Vastgoedaandelen
TIP
-
anonymous9
Re: Vastgoedaandelen
Maar België is zó klein dat quasi elke gemeente binnen de 100 kilometer van het buitenland zit. Waar er doorgaans meer/gemakkelijkere mogelijkheden zijn. In de meeste gevallen is dat toch dicht genoeg bij de eindklant?
Maar vlak over de grens is het niet beter/goedkoper wat betreft grondprijzen, laat staan het verkrijgen van vergunningen etc.
Bovendien ligt Belgie centraal.
Andere belangrijke polen zijn: Roemenie en Tjechie als toegangspoort voor de EU, Westfalen en Beieren in Duitsland en Nederland. Op vlak van e-commerce hinkt Belgie eigenlijk achterop. We kopen wel meer online dankzijn corona, maar wel altijd bij buitenlands suppliers (amazon, Bol,...). Ik heb de indruk dat het merendeel van de .be websites eigenlijk van Nederlandse firma's zijn.
-
anonymous9
Dat werkt ook een beetje mijn punt in de hand, niet? 'Ondanks' dat onze Bol en sommige Coolblue spulletjes uit NL komen, is het eigenlijk nog altijd zeer werkbaar en is er geen nood aan een Belgisch distributiecentrum. Goed, dat is maar een simpel voorbeeld, voor andere bedrijven kan ik heel zeker akkoord gaan dat er meer lokaal gewerkt zal moeten worden.