Vastgoed
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Vastgoed
Ik woon nu al sinds 10 jaar in Zulte (landelijk tussen Gent en Kortrijk), en wat mij opvalt zijn de oude huisjes op landelijke locaties (aan de Leie). Die worden hier verkocht als zoete broodjes. Wel zie ik dat je hiervoor minimum 300.000 euro voor betaald omdat dit meestal af te breken huisjes zijn op grote stukken grond. Meestal komt daar dan een nieuwbouw villa in landelijke stijl op (nog eens minimum 300000 euro erbij). Bouwgrond is de afgelopen 10 jaar met 290 procent gestegen. Jammer voor mijn kinderen later, maar dit is hier de 2de Sint-Martens-Latem aan het worden.
Vastgoed aan de vooravond van een fundamentele switch?
Meer bepaald van kantoorgebouwen naar residentieel vastgoed?
cfr: http://trends.knack.be/economie/nieuws/ ... er-RNBTRKZ" onclick="window.open(this.href);return false;
Meer bepaald van kantoorgebouwen naar residentieel vastgoed?
cfr: http://trends.knack.be/economie/nieuws/ ... er-RNBTRKZ" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 8_01030339" onclick="window.open(this.href);return false;
Tegen 2060 met 12,5 miljoen. Zij die nog geloven in een bestendige daling van de woningprijzen mogen dat eens komen uitleggen.
Tegen 2060 met 12,5 miljoen. Zij die nog geloven in een bestendige daling van de woningprijzen mogen dat eens komen uitleggen.
Dat blijft allemaal koffiedik kijken.Hyakari schreef:http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 8_01030339
Een stijgende aantal totaal inwoners hoeft echter niet noodzakelijk te betekenen dat de vraag groter en dus de prijs hoger blijft/wordt.
Het deel van het totaal die het zich financieel kunnen veroorloven om vastgoed te verwerven is belangrijker.
Fictief voorbeeld:
2014: 2 van de 11 miljoen Belgen kunnen het zich niet veroorloven: dus 9 miljoen kandidaten.
2040: 4 van de 12,5 miljoen Belgen kunnen het zich niet veroorloven: dus 'nog maar' 8,5 miljoen kandidaten.
Dan zeker nog omdat er een pak éénoudergezinnen gaan bijkomen, niet meteen het meest gunstige profiel voor kandidaat-kopers.
Icefields,
Klopt, maar diegene die het niet kan verwerven zal moeten huren, wonen moet iedereen, dus opwaartse druk op de huurmarkt.
Ik sta altijd verstelt als men een link maakt tussen het gemiddelde inkomen en de prijs van vastgoed (wat jij niet doet). Kijk naar Brussel ... Enkel kijken naar het inkomen van diegene die het zich kunnen veroorloven is dus inderdaad beter dan domweg het gemiddeld inkomen te nemen.
Met alle nieuwe reglementeringen wordt bouwen nog duurder.
Ik denk eerder dat meer mensen zullen moeten kiezen tussen huren of renoveren (zonder de nieuwe reglementeringen), met een groter aantal solvabele huurders tot gevolg.
Klopt, maar diegene die het niet kan verwerven zal moeten huren, wonen moet iedereen, dus opwaartse druk op de huurmarkt.
Ik sta altijd verstelt als men een link maakt tussen het gemiddelde inkomen en de prijs van vastgoed (wat jij niet doet). Kijk naar Brussel ... Enkel kijken naar het inkomen van diegene die het zich kunnen veroorloven is dus inderdaad beter dan domweg het gemiddeld inkomen te nemen.
Met alle nieuwe reglementeringen wordt bouwen nog duurder.
Ik denk eerder dat meer mensen zullen moeten kiezen tussen huren of renoveren (zonder de nieuwe reglementeringen), met een groter aantal solvabele huurders tot gevolg.
http://netto.tijd.be/geld_en_gezin/lene ... oningmarkt" onclick="window.open(this.href);return false;.
Singles krijgen het steeds moeilijker op woningmarkt
Hoe meer groepen uitgesloten worden hoe minder men zijn uitgeleefde brol kan slijiten aan belachelijke prijzen. Ik ben single en dus de grootste belastingbetaler en krijg er niks voor terug. Moest ik kunnen ik keerde belgie de rug toe. Dan kunnen al diegenen die steeds terugtrekken van de fiscus hun eigen schuld dragen en kan de oudere generatie een luxeleven gaan leiden op een andermans kap.
Hoe meer groepen uitgesloten worden hoe minder men zijn uitgeleefde brol kan slijiten aan belachelijke prijzen. Ik ben single en dus de grootste belastingbetaler en krijg er niks voor terug. Moest ik kunnen ik keerde belgie de rug toe. Dan kunnen al diegenen die steeds terugtrekken van de fiscus hun eigen schuld dragen en kan de oudere generatie een luxeleven gaan leiden op een andermans kap.
Aah wie zegt dat? Langer thuis wonen is een duidelijke trend. Het is al lang niet meer ongewoon om al 30-er nog thuis te wonen, zeker als single. Ik ken zelfs koppels van die leeftijd die bij ouders/schoonouders gaan inwonen. En zo zie je maar dat er altijd wel een uitweg is, als het moet.ronnie schreef:Icefields,
Co-housing is ook een trend, meerdere mensen die samen 1 ruime moderne wonig huren en goedkoper uitkomen dan wanneer ze elk afzonderlijk een oud kruipkot moeten huren.
Nieuwbouwwoningen worden ook steeds maar kleiner, dus meer woningen per oppervlak.
-
anonymous6
Lijkt me 'n aanslag op je relatie en alleen een uitweg in nood. Maar ja, het is 'n optie.sintorama schreef:Ik ken zelfs koppels van die leeftijd die bij ouders/schoonouders gaan inwonen.
Ik denk dat ook. Ik overweeg om later (eerst m'n eigen huis afbetalen) ergens iets neer te poten met een aantal woningen met een kleine eigen tuin en daarachter over de lengte vh geheel, een gemeenschappelijke tuin. Dat is nog iets anders dan wat jij zegt, maar volgens mij zit daar ook toekomst in. Niet meer 3 tuinen met elk een trampoline, een zwembadje of een klimrek, maar één gemeenschappelijke.sintorama schreef: Co-housing is ook een trend, meerdere mensen die samen 1 ruime moderne wonig huren en goedkoper uitkomen dan wanneer ze elk afzonderlijk een oud kruipkot moeten huren.
Co-housing onder singles is zeker een goed idee.sintorama schreef:Aah wie zegt dat? Langer thuis wonen is een duidelijke trend. Het is al lang niet meer ongewoon om al 30-er nog thuis te wonen, zeker als single. Ik ken zelfs koppels van die leeftijd die bij ouders/schoonouders gaan inwonen. En zo zie je maar dat er altijd wel een uitweg is, als het moet.ronnie schreef:Icefields,
Co-housing is ook een trend, meerdere mensen die samen 1 ruime moderne wonig huren en goedkoper uitkomen dan wanneer ze elk afzonderlijk een oud kruipkot moeten huren.
Nieuwbouwwoningen worden ook steeds maar kleiner, dus meer woningen per oppervlak.
In mijn omgeving waren er eens 3 single mannen die dat zo aanpakten om een open bebouwing te huren.
Groot nadeel is dat dat allemaal nooit lang duurt : de ene geraakt dan toch van 't straat of er ontstaat discussie over het huishouden.
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
Dit is de goede link die werktepic schreef:http://netto.tijd.be/geld_en_gezin/lene ... oningmarkt.
http://netto.tijd.be/geld_en_gezin/lene ... 9-1626.art
jempi25
Sinds de zomer van 2013 hou ik de prijzen bij ons in de gaten. (Wilrijk - Hoboken- Schelle - Hemiksem)
Het valt op dat een groot aantal panden na een half jaar nog steeds te koop staan. Panden die een redelijke tot zeer grondige renovatie nodig hebben met een vraagprijs van +200k blijven te koop staan. Instapklare panden of met een zeer minimale renovatiekost, zelfs met vraagprijs +300k worden verkocht als zoete broodjes.
Tenzij onze gezinstoestand verandert hebben wij beslist om nog deftig door te sparen om te proberen binnen enkele jaren de overstap te maken naar ons droomhuis. Ondertussen blijven we ons huidig appartement verder afbetalen (en terugtrekken van de belastingen)
Het valt op dat een groot aantal panden na een half jaar nog steeds te koop staan. Panden die een redelijke tot zeer grondige renovatie nodig hebben met een vraagprijs van +200k blijven te koop staan. Instapklare panden of met een zeer minimale renovatiekost, zelfs met vraagprijs +300k worden verkocht als zoete broodjes.
Tenzij onze gezinstoestand verandert hebben wij beslist om nog deftig door te sparen om te proberen binnen enkele jaren de overstap te maken naar ons droomhuis. Ondertussen blijven we ons huidig appartement verder afbetalen (en terugtrekken van de belastingen)
- Oudere Jongere
- Hero Member

- Contacteer:
Belgische vastgoedprijzen dalen
Licht dalende prijzen in Q4 2013 volgens FOD Economie. Over het hele jaar 0,2% stijging.
Licht dalende prijzen in Q4 2013 volgens FOD Economie. Over het hele jaar 0,2% stijging.
Hetgeen wat velen hebben voorspeld. Geen crash maar een stabilisatie van de prijzen of stijging op niveau van inflatie.
Wellicht een iets grotere daling in het villa segment en een +1% voor de gewone appartementen en gezinswoningen?
Wellicht een iets grotere daling in het villa segment en een +1% voor de gewone appartementen en gezinswoningen?
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Vastgoed blijft hoge toppen scheren, een stijging van 1,1 (yoy) dus conform de inflatie.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Door een erfenis hebben wij met de familie een huis verkocht. We dachten er hoogstens 220.000 euro voor te krijgen...in beste geval.
Verkocht via immokantoor (als je met 5 erfgenamen zit is dat gemakkelijker en we hebben ook geen kaas gegeten van verkopen). Die zeiden dat we er 250.000 voor zouden krijgen. We dachten dat ze op hun kop gevallen waren. Maar zie, iets meer dan een maandje later verkocht voor 250.000 euro.
Van een dip, hier al aangekondigd op forum in 2007 ofzo toch niet veel te merken.
Verkocht via immokantoor (als je met 5 erfgenamen zit is dat gemakkelijker en we hebben ook geen kaas gegeten van verkopen). Die zeiden dat we er 250.000 voor zouden krijgen. We dachten dat ze op hun kop gevallen waren. Maar zie, iets meer dan een maandje later verkocht voor 250.000 euro.
Van een dip, hier al aangekondigd op forum in 2007 ofzo toch niet veel te merken.