vemedia pharma - achtergestelde obligatie
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
vemedia pharma - achtergestelde obligatie
Gelezen op de site van Vemedia Pharma : uitgifte van een achtergestelde obligatielening :
rente : 7,5 % bruto jaarlijks
looptijd : 7 jaar
uitgegeven à pari
1 obligatie geeft recht op 80 warrants met mogelijkheid tot aankopen aandeel met uitoefenprijs 2,30.
Is dit een verstandige belegging of kan je hier beter afblijven, vermits je al een hoge minimum kapitaal dient te beleggen.
rente : 7,5 % bruto jaarlijks
looptijd : 7 jaar
uitgegeven à pari
1 obligatie geeft recht op 80 warrants met mogelijkheid tot aankopen aandeel met uitoefenprijs 2,30.
Is dit een verstandige belegging of kan je hier beter afblijven, vermits je al een hoge minimum kapitaal dient te beleggen.
Re: vemedia pharma - achtergestelde obligatie
Ik zou in dergelijk stuk niet meer dan 10% van mijn portefeuille steken. Je moet minimum inschrijven voor 50.000 €. Tenzij je een portefeuille van 500.000 € hebt op te beleggen zou ik het niet overwegen.
Het is meer iets voor institutionele beleggers.
Het is meer iets voor institutionele beleggers.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
vanaf een minimumbedrag van 50 000 euro kan men in bepaalde gevallen de controle van de cfba,met opzet uitschakelen.
Je kan je alleen afvragen waarom sommige bedrijven absoluut niet door de cfba willen gecontroleerd worden.
Je kan je alleen afvragen waarom sommige bedrijven absoluut niet door de cfba willen gecontroleerd worden.
Kostenbesparing. Het is niet altijd omdat het 'louche zaken' zijn. Als men genoeg geld kan ophalen bij institutionele beleggers moet er minder beroep doen op de begeleidende diensten van de banken.paul schreef: vanaf een minimumbedrag van 50 000 euro kan men in bepaalde gevallen de controle van de cfba,met opzet uitschakelen.
Het is wel zo dat in dit geval er ook een hoog risicogehalte is. De particuliere markt voor dergelijke risicovolle obligaties ligt nagenoeg plat.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
Die 50 000 euro is inderdaad de magische grens waarboven je geen prospectus hoeft te publiceren voor dit type van operaties.Stier schreef:Kostenbesparing. Het is niet altijd omdat het 'louche zaken' zijn. Als men genoeg geld kan ophalen bij institutionele beleggers moet er minder beroep doen op de begeleidende diensten van de banken.paul schreef: vanaf een minimumbedrag van 50 000 euro kan men in bepaalde gevallen de controle van de cfba,met opzet uitschakelen.
Het is wel zo dat in dit geval er ook een hoog risicogehalte is. De particuliere markt voor dergelijke risicovolle obligaties ligt nagenoeg plat.
Ik kan me in dit geval wel moeilijk inbeelden dat er uberhaupt institutionelen geinteresseerd zijn: een uitgifte van slechts 10 miljoen, en dan nog door een bedrijfje dat nauwelijks omzet draait.
En voor particulieren lijkt het dus ook al niet bedoeld (omwille van de minimuminleg)..
Vreemde zaak als je het mij vraagt
Enjoy the party, but dance near the door