Vastgoed
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Vastgoed stijgt steeds ???
dit is de link : http://www.hln.be/hln/nl/3424/economisc ... arkt.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Sr. Member
In een straal van 15 kolometer rond Gent zijn bijna geen open bebouwingen meer te vinden die rustig gelegen zijn. Ik heb een budget van 450.000 euro, en ik kan niets vinden. Ik stel mij daar vragen bij.
'United in diversity' - E.U.
-
- VIP member
- Contacteer:
Ben er niet naar gaan kijken, doch ken de buurt en de straat goed (heb er een tante wonen) en het is een mooie omgeving om te wonen. Check google streetview maar.Spruitekop schreef:Ben je d'er naar gaan kijken? Het dak ziet er zelfs op de foto maar zo-en-zo uit.
Geen idee of het dak kapot is, maar met een grondwaarde van (voor 700 m²) ca 150-175 000 euro is het geen geld.
De mensen die op een daling wachten kunnen enkel maar hopen dat die artikels zoals op HLN.be voor zo'n daling zorgen en dat potentiële kopers hun koop uitstellen. De mensen die op een stijging hopen kunnen beter hopen dat de manipulatie van de vastgoedsector zo lang mogelijk blijft duren en dat er nog genoeg domme mensen zijn die waanzinnige prijzen willen blijven betalen...
enkele jaren geleden wouden mijn vrouw en ik een huisje kopen, zoals dat hoort na enkele jaren samen een appartementje gehuurd te hebben om te "proberen",
al snel zag ik dat de prijzen over de taalgrens, zowel voor bouwgrond als voor een bestaand huis, peulschillen waren in vergelijking met vlaanderen,
er was maar 1 probleem: de vrouw zag het niet zitten
als ik het opnieuw kon doen, zou ik wat harder proberen,
waarom gans je leven afbetalen voor iets dat honderd kilometer zuidelijker voor bouwgrond soms wel tot 10 keer goedkoper is en voor huizen makkelijk de helft tot 2/3
al snel zag ik dat de prijzen over de taalgrens, zowel voor bouwgrond als voor een bestaand huis, peulschillen waren in vergelijking met vlaanderen,
er was maar 1 probleem: de vrouw zag het niet zitten

als ik het opnieuw kon doen, zou ik wat harder proberen,
waarom gans je leven afbetalen voor iets dat honderd kilometer zuidelijker voor bouwgrond soms wel tot 10 keer goedkoper is en voor huizen makkelijk de helft tot 2/3
pattataolivia schreef:In een straal van 15 kolometer rond Gent zijn bijna geen open bebouwingen meer te vinden die rustig gelegen zijn. Ik heb een budget van 450.000 euro, en ik kan niets vinden. Ik stel mij daar vragen bij.
Ik woon in de stad Gent. De prijzen in de stad zijn voor mensen met een gemiddeld inkomen, en niet te veel hulp van Ma en Pa, onbetaalbaar geworden. Een voorbeeld om te duiden.
Tussen 1998 en vandaag zijn de prijzen in de stad met een kleine 300 % gestegen. Dit zijn uiteraard gemiddelden. Een appartement met twee slaapkamers, 85 m 2 groot, goede locatie in de stad, gaat makkelijk voor 300.000 € verkocht geraken.
De lonen zijn in deze periode 1998 tot vandaag ongeveer 30 % gestegen, wonen in de stad is 300 % duurder geworden in deze periode.
Vele gezinnen zouden graag IN de stad wonen, maar moeten uitwijken, omdat Gent onbetaalbaar voor hen is geworden.
Een klein rijhuisje, deurtje, venstertje, vier meter breedt, twee zolderkamertjes, mini tuintje, eerder een luchtkoker, op te knappen
is verkocht voor 280.000 €,
Waar deze waanzinnige prijzen zullen stoppen weet ik niet, alleen wordt wonen in de stad, en wonen in het algemeen, voor veel gezinnen onbetaalbaar !
Ik stel me eigenlijk ook vragen dat je met dit budget niets deftigs kan vinden in het Gentse. Ik had vorig jaar een budget van 250.000, zocht eveneens een rustige woning, en kwam tot conclusie dat het net iets te duur was voor mij. (zo rond de 250.000 euro maar met nog beetje opknapwerk). Uiteraard veel zaken gaan bezoeken en hopen op een goed koopje :-)pattataolivia schreef:In een straal van 15 kolometer rond Gent zijn bijna geen open bebouwingen meer te vinden die rustig gelegen zijn. Ik heb een budget van 450.000 euro, en ik kan niets vinden. Ik stel mij daar vragen bij.
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/e ... ransacties" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisnieuw ... koop.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Sr. Member
Ik wacht nog met kopen. Eerst moeten die "aasgieren" van een verkopers "normale prijzen" vragen voor hun woningen
'United in diversity' - E.U.
Heb het idee ook dat de prijzen gaan kelderen!
Maar de aasgieren zijn nog niet aan 't slapen!
Ze zullen wel kunstmatig de prijzen naar hun goed dunken hoog houden, want ik heb reeds enkele ervaringen met mensen, waar we zijn gaan kijken, die hun huis door een makelaar verkocht wordt, en deze zijn dus echt met zwijgplicht getiranniseerd! Ze durven dus echt niet iets lossen over bv als je vraagt, hoeveel kan er van de prijs af!
Ze slaan tilt en zeggen dat we met de makelaar moeten zijn.
Ze zijn geen baas meer over hun eigen huis en prijs!
Ook uit ervaring weet ik dat de geboden prijzen niet altijd doorgegeven worden omdat de makelaar liever op een 10 a 20 duizend € meer winstpercentage heeft.
Toch zouden de verkopers graag verkopen met de winter voor de deur (huis komt in slechte toestand door leegstand en verwarming moet werken)!
Maar ze hebben niets te zeggen, ze hebben een contract, en normaliter kun je enkel met de makelaar het goed bezoeken, en moeten de verkopers zelfs uit de buurt blijven tijdens de rondgang en onderhandelingen!
En hier nog een artikel dat het steeds beter gaat!
http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland/ai ... eling.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
groetjes
jempi25
Maar de aasgieren zijn nog niet aan 't slapen!
Ze zullen wel kunstmatig de prijzen naar hun goed dunken hoog houden, want ik heb reeds enkele ervaringen met mensen, waar we zijn gaan kijken, die hun huis door een makelaar verkocht wordt, en deze zijn dus echt met zwijgplicht getiranniseerd! Ze durven dus echt niet iets lossen over bv als je vraagt, hoeveel kan er van de prijs af!
Ze slaan tilt en zeggen dat we met de makelaar moeten zijn.
Ze zijn geen baas meer over hun eigen huis en prijs!
Ook uit ervaring weet ik dat de geboden prijzen niet altijd doorgegeven worden omdat de makelaar liever op een 10 a 20 duizend € meer winstpercentage heeft.
Toch zouden de verkopers graag verkopen met de winter voor de deur (huis komt in slechte toestand door leegstand en verwarming moet werken)!
Maar ze hebben niets te zeggen, ze hebben een contract, en normaliter kun je enkel met de makelaar het goed bezoeken, en moeten de verkopers zelfs uit de buurt blijven tijdens de rondgang en onderhandelingen!
En hier nog een artikel dat het steeds beter gaat!
http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland/ai ... eling.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
groetjes
jempi25
Vandaag passeerde ik toevallig voorbij een immokantoor. Toen ik de prijzen zag werdt ik even stil !
Maar dacht ik, een vitrine, wat foto's, een klant, een verkoop,, gemiddeld 3 % a 5 % commisie. Leuke job.
Maar dacht ik, een vitrine, wat foto's, een klant, een verkoop,, gemiddeld 3 % a 5 % commisie. Leuke job.
Wij hebben ons huis verkocht en het geld verzekerd , nu huren we en over enkele jaren of misschien vroeger kopen we een huisje klein en fijn .
Probleem heden ten dage is dat die werldbol (Belgie niet alleen) vol zit met ONPRODUKTIEVE SCHULD , en dat de huizenmarkt daar een voorbeeld van is dat is nogal duidelijk . In spanje wordt de hypotheek overgedragen van vader op zoon !!!
Probleem heden ten dage is dat die werldbol (Belgie niet alleen) vol zit met ONPRODUKTIEVE SCHULD , en dat de huizenmarkt daar een voorbeeld van is dat is nogal duidelijk . In spanje wordt de hypotheek overgedragen van vader op zoon !!!
@Andi
Toch een probleempje met de wisselvallige markt en de falende banken, die bijna failliet zijn.
En wat dan, waar is het geld dan naartoe?
De garantie? Is deze genoeg?
greetz
jempi25
Toch een probleempje met de wisselvallige markt en de falende banken, die bijna failliet zijn.
En wat dan, waar is het geld dan naartoe?
De garantie? Is deze genoeg?
greetz
jempi25
Sparen en blijven sparen voor een huis of appartement is in het (recente) verleden geen oplossing geweest. Waarom.
Lees het artikel over de vastgoedprijzen eens in netto van zaterdag 10 december 2011, bijlage van De Tijd op zaterdag.
Bij ons in Gent zijn de prijzen van appartementen op 10 jaar met meer dan 170 % gestegen of gemiddeld 17 % per jaar.
De inflatie was 3.63 % per jaar.
Wat de toekomst brengt weet niemand.
Lees het artikel over de vastgoedprijzen eens in netto van zaterdag 10 december 2011, bijlage van De Tijd op zaterdag.
Bij ons in Gent zijn de prijzen van appartementen op 10 jaar met meer dan 170 % gestegen of gemiddeld 17 % per jaar.
De inflatie was 3.63 % per jaar.
Wat de toekomst brengt weet niemand.