Vastgoed
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Vastgoed
http://www.hln.be/hln/nl/943/Consument/ ... arkt.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Zij die gewacht hebben met aankopen, zullen ogenschijnlijk weeral achter het net vissen: een zelfde prijs betalen ondanks deflatie, en een verminderd fiscaal voordeel.
Zij die gewacht hebben met aankopen, zullen ogenschijnlijk weeral achter het net vissen: een zelfde prijs betalen ondanks deflatie, en een verminderd fiscaal voordeel.
-
JanusBananus
- Hero Member

- Contacteer:
Hij heeft toch alvast eieren voor z'n geld gekozenHetzelfde geluid horen we bij Mathieu Verwilghen, die vorig jaar Century 21 verkocht, maar nog altijd de vinger aan de pols houdt.
Misschien toch even wat verdere cijfers afwachten alvorens conclusies te trekken. Januari is nog maar juist halverwege rekening houdend met het aantal werkdagen
- Oudere Jongere
- Hero Member

- Contacteer:
Ogenschijnlijk wel, ja. Misschien betekent dat woord niet helemaal wat je bedoelde?kaaiman76 schreef:http://www.hln.be/hln/nl/943/Consument/ ... arkt.dhtml
Deze vastgoed-investeerder is tevreden dat de laatste aankoop van een te renoveren rijhuis voor verhuur niet doorging. De middelen zijn voor het merendeel in een aandelenportefeuille gegaan waarvan de meerwaarde een pak hoger ligt dan die van de zogenaamde gemiddelde woning. Ook een aantal van m'n vaste lokale aannemers gesproken: geen probleem om op vrij korte termijn een projectje te starten en er werd mij meermaals verzekerd dat over de prijs te praten valt.
http://netto.tijd.be/vastgoed/Volledig_ ... &utm_term=" onclick="window.open(this.href);return false;
Aan 10 % verkopen onder de vraagprijs lijkt de norm volgens century 21 voor op te frissen of instapklare woningen.(wel geen nieuwbouw)
Voor grote renovaties loopt dit op tot 25 %.
Voor huizen met wat werk aan mag je wel zeggen dat die zakken in prijs!
Aan 10 % verkopen onder de vraagprijs lijkt de norm volgens century 21 voor op te frissen of instapklare woningen.(wel geen nieuwbouw)
Voor grote renovaties loopt dit op tot 25 %.
Voor huizen met wat werk aan mag je wel zeggen dat die zakken in prijs!
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
En dan plots is vastgoed in België niet te duur volgens al die organisaties die claimden dat vastgoed 5, 15 of 50% te duur was in ons land. Jammer voor de wachters die zich hebben laten misleiden door organisaties en zo de woonbonus gemist hebben.
Men vergeet ook vaak dat België bepaalde kwaliteitseisen stelt aan een woning (bewoonbaarheid/isolatie) en er bij een verkoop steeds meer attesten nodig zijn die de prijzen zeker niet drukken. Een Gentse prof stelt zelfs voor om een renovatieaudit door een onafhankelijk expert te verplichten bij een verkoop. Schatting van de kosten: 1.000 tot 1.500€.
Blijkbaar moet de maatschappij de burger gaan beschermen tegen domheid.
Men vergeet ook vaak dat België bepaalde kwaliteitseisen stelt aan een woning (bewoonbaarheid/isolatie) en er bij een verkoop steeds meer attesten nodig zijn die de prijzen zeker niet drukken. Een Gentse prof stelt zelfs voor om een renovatieaudit door een onafhankelijk expert te verplichten bij een verkoop. Schatting van de kosten: 1.000 tot 1.500€.
Blijkbaar moet de maatschappij de burger gaan beschermen tegen domheid.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Mij moet je eens uitleggen, hoe een jong startersgezin, dat geen hulp krijgt van 'groot' ouders, schoonouders, tantes of nonkels, ooit een eigen 'bescheiden' werkmanhuisje kan verwerven ?
Voor je een lening bij de bank kan krijgen, moet je minimaal 20 % eigen kapitaal bezitten. Een zeer bescheiden woning in een ruraal gebied, 200.000 € = 20 % eigen kapitaal = 40.000 € sparen.
Begin er maar aan, met ieder een starterloon van pakweg 1.500 € = 3.000 € samen. Zelfs al slaag je er in om 500 € per maand te sparen, heb je bijna 7 aar nodig.
Ik ben oud, maar jonge mensen, 'zonder duw in de rug', een kinderwens, het zijn voor hen harde tijden.
Voor je een lening bij de bank kan krijgen, moet je minimaal 20 % eigen kapitaal bezitten. Een zeer bescheiden woning in een ruraal gebied, 200.000 € = 20 % eigen kapitaal = 40.000 € sparen.
Begin er maar aan, met ieder een starterloon van pakweg 1.500 € = 3.000 € samen. Zelfs al slaag je er in om 500 € per maand te sparen, heb je bijna 7 aar nodig.
Ik ben oud, maar jonge mensen, 'zonder duw in de rug', een kinderwens, het zijn voor hen harde tijden.
-
Leemans-broertje
- VIP member

- Contacteer:
@Patrick1
Doet me denken aan mijn ooms. Waren klerk. Waren kostwinner. Hadden 4-5 kinderen die nadien aan de univ studeerden. Kochten rond 1938 uit eigen zak een bouwgrond van 10 are en trokken daarop een groot huis op. Wel goed om weten: metselaars kostten rond 1950 per uur 20 fr en streken daarvan netto 18 fr op. Het verschil ? kijk rond u en kijk over de taalgrens (de zgn transfers kosten elke Vlaming 2.500 euro PER JAAR). Wie zei daar weer dat we het goed hebben als nooit tevoren ?
Doet me denken aan mijn ooms. Waren klerk. Waren kostwinner. Hadden 4-5 kinderen die nadien aan de univ studeerden. Kochten rond 1938 uit eigen zak een bouwgrond van 10 are en trokken daarop een groot huis op. Wel goed om weten: metselaars kostten rond 1950 per uur 20 fr en streken daarvan netto 18 fr op. Het verschil ? kijk rond u en kijk over de taalgrens (de zgn transfers kosten elke Vlaming 2.500 euro PER JAAR). Wie zei daar weer dat we het goed hebben als nooit tevoren ?
Paar jaar in hotel mama blijven wonen en weinig uitgeven, dan kan je met twee makkelijk meer dan 40 000EUR sparen op 2 jaar tijd.patrick1 schreef:Mij moet je eens uitleggen, hoe een jong startersgezin, dat geen hulp krijgt van 'groot' ouders, schoonouders, tantes of nonkels, ooit een eigen 'bescheiden' werkmanhuisje kan verwerven ?
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Wat is 40.000€ sparen als je met 2 bent?
Als je als koppel elk 800€/mnd spaart heb je dat al na 2 jaar. Is dat zo onoverkomelijk? Maar ze gaan liever (net zoals deze middag in Blokken) 8 maanden (of liefst 'n jaar) sabbatical. Véél opdoen en niets verdienen.
Onder het mom van: "eens we werken gaan we dat nooit meer kunnen doen, ... we moeten d'er van profiteren".
Edit: je was me net voor, zelfde gedachte.
Als je als koppel elk 800€/mnd spaart heb je dat al na 2 jaar. Is dat zo onoverkomelijk? Maar ze gaan liever (net zoals deze middag in Blokken) 8 maanden (of liefst 'n jaar) sabbatical. Véél opdoen en niets verdienen.
Onder het mom van: "eens we werken gaan we dat nooit meer kunnen doen, ... we moeten d'er van profiteren".
Edit: je was me net voor, zelfde gedachte.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Ik snap het nietSpruitekop schreef:En dan plots is vastgoed in België niet te duur volgens al die organisaties die claimden dat vastgoed 5, 15 of 50% te duur was in ons land. Jammer voor de wachters die zich hebben laten misleiden door organisaties en zo de woonbonus gemist hebben
Midden vorig jaar liet de Nationale Bank nog weten dat de prijzen overgewaardeerd zijn met 15%. Luc Coene kwam dit zelf zeggen op Kanaal Z. Zeven-acht maanden later is dit nog 3,6%?
Hoe kan deze overschatting nu zo snel dalen?
Misschien dat ze Luc nu daarom (weg)promoveren naar de ECB vanaf 10-03-2015 ( ongeveer )
Iets met eigen belang vermoed ik!
ik denk dat op lange termijn vastgoed sowieso renderend is en blijft... de bevolkingsaantallen blijven maar stijgen, meer en meer vergrijzing, meer en meer één oudergezinnen en samengestelde gezinnen en die hebben allemaal een plaatsje nodig om te wonen...
Elk jaar komen er tienduizenden mensen bij in Belgie...
Enkel de mensen met centen gaan nog deftig vastgoed kunnen kopen of huren, de wet van vraag en aanbod, de rest zal het met véél minder moeten stellen (klein en oud vastgoed)
just my 2 cents...
Elk jaar komen er tienduizenden mensen bij in Belgie...
Enkel de mensen met centen gaan nog deftig vastgoed kunnen kopen of huren, de wet van vraag en aanbod, de rest zal het met véél minder moeten stellen (klein en oud vastgoed)
just my 2 cents...
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Woonbonus heeft weinig of geen effect op de vastgoedmarkt.
De prijzen van de woningen stijgen in Vlaanderen met circa 2.4%, appartementen met 1,0%.
VLAANDEREN_________Prijs________Prijsvergelijking (%)*
Woonhuizen________254.212 €_____ 2,40%
Appartementen____ 207.979 €______ 1,00%
Vastgoedactiviteit**_____ 3,20%

De prijzen van de woningen stijgen in Vlaanderen met circa 2.4%, appartementen met 1,0%.
VLAANDEREN_________Prijs________Prijsvergelijking (%)*
Woonhuizen________254.212 €_____ 2,40%
Appartementen____ 207.979 €______ 1,00%
Vastgoedactiviteit**_____ 3,20%
Voor diegene die denken dat wachten beter was...of dachten dat de prijzen gingen kelderen. Nope.In Vlaanderen steeg het aantal transacties in het eerste trimester met 3,2 procent tegenover dezelfde periode vorig jaar. In Wallonië is er zelfs een groei met 15,9 procent. Brussel vormt een uitzondering: daar daalde het aantal vastgoedtransacties met 3,2 procent.
-
JanusBananus
- Hero Member

- Contacteer:
Kijk een witte zwaan. En kijk, nog een witte zwaan! En nog één!!
Ah alle zwanen zijn wit
Ah alle zwanen zijn wit