Vastgoed
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Vastgoed stijgt steeds ???
Ook het feit dat er door de overheden gesnoeid werd/wordt in renovatie- en andere premies is momenteel een probleem voor de oudere huizen heb ik de indruk en maakt die woningen voor jongere gezinnen duurder als je alles optelt.
Daardoor daalt de verkoopprijs van dergelijke woningen volgens mij.
Daardoor daalt de verkoopprijs van dergelijke woningen volgens mij.
De studie van ING bank gelezen ?
Vanaf 2014 begint de daling in sneltreinvaart, alleen de dommeriken kopen nu op het hoogtepunt, de slimmeriken verkopen nu hun oude afgeleefde huizen uit de jaren '60, '70, aan topprijzen !
Vanaf 2014 begint de daling in sneltreinvaart, alleen de dommeriken kopen nu op het hoogtepunt, de slimmeriken verkopen nu hun oude afgeleefde huizen uit de jaren '60, '70, aan topprijzen !
Fantastisch toch hoe die banken alles kunnen inschatten.Om die reden zijn ze bijna allemaal bankroet.
De panden die ongunstig geprijst zijn door te groot en te duur zijn zitten al langer in een dalende trend,maar een gewoon burgerhuis zal steed de correcte prijs gaan.Alles wat meer dan een jaar te koop staat is zowiezo veel te duur.
Als je als verkoper je vraagprijs niet krijgt dan hou je het toch bij tenzij je moet verkopen zeker.
De panden die ongunstig geprijst zijn door te groot en te duur zijn zitten al langer in een dalende trend,maar een gewoon burgerhuis zal steed de correcte prijs gaan.Alles wat meer dan een jaar te koop staat is zowiezo veel te duur.
Als je als verkoper je vraagprijs niet krijgt dan hou je het toch bij tenzij je moet verkopen zeker.
Er werd elders al gesproken over het artikel van DS:
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 120516_181" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik haal er een quote uit:
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 120516_181" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik haal er een quote uit:
Lees vooral het vetgedrukte gedeelte. Willen ze hiermee nu zeggen dat de prijzen eerst nog gaan stijgen en dan terug afdalen naar het niveau van vandaag?DS Online schreef:'Als we de gevolgen van de mogelijke fiscale wijzigingen koppelen aan de gevolgen van de rentestijging, dan komen we uit op een mogelijke correctie van meer dan 15 procent', luidt het. 'De prijzen zouden dan opnieuw hun recente peil bereiken.'
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Volgens de studie van ING zou vastgoed dit jaar 1,5% stijgen.In 2013 zelfs 5%.In 2014 als hun studie klopt een daling van +/-15% zodat men terug op het niveau van 2007 zit.
@spruitekop: parabolische stijging; zie de volgende grafieken, vgl tov goudprijs kwestie van inflatie in rekening te brengen:
http://www.dekritischebelegger.nl/grond ... veel-waard" onclick="window.open(this.href);return false;
Let vooral ook op de parabolische stijging in de jaren 80...en de crash die erop volgde. Ook nu zie je al een duidelijke daling tov goud...momenteel ook al in euros aan het dalen.
Anyway, ieder zijn gedacht, maar alle tendensen wijzen op een zware daling die eraan komt:
- dalende huurprijzen (zie knack/trends)
- dalende hypotheken (zie knack/trends)
- afschaffing fiscale voordelen
- toekomstige afschaffing andere fiscale voordelen
- waarschijnlijke verhoging KI of onroerende belasting
- toekomstige hogere rentevoeten...lager kunnen ze alleszins niet
- etc...
1 advies; als je iets moet verkopen, bvb een leegstaand huis, een 2de verblijf, NU is het het moment.
Den stijging van slechts 1%... is in de feiten een daling met 2% wegens de inflatie. Op dat moment had je beter je centjes nog een jaar geparkeerd bij bvb Fortuneo aan 2,75%. Veel sterkte aan het front.
http://www.dekritischebelegger.nl/grond ... veel-waard" onclick="window.open(this.href);return false;
Let vooral ook op de parabolische stijging in de jaren 80...en de crash die erop volgde. Ook nu zie je al een duidelijke daling tov goud...momenteel ook al in euros aan het dalen.
Anyway, ieder zijn gedacht, maar alle tendensen wijzen op een zware daling die eraan komt:
- dalende huurprijzen (zie knack/trends)
- dalende hypotheken (zie knack/trends)
- afschaffing fiscale voordelen
- toekomstige afschaffing andere fiscale voordelen
- waarschijnlijke verhoging KI of onroerende belasting
- toekomstige hogere rentevoeten...lager kunnen ze alleszins niet
- etc...
1 advies; als je iets moet verkopen, bvb een leegstaand huis, een 2de verblijf, NU is het het moment.
Den stijging van slechts 1%... is in de feiten een daling met 2% wegens de inflatie. Op dat moment had je beter je centjes nog een jaar geparkeerd bij bvb Fortuneo aan 2,75%. Veel sterkte aan het front.
Ik was vorig weekend in Blankenberge, wat me opviel waren 3 zaken
1 De leegstand van de winkelpanden in de winkelstraten
2 De leegstand van tearooms en restaurants op de dijk
3 In ieder appartementsblok op de dijk kon je een appartement kopen
Als je € nu nog niet begint te vallen,...........
Met Blankenberge haal je nu wel een gemeente eruit die al lang in verval is om het cru uit te drukken.De Zeedijk, die toch geacht wordt het pronkstuk van de stad te zijn, heeft behoefte aan een grondige facelift.Ontelbare projecten werden vlot goedgekeurd met nieuwbouwmonsters als gevolg waar menig projectontwikkelaar en bouwpromotoren zich hebben tegoed gedaan.
Ook is de afgelopen jaren Blankenberge het Benidorm van Belgie geworden.Het aantal 60+ is vanaf begin 2003 tot 2007 met 40% toegenomen.Deze mensen kiezen om terug naar de heimat terug te keren,hun kinderen zoeken liever Zuiderse oorden op om hun vakantie door te brengen.
Ook is de afgelopen jaren Blankenberge het Benidorm van Belgie geworden.Het aantal 60+ is vanaf begin 2003 tot 2007 met 40% toegenomen.Deze mensen kiezen om terug naar de heimat terug te keren,hun kinderen zoeken liever Zuiderse oorden op om hun vakantie door te brengen.
@ Davy V
Ik verbleef in een hotel in centrum Blankenberge, en wandelde door de winkelstraten. Het valt in het straatbeeld op hoeveel winkelpanden er leeg staan, met bordjes, zaak over te nemen, te huur, te koop, enz. Het geeft een wat mistroostige indruk.
Op de dijk, wandelend voorbij de appartementsgebouwen, zagen we dat in 'bijna' ieder appartementsblok appartementen te koop waren.
Vele tea rooms en restaurants stonden op de dijk leeg, te huur, over te nemen enz.
Ik ga me niet uitspreken hoe de toestand in andere kustgemeenten is, maar Blankenberge zal 'dringend' het roer van richting moeten veranderen, wil het een aantrekkelijke toeristische vakantieplaats worden/zijn.
Ik verbleef in een hotel in centrum Blankenberge, en wandelde door de winkelstraten. Het valt in het straatbeeld op hoeveel winkelpanden er leeg staan, met bordjes, zaak over te nemen, te huur, te koop, enz. Het geeft een wat mistroostige indruk.
Op de dijk, wandelend voorbij de appartementsgebouwen, zagen we dat in 'bijna' ieder appartementsblok appartementen te koop waren.
Vele tea rooms en restaurants stonden op de dijk leeg, te huur, over te nemen enz.
Ik ga me niet uitspreken hoe de toestand in andere kustgemeenten is, maar Blankenberge zal 'dringend' het roer van richting moeten veranderen, wil het een aantrekkelijke toeristische vakantieplaats worden/zijn.
@Patrick1
Ik herinner mij van mijn jeugd.Nog niet zo lang geleden dat er in juli en augustus massaal dagelijks tientallen zogenaamde toeristentreinen ingezet werden richting Blankenberge.Dagjestoeristen dus.Wanneer deze het gedeeltelijk laten afweten of de vinger op de knip houden zakt alles in elkaar.
Ik persoonlijk ben geen Belgische kustliefhebber.Maar als wij naar de kust trekken is het bijna steevast richting Bredene.Bredene is populair bij kampeerders met talloze campings als gevolg.De gemeente heeft geen zeedijk, maar een ononderbroken duinenrij, wat uniek is aan de Belgische kust.
Het centrum van Bredene bevindt zich ook een stuk van de kustlijn.Zodat de strandliefhebber mooi gescheiden is tov de shopper.In Blankenberge is het een mierenhoop van jewelste bij topdagen.
Bredene is ook een relatief jonge gemeente als je vergelijk met andere kustgemeentes.Slechts 17% is ouder dan 65.Blankenberge,Nieuwpoort,De Haan 25%.
Ik herinner mij van mijn jeugd.Nog niet zo lang geleden dat er in juli en augustus massaal dagelijks tientallen zogenaamde toeristentreinen ingezet werden richting Blankenberge.Dagjestoeristen dus.Wanneer deze het gedeeltelijk laten afweten of de vinger op de knip houden zakt alles in elkaar.
Ik persoonlijk ben geen Belgische kustliefhebber.Maar als wij naar de kust trekken is het bijna steevast richting Bredene.Bredene is populair bij kampeerders met talloze campings als gevolg.De gemeente heeft geen zeedijk, maar een ononderbroken duinenrij, wat uniek is aan de Belgische kust.
Het centrum van Bredene bevindt zich ook een stuk van de kustlijn.Zodat de strandliefhebber mooi gescheiden is tov de shopper.In Blankenberge is het een mierenhoop van jewelste bij topdagen.
Bredene is ook een relatief jonge gemeente als je vergelijk met andere kustgemeentes.Slechts 17% is ouder dan 65.Blankenberge,Nieuwpoort,De Haan 25%.
@Davy V
Bredene ken ik niet zo goed, maar Blankenberge gaf me echt een mistroostige indruk, hoewel de zon er scheen. Vele leegstaande winkelpanden geven een stad/gemeente een trieste aanblik. Wanneer er dan nog nachtwinkels zijn, die overdag uiteraard gesloten zijn, geeft dit nog een upgrade aan de mistroostigheid.
De hoteleigenaar klaagde steen en been, over de lage bezettingsgraad, toen ik hem wees op de leegstand, was zijn antwoord: Kom hier eens in de wintermaanden als vele hotels nog gesloten zijn, dan is het hier 'een dode stad'.
Gelukkig hebben ze nog een treinstation in Blankenberge,dat wat dagjestoeristen naar zee brengt, maar het stadsbestuur zal dringend iets aan de leegstand van de winkelpanden moeten doen, wil het vermijden dat op den duur mensen aantrekkelijker kustgemeenten opzoeken !
Bredene ken ik niet zo goed, maar Blankenberge gaf me echt een mistroostige indruk, hoewel de zon er scheen. Vele leegstaande winkelpanden geven een stad/gemeente een trieste aanblik. Wanneer er dan nog nachtwinkels zijn, die overdag uiteraard gesloten zijn, geeft dit nog een upgrade aan de mistroostigheid.
De hoteleigenaar klaagde steen en been, over de lage bezettingsgraad, toen ik hem wees op de leegstand, was zijn antwoord: Kom hier eens in de wintermaanden als vele hotels nog gesloten zijn, dan is het hier 'een dode stad'.
Gelukkig hebben ze nog een treinstation in Blankenberge,dat wat dagjestoeristen naar zee brengt, maar het stadsbestuur zal dringend iets aan de leegstand van de winkelpanden moeten doen, wil het vermijden dat op den duur mensen aantrekkelijker kustgemeenten opzoeken !
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Mijn vraag is: heb je het over het vastgoed of over de goudprijs. Stijging jaren 80 en crash, dan zou ik zeggen henrichio heeft het over de goudprijs, als je de huisprijzen uitzet over een €-currency ga je zo geen forse jaarlijkse stijgingen merken, ik wordt/werd spijtig genoeg door m'n baas niet betaald in goud, en veel hangt ook af van de indeling van de Y-as.henrichio schreef:@spruitekop: parabolische stijging; zie de volgende grafieken, vgl tov goudprijs kwestie van inflatie in rekening te brengen:

1. Probeer maar eens een winkel te runnen als je broeken moet verkopen (Made in Pakistan) aan 2€.patrick1 schreef:Ik was vorig weekend in Blankenberge, wat me opviel waren 3 zaken

We hebben daar allemaal al wel eens gekocht (portefeuille, handtas, kledij met 'n fout in, ... , je komt thuis en er is 'n mankement, ga d'er maar eens mee terug, 100km enkel, 150 km enkel: "Eén keer maar nooit meer?"
2. Denk je dat de mensen dat blijven pikken om 'n slechte maaltijd te krijgen aan de kust (ze gaan d'er toch vanuit dat ze geen vast klienteel moeten uitbouwen want dat er morgen toch weer andere mensen op die plaats zitten) De restaurants waar je een echt goede maaltijd voorgeschoteld krijgt zijn zeldzaam.
3. Is dat al anders geweest? Vooral op de dijk is dit het geval, de mensen willen allemaal 'n appartement en liefst op de dijk of desnoods toch met zeezicht. Tot ze dan met het feit geconfonteerd worden dat: het toch meer tocht geeft aan de ramen of steeds 'n koudegevoel geeft dicht bij het raam, je daar de ramen ELKE dag moet poesten (vet/kerosine), je meer lawaai hebt dan in 'n binnenstraat.
@spruitekop; ja ok het was tov goud...
Maar hier heb je eentje in euros, inflatie gecorrigeerd.
http://www.slimbeleggen.net/blog/2011/1 ... ding-over/" onclick="window.open(this.href);return false;
Moet ik de parabool er nog op tekenen, of volstaat dit voor jou?
Maar hier heb je eentje in euros, inflatie gecorrigeerd.
http://www.slimbeleggen.net/blog/2011/1 ... ding-over/" onclick="window.open(this.href);return false;
Moet ik de parabool er nog op tekenen, of volstaat dit voor jou?
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
En zo trachten we weer thuis te komen van de kust en on topic te geraken.Spruitekop schreef:Vooral op de dijk is dit het geval, de mensen willen allemaal 'n appartement en liefst op de dijk of desnoods toch met zeezicht. Tot ze dan met het feit geconfonteerd worden dat: het toch meer tocht geeft aan de ramen of steeds 'n koudegevoel geeft dicht bij het raam, je daar de ramen ELKE dag moet poesten (vet/kerosine), je meer lawaai hebt dan in 'n binnenstraat.
In de toekomst zal de kwaliteit van het vastgoed erg belangrijk zijn.
En dat gaat inderdaad over koudebruggen, dubbelglas, isolatie, onderhoud, ligging....
Een boel vastgoed (zeker aan de kust) is gewoon uitgeleefd en voldoet niet meer aan de huidige normen.
Afbreken of het gehele blok renoveren/isoleren(indien de ruimtes groot genoeg zijn) is de enige oplossing.
Ik zag dat men hiermee bezig was deze winter in duinbergen en dan gaat het weer over de ligging...
Het is te voorzien dat een deel vastgoed dieper zal zakken dan 15% en een deel minstens stabiel zal blijven.
Maak uw keuze

Noem me één reden, een serieuze, waarom vastgoed niet spectaculair zal dalen ?
Economen zijn het er roerend over eens dat we een rentestijging krijgen binnen de twee jaar.
Vele kopers met massa's cash geld wachten rustig af. Persoonlijk speur ik de markt al af, maar wacht rustig af, zoals een roofdier eerst zijn prooi goed observeert, om op het juiste moment toe te slaan.
De kunst is niet lukraak te kopen, de kunst is, observeren, bestuderen, en toeslaan op het juiste moment !
Geduld is een mooie deugd, die ik gelukkig heb, en velen ontbreekt.
Economen zijn het er roerend over eens dat we een rentestijging krijgen binnen de twee jaar.
Vele kopers met massa's cash geld wachten rustig af. Persoonlijk speur ik de markt al af, maar wacht rustig af, zoals een roofdier eerst zijn prooi goed observeert, om op het juiste moment toe te slaan.
De kunst is niet lukraak te kopen, de kunst is, observeren, bestuderen, en toeslaan op het juiste moment !
Geduld is een mooie deugd, die ik gelukkig heb, en velen ontbreekt.