Vastgoed
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Vastgoed
Is volgens mij ook zo in het bericht. Het gaat (zo lees ik het toch) over een individueel inkomen dus voor een gezin zou het de genoemde bedragen maal 2 zijn.
http://www.immoreus.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Is deze schatting betrouwbaar??
Is deze schatting betrouwbaar??
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Een van de elementen waardoor je de Belgische vastgoedmarkt niet kan vergelijken met de Spaanse.
Naast "spooksteden" werden er ook tal van voorzieningen gebouwd die niet nodig waren zoals oa deze spookluchthaven.
Hier moet men decennia lang zagen en klagen om 'n brug of 'n tunnel te krijgen.
Naast "spooksteden" werden er ook tal van voorzieningen gebouwd die niet nodig waren zoals oa deze spookluchthaven.
Hier moet men decennia lang zagen en klagen om 'n brug of 'n tunnel te krijgen.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
De prijzen van de appartementen aan onze Vlaamse kust donderen naar beneden, niet moeilijk ook. De gemeentebesturen aan onze kust 'melken' de eigenaars met plezier. 1.000 € taks in Oostende per jaar.
Met een low coast maatschappij vlieg je tegenwoordig op 1 uur 30 naar de zon voor een prikje. Net een citytrip naar Spanje gedaan 3 nachten, vliegtuig heen en weer + 3 nachten op hotel + ontbijt voor 99 €. Ter plaatse zon, en lekker goedkoop eten en shoppen.
Bye bye dure Vlaamse kust.
Met een low coast maatschappij vlieg je tegenwoordig op 1 uur 30 naar de zon voor een prikje. Net een citytrip naar Spanje gedaan 3 nachten, vliegtuig heen en weer + 3 nachten op hotel + ontbijt voor 99 €. Ter plaatse zon, en lekker goedkoop eten en shoppen.
Bye bye dure Vlaamse kust.
Hoe zit het eigenlijk met de Die Hard believers dat de huizenmarkt met 30% gaat ineenstorten?
Nog steeds aan het huren?
Jup en ik vind 30% zelfs een voorzichtige schattingPredah schreef:Hoe zit het eigenlijk met de Die Hard believers dat de huizenmarkt met 30% gaat ineenstorten?
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
Binnen dit en 1 jaar raken ze hun appartementen en krotten niet meer kwijt aan de straatstenen!
Zoveel mega projecten en Predah zegt dat ze hier niet groots denken!
greetz
jempi25
greetz
jempi25
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
2013 noteert alvast 'n stijging, zowel in het aantal woningen dat verkocht werd dan in de prijs.
Huurprijzen in 2013 met 15% omhoog. Laat ons hopen dat er niet al te veel mensen uit hun huurwoning worden gezet omdat ze momenteel ver onder de marktprijs huren.
@Jempi: waar zie jij die megaprojecten? Want bij ons zie je die niet. En als je de berichten uit de bouw mag geloven richten die woningen en megaprojecten zichzelf op blijkbaar.
Huurprijzen in 2013 met 15% omhoog. Laat ons hopen dat er niet al te veel mensen uit hun huurwoning worden gezet omdat ze momenteel ver onder de marktprijs huren.

@Jempi: waar zie jij die megaprojecten? Want bij ons zie je die niet. En als je de berichten uit de bouw mag geloven richten die woningen en megaprojecten zichzelf op blijkbaar.

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
http://netto.tijd.be/geld_en_gezin/lene ... 0-1626.art" onclick="window.open(this.href);return false;
http://netto.tijd.be/geld_en_gezin/vast ... 3-1625.art" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier spreken ze van een daling voor de huizen,appartementen en gronden zij dan weer duurder geworden.
De banken nemen extra marge op de rentes die je nu kunt verkrijgen voor een hyp. lening.
Ze kunnen zelf zo goedkoop lenen en dan doen ze dit,tis er echt over!!
http://netto.tijd.be/geld_en_gezin/vast ... 3-1625.art" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier spreken ze van een daling voor de huizen,appartementen en gronden zij dan weer duurder geworden.
De banken nemen extra marge op de rentes die je nu kunt verkrijgen voor een hyp. lening.
Ze kunnen zelf zo goedkoop lenen en dan doen ze dit,tis er echt over!!
Ik hoor dat dat vele jaren. Ben blij toch een huis gekocht te hebben 3 jaar geleden... Als ik moet wachten op die serieuze daling, kan ik evengoed op de lotto spelen. Evenveel kans.reteiP schreef:Jup en ik vind 30% zelfs een voorzichtige schattingPredah schreef:Hoe zit het eigenlijk met de Die Hard believers dat de huizenmarkt met 30% gaat ineenstorten?
-
- VIP member
- Contacteer:
crash met 30% ?
Correctie ok, maar een crash zie ik niet gauw gebeuren.
@jempi: welke megaprojecten?
Correctie ok, maar een crash zie ik niet gauw gebeuren.
@jempi: welke megaprojecten?
Hey Jempi, ik meen me te herinneren dat ook jij enige tijd geleden een eigen stekje had gekocht. Was blijven huren dan toch geen optie meer?jempi25 schreef:Binnen dit en 1 jaar raken ze hun appartementen en krotten niet meer kwijt aan de straatstenen!
greetz
jempi25
8 jaar geleden hebben wij iets gekocht. Ook toen spraken ze al van een daling van de vastgoedprijzen. Ik ben zeer gelukkig dat we toen die stap hebben gezet naar kopen.8 x 12 x 750 = 72.000 euro huur had het misschien kunnen zijn.
Ik blijf ervanuit gaan dat er een stabilisatie van de markt zal komen. Maar een crash met 30% zie ik niet onmiddellijk gebeuren. Wel in het segment van de zeer dure oude villa's en de héél oude arbeiderswoningen. Maar in het segment 200k tot 350k zie ik de prijzen toch niet onmiddellijk kelderen.
http://www.economist.com/blogs/dailycha ... use-prices" onclick="window.open(this.href);return false;
Op België zetten en op "prices in real terms"
De afdaling van de top lijkt wel begonnen, lijkt me dus ook niet opportuun om nu een brok kapitaal in vastgoed te steken.
Ik kan zeer voordelig huren momenteel, waardoor ik ook veel geld opzij kan zetten. Dat geniet voor mij de voorkeur momenteel.
Op België zetten en op "prices in real terms"
De afdaling van de top lijkt wel begonnen, lijkt me dus ook niet opportuun om nu een brok kapitaal in vastgoed te steken.
Ik kan zeer voordelig huren momenteel, waardoor ik ook veel geld opzij kan zetten. Dat geniet voor mij de voorkeur momenteel.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
-
- Hero Member
- Contacteer:
Als je dan alle landen aanvinkt blijken we ons slechts in de middenmoot te bevinden dus die grafiek vind ik weinig zeggend. Als je echter kijkt onder "Prices against average income" zie je wel dat België als enigste veruit boven de rest uit torent. Ik ben het er alleszins mee eens dat de top bereikt lijkt te zijn 

- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Het is allemaal te bekijken welke richting de politici uit willen.
Gaan we voortaan belasten op kapitaal/consumptie en minder op arbeid of blijven we gaan voor belasten op arbeid/consumptie en laten we kapitaal enigszins uit het vizier?
Daar gaat veel van afhangen. Als er minder gaat belast worden op arbeid en meer op kapitaal gaan er wellicht meer huurders op zoek naar 'n eigen woonst. Werken, huur betalen en dan nog eens ferm belast worden, daar zullen ze voor passen. Tevens zal het risico waar de banken aan blootstaan (achterstallige afbetalingen) een pak kleiner zijn omdat de loontrekkenden dan meer van hun loon gaan overhouden.
Gaan we voortaan belasten op kapitaal/consumptie en minder op arbeid of blijven we gaan voor belasten op arbeid/consumptie en laten we kapitaal enigszins uit het vizier?
Daar gaat veel van afhangen. Als er minder gaat belast worden op arbeid en meer op kapitaal gaan er wellicht meer huurders op zoek naar 'n eigen woonst. Werken, huur betalen en dan nog eens ferm belast worden, daar zullen ze voor passen. Tevens zal het risico waar de banken aan blootstaan (achterstallige afbetalingen) een pak kleiner zijn omdat de loontrekkenden dan meer van hun loon gaan overhouden.