Vastgoed
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Vastgoed stijgt steeds ???
heb zelf paar maanden geleden bouwgrond gekocht: 830 vierkante meter voor 23.000 euro, weliswaar niet in vlaams-brabant, maar wel in een klein, rustig, ardens gehuchtje, waar het spitsuur bestaat uit 2 traktoren en 3 koeien, dit op slechts een 5-tal km van de autosnelwegOpelZafira schreef:Daarjuist nog gezien. Bouwgrond HOB van 8,5 are in Vlaams Brabant voor 197000 euro. Met kosten en beschrijf kost dit dan rond de 225000 euro!!! En dan staat er niets op buiten wat gras en onkruid!!
tja, ge moet "out of the box" durven denken,
mij gans mijn leven krom werken voor een stukje grond, ik ben niet zot
vastgoed kan niet genoeg stijgen!
dan is er toch nog iets wat iet of wat gaat opbrengen, de vastgoed moet dit jaat op zijn minst met 3.56% stijgen [inflatie] anders brengt het al minder op.
dan is er toch nog iets wat iet of wat gaat opbrengen, de vastgoed moet dit jaat op zijn minst met 3.56% stijgen [inflatie] anders brengt het al minder op.
Dan hoop ik dat de crisis zodanig hard toeslaat dat meer dan de helft moet verkopen. Jeezes
Verstuurd van mijn HTC Desire S met Tapatalk
- OpelZafira
- Full Member
- Contacteer:
@soja: Out of the box? Allemaal goed en wel. We hebben verplichtingen in deze streek. Ik woon op 10 km van het werk - mijn vrouw op 5 km. Schoonouders (vrouw is enig kind) wonen op 1.2 km en zijn op leeftijd (tevens zonder wagen) en de school van de dochter ligt op 2.5 km. Prima openbaar vervoer op 5 min wandelen, rustig gelegen in een toffe buurt.
Ik weet ook wel dat in elke ver afgelegen gehucht de prijzen veel lager zijn maar het is geen optie om dagelijks uren onderweg te zijn met de wagen om te gaan werken, winkelen, schoonouders te bezoeken, school te lopen,vrienden op te zoeken,......
Er gaat trouwens geen dag voorbij of mijn dochter, vrouw of ikzelf passeer één of meerdere keren bij de schoonouders voor hulp of boodschappen.
Maw, ik heb er dus geen bal aan dat in één of ander Ardens gehucht de bouwgrond belachelijk laag geprijsd staat.
Een woonplaats is niet alleen een huis naar je zin tegen een lage prijs maar ik vind dat alle (of toch zoveel mogelijk) voorwaarden (die wij belangrijk vinden) moeten vervuld worden.
Iedereen zijn situatie of verlangen is verschillend en gelukkig maar.
Ik weet ook wel dat in elke ver afgelegen gehucht de prijzen veel lager zijn maar het is geen optie om dagelijks uren onderweg te zijn met de wagen om te gaan werken, winkelen, schoonouders te bezoeken, school te lopen,vrienden op te zoeken,......
Er gaat trouwens geen dag voorbij of mijn dochter, vrouw of ikzelf passeer één of meerdere keren bij de schoonouders voor hulp of boodschappen.
Maw, ik heb er dus geen bal aan dat in één of ander Ardens gehucht de bouwgrond belachelijk laag geprijsd staat.
Een woonplaats is niet alleen een huis naar je zin tegen een lage prijs maar ik vind dat alle (of toch zoveel mogelijk) voorwaarden (die wij belangrijk vinden) moeten vervuld worden.
Iedereen zijn situatie of verlangen is verschillend en gelukkig maar.

@OpelZafira, inderdaad, klopt hiet hetzelfde.
je kan tegenwoordig ook in Zeeuws Vlaandere gaan wonen voor heel wat minder.
maar alle latente hulp is dan zeer veraf, en daar ben ik niets mee.
je kan tegenwoordig ook in Zeeuws Vlaandere gaan wonen voor heel wat minder.
maar alle latente hulp is dan zeer veraf, en daar ben ik niets mee.
heb zelf paar maanden geleden bouwgrond gekocht: 830 vierkante meter voor 23.000 euro, weliswaar niet in vlaams-brabant, maar wel in een klein, rustig, ardens gehuchtje,
Wanneer je bereid bent in het hol van Pluto te gaan wonen, waar ze de bouwgrond nog niet aan de straatstenen kwijtgeraken, tja.
Wat is er belangrijk aan bouwgrond, drie zaken
1 ligging
2 ligging
3 ligging
Hier in Gent, was er een stuk bouwgrond te koop, in een doodlopende straat gelegen, dichtbij school, bakker, slager, buurtwinkel enz. op amper enkele km. van het hart van de stad. 1.000 m 2 groot. De verkoper, ook niet achterlijk, vroeg aan potentiéle kopers, hoeveel ze wilden betalen. Ik heb (uit nieuwsgierigheid, als zoveel) een bod van 200 € per vierkante meter gedaan, maar er bij geschrven dat ik sterk geinteresseerd was.
Enkele dagen later telefoon, of ik aan 332 € voor een vierkante meter nog geinteresserd was om een hoger bod te doen ! Neen, dank u, dat was 332.000 € voor 1.000 vierkante meter bouwgrond + schrijfkosten, notaris enz. en dan staat er nog niet één steen op.
Maar toegegeven, qua ligging, de max om er te wonen !
Wanneer je bereid bent in het hol van Pluto te gaan wonen, waar ze de bouwgrond nog niet aan de straatstenen kwijtgeraken, tja.
Wat is er belangrijk aan bouwgrond, drie zaken
1 ligging
2 ligging
3 ligging
Hier in Gent, was er een stuk bouwgrond te koop, in een doodlopende straat gelegen, dichtbij school, bakker, slager, buurtwinkel enz. op amper enkele km. van het hart van de stad. 1.000 m 2 groot. De verkoper, ook niet achterlijk, vroeg aan potentiéle kopers, hoeveel ze wilden betalen. Ik heb (uit nieuwsgierigheid, als zoveel) een bod van 200 € per vierkante meter gedaan, maar er bij geschrven dat ik sterk geinteresseerd was.
Enkele dagen later telefoon, of ik aan 332 € voor een vierkante meter nog geinteresserd was om een hoger bod te doen ! Neen, dank u, dat was 332.000 € voor 1.000 vierkante meter bouwgrond + schrijfkosten, notaris enz. en dan staat er nog niet één steen op.
Maar toegegeven, qua ligging, de max om er te wonen !
Als de crisis zodanig toeslaat dat de helft moet verkopen, heb je wss zelf geen job meer en kan je er dan ook niet van profiteren.allalin schreef:Dan hoop ik dat de crisis zodanig hard toeslaat dat meer dan de helft moet verkopen. JeezesJhn schreef:vastgoed kan niet genoeg stijgen!
Gewone particuliere kandidaat kopers zijn zeker niet gebaat bij een immo crash. Enkel als je zeer veel cash ehbt (investeerders) kan je dan zaken doen.
@Patrick1: Anderzijds, als ieder Belgisch gezin op een grond van 1000m2 woont dan is België simpleweg te klein, zelfs zonder ook maar 1 m2 voor wegen, bossen, parken, scholen, ..... te tellen. Ik begrijp wel dat het maar een voorbeeld was, maar het gaat hier wel om een exclusief vastgoed.
Ik denk toch dat sommigen hier alles willen.
Ikzelf woon in een appartement, en begrijp helemaal niet waarom het een of ander grondwettelijk recht zou zijn dat iemand met een gemiddeld inkomen in staat moet zijn om een woonhuis te kunnen kopen, laat staan kunnen bouwen, in de stad/stadsrand naar keuze, zonder zware financiële offers.
Ik denk toch dat sommigen hier alles willen.
Ikzelf woon in een appartement, en begrijp helemaal niet waarom het een of ander grondwettelijk recht zou zijn dat iemand met een gemiddeld inkomen in staat moet zijn om een woonhuis te kunnen kopen, laat staan kunnen bouwen, in de stad/stadsrand naar keuze, zonder zware financiële offers.
- OpelZafira
- Full Member
- Contacteer:
Zijn appartementen dan zoveel goedkoper???? Ik heb daar ook al schoon prijzen van gezien hoor, en niet extra luxe of exclusieve ligging of zo, wel nieuwbouw.
@ronnie: "ik denk toch dat sommigen hier alles willen."
Met die quote ben ik het helemaal eens.......alleen hebben we het wel niet over dezelfde mensen.
@ronnie: "ik denk toch dat sommigen hier alles willen."
Met die quote ben ik het helemaal eens.......alleen hebben we het wel niet over dezelfde mensen.

Het ergens wel eens met Ronnie. Bouwt/koopt iedereen niet zowat tegen de max van zijn financiele kunnen of wat hij er max voor wilt geven? En is dit niet altijd zo geweest?
Huizenrpijzen zijn enorm gestegen tgo de lonen, maar nu zijn er veel meer 2 verdieners, de rentes lager en het belastingsvoordeel hoger.
Huizenrpijzen zijn enorm gestegen tgo de lonen, maar nu zijn er veel meer 2 verdieners, de rentes lager en het belastingsvoordeel hoger.
Wij bouwen Reserve in. Tot op de limiet gaan willen we niet.Jeffer schreef:Het ergens wel eens met Ronnie. Bouwt/koopt iedereen niet zowat tegen de max van zijn financiele kunnen of wat hij er max voor wilt geven? En is dit niet altijd zo geweest?
Wij hoeven geen 1000m2 of superkot. Kijken ook naar apps maar das niet veel beter.
Een proper huisje met niet te veel kosten, garage en klein tuintje voor 250k is niet overdreven gevraagd.
Is beetje gemakkelijk gezegd: iedereen wil alles en te veel. er zijn er wss wel zo maar zeker niet iedereen.
ow, begrijp me niet verkeerd, ik wil bedoelen dat iedereen de max uit zijn geld wilt halen. Bvb jij wil zelf gaan tot bvb 250k voor een huis onder de huidige omstandigheden.
Zou je zelf kiezen voor :
A) een huis dat aan je eisen voldoet (aantal kamers, tuin, ligging,...) en dan zo goedkoop mogelijk gaan in de huizen die daaraan voldoen
of
B) zoveel mogelijk huis voor die 250k willen krijgen (meer slaapkamers, grond,...)
A) een huis dat aan je eisen voldoet (aantal kamers, tuin, ligging,...) en dan zo goedkoop mogelijk gaan in de huizen die daaraan voldoen
of
B) zoveel mogelijk huis voor die 250k willen krijgen (meer slaapkamers, grond,...)
@Jeffer: Bouwt/koopt iedereen niet zowat tegen ... wat hij er max voor wilt geven?
Ik herhaal dit omdat ik hier velen zie die de schuld van de (zogenaamd) hoge prijzen bij de verkopers leggen.
Voor wie het niet wist: De prijs wordt steeds door 2 partijen bepaald, en de verkopers willen een zo hoog mogelijke prijs, dit is natuurlijk en ze zijn dus op voorhand eg-excuseerd hiervoor .... Bij wie ligt de schuld dan?
En als binnen 10 jaar de prijzen met 30% gestegen zullen zijn (en de lonen met 40%), en vergeleken met het buitenland misschien opnieuw 'goedkoop' (studie NBB), wat dan? Hebben diegenen die gewacht en gehuurd hebben dan echt zulk een goede zaak gedaan?
Ik herhaal dit omdat ik hier velen zie die de schuld van de (zogenaamd) hoge prijzen bij de verkopers leggen.
Voor wie het niet wist: De prijs wordt steeds door 2 partijen bepaald, en de verkopers willen een zo hoog mogelijke prijs, dit is natuurlijk en ze zijn dus op voorhand eg-excuseerd hiervoor .... Bij wie ligt de schuld dan?
En als binnen 10 jaar de prijzen met 30% gestegen zullen zijn (en de lonen met 40%), en vergeleken met het buitenland misschien opnieuw 'goedkoop' (studie NBB), wat dan? Hebben diegenen die gewacht en gehuurd hebben dan echt zulk een goede zaak gedaan?
Zonder twijfel A. Hebben onze verwachtingen en eisen. En dat moet niet meer zijn.Jeffer schreef:ow, begrijp me niet verkeerd, ik wil bedoelen dat iedereen de max uit zijn geld wilt halen. Bvb jij wil zelf gaan tot bvb 250k voor een huis onder de huidige omstandigheden.
of
Dus kijken naar onze eisen en dan zo "goekoop" mogelijk.
Ik geloof dat meeste mensen echter B kiezen: ze bepalen eerst hun budget en kijken dan hoeveel huis ze eruit (of erin) krijgen.
Ik kan me natuurlijk vergissen, maar het lijkt me dat vorige generaties evenveel spendeerden in percenten van gezinsbudget aan immo.
Ik kan me natuurlijk vergissen, maar het lijkt me dat vorige generaties evenveel spendeerden in percenten van gezinsbudget aan immo.