Vastgoedbevak
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
Woz
Vastgoedbevak
Onlangs stond er onder info bij keytrade bank informatie over investeren in vastgoed.
Deze leek mij wel interessant:
Serviceflats invest (http://www.sfi.be" onclick="window.open(this.href);return false;)
Staat nu aan 10.605€ per aandeel
505€ dividend voor boekjaar 2008 blijkbaar wordt er geen roerende voorheffing afgehouden volgens hun site; klopt dat wel?
Investeringen in huisvesting voor senioren lijkt mij op lange termijn geen slecht idee. Zou ook een mooie diversiëring zijn.
De moeite waard om te proberen? Ik kijk het zowiezo nog even aan om te zien hoe de aandeelprijs evolueert.
Deze leek mij wel interessant:
Serviceflats invest (http://www.sfi.be" onclick="window.open(this.href);return false;)
Staat nu aan 10.605€ per aandeel
505€ dividend voor boekjaar 2008 blijkbaar wordt er geen roerende voorheffing afgehouden volgens hun site; klopt dat wel?
Investeringen in huisvesting voor senioren lijkt mij op lange termijn geen slecht idee. Zou ook een mooie diversiëring zijn.
De moeite waard om te proberen? Ik kijk het zowiezo nog even aan om te zien hoe de aandeelprijs evolueert.
Re: Vastgoedbevak
indien een bevak minstens 60 % van het vermogen heeft belegd in residentieel vastgoed is er geen RV en dat is hier het geval.
Serviceflats Invest wordt sinds 2008 door geen enkele beursanalist meer gevolgd. Je kan er dus geen onafhankelijke adviezen over vinden. De bevak is ook niet erg liquide.
Er zijn voldoende andere vastgoedbevaks die wel regelmatig gevolgd worden, dus ik zou voor een andere bevak kiezen. Tenzij je zelf in staat bent een grondige analyse uit te voeren.
Serviceflats Invest wordt sinds 2008 door geen enkele beursanalist meer gevolgd. Je kan er dus geen onafhankelijke adviezen over vinden. De bevak is ook niet erg liquide.
Er zijn voldoende andere vastgoedbevaks die wel regelmatig gevolgd worden, dus ik zou voor een andere bevak kiezen. Tenzij je zelf in staat bent een grondige analyse uit te voeren.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
Woz
Bedankt voor deze info!
Ken je eventueel andere vastgoedbevaks die wel de moeite waard zijn om eens te bestuderen?
Volgende heb ik reeds gevonden:
K van Kortrijk: winkelcentrum -> niet veel info over te vinden: niet op keytrade bank en ze hebben ook geen eigen website; waarschijnlijk nog te recent.
Aedifica -> behalve hun website niet echt veel over te vinden.
Ken je eventueel andere vastgoedbevaks die wel de moeite waard zijn om eens te bestuderen?
Volgende heb ik reeds gevonden:
K van Kortrijk: winkelcentrum -> niet veel info over te vinden: niet op keytrade bank en ze hebben ook geen eigen website; waarschijnlijk nog te recent.
Aedifica -> behalve hun website niet echt veel over te vinden.
Voorbeelden die het bestuderen waard zijn:
- Wereldhave Belgium: huidige koers is rond de 63 euro (ca. 20% ondergewaardeerd !), dividend van meer dan 5%.
- Warehouses Estates Belgium (WEB): correct gewaardeerd maar wel een (verwacht) dividend van ca. 7%
Beiden hebben een zeer lage schuldgraad t.o.v. de rest van de sector.
- Wereldhave Belgium: huidige koers is rond de 63 euro (ca. 20% ondergewaardeerd !), dividend van meer dan 5%.
- Warehouses Estates Belgium (WEB): correct gewaardeerd maar wel een (verwacht) dividend van ca. 7%
Beiden hebben een zeer lage schuldgraad t.o.v. de rest van de sector.
nu en dan toch wel artikels in pers vb trends, cash, de tijd.Woz schreef: Aedifica -> behalve hun website niet echt veel over te vinden.
vind dat aedifica momenteel redelijk hoog noteert
cofinimmo is ook actief in de rusthuizen business
de voorbeelden van robokat zitten in een ander segment met meer risico maar misschien ook hogere opbrengst
Om nog verder op te bieden.
Het wordt ook wat van langsom moeilijker. Hier een sicav.(15% voorheffing ipv 25% op het dividend).
Ze moeten 80% van de winst uitkeren.
WDP (Warehouses Depauw) Belgisch
Noteert 33,02 onlangs zijn dividend bevestigd. Netto 2,5 Euro (2,94 bruto).
= 7,571 %. Onlangs een kapitaalsverhoging geweest, zodat de schuldgraad binnen de perken is.
Het wordt ook wat van langsom moeilijker. Hier een sicav.(15% voorheffing ipv 25% op het dividend).
Ze moeten 80% van de winst uitkeren.
WDP (Warehouses Depauw) Belgisch
Noteert 33,02 onlangs zijn dividend bevestigd. Netto 2,5 Euro (2,94 bruto).
= 7,571 %. Onlangs een kapitaalsverhoging geweest, zodat de schuldgraad binnen de perken is.
... en zoals met alle beleggingen kan het goed zijn om ook hier het principe van de spreiding toe te passen.
Dus beter een bescheiden bedrag in 4 a 5 verschillende bevaks dan een groter bedrag in 1 bevak.
Wel oppassen dat je transactiekosten niet te hoog oplopen tov het investeringsbedrag, dus voor de kleine belegger toch minimum een 1000 euro per bevak.
Dus beter een bescheiden bedrag in 4 a 5 verschillende bevaks dan een groter bedrag in 1 bevak.
Wel oppassen dat je transactiekosten niet te hoog oplopen tov het investeringsbedrag, dus voor de kleine belegger toch minimum een 1000 euro per bevak.