Vastgoed
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
JanusBananus
- Hero Member

- Contacteer:
Re: Vastgoed
Bij deze het scenario wat ik enige tijd geleden hier reeds beschreef:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/e ... ogste_peil" onclick="window.open(this.href);return false;
Het bedrag van de gemiddelde lening blijft oplopen maar het aantal toegekende leningen daalt met bijna 10%. De ondersten vallen het eerst weg
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/e ... ogste_peil" onclick="window.open(this.href);return false;
Het bedrag van de gemiddelde lening blijft oplopen maar het aantal toegekende leningen daalt met bijna 10%. De ondersten vallen het eerst weg
-
neuro
Het slimste dat je memonteel kan doen met je hipothecijre lening : niéts vervroegd afbetalen. Gewoon zijn gang laten gaan. Elke euro die je afbetaalt trek je af. Aftrekken is in deze tijd de boodsgap.
-
JanusBananus
- Hero Member

- Contacteer:
Je bent toch op de hoogte van de beperking tot zo'n 2260 EUR verhoogd met 750 EUR voor de eerste 10 jaar. Dit bedrag wordt wel jaarlijks verhoogd. Zoals de meesten hier wel weten kan je dus zeker NIET elke euro aftrekken. Dit is omgekerend zo'n goede 500 EUR per maand. Voor nieuwe hypothecaire leningen met de huidige hoge vastgoedprijzen denk ik niet dat veel koppels met een maandelijkse aflossing van 500 EUR toekomen. Misleid deze mensen dus aub niet door hier zo'n onvolledige beweringen te verkondigen.neuro schreef:Het slimste dat je memonteel kan doen met je hipothecijre lening : niéts vervroegd afbetalen. Gewoon zijn gang laten gaan. Elke euro die je afbetaalt trek je af. Aftrekken is in deze tijd de boodsgap.
-
JanusBananus
- Hero Member

- Contacteer:
Het voordeligste dat je in de huidige omstandigheden kan doen is dus alles hierboven (met marge voor de jaarlijkse verhogingen) vervroegd afbetalen rekening houdend met eventuele kosten die je bank hiervoor zou aanrekenen. Dit omdat de beste investering met de huidige lage rendementen is je schulden af te lossen.
-
anonymous6
Niet akkoord.JanusBananus schreef:Het voordeligste dat je in de huidige omstandigheden kan doen is dus alles hierboven vervroegd afbetalen . Dit omdat de beste investering met de huidige lage rendementen is je schulden af te lossen.
Mijn lening (vast, 12j) is aan 2,19%.
Mijn spaargeld brengt gemiddeld meer op (het dubbele en meer), dus ik ben beter om m'n hypotheek ongemoeid te laten.
Er wordt hier precies gedaan alsof er een algemene regel is. Sommigen hebben er een handje van weg.
- Bestaat er maar één rente tarief.
- Alleen met vaste rente voet.
- Geen mogelijkheid op herziening van de tarief.
- Een enkele mogelijkheid op belastingvermindering.
Voor elke lijn zijn er meerdere mogelijkheden. Toch hebben er al een beste oplossing.
- Bestaat er maar één rente tarief.
- Alleen met vaste rente voet.
- Geen mogelijkheid op herziening van de tarief.
- Een enkele mogelijkheid op belastingvermindering.
Voor elke lijn zijn er meerdere mogelijkheden. Toch hebben er al een beste oplossing.
-
neuro
De meeste leningen worden door 2 mensen afbetaald, namelijk samenwonende of getrouwde koppels, of zelfs gewoon 2 mensen zonder relatie. In al deze gevallen geldt deze beperking PER PERSOON. Dus het maandelijks af te trekken maximum mag je door twee delen!JanusBananus schreef: Je bent toch op de hoogte van de beperking tot zo'n 2260 EUR verhoogd met 750 EUR voor de eerste 10 jaar. Dit bedrag wordt wel jaarlijks verhoogd. Zoals de meesten hier wel weten kan je dus zeker NIET elke euro aftrekken. Dit is omgekerend zo'n goede 500 EUR per maand. Voor nieuwe hypothecaire leningen met de huidige hoge vastgoedprijzen denk ik niet dat veel koppels met een maandelijkse aflossing van 500 EUR toekomen. Misleid deze mensen dus aub niet door hier zo'n onvolledige beweringen te verkondigen.
-
anonymous6
De rekening die Janus maakte, was al gebaseerd op TWEE personen, hoor:
2.260 + 750 = 3.010
x2 personen = 6.020
/12 maanden = 501,66 EUR per maand.
2.260 + 750 = 3.010
x2 personen = 6.020
-
JanusBananus
- Hero Member

- Contacteer:
Klopt. Dankjewel.djtw schreef:De rekening die Janus maakte, was al gebaseerd op TWEE personen, hoor:
2.260 + 750 = 3.010
x2 personen = 6.020
-
JanusBananus
- Hero Member

- Contacteer:
Gedeeltelijk mee akkoord. Je moet zeker geen mooie TAK21 van in de goede tijd (met hoge gegarandeerde rentevoeten) of een obligatie van enkele jaren terug met een stevig dividend verkopen/stopzetten om dit geld vervolgens te gebruiken om je lening af te betalen.djtw schreef:Niet akkoord.JanusBananus schreef:Het voordeligste dat je in de huidige omstandigheden kan doen is dus alles hierboven vervroegd afbetalen . Dit omdat de beste investering met de huidige lage rendementen is je schulden af te lossen.
Mijn lening (vast, 12j) is aan 2,19%.
Mijn spaargeld brengt gemiddeld meer op (het dubbele en meer), dus ik ben beter om m'n hypotheek ongemoeid te laten.
MAAR (en dit is wat ik bedoelde) als je vandaag cash geld hebt is er geen enkel interessant alternatief want (op de spaarrekening van Optima na, die mij te hoog lijkt om waar te zijn) er is op dit moment geen enkele risicovrije belegging die je meer rendement kan bieden dan zelfs de laagste hypothecaire rentes die je de afgelopen jaren zou kunnen bedongen hebben. Tenzij je een sociale lening hebt verkregen of je papa bankdirecteur is...
Hou daarenbij rekening met de financiele en economische instabiliteit waarbij allerhande ballonnetjes worden opgelaten zoals de eenmalige belasting van spaargeld of de overheid die al meermaals heeft geopperd het "spaargeld te willen activeren" en de keuze lijkt me evident wanneer je enkele tienduizenden overtollige cashreserves liggen hebt...
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Diegene die wachten op een prijsdaling...
Belgische woningprijzen stijgen sneller dan verwacht
Weer wat koopkracht kwijt (en wat extra maanden huur) en weer wat ouder (duurdere SSV) en weer wat ouder eer je hypotheek gaat afbetaald zijn.
Een sportvriend die bij een bank werkt vertelde mij recentelijk dat nogal wat 50'ers en 60'ers met centen zich op de woningmarkt storten terwijl ze d'er vroeger blijkbaar geen interesse voor hadden. De berichtgeving rond de afroming van 10% op de spaarrekeningen (andere bronnen stellen 30% voor) maakt de mensen angstig en laat hun kiezen voor het reduceren van leefkosten en risico's. Het zou hem zowel gaan over mensen die nu huren als mensen die reeds een eigen woning hebben en dus zullen gaan voor een opbrengsteigendom.
Dat kan mogelijk impliceren in lagere huurprijzen (groter aanbod opbrengsteigendommen)... als de Gentse rooie poes de verhuurders weer niet op extra kosten gaat jagen wel te verstaan.
Belgische woningprijzen stijgen sneller dan verwacht
Weer wat koopkracht kwijt (en wat extra maanden huur) en weer wat ouder (duurdere SSV) en weer wat ouder eer je hypotheek gaat afbetaald zijn.
Een sportvriend die bij een bank werkt vertelde mij recentelijk dat nogal wat 50'ers en 60'ers met centen zich op de woningmarkt storten terwijl ze d'er vroeger blijkbaar geen interesse voor hadden. De berichtgeving rond de afroming van 10% op de spaarrekeningen (andere bronnen stellen 30% voor) maakt de mensen angstig en laat hun kiezen voor het reduceren van leefkosten en risico's. Het zou hem zowel gaan over mensen die nu huren als mensen die reeds een eigen woning hebben en dus zullen gaan voor een opbrengsteigendom.
Dat kan mogelijk impliceren in lagere huurprijzen (groter aanbod opbrengsteigendommen)... als de Gentse rooie poes de verhuurders weer niet op extra kosten gaat jagen wel te verstaan.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Enkele weken geleden de vraagprijs gevraagd voor een een huis die te koop stond via de notaris en die bedroeg 130 000 euro.
Nu is er een immokantoor op gesprongen en is de vraagprijs ineens met 14 000 euro gestegen
,meer dan 10 % erbij dus!
Da vind ik wel heel straf als get mij vraagt, natuurlijk dat het immokantoor meer gebaat is bij een hogere prijs aangezien ze er dan ook meer aan verdienen.
Dus is het niet alleen de schaarste op de markt,de lage rente,... die de prijzen naar boven duwt. De immokantoren doen er nog een schepje bovenop.
Nu is er een immokantoor op gesprongen en is de vraagprijs ineens met 14 000 euro gestegen
Da vind ik wel heel straf als get mij vraagt, natuurlijk dat het immokantoor meer gebaat is bij een hogere prijs aangezien ze er dan ook meer aan verdienen.
Dus is het niet alleen de schaarste op de markt,de lage rente,... die de prijzen naar boven duwt. De immokantoren doen er nog een schepje bovenop.
Het blijft faillissementen regenen.
http://trends.knack.be/economie/nieuws/ ... 879221.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://trends.knack.be/economie/nieuws/ ... 879221.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://trends.knack.be/economie/nieuws/ ... 992232.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
??
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Het segment 150 000 euro - 300 000 euro is de vijver waar jan-en-alleman in vist. Daar zullen de prijzen niet zakken.
Mensen moeten altijd wonen, er is nog veel spaargeld bij de ouders van de kopers en in dat segment shopt 75% van de potentiele kopers.
Wachten is tijd verliezen. Bevolking blijft aangroeien.
Mensen moeten altijd wonen, er is nog veel spaargeld bij de ouders van de kopers en in dat segment shopt 75% van de potentiele kopers.
Wachten is tijd verliezen. Bevolking blijft aangroeien.