Als je buiten komt: was al een soep en is dit jaar ook veranderd. Terras: 6%. Tuinpad en 21% alles daartussen: een soep. Veel aannemers kletsen uit hun nek als het over de BTW gaat, sommige uit onwetendheid, andere moedwillig. EIgen ervaring: momenteel toegangspoort aan het plaatsen, die zijn expliciet door de wet uitgesloten van het verlaagd tarief en moeten aan 21% BTW gefactureerd worden. Twee van de offertes vermeldden 6% .
TNTim schreef:Wat mij opvalt uit mijn directe omgeving is dat er weinig koppels het nog zien zitten om te verbouwen. Als ze erin gaan, moet alles perfect in orde zijn, hiervoor zijn ze graag bereid 50.000€ extra te betalen. (waar dan nog schrijfkosten op akte en lening + registratierechten bijkomen) Achteraf wordt er dan volop geklaagd dat het huis toch niet helemaal hun zin is, want een ander heeft alles gekozen, en dat een eigen huis toch zooooo duur is. Koppels die verbouwen worden dan weer bekeken als gierigaards en gekken.

Als verbouwer moet je inderdaad goed gek zijn (Heb er 3 achter de rug nu). In mijn persoonliijke directe vriendenkring: slechts één koppel dat een nieuwbouw gezet heeft. Alle anderen hebben "volledig verbouwd". Uitgebreide vriendenkring: misschien 10% nieuwbouw. Mij heeft nog nooit iemand een gierigaard genoemd of zich afkeurend over verbouwen uitgesproken.
TNTim schreef:Wij zijn nu bijna rond met onze verbouwing (2 jaar geleden gekocht) en we hebben laatst nog de opmerking gehad van zo'n koppel of we achteraf gezien niet beter een huis zoals het hunne hadden gekocht. Ik heb daar maar beleefd 'niet echt' op geantwoord... Meer ingaan op de feiten zoals onze halfopen tov hun gesloten (15m tov 6m straatbreedte), zelf gekozen afwerking tov goesting van een ander, garantie op al het gewijzigde (product en aannemersgarantie) tov 'verrassing!', vernieuwd dak tov het door de makelaar verkondigde 'het dak kan zeker nog 5 jaar mee', 260 m² bewoonbare oppervlakte tov 160m², ...
En dit dan uiteindelijk voor dezelfde prijs. (prijs van hun huis ken ik ook, want ik heb hun lening onderhandeld ::) )
Wie verbouwd heeft weet dit: beste prijs/qualiteitsverhouding. Maar je moet je handen vuil willen maken (letterlijke en figuurlijk). Het feit dat jij hun lening onderhandelde illustreert dat perfect. Wil je een instapklare woning of een nieuwbouw-SOD dan betaal je de prijs van het gemak.

TNTim
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer TNTim
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door TNTim » 9 september 2013, 11:26

Oudere Jongere schreef:Wow. Extra punten voor de platencollectie op zolder O0 . En een dezelfde keuken zoals wij eruit gesloopt hebben (ter verdediging van onze vorige eigenaar: de betere handgrepen). Maar dit onroerend goed is voor mij een vrijstaand huis. Enkel foute immo's en de statistieken noemen dit een villa. Staat ook correct als "woning" op het promotiebord. Momenteel zijn er weinig liefhebbers van beige marmer en lichtbruine tegeltjes, helaas. Maar de eigenaars vinden het wel ne "propere living" en een "schoon keuken".
Dit is een mooi voorbeeld van de overwaarderingen die we eerder bespraken. Dergelijk huis (jaren '50-60') maar zonder de verbouwingen gaat hier (westrand Gent) zo'n 180k - 200k.
Je hebt gelijk, was een slecht voorbeeld en had originele post nog geëdit om dit aan te geven. Blijkbaar net iets voor jouw quote, dus bij deze: http://www.immoweb.be/nl/Buy.estate.cfm ... g=N#onglet" onclick="window.open(this.href);return false;
'villa' met klein beschrijf.
Oudere Jongere schreef: Mij heeft nog nooit iemand een gierigaard genoemd of zich afkeurend over verbouwen uitgesproken.
Ons is dit ook nog nooit verweten, maar blik in hun ogen verraadt veel.
De steeds weerkerende: 'goh, ik ben toch blij dat wij niets meer moesten doen aan ons huis' spreekt ook boekdelen. :)

Oudere Jongere
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Oudere Jongere » 9 september 2013, 12:43

Jamaar TNTim, BJ 1961! ;D
Dit illustreert trouwens alweer mijn punt: in onze ogen is er geen verschil tussen die 2 voorbeelden: beide moeten volledig gerenoveerd worden om er een moderne woning van te maken.
Mooie aanbod trouwens; 50k eraf en verplaatsen naar binnen een straal van 20km rond Gent en ze hebben een koper. Bijhorend zicht graag mee verplaatsen :)

Even serieus: je tweede voorbeeld lijkt héél erg op onze gezinswoning voor de verbouwing. Gekocht voor 220k+kosten, voor 145k verbouwingen aan gedaan. Besparing door eigen werk schat ik op een 25-30k. De reacties die we kregen waren eerder genre "Ik wou dat ik het ook kon".
De 20-ers die ik ken zouden maar al te graag een dergelijk project ook starten. Voor hen is echter de financiering het probleem, niet het werk.

De eerlijke en professionele manier waarop de immo's in jouw regio deze panden in de markt zetten is ongelofelijk. Bij dat tweede pand staat dus gewoon "te renoveren". Ik ken er een paar die je tweede voorbeeld als "licht op te frissen" zouden aanprijzen. Heeft misschien veel te maken met de markt in jouw regio, maar toch.

Jeffer
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Jeffer
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jeffer » 9 september 2013, 12:48

Ik begrijp beide standpunten: als je goed kan verbouwen (veel zelf doen of je kent goei werkvolk), kan je wss goei zaken doen. Het is echter lang niet voor iedereen. Ik ken ook mensen die in de verbouwwoede zijn gestapt met weining kennis van zaken en die hebben veel geld gespendeerd aan een oud huis waar nog veel aan mankeert wegens slecht verbouwd en/of miserie met aannemers. Anderen hebben dan zelf weer iets tofs gemaakt. Ken jezelf voor je eraan begint.

Oudere Jongere
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Oudere Jongere » 9 september 2013, 13:23

Jeffer schreef:Ken jezelf voor je eraan begint.
En voor wie er een heeft: Ken uw partner. Jeffer heeft gelijk, de druk vaak is enorm.

Spruitekop
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Spruitekop
Verstuur privébericht Website

• Citeer

Bericht door Spruitekop » 9 september 2013, 19:45

Oudere Jongere schreef:Een villa's uit de jaren '70-80 met klein beschrijf bij? Show me :)! Akkoord van de 6% BTW maar al wat dat doet is helpen je meerkost t.o.v nieuwbouw wat te verbeteren.
Ik had het over het rijhuisje van de universitair, sorry. Ik had mij daar niet correct uitgedrukt.
Een ouder rijhuisje (gesloten of HOB) renoveren lijkt me nog een goed haalbare zaak. Klein beschrijf en renoveren aan 6%. Wie naar 250-275 of 300K€ moet gaan als jong gezin zonder hulp lijkt me 'n moeilijke zaak. Ik denk dan ook dat dit segment aantrekkelijk gaat blijven. Het zit in het segment van de opbrengseigendommen én in het segment dat nog betaalbaar is voor de jeugd.
Eén probleem ze willen d'er allemaal zo snel mogelijk in (de jeugd heeft geen tijd) en ze willen niet wonen in 'n verbouwing.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!

mickymouseke
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer mickymouseke
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door mickymouseke » 9 september 2013, 21:07

TNTim schreef:
Oudere Jongere schreef:Maar neen, Predah!

;D

Ik deel wel Predah zijn/haar gevoel, heb ook zo'n voorbeelden in kennissenkring.
Langs de andere kant denk ik dan dat ze misschien slimmer zijn dan ons. Zij profiteren en genieten van het leven terwijl wij sparen voor later, maar komt er wel een 'later'? :-\
een voorbeeldje uit het leven gegrepen
ons bomma geraakte ih rusthuis ...eigen arbeiderswoningsKE , altijd gewerkt
maar haar pensioen dekt niet de kosten van het rusthuis (1400 e zoiet ) gevolg ... huisje verkopen en we moeten aan de spaarboek beginnen knabbelen ... :'(
de buur komt ook ih rusthuis , maar heeft "geen nagel om aan zn gat te krabben".. geen kinderen, geen huis , geen geld
wa denkt ge dat er gaat gebeuren ????
en wie heeft heel zijnleven het schoonst en leukst geleefd ???
tzijn zotten die werken en ploeteren .....hoewel ik het zelf ook doe zulle :(

Spruitekop
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Spruitekop
Verstuur privébericht Website

• Citeer

Bericht door Spruitekop » 9 september 2013, 21:32

Vraagstuk: De buur is 65, heeft 1100€ pensioen en moet daarvan 550€ huur betalen, 125€/maand elektriciteit en gas, 20€/maand water, 50€ syndic, 130€/maand medicatie en 125€/maand aan dokterskosten, kiné en pedicure, 35€/maand kabel-tv en telefoon, 50€/maand voor verzekeringen (brand, familiale) en 10€/maand voor de vuilkar.

1) Hoeveel broden kan de buurman kopen per maand als je weet dat 'n brood 2.10€ kost?
2) Hoeveel sneetjes droog brood kan de buurman elke dag eten als je weet dat er in één groot brood gemiddeld 22 sneetjes zitten?

@ M Mouse: het is door die bepaalde mentaliteit: "De andere betaalt later toch, dus ik profiteer dubbel en dik" dat we in deze economische crisis zitten. Bereid je dus maar voor dat hier 'n eind gaat aan komen. Problemen om rond te komen? Ticket naar Siberië.
De rit op de kermis op kosten van de volgende generatie(s) gaat niet blijven duren, geloof me. (en bereid je dus maar voor) ;)
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!

mickymouseke
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer mickymouseke
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door mickymouseke » 9 september 2013, 23:06

ik vind dat die kermisrit nogal redelijk lang duurt ...
in de gazet lees je soms toch zo absurde situaties .. ik kan er niet direct concreet opkomen
genre "asielzoeker KRIJGT geen opvang " zoveel euro per dag vd staat als schadevergoeding... cadeau hé !
er was er zo eens ene ... "zijn wandelpad was niet toegankelijk naast zijn huis "zoiet ... hopla x euro schadevergoeding per dag hé
daklozen krijgen geen opvang ... dan steken we ze in een hotel ...
als ik een uurke zou doordenken ik zou een hele waslijst kn schrijven met wantoestanden waar mijn broek van afzakt

tja , den diene dat ervan profiteert heeft het dan toch maar gehad ...
ik kan zo direct minstens 10 man opnoemen , die OFFICIEEL geene klop uitvoeren /uitgevoerd hebben.
maar er zijn dr die effectief te lui zijn om hun ogen open te houden en incasseren vd dop
maar er zijn er nog meer die ih zwart wa gaan kuisen, gras afrijden , schilderen etc...
die werken nogniet de helft van ik , maar vangen wel "dobbele " pré ...wie is er nu de zot ....
ik zekers hé ....
bon ! t moest er ies af ! ;)

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

4396 berichten
  • Pagina 224 van 294
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 222
  • 223
  • 224
  • 225
  • 226
  • …
  • 294
  • Volgende

Terug naar “Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy