Veel stortingen ontvangen van vrienden tijdens corona
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
Maarten0008
- Newbie

Veel stortingen ontvangen van vrienden tijdens corona
Beste,
gedurende corona hebben mijn vrienden en ikzelf gezocht naar alternatieve methodes van entertainment.
Hierdoor hebben we enorm veel online gepokerd tegen mekaar.
Waar we dit normaal altijd live doen, met cashgeld, moeten we ons geen zorgen van een zeker vorm van 'bankverkeer'.
Nu is het zo dat ik met een redelijk groot aantal stortingen zit op mijn bankrekening, ik vroeg me af of dit mogelijk ooit voor problemen kan zorgen of dat ik me gewoon wat zorgen zit te maken om niets?
Zijn er mogelijkheden om ons te beschermen van juridsische problemen? Ik denk bijvoorbeeld aan een bankrekening openen in een ander land, waar er een strikte privacy heerst!
Vriendelijke groeten,
Den Maart
gedurende corona hebben mijn vrienden en ikzelf gezocht naar alternatieve methodes van entertainment.
Hierdoor hebben we enorm veel online gepokerd tegen mekaar.
Waar we dit normaal altijd live doen, met cashgeld, moeten we ons geen zorgen van een zeker vorm van 'bankverkeer'.
Nu is het zo dat ik met een redelijk groot aantal stortingen zit op mijn bankrekening, ik vroeg me af of dit mogelijk ooit voor problemen kan zorgen of dat ik me gewoon wat zorgen zit te maken om niets?
Zijn er mogelijkheden om ons te beschermen van juridsische problemen? Ik denk bijvoorbeeld aan een bankrekening openen in een ander land, waar er een strikte privacy heerst!
Vriendelijke groeten,
Den Maart
Laatst gewijzigd door Maarten0008 op 18 juni 2020, 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
anonymous9
Re: Veel stortingen ontvangen van vrienden tijdens corona
Bent u meerderjarig?
Om welke grootte-orde van bedragen gaat het?
Wat zijn "veel" stortingen?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
Maarten0008
- Newbie

MeerderjarigMoreOrLess schreef: ↑18 juni 2020, 23:34 Bent u meerderjarig?
Tussen de 20 en 600 euro
60 tal
Mag ik met mijn vrienden pokeren voor geld?
Neen. Wanneer u voor geld speelt, wordt poker een kansspel omdat de kaarten op willekeurige basis worden gedeeld (de 3 elementen inzet, mogelijke winst/verlies en toeval zijn aanwezig).
Kansspelen in België zijn verboden, tenzij de Kansspelcommissie er een vergunning voor toekent.
Best als de bank U daarover vragen stelt U al op voorhand een pasklaar antwoord en geloofwaardig verhaal kunt vertellen.
Bij twijfel zal de bank dit moeten melden aan CFI ( Cel Financiële Informatieverwerking ) en kan je serieuze boel hebben.
Neen. Wanneer u voor geld speelt, wordt poker een kansspel omdat de kaarten op willekeurige basis worden gedeeld (de 3 elementen inzet, mogelijke winst/verlies en toeval zijn aanwezig).
Kansspelen in België zijn verboden, tenzij de Kansspelcommissie er een vergunning voor toekent.
Best als de bank U daarover vragen stelt U al op voorhand een pasklaar antwoord en geloofwaardig verhaal kunt vertellen.
Bij twijfel zal de bank dit moeten melden aan CFI ( Cel Financiële Informatieverwerking ) en kan je serieuze boel hebben.
-
Maarten0008
- Newbie

Bedankt Ludo voor het duidelijk antwoord!
Ik dacht wel dat het allemaal niet zo 'veilig' was.
Kunnen ik en mijn vrienden dit niet makkelijk omzeilen door gewoon een bankrekening aan te maken in een land waar er een bankgeheim is of waar ze bekend staan om niet veel vragen te stellen?
Kunnen ik en mijn vrienden dit niet makkelijk omzeilen door gewoon een bankrekening aan te maken in een land waar er een bankgeheim is of waar ze bekend staan om niet veel vragen te stellen?
Volgens ik denk kan je in een ander land ( Nederland enz. ) geen bankrekening openen als je er géén domiclillie hebt en of niet werkt.Maarten0008 schreef: ↑19 juni 2020, 00:20 Bedankt Ludo voor het duidelijk antwoord!
https://europa.eu/youreurope/citizens/c ... dex_nl.htm
Ik zou geen problemen zoeken als dat niet nodig is.
Als de bank met regelmaat ( kleine ) stortingen bemerkt, gaat er automatisch een belletje rinkelen als " verdachte stortingen/transacties " en gaan ze vervelende vragen stellen, misschien verkoop je wel drugs ?? )
Maak op voorhand afspraken om cash te betalen, en kontroleer of ze dit daadwerkelijk bijhebben, indien men wil meedoen, géén cash, kan je niet meedoen.
Dit kan toch zo geen groot probleem zijn als ze op voorhand voldoende cash geld meenemen en is verkrijgbaar in elke bankautomaat.
Wel oppassen dat je dan ook géén geld op je rekening stort, want dan heb je hetzelfde probleem.
Wettelijk is dit illegaal geld, en ga je dus proberen witwassen.
Illegaal cash geld moet je cash uitgeven wil je op veilig spelen.
-
fropskottel
- Hero Member

- Contacteer:
Hoe kan je tegen elkaar online pokeren, zonder dat er derden bijzijn of dat je via een website geld moet inleggen?
Enfin ja, het enige juiste antwoord, wat je doet is illegaal. Ja je kan hierdoor in de problemen komen.
Wie weet leest de waakhond mee
Enfin ja, het enige juiste antwoord, wat je doet is illegaal. Ja je kan hierdoor in de problemen komen.
Wie weet leest de waakhond mee
Kan je geen logboek bijhouden & dan eens om de maand? bv de rekeningen vereffenen? Dat zal al een stuk minder overschrijvingen opleveren?
Gebruik de app splitwise of Tricount om een virtuele boekhouding bij te houden. Desgewenst kan je die cirtuele boekhouding periodiek realiseren door de bedragen effectief aan elkaar te betalen. Dat laatste zou dan wel illegaal zijn, gezien.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
Dat klopt niet want ik heb in verschillende EU landen bankrekeningen zonder er een domicilie te hebben of er gewerkt te hebben. Heb er zelfs nog enkele slapende rekeningen. De rekeningafschriften worden zelfs naar mijn Belgisch adres verstuurd.
Geen antwoord op TS zijn vraag want er is geen bankgeheim binnen de EU. De fiscus heeft meer inzicht op je buitenlandse rekeningen dan binnenlandse. Je moet het hier zelfs aangeven als je een buitenlandse rekening hebt.
Niemand gaat trouwens de herkomst kontroleren van overgeschreven bedragen tussen de 20 en 600€. Dat is gewoon ondoenbaar.
Juist door een buitenlandse rekening te openen en deze NIET aan te geven zou je iets illegaal doen en slapende honden wakker maken. Dat doe je niet door tussen vrienden 20 tot 600 € over te schrijven.
denk dat ookJefdewit schreef: ↑19 juni 2020, 09:47Dat klopt niet want ik heb in verschillende EU landen bankrekeningen zonder er een domicilie te hebben of er gewerkt te hebben. Heb er zelfs nog enkele slapende rekeningen. De rekeningafschriften worden zelfs naar mijn Belgisch adres verstuurd.
Geen antwoord op TS zijn vraag want er is geen bankgeheim binnen de EU. De fiscus heeft meer inzicht op je buitenlandse rekeningen dan binnenlandse. Je moet het hier zelfs aangeven als je een buitenlandse rekening hebt.
Niemand gaat trouwens de herkomst kontroleren van overgeschreven bedragen tussen de 20 en 600€. Dat is gewoon ondoenbaar.
Juist door een buitenlandse rekening te openen en deze NIET aan te geven zou je iets illegaal doen en slapende honden wakker maken. Dat doe je niet door tussen vrienden 20 tot 600 € over te schrijven.
het zou misschien anders zijn als men aan 1 000 mensen telkens 1 000 euro overschrijft
die 1000 mensen gaan ze niet controleren, maar degene die het overschrijft mogelijk wel.
Als het een "a-typische" verrichting is voor die klant.
Kunstmatige verarming , poging tot witwassen van geld kan ook gebeuren door het in kleine bedragen te splitsen ( maar dan is het meestal OP de eigen rekening )