Vastgoed
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Vastgoed stijgt steeds ???
Vastgoed is als de beurs, het kan erg schommelen. Vastgoed stijgt al vele jaren, dit in tegenstelling tot de beurs.
Maar bomen groeien niet tot in de hemel. De kunst op de beurs, en dus in essentie ook voor vastgoed, is te kopen op het dieptepunt, en te verkopen op het hoogtepunt !
Vastgoed prijzen zitten vandaag niet op een dieptepunt, maar zijn eerder duur.
Daarom kijk ik de kat uit de boom, en wacht op een (spectaculaire) daling, die er vroeg of laat komt.
Maar bomen groeien niet tot in de hemel. De kunst op de beurs, en dus in essentie ook voor vastgoed, is te kopen op het dieptepunt, en te verkopen op het hoogtepunt !
Vastgoed prijzen zitten vandaag niet op een dieptepunt, maar zijn eerder duur.
Daarom kijk ik de kat uit de boom, en wacht op een (spectaculaire) daling, die er vroeg of laat komt.
Het verschil tussen vastgoed en aandelen is dat vastgoed noodzakelijk is om te leven. Men kan ook perfect huren maar de huizen moeten wel bestaan.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/art ... rder.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
-
pattataolivia
- Sr. Member

Het wodt tijd dat een stevige correctie komt. Ik vindt het niet normaal dat je in een stad als Gent 600.000 Euro moet betalen voor een burgerhuis. En 450.000 Euro voor een kleine bungalow naast een drukke steenweg.
Het IMF en andere instanties zeggen dat de huizen in België veel te snel gestegen zijn in verhouding tot ons inkomen. En toch blijven die makelaars maar beweren dat het normaal is dat je 400.000 euro betaalt voor een krotwoning. Laat de rente op woningkredieten maar flink stijgen. Dan kunnen de mensen minder lenen, hebben ze minder budget, en dalen de prijzen vanzelf.
Het IMF en andere instanties zeggen dat de huizen in België veel te snel gestegen zijn in verhouding tot ons inkomen. En toch blijven die makelaars maar beweren dat het normaal is dat je 400.000 euro betaalt voor een krotwoning. Laat de rente op woningkredieten maar flink stijgen. Dan kunnen de mensen minder lenen, hebben ze minder budget, en dalen de prijzen vanzelf.
'United in diversity' - E.U.
Als ge goed zoekt vind ge nog dingen. Ik heb een energie zuinig nieuwbouw appartement gevonden van ca. 175 000 exc kosten gevonden in een deelgemeente van Gent. Zit naast de tram 1 en ben omringd door een park en de achterkant van tuinen van villa's. Perfecte locatie maar wel maar 86 m2 groot. Ik heb appartement in en rond Gent gezien die 20 jaar oud zijn, dezelfde oppervlakte hebben en onrustig gelegen zijn die voor dezelfde prijs van de hand gaan... Tjah er zijn altijd zotten die kopen zekerst?pattataolivia schreef:Het wodt tijd dat een stevige correctie komt. Ik vindt het niet normaal dat je in een stad als Gent 600.000 Euro moet betalen voor een burgerhuis. En 450.000 Euro voor een kleine bungalow naast een drukke steenweg.
Ik weet dat de prijzen hoog zijn in gent maar er zijn gerenoveerde rijhuizen te vinden aan 260 000 exc kosten. Natuurlijk zijn er huizen de gewoon belachelijk hoog geprijsd staan maar je moet de parels er weten uit te pikken...
--Onnodige quote! Het is niet nodig een bericht te quoten dat er net boven staat! V.--
Exclusief kosten, dus + 21 % btw op een nieuwbouw appartement + notariskosten hoeveel was je totaalprijs dan niet !
Exclusief kosten, dus + 21 % btw op een nieuwbouw appartement + notariskosten hoeveel was je totaalprijs dan niet !
Totaal prijs was 210 000 euro, bedrag bijna volledig ontleend aan de bank op 20 jaar met ongeveer 1000 euro per maand afbetaling met 2 werkende twintigers. Bedoeling om er 10 jaar in te wonen tot we 2 kinderen krijgen en dan verkopen of verhuren en groter gaan kopen.
Ge moet soms een sprong in het duistere maken, een leven zonder risico's zal ook niets opbrengen.
Ge moet soms een sprong in het duistere maken, een leven zonder risico's zal ook niets opbrengen.
[quote="Letsnow"]Totaal prijs was 210 000 euro, bedrag bijna volledig ontleend aan de bank op 20 jaar met ongeveer 1000 euro per maand
Voor een nieuwbouw appartement in Gent, akkoord, niet duur.
Maar, 10 jaar geleden, kostte een gelijkaardig appartement in Gent amper de helft.
Voor een nieuwbouw appartement in Gent, akkoord, niet duur.
Maar, 10 jaar geleden, kostte een gelijkaardig appartement in Gent amper de helft.
Een rijhuis in Gent met 5 kamers en een keukentje verhuren aan studenten brengt je vlug 1200 tot 1500 euro op...
Ook bij verkoop van dergelijke woningen wordt daar mee rekening gehouden, als je er al ooit de kans van krijgt
Ook bij verkoop van dergelijke woningen wordt daar mee rekening gehouden, als je er al ooit de kans van krijgt
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Op openbare verkopen kan je nog goeie zaken doen
http://notarim.be/nl/Pand_zoeken/te_koo ... etail/3806" onclick="window.open(this.href);return false;
200 000 Euro. Een koopje voor wie het kocht. 700m², alleen al de prijs vd grond is in die buurt duurder in vrije verkoop dan de prijs van de verkochte woning!
http://notarim.be/nl/Pand_zoeken/te_koo ... etail/3806" onclick="window.open(this.href);return false;
200 000 Euro. Een koopje voor wie het kocht. 700m², alleen al de prijs vd grond is in die buurt duurder in vrije verkoop dan de prijs van de verkochte woning!
--Onnodige quote! Het is niet nodig een bericht te quoten dat er net boven staat! V.--
Je 'vergeet' er wel bij te zeggen, dat er nog recht van hoger bod is tot 15 december 2011.
Je 'vergeet' er wel bij te zeggen, dat er nog recht van hoger bod is tot 15 december 2011.
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Dan nog
Dan nog
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Ben je d'er naar gaan kijken? Het dak ziet er zelfs op de foto maar zo-en-zo uit.
Lees vandaag eens het artikel, op het internet, bij de krant 'Het Laatste Nieuws' met als titel:
Belgié ook op weg naar instorting huizenmarkt !
Wanneer je dit goed onderbouwd artikel leest, krijg je ofwel kippevel, ofwel doe je een vreugdedans !
Een aanrader om te lezen voor iedereen.
Belgié ook op weg naar instorting huizenmarkt !
Wanneer je dit goed onderbouwd artikel leest, krijg je ofwel kippevel, ofwel doe je een vreugdedans !
Een aanrader om te lezen voor iedereen.
Net het artikel gelezen in HLN. Het enige argument waarop men de titel baseert is een lijst van 'The Economist'. Sorry, maar dat vind ik niet echt overtuigend. Als in België vergelijkbare data kunnen verzameld worden als in Nederland wil ik mijn standpunt gerust herzien. Voorlopig vind ik deze hele discussie nogal speculatief, zowel qua stijging als qua daling van vastgoedprijzen.
Persoonlijk kan het mij niet bijzonder veel schelen: wij hebben pas een huis gekocht waarin we nog minstens 20 jaar zullen wonen. Prijsveranderingen op korte termijn maken mij dus niet bijzonder veel uit.
Persoonlijk kan het mij niet bijzonder veel schelen: wij hebben pas een huis gekocht waarin we nog minstens 20 jaar zullen wonen. Prijsveranderingen op korte termijn maken mij dus niet bijzonder veel uit.