Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Vastgoed

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
4396 berichten
  • Pagina 57 van 294
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • …
  • 294
  • Volgende
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken - private banking

Prijzen vastgoed gaan de komende jaren...

Peiling eindigde op 27 juli 2012, 13:29

verder stijgen
19
16%
stabiliseren
36
30%
lichtjes dalen
32
27%
serieuze correctie ondergaan
33
28%

Totaal aantal stemmen: 120
Je stem is verwerkt.

Stijn1234
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Stijn1234
Verstuur privébericht

Re: Vastgoed stijgt steeds ???

• Citeer

Bericht door Stijn1234 » 17 mei 2012, 10:50

Ook het feit dat er door de overheden gesnoeid werd/wordt in renovatie- en andere premies is momenteel een probleem voor de oudere huizen heb ik de indruk en maakt die woningen voor jongere gezinnen duurder als je alles optelt.

Daardoor daalt de verkoopprijs van dergelijke woningen volgens mij.

patrick1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer patrick1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door patrick1 » 17 mei 2012, 10:54

De studie van ING bank gelezen ?

Vanaf 2014 begint de daling in sneltreinvaart, alleen de dommeriken kopen nu op het hoogtepunt, de slimmeriken verkopen nu hun oude afgeleefde huizen uit de jaren '60, '70, aan topprijzen !

Davy V
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Davy V
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Davy V » 17 mei 2012, 10:54

Fantastisch toch hoe die banken alles kunnen inschatten.Om die reden zijn ze bijna allemaal bankroet.
De panden die ongunstig geprijst zijn door te groot en te duur zijn zitten al langer in een dalende trend,maar een gewoon burgerhuis zal steed de correcte prijs gaan.Alles wat meer dan een jaar te koop staat is zowiezo veel te duur.
Als je als verkoper je vraagprijs niet krijgt dan hou je het toch bij tenzij je moet verkopen zeker.

Vaganzza
Global Moderator
Global Moderator
Contacteer:
Contacteer Vaganzza
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Vaganzza » 17 mei 2012, 11:24

Er werd elders al gesproken over het artikel van DS:

http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 120516_181" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik haal er een quote uit:
DS Online schreef:'Als we de gevolgen van de mogelijke fiscale wijzigingen koppelen aan de gevolgen van de rentestijging, dan komen we uit op een mogelijke correctie van meer dan 15 procent', luidt het. 'De prijzen zouden dan opnieuw hun recente peil bereiken.'
Lees vooral het vetgedrukte gedeelte. Willen ze hiermee nu zeggen dat de prijzen eerst nog gaan stijgen en dan terug afdalen naar het niveau van vandaag?
vaganzza[at]spaargids[punt]be

Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".

Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!

Davy V
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Davy V
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Davy V » 17 mei 2012, 11:43

Volgens de studie van ING zou vastgoed dit jaar 1,5% stijgen.In 2013 zelfs 5%.In 2014 als hun studie klopt een daling van +/-15% zodat men terug op het niveau van 2007 zit.

henrichio
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer henrichio
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door henrichio » 17 mei 2012, 11:56

@spruitekop: parabolische stijging; zie de volgende grafieken, vgl tov goudprijs kwestie van inflatie in rekening te brengen:
http://www.dekritischebelegger.nl/grond ... veel-waard" onclick="window.open(this.href);return false;

Let vooral ook op de parabolische stijging in de jaren 80...en de crash die erop volgde. Ook nu zie je al een duidelijke daling tov goud...momenteel ook al in euros aan het dalen.

Anyway, ieder zijn gedacht, maar alle tendensen wijzen op een zware daling die eraan komt:
- dalende huurprijzen (zie knack/trends)
- dalende hypotheken (zie knack/trends)
- afschaffing fiscale voordelen
- toekomstige afschaffing andere fiscale voordelen
- waarschijnlijke verhoging KI of onroerende belasting
- toekomstige hogere rentevoeten...lager kunnen ze alleszins niet
- etc...

1 advies; als je iets moet verkopen, bvb een leegstaand huis, een 2de verblijf, NU is het het moment.

Den stijging van slechts 1%... is in de feiten een daling met 2% wegens de inflatie. Op dat moment had je beter je centjes nog een jaar geparkeerd bij bvb Fortuneo aan 2,75%. Veel sterkte aan het front.

patrick1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer patrick1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door patrick1 » 17 mei 2012, 12:41

Ik was vorig weekend in Blankenberge, wat me opviel waren 3 zaken

1 De leegstand van de winkelpanden in de winkelstraten

2 De leegstand van tearooms en restaurants op de dijk

3 In ieder appartementsblok op de dijk kon je een appartement kopen

Als je € nu nog niet begint te vallen,...........

Davy V
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Davy V
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Davy V » 17 mei 2012, 13:05

Met Blankenberge haal je nu wel een gemeente eruit die al lang in verval is om het cru uit te drukken.De Zeedijk, die toch geacht wordt het pronkstuk van de stad te zijn, heeft behoefte aan een grondige facelift.Ontelbare projecten werden vlot goedgekeurd met nieuwbouwmonsters als gevolg waar menig projectontwikkelaar en bouwpromotoren zich hebben tegoed gedaan.

Ook is de afgelopen jaren Blankenberge het Benidorm van Belgie geworden.Het aantal 60+ is vanaf begin 2003 tot 2007 met 40% toegenomen.Deze mensen kiezen om terug naar de heimat terug te keren,hun kinderen zoeken liever Zuiderse oorden op om hun vakantie door te brengen.

patrick1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer patrick1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door patrick1 » 17 mei 2012, 13:24

@ Davy V

Ik verbleef in een hotel in centrum Blankenberge, en wandelde door de winkelstraten. Het valt in het straatbeeld op hoeveel winkelpanden er leeg staan, met bordjes, zaak over te nemen, te huur, te koop, enz. Het geeft een wat mistroostige indruk.

Op de dijk, wandelend voorbij de appartementsgebouwen, zagen we dat in 'bijna' ieder appartementsblok appartementen te koop waren.

Vele tea rooms en restaurants stonden op de dijk leeg, te huur, over te nemen enz.

Ik ga me niet uitspreken hoe de toestand in andere kustgemeenten is, maar Blankenberge zal 'dringend' het roer van richting moeten veranderen, wil het een aantrekkelijke toeristische vakantieplaats worden/zijn.

Davy V
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Davy V
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Davy V » 17 mei 2012, 13:52

@Patrick1
Ik herinner mij van mijn jeugd.Nog niet zo lang geleden dat er in juli en augustus massaal dagelijks tientallen zogenaamde toeristentreinen ingezet werden richting Blankenberge.Dagjestoeristen dus.Wanneer deze het gedeeltelijk laten afweten of de vinger op de knip houden zakt alles in elkaar.
Ik persoonlijk ben geen Belgische kustliefhebber.Maar als wij naar de kust trekken is het bijna steevast richting Bredene.Bredene is populair bij kampeerders met talloze campings als gevolg.De gemeente heeft geen zeedijk, maar een ononderbroken duinenrij, wat uniek is aan de Belgische kust.
Het centrum van Bredene bevindt zich ook een stuk van de kustlijn.Zodat de strandliefhebber mooi gescheiden is tov de shopper.In Blankenberge is het een mierenhoop van jewelste bij topdagen.
Bredene is ook een relatief jonge gemeente als je vergelijk met andere kustgemeentes.Slechts 17% is ouder dan 65.Blankenberge,Nieuwpoort,De Haan 25%.

patrick1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer patrick1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door patrick1 » 17 mei 2012, 14:09

@Davy V

Bredene ken ik niet zo goed, maar Blankenberge gaf me echt een mistroostige indruk, hoewel de zon er scheen. Vele leegstaande winkelpanden geven een stad/gemeente een trieste aanblik. Wanneer er dan nog nachtwinkels zijn, die overdag uiteraard gesloten zijn, geeft dit nog een upgrade aan de mistroostigheid.

De hoteleigenaar klaagde steen en been, over de lage bezettingsgraad, toen ik hem wees op de leegstand, was zijn antwoord: Kom hier eens in de wintermaanden als vele hotels nog gesloten zijn, dan is het hier 'een dode stad'.

Gelukkig hebben ze nog een treinstation in Blankenberge,dat wat dagjestoeristen naar zee brengt, maar het stadsbestuur zal dringend iets aan de leegstand van de winkelpanden moeten doen, wil het vermijden dat op den duur mensen aantrekkelijker kustgemeenten opzoeken !

Spruitekop
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Spruitekop
Verstuur privébericht Website

• Citeer

Bericht door Spruitekop » 17 mei 2012, 16:50

henrichio schreef:@spruitekop: parabolische stijging; zie de volgende grafieken, vgl tov goudprijs kwestie van inflatie in rekening te brengen:
http://www.dekritischebelegger.nl/grond ... veel-waard" onclick="window.open(this.href);return false;

Let vooral ook op de parabolische stijging in de jaren 80...en de crash die erop volgde. Ook nu zie je al een duidelijke daling tov goud...momenteel ook al in euros aan het dalen.
Mijn vraag is: heb je het over het vastgoed of over de goudprijs. Stijging jaren 80 en crash, dan zou ik zeggen henrichio heeft het over de goudprijs, als je de huisprijzen uitzet over een €-currency ga je zo geen forse jaarlijkse stijgingen merken, ik wordt/werd spijtig genoeg door m'n baas niet betaald in goud, en veel hangt ook af van de indeling van de Y-as. :D Maw, ik merk nergens 'n parabolische stijging in het vastgoed.
patrick1 schreef:Ik was vorig weekend in Blankenberge, wat me opviel waren 3 zaken
1 De leegstand van de winkelpanden in de winkelstraten
2 De leegstand van tearooms en restaurants op de dijk
3 In ieder appartementsblok op de dijk kon je een appartement kopen
Als je € nu nog niet begint te vallen,...........
1. Probeer maar eens een winkel te runnen als je broeken moet verkopen (Made in Pakistan) aan 2€. ;)
We hebben daar allemaal al wel eens gekocht (portefeuille, handtas, kledij met 'n fout in, ... , je komt thuis en er is 'n mankement, ga d'er maar eens mee terug, 100km enkel, 150 km enkel: "Eén keer maar nooit meer?"

2. Denk je dat de mensen dat blijven pikken om 'n slechte maaltijd te krijgen aan de kust (ze gaan d'er toch vanuit dat ze geen vast klienteel moeten uitbouwen want dat er morgen toch weer andere mensen op die plaats zitten) De restaurants waar je een echt goede maaltijd voorgeschoteld krijgt zijn zeldzaam.

3. Is dat al anders geweest? Vooral op de dijk is dit het geval, de mensen willen allemaal 'n appartement en liefst op de dijk of desnoods toch met zeezicht. Tot ze dan met het feit geconfonteerd worden dat: het toch meer tocht geeft aan de ramen of steeds 'n koudegevoel geeft dicht bij het raam, je daar de ramen ELKE dag moet poesten (vet/kerosine), je meer lawaai hebt dan in 'n binnenstraat.

henrichio
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer henrichio
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door henrichio » 17 mei 2012, 17:07

@spruitekop; ja ok het was tov goud...

Maar hier heb je eentje in euros, inflatie gecorrigeerd.
http://www.slimbeleggen.net/blog/2011/1 ... ding-over/" onclick="window.open(this.href);return false;

Moet ik de parabool er nog op tekenen, of volstaat dit voor jou?

JulusCesar
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer JulusCesar
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door JulusCesar » 17 mei 2012, 17:11

Spruitekop schreef:Vooral op de dijk is dit het geval, de mensen willen allemaal 'n appartement en liefst op de dijk of desnoods toch met zeezicht. Tot ze dan met het feit geconfonteerd worden dat: het toch meer tocht geeft aan de ramen of steeds 'n koudegevoel geeft dicht bij het raam, je daar de ramen ELKE dag moet poesten (vet/kerosine), je meer lawaai hebt dan in 'n binnenstraat.
En zo trachten we weer thuis te komen van de kust en on topic te geraken.

In de toekomst zal de kwaliteit van het vastgoed erg belangrijk zijn.
En dat gaat inderdaad over koudebruggen, dubbelglas, isolatie, onderhoud, ligging....
Een boel vastgoed (zeker aan de kust) is gewoon uitgeleefd en voldoet niet meer aan de huidige normen.
Afbreken of het gehele blok renoveren/isoleren(indien de ruimtes groot genoeg zijn) is de enige oplossing.
Ik zag dat men hiermee bezig was deze winter in duinbergen en dan gaat het weer over de ligging...

Het is te voorzien dat een deel vastgoed dieper zal zakken dan 15% en een deel minstens stabiel zal blijven.
Maak uw keuze O0

patrick1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer patrick1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door patrick1 » 17 mei 2012, 17:26

Noem me één reden, een serieuze, waarom vastgoed niet spectaculair zal dalen ?

Economen zijn het er roerend over eens dat we een rentestijging krijgen binnen de twee jaar.

Vele kopers met massa's cash geld wachten rustig af. Persoonlijk speur ik de markt al af, maar wacht rustig af, zoals een roofdier eerst zijn prooi goed observeert, om op het juiste moment toe te slaan.

De kunst is niet lukraak te kopen, de kunst is, observeren, bestuderen, en toeslaan op het juiste moment !

Geduld is een mooie deugd, die ik gelukkig heb, en velen ontbreekt.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

4396 berichten
  • Pagina 57 van 294
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • …
  • 294
  • Volgende

Terug naar “Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy