Vastgoed
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
technics78
- Newbie

- Contacteer:
Re: Vastgoed
Hogere werkloosheid, economie die maar niet tegoei doorzet, onzekerheid, rente, woonbonus, vergrijzing,......vastgoed loopt altijd achter op een correctie, niets blijft stijgen en dit zou/kan ook niet gezond zijn op termijn.
En als reden aanhalen dat huizenprijzen gaan blijven stijgen omdat bevolking lichtjes aangroeit en grond beperkt is zal niet blijven opgaan.
Rebounce gaat en zal er toch gaan komen al is het met vertraging , en heb er geen voordeel bij want bezit zelf al een woning.
Maar voor toekomstige generatie is dit wel een goede zaak zodat zei ook een eerlijke kans gaan krijgen op de woningmarkt voor een betaalbare woning, want huidige prijzen zijn het gewoon niet meer waard voor wat je ervoor terugkrijgt.
En als reden aanhalen dat huizenprijzen gaan blijven stijgen omdat bevolking lichtjes aangroeit en grond beperkt is zal niet blijven opgaan.
Rebounce gaat en zal er toch gaan komen al is het met vertraging , en heb er geen voordeel bij want bezit zelf al een woning.
Maar voor toekomstige generatie is dit wel een goede zaak zodat zei ook een eerlijke kans gaan krijgen op de woningmarkt voor een betaalbare woning, want huidige prijzen zijn het gewoon niet meer waard voor wat je ervoor terugkrijgt.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Je kan het ook anders bekijken: ons geld is niets meer waard.
90 frank voor 'n gesneden brood, 400 frank voor 'n pakje frieten met een klein beetje ersatz vlees, 180 frank voor 'n Duvel op 'n terras, 160 frank voor 'n hamburger aan 'n kraampje, ...
Allemaal zaken die dan nog in kwaliteit hetzelfde zijn gebleven tov de vorige generatie, de gemiddelde woning op dit moment lijkt niet meer op de gemiddelde woning van de vorige generatie. Een kat een kat noemen.
90 frank voor 'n gesneden brood, 400 frank voor 'n pakje frieten met een klein beetje ersatz vlees, 180 frank voor 'n Duvel op 'n terras, 160 frank voor 'n hamburger aan 'n kraampje, ...
Allemaal zaken die dan nog in kwaliteit hetzelfde zijn gebleven tov de vorige generatie, de gemiddelde woning op dit moment lijkt niet meer op de gemiddelde woning van de vorige generatie. Een kat een kat noemen.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Spruit, ik kan je alleen maar gelijk geven ! Voor een koffie betaal je op sommige locaties al 3,50 euro (140 BF)
!
evita schreef:Spruit, ik kan je alleen maar gelijk geven ! Voor een koffie betaal je op sommige locaties al 3,50 euro (140 BF)!
Ik drink mijn koffie 'gratis', zelfs met een 'gratis' koekje er bij. Ik ga winkelen bij Albert Heijn. Er is zelfs een 'rusttafel' met tijdschriften rond de koffiecorner. En je drinkt zoveel koffie je wil, en koekjes ook uiteraard.
Ontbijten doe ik vaak bij Hema voor 1 €. Koffie, eitje, confituur, croissant, en broodjes, en een koffiekoekje voor 1 €.
In de namiddag eet ik er koffie met taart voor 1 €. En je krijgt er nog een lekkere koffie in een ouderwetse grootte tas.
Wie 3.50 € betaald voor een koffie, begrijp ik niet, of heeft de lotto gewonnen.
Bij Hema betaal ik 1 € voor 20 koffiepads voor mijn Senseo apparaat,
-
JanusBananus
- Hero Member

- Contacteer:
Leuk voor jou(w generatie) Patrick. Maar voor de werkenden onder ons is dit echter geen optie 
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
patrick1 schreef: Ontbijten doe ik vaak bij Hema voor 1 €. Koffie, eitje, confituur, croissant, en broodjes, en een koffiekoekje voor 1 €.
In de namiddag eet ik er koffie met taart voor 1 €. En je krijgt er nog een lekkere koffie in een ouderwetse grootte tas.
Kan alleen maar als je als keten daar verlies op maakt of je personeel uitbuit.
In aangenaam, gezellig gezelschap betaal ik graag 3,50 euro/ koffie !patrick1 schreef:evita schreef:Spruit, ik kan je alleen maar gelijk geven ! Voor een koffie betaal je op sommige locaties al 3,50 euro (140 BF)!
Ik drink mijn koffie 'gratis', zelfs met een 'gratis' koekje er bij. Ik ga winkelen bij Albert Heijn. Er is zelfs een 'rusttafel' met tijdschriften rond de koffiecorner. En je drinkt zoveel koffie je wil, en koekjes ook uiteraard.
Ontbijten doe ik vaak bij Hema voor 1 €. Koffie, eitje, confituur, croissant, en broodjes, en een koffiekoekje voor 1 €.
Wie 3.50 € betaald voor een koffie, begrijp ik niet, of heeft de lotto gewonnen.
Bij Hema betaal ik 1 € voor 20 koffiepads voor mijn Senseo apparaat,
Op zaterdag ontbijt je tot 10 uur voor 1 € bij Hema, zaterdag middag koffie + taart = 1 €, voor de werkenden in de week.JanusBananus schreef:Leuk voor jou(w generatie) Patrick. Maar voor de werkenden onder ons is dit echter geen optie
In aangenaam, gezellig gezelschap betaal ik graag 3,50 euro/ koffie !
Ik betaal liever niets, of 1 €, om in aangenaam gezelschap een koffie te drinken !
Ik betaal liever niets, of 1 €, om in aangenaam gezelschap een koffie te drinken !
Frisse Freddy schreef:patrick1 schreef: Ontbijten doe ik vaak bij Hema voor 1 €. Koffie, eitje, confituur, croissant, en broodjes, en een koffiekoekje voor 1 €.
Kan alleen maar als je als keten daar verlies op maakt of je personeel uitbuit.
Deze ketens doen dit uiteraard niet uit liefdadigheid, maar, om klanten naar hun winkels te lokken, denk aan de meubelwinkels als Ikea waar je 'bijna' gratis kan eten. Bij AH geven ze hun huismerkkoffie gratis, en hun huismerk koekjes.
Denk niet dat ze dom zijn, onderzoek in Nederland heeft uitgewezen dat 70 % van de ouderen het lastig heeft om het volledige parcours van een supermarkt af te leggen, en een rustpunt naar waarde schatten, met gratis koffie en een koekje. Voor de man, die niet graag winkelt liggen er 'mannen' tijdschriften en kranten. 85 % koos zijn supermarkt om deze service.
En, waar zit het meeste geld ? Bij de oudjes, daar kunnen onze traditionele supermarkten nog van leren, bij AH in Gent weten de Okra leden al, daar moet je zijn, voor gratis flapperen hun oren.
Patrick, je kiest meestal niet zelf de locatie hé !patrick1 schreef:In aangenaam, gezellig gezelschap betaal ik graag 3,50 euro/ koffie !
Waar ik al eens koffie ga drinken, kost een koffie 1,80 euro. Ik heb daar nog nooit taart gezien, dacht ik, wel croque/spaghetti/... Nu, een bakker is niet ver afpatrick1 schreef:Op zaterdag ontbijt je tot 10 uur voor 1 € bij Hema, zaterdag middag koffie + taart = 1 €, voor de werkenden in de week.
Naar een hema rijden (en terug), zou me al zo'n 2 euro kosten aan benzine... en ik zie net dat die geen 'koffiebuffet' heeft ... ik zou dus naar mechelen moeten ... 41 km; da's bijna 5 euro en ik vermoed dat je op Bruul niet geraakt zonder ergens betalend te parkeren?
Het zal het "gevoel" zijn zeker om iets "gratis" of "goedkoop" te krijgen dat een kick geeftr, niet het veelvoud van onkosten en tijd dat het extra gekost heeft.
-
JanusBananus
- Hero Member

- Contacteer:
@Patrick : Vergis ik mij of had je hier ook niet de uitspraak gepost dat mensen die €3,5 betalen voor hun koffie rijk zouden zijn of de lotto moesten hebben gewonnen?
Ik vind deze discussie enigzins illustrerend dat de oudere generatie wat wereldvreemd is geworden door de goedbetaalde jobs voor laaggeschoolden van voorheen, het mooie pensioen en de nog mooiere leeftijd vanaf wanneer dit tot voor kort inging om er zo ten volle van te kunnen genieten. Stond deze week nog in de krant dat Belgen tot op heden in de praktijk de kortste loopbaan hadden... Terwijl de huidige generatie het gelag mag betalen. Vroeger hoorde je vaak de uitdrukking dat de jeugd van tegenwoordig wat meer respect moest tonen voor de ouderen. Ik denk dat je dit vandaag gerust mag omkeren en stellen dat de ouderen, die nu de "jeugd van tegenwoordig" is, wat meer respect mogen tonen voor de jongeren. Een hele dag kunnen spenderen voor gratis koffie en boekskes lezen, dat is pas een decadent vertoon van luxe in de vorm van tijd.
Deze wereldvreemdheid zie je dan ook weer duidelijk terug in discussies met ouderen, zoals Patrick1, betreffende het verwerven van vastgoed door de huidige generatie, om de discussie terug richting vastgoed te brengen.
Ik vind deze discussie enigzins illustrerend dat de oudere generatie wat wereldvreemd is geworden door de goedbetaalde jobs voor laaggeschoolden van voorheen, het mooie pensioen en de nog mooiere leeftijd vanaf wanneer dit tot voor kort inging om er zo ten volle van te kunnen genieten. Stond deze week nog in de krant dat Belgen tot op heden in de praktijk de kortste loopbaan hadden... Terwijl de huidige generatie het gelag mag betalen. Vroeger hoorde je vaak de uitdrukking dat de jeugd van tegenwoordig wat meer respect moest tonen voor de ouderen. Ik denk dat je dit vandaag gerust mag omkeren en stellen dat de ouderen, die nu de "jeugd van tegenwoordig" is, wat meer respect mogen tonen voor de jongeren. Een hele dag kunnen spenderen voor gratis koffie en boekskes lezen, dat is pas een decadent vertoon van luxe in de vorm van tijd.
Deze wereldvreemdheid zie je dan ook weer duidelijk terug in discussies met ouderen, zoals Patrick1, betreffende het verwerven van vastgoed door de huidige generatie, om de discussie terug richting vastgoed te brengen.
Het gaat hier toch goed en we kijken niet meer op 25 000 € volgens sommigen hier op het Topic Vastgoed door mij geopend
zie link
http://jobs.hbvl.be/jobnieuws/c77e8eff- ... /news-item
Greetz
jempi25
zie link
http://jobs.hbvl.be/jobnieuws/c77e8eff- ... /news-item
Greetz
jempi25