VDK Klimop Spaarrekening goed aanbod?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
VDK Klimop Spaarrekening goed aanbod?
VDK heeft blijkbaar een nieuwe spaarrekening op de markt gebracht : http://www.vdk.be/producten/sparen/klimopspaarrekening" onclick="window.open(this.href);return false;
Gedurende 3 jaar krijg je 1,2% basis, het eerste jaar 0,5%, het 2de jaar 1% en het derde jaar 1,4% getrouwheidspremie.
Nadien zijn de tarieven van een gewone spaarrekening van toepassing.
Ondanks het een spaarbank is, waren de spaarrentes de laatste tijd niet zo denderend.
Is dit een een goeie stap in de richting?
Gedurende 3 jaar krijg je 1,2% basis, het eerste jaar 0,5%, het 2de jaar 1% en het derde jaar 1,4% getrouwheidspremie.
Nadien zijn de tarieven van een gewone spaarrekening van toepassing.
Ondanks het een spaarbank is, waren de spaarrentes de laatste tijd niet zo denderend.
Is dit een een goeie stap in de richting?
Re: VDK Klimop Spaarrekening
Vandaag staat onze webmaster met zijn 3 tips in Het Nieuwsblad: hij stelt als beter alternatief qua rendement (2,77% netto per jaar) de termijnrekening van NIBC voor. Nadelen uiteraard: geld niet opvraagbaar binnen die 3 jaar.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Kan hij niet zorgen dat alle leden van spaargids 6 maanden gratis het nieuwsblad thuis krijgen ?
Bij de Tijd gaat dat ook ( voor een maand dan )
Bij de Tijd gaat dat ook ( voor een maand dan )
Belangrijk vindt ik, maar dat is persoonlijk, en ieder zijn mening, niet alleen het rendement belangrijk, maar ook de rating van een bank !
Juist Yaris, men staart zich blind op de rente, tot de boot zinkt !Yaris schreef:Ja, wat heb je aan een termijnrekening op 10 jaar aan 4,25% als de bank na 2 jaar Kaupthing achterna gaat?
Akkoord met Yaris en Patrick1. Veiligheid is ook belangrijk. De vraag is enkel: hoe bepaal je die?
* rating? Dexia, Fortis, ... Hadden allemaal een goeie rating. Toch zou dat een een Kaupting verhaal geweest zijn, als de staat niet was tussen gekomen.
* jaarverslagen, aandelen koersen, ...: ook goed voor de groten. Doordat ze beursgenoteerd zijn, worden ze met argusogen in de gaten gehouden. De niet-beursgenoteerde, zoals Argenta, worden minder gecontroleerd.
* rating? Dexia, Fortis, ... Hadden allemaal een goeie rating. Toch zou dat een een Kaupting verhaal geweest zijn, als de staat niet was tussen gekomen.
* jaarverslagen, aandelen koersen, ...: ook goed voor de groten. Doordat ze beursgenoteerd zijn, worden ze met argusogen in de gaten gehouden. De niet-beursgenoteerde, zoals Argenta, worden minder gecontroleerd.
-
- VIP member
- Contacteer:
"De niet-beursgenoteerde, zoals Argenta, worden minder gecontroleerd"
Denk je dat nu echt? Op wat baseer je je hiervoor? Denk je dat een kleine niet-beursgenoteerde bank geen jaarverslag moet publiceren conform de wetgeving? Denk je dat de FSMA kleinere banken niet controleert of minder dan de groten? Integendeel, kleinere banken worden vaak méér gecontroleerd omdat er 1) minder te controleren valt en 2) de controle makkelijker is.
Grote banken vallen amper nog te controleren met hun buitenbalansvehikels en tal van offshore-dochters. Om nog maar te zwijgen van de complexe producten waar zelfs de toezichthouders de knowhow niet hebben om het te controleren.
Denk je dat nu echt? Op wat baseer je je hiervoor? Denk je dat een kleine niet-beursgenoteerde bank geen jaarverslag moet publiceren conform de wetgeving? Denk je dat de FSMA kleinere banken niet controleert of minder dan de groten? Integendeel, kleinere banken worden vaak méér gecontroleerd omdat er 1) minder te controleren valt en 2) de controle makkelijker is.
Grote banken vallen amper nog te controleren met hun buitenbalansvehikels en tal van offshore-dochters. Om nog maar te zwijgen van de complexe producten waar zelfs de toezichthouders de knowhow niet hebben om het te controleren.
Ben toevallig eens gaan kijken naar de world's safest banks in 2007 volgens datzelfde magazine:
http://www.gfmag.com/archives/36-36-oct ... z1xN8XrhGh" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.gfmag.com/archives/36-36-oct ... z1xN8XrhGh" onclick="window.open(this.href);return false;
NIBC is al een keer in de problemen gekomen.
Ze zullen wel 2 keer nadenken voor ze nog domme dingen doen (hoop ik)
En onder de 100.000 Euro is alles toch gegarandeerd.
En zou er nu echt geen controle bijgekomen zijn na al wat gebeurd is bij Fortis, Dexia, KBC en Ethias?
Ze zullen wel 2 keer nadenken voor ze nog domme dingen doen (hoop ik)
En onder de 100.000 Euro is alles toch gegarandeerd.
En zou er nu echt geen controle bijgekomen zijn na al wat gebeurd is bij Fortis, Dexia, KBC en Ethias?
Re: VDK Klimop Spaarrekening goed aanbod?
Ik denk persoonlijk dat alle banken net weer bezig zijn als weleer, alleen gaan ze beter oppassen bepaalde fouten niet meer te maken.
Maar fouten maken en speculeren gaan ze zeker doen.
Een mooi voorbeeld als start van "een nieuw en eerlijk begin" was de hetze rond de reuze-bonussen die werden uitgekeerd aan enkele topmannen die in feite verantwoordelijkheid moesten nemen en die al miljoenen euro's als loon verdienden.
De voorzichtigheid moet mogelijks ook vooral van de spaarder zelf komen, spreiden van banken, spreiden van risico's, niet ingaan op voorstellen van uw bevriende bankdirecteur om een fonds te kiezen die hij zelf niet kan uitleggen... enz.
Ik had eerlijk gezegd vroeger 1 bank (lening afbetaald en gewoon daar gebleven)... gelukkig zijn in 2008 mijn ogen opgengegaan en heb ik nu 6 banken. Spijtig genoeg kun je niet altijd even vlug wegstappen van een bank (lening, tak 21 , termijnrekening enz).
Maar fouten maken en speculeren gaan ze zeker doen.
Een mooi voorbeeld als start van "een nieuw en eerlijk begin" was de hetze rond de reuze-bonussen die werden uitgekeerd aan enkele topmannen die in feite verantwoordelijkheid moesten nemen en die al miljoenen euro's als loon verdienden.
De voorzichtigheid moet mogelijks ook vooral van de spaarder zelf komen, spreiden van banken, spreiden van risico's, niet ingaan op voorstellen van uw bevriende bankdirecteur om een fonds te kiezen die hij zelf niet kan uitleggen... enz.
Ik had eerlijk gezegd vroeger 1 bank (lening afbetaald en gewoon daar gebleven)... gelukkig zijn in 2008 mijn ogen opgengegaan en heb ik nu 6 banken. Spijtig genoeg kun je niet altijd even vlug wegstappen van een bank (lening, tak 21 , termijnrekening enz).
Klimop Spaarrekening: wegens het groot succes werd deze tijdelijke actie vervroegd afgesloten 

Straks staan we op de lijst van Anonymous 

Bekijk het positief, misschien leer je wel iets bij. En als het jezelf niet is dan zal het wel een ander zijn.

VDK komt terug met een Klimop spaarrekening op de proppen:
vanaf 15 november
Klimop spaarrekening 2
voor stortingen tussen 15 november en 31 december(behoudens vervroegde afsluiting)
Een vaste basisintrest voor 3 jaar van 0.85%. De getouwheidspremie stijgt jaarlijks : 0,65% voor jet eerste jaar, 0,85% voor het 2de jaar en 1,35% voor het derde jaar.
na de 3 jaar zijn de gewone tarieven van toepassing.
Wat vinden jullie ervan?
vanaf 15 november
Klimop spaarrekening 2
voor stortingen tussen 15 november en 31 december(behoudens vervroegde afsluiting)
Een vaste basisintrest voor 3 jaar van 0.85%. De getouwheidspremie stijgt jaarlijks : 0,65% voor jet eerste jaar, 0,85% voor het 2de jaar en 1,35% voor het derde jaar.
na de 3 jaar zijn de gewone tarieven van toepassing.
Wat vinden jullie ervan?
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Dat VDK nog precies dezelfde bank is toen ik er langs ging voor mijn eerste lening: een sympathieke lokale bank met een spaar/leningaanbod als de grootbanken.