Vastgoed
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Re: Vastgoed
Ben je al op de straat gekomen om te schreeuwen dat het moet stoppen?mickymouseke schreef:ik vind dat die kermisrit nogal redelijk lang duurt ...
Als er niemand op de straat komt om aan die "flosch" te trekken om de rit op de kermismolen te beëindigen draait de molen door, want niemand moppert, iedereen is tevreden, er is geen protest, dus: iedereen stemt er mee in, ja toch?
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
-
mickymouseke
- Jr. Member

- Contacteer:
ahum ... iedereen moppert en spreekt schande maar tzijn de politiekers ( lees zakkenvullers ) die kn beslissen en wetten en regels wijzigen ... niet ik .... er zijn er weinigen die niet -populaire beslissingen zullen doorvoeren, eind mei zijnt verkiezingen remember
trouwens ... ik mag hier op mijne oprit staan schreeuwen zo hard ik wil .... dan is het morgen nog steeds hetzelfde
en heb ik een buil erbovenop , van de sloef van mijn buur tegen mijne kop
ik ga dodo doen ... morgen om 8 u travakken zodat met mijn geld / belastingen de anderen betaald kn worden ... die zich morgen om 07 u nog ies omdraaien in hunnen beddebak
trouwens ... ik mag hier op mijne oprit staan schreeuwen zo hard ik wil .... dan is het morgen nog steeds hetzelfde
en heb ik een buil erbovenop , van de sloef van mijn buur tegen mijne kop
ik ga dodo doen ... morgen om 8 u travakken zodat met mijn geld / belastingen de anderen betaald kn worden ... die zich morgen om 07 u nog ies omdraaien in hunnen beddebak
Op den duur treedt er gewenning op he, we zijn het nu al zolang gewoon.Spruitekop schreef:Ben je al op de straat gekomen om te schreeuwen dat het moet stoppen?
Als er niemand op de straat komt om aan die "flosch" te trekken om de rit op de kermismolen te beëindigen draait de molen door, want niemand moppert, iedereen is tevreden, er is geen protest, dus: iedereen stemt er mee in, ja toch?
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Voor mensen die klaar staan voor koopjes, daarnet in Econoshock 2.0: een appartement van 45m² voor 17.781€ !
Zo maak je natuurlijk bubbels, als je steden (zo groot als Gent bouwt) in het hol van Pluto, op plaatsen waar geen werkgelegenheid is.
In 2011 waren het al spooksteden (slechts 20% bewoond) en men blijft maar doorgaan met bouwen. Binnenkort gaat het hier als voorbeeld gebruikt worden waarom de vastgoedprijzen in België gaan instorten.
Zo maak je natuurlijk bubbels, als je steden (zo groot als Gent bouwt) in het hol van Pluto, op plaatsen waar geen werkgelegenheid is.
In 2011 waren het al spooksteden (slechts 20% bewoond) en men blijft maar doorgaan met bouwen. Binnenkort gaat het hier als voorbeeld gebruikt worden waarom de vastgoedprijzen in België gaan instorten.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
-
mickymouseke
- Jr. Member

- Contacteer:
17 000 euro
dan koop ik er in ene keer twee
Nu is daar mss nog niks te zien ... binnen 5 of 10 jaar of zo kunde dr mss niemer trappen ...who knows
werkgelegenheid ? astis om er zelf te gaan wonen as we op pensioen zijn dan meot er geen werkgelegenheid zijn hé
en als in marrakech de zon schijnt ... zal die in tamansourt ook wel schijnen zekers ...
ik vind dat zo zot nog niette .... spijtig dat ik niet wat ouder ben ....
Nu is daar mss nog niks te zien ... binnen 5 of 10 jaar of zo kunde dr mss niemer trappen ...who knows
werkgelegenheid ? astis om er zelf te gaan wonen as we op pensioen zijn dan meot er geen werkgelegenheid zijn hé
en als in marrakech de zon schijnt ... zal die in tamansourt ook wel schijnen zekers ...
ik vind dat zo zot nog niette .... spijtig dat ik niet wat ouder ben ....
Is a high home ownership rate a sign of a successful country?
http://marginalrevolution.com/marginalr ... untry.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nee dus, immo-bilisme
is bijv.een gevolg.
http://marginalrevolution.com/marginalr ... untry.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nee dus, immo-bilisme
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Veel heeft natuurlijk te maken met de tradities van een volk en het beleid van zijn overheid.
Een artikeltje van Tends: De vastgoedbubbel is 'n mythe.
Een artikeltje van Tends: De vastgoedbubbel is 'n mythe.
spruitekop
1 U bent vooringenomen,
2 Men spreekt met iemand die er alle belang bij heeft, om dit te vertellen.
U vermeld 'vooringenomen' uit dezelfde bron, Trends, niet onderstaand artikel, dat 'waarschijnlijk' niet in uw kraam paste,
http://trends.knack.be/economie/nieuws/ ... 090128.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
1 U bent vooringenomen,
2 Men spreekt met iemand die er alle belang bij heeft, om dit te vertellen.
U vermeld 'vooringenomen' uit dezelfde bron, Trends, niet onderstaand artikel, dat 'waarschijnlijk' niet in uw kraam paste,
http://trends.knack.be/economie/nieuws/ ... 090128.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrick1, bij een kleine rentestijging zie ik het vastgoed niet echt goedkoper worden. Dat kan zo nog even doorgaan, zolang de immigratiepoort blijft openstaan zal dit piramidespel aantrekkelijk blijven.
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
U gebruikt het 'juiste woord', 'piramidespel'. Wanneer men vroeg instapt, en 'op tijd' uit stapt, voor de piramide instort is het goed. Wie echter instapt net voor de piramide instort, is gezien.Spaarplan schreef:Patrick1, bij een kleine rentestijging zie ik het vastgoed niet echt goedkoper worden. Dat kan zo nog even doorgaan, zolang de immigratiepoort blijft openstaan zal dit piramidespel aantrekkelijk blijven.
De moeilijk te beantwoorden vraag is,
1 Wanneer bereikt de piramide haar hoogtepunt.
2 Wanneer en hoe snel zal de piramide in elkaar zakken.
Toen ik onlangs, samen met mijn kleindochter een cake probeerde te bakken, zakte deze cake snel in elkaar. Toegegeven, ik ben een kluns wat koken betreft.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
En die econoom van ING is dat niet? Die willen zo weinig mogelijk leningen uitschrijven om hun leverage weer op peil te brengen.patrick1 schreef:U vermeld 'vooringenomen' uit dezelfde bron, Trends, niet onderstaand artikel, dat 'waarschijnlijk' niet in uw kraam paste,
Of de koper nadien dubbel zoveel intrest moet betalen dat maakt hun rekening niet, integendeel zelfs.
Spruitekop schreef:En die econoom van ING is dat niet? Die willen zo weinig mogelijk leningen uitschrijven om hun leverage weer op peil te brengen.patrick1 schreef:U vermeld 'vooringenomen' uit dezelfde bron, Trends, niet onderstaand artikel, dat 'waarschijnlijk' niet in uw kraam paste,
Of de koper nadien dubbel zoveel intrest moet betalen dat maakt hun rekening niet, integendeel zelfs.
De trend is dat banken tegenwoordig maar 70 % lenen van de prijs van de woning, dus, 30 % eigen kapitaal is noodzakelijk. Leningen op 30 jaar, laat staan 40 jaar worden nog zelden aanvaard.
Hoe komt dat, denkt u, dat de banken zo voorzichtig zijn ? Zien de banken de onweersbuien afkomen ? Of is het een tropische storm zoals er in de VS veel voorkomen ? Vraag het uw bankier, uw rots in de branding.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Ze zullen binnenkort de kraan wel open zetten.
Scheiding tussen zakenbanken en spaarbanken.
Dat wil zeggen dat de spaarbanken met hun 246 miljard € maar 2 kanten uit kunnen:
- Staatsobligaties kopen.
- Private kredieten verkopen.
De regering loopt al voorop op Europa. Om het geld van de burger te beschermen, dag Jan!
Als de spaarder niet wil intekenen op het staatsfonds dan zullen we de spaarbanken wel aanspreken om met het spaargeld staatsobligaties te kopen. Dan zit het geld van de spaarder toch in de Belgische staatsschuld ook al kiest de burger er zelf niet voor.
Scheiding tussen zakenbanken en spaarbanken.
Dat wil zeggen dat de spaarbanken met hun 246 miljard € maar 2 kanten uit kunnen:
- Staatsobligaties kopen.
- Private kredieten verkopen.
De regering loopt al voorop op Europa. Om het geld van de burger te beschermen, dag Jan!
Als de spaarder niet wil intekenen op het staatsfonds dan zullen we de spaarbanken wel aanspreken om met het spaargeld staatsobligaties te kopen. Dan zit het geld van de spaarder toch in de Belgische staatsschuld ook al kiest de burger er zelf niet voor.
Reken even mee. Een gemiddeld maandinkomen is 2000 euro netto. Een gemiddeld appartementje hier in de straat kost minstens 130000 euro, met alle kosten (nieuwe keuken, notaris... you name it) makkelijk 150000 euro. Doe daar de kosten van het lenen en de andere woonkosten nog bij en voor je het weet heb je met een lening op 20 jaar makkelijk meer dan 200000 euro betaald op 20 jaar (en dan ben ik conservatief wat de kosten betreft). Reken nu nog eens uit wat dat geeft tegenover dat gemiddeld inkomen per maand... juist! Vastgoed is schandalig duur geworden en ik heb de indruk dat onze politici er alles aan doen om dat zo te houden, vergeet niet dat velen meerdere eigendommen hebben EN verhuren.
Dat vastgoed duur is zal niemand ontkennen. Maar wat kan je er als particulier aan doen? Toen wij hebben gekocht in 2006 was het ook al peperduur hoor. Toen gingen de prijzen ook zakken (dat beweerden ze op dat moment ook al 10 jaar)
Toen de beslissing genomen om alsnog iets te kopen. Hadden we dan 7 jaar moeten huren? Kost ook handenvol geld.
Alles lijkt erop dat de prijzen gaan zakken, maar alsnog is daar in de realiteit weinig van te merken. Ja de peperdure villa's. Die zakken in prijs, maar die wil niemand nog. Een degelijke woning in de categorie 200.000 tot 300.000 is snel verkocht.
Toen de beslissing genomen om alsnog iets te kopen. Hadden we dan 7 jaar moeten huren? Kost ook handenvol geld.
Alles lijkt erop dat de prijzen gaan zakken, maar alsnog is daar in de realiteit weinig van te merken. Ja de peperdure villa's. Die zakken in prijs, maar die wil niemand nog. Een degelijke woning in de categorie 200.000 tot 300.000 is snel verkocht.