Veranderen pensioenfonds
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
- BlackEagle
- Newbie
- Contacteer:
Veranderen pensioenfonds
Dag beste forumleden,
Ik lees quasi dagelijks dit forum (als gast), maar nu vraag ik toch jullie hulp:
Sinds 2012 hebben mijn echtgenote en mezelf een pensioenfonds bij Rabobank, zijnde BNP Paribas B Pension Balanced.
Er is al veel gezegd en geschreven over dit pensioenfonds, en meestal in de positieve zin. Toch denk ik eraan om eventueel één van beide pensioenfondsen over te zetten naar een ander pensioenfonds. Dit omdat als Bart Van Poucke, de fondsenmanager van dit fonds, eens de bal misslaat, zowel mijn vrouw als mezelf met de gevolgen zitten.
Daarom zou ik ofwel de Balanced willen overzetten naar een Growth (met zelfde manager), ofwel overstappen naar Pricos van KBC (dat ook iets dynamischer is).
Instapkosten en lopende kosten zijn inferieur aan het (lange termijns)rendement, maar daar knelt natuurlijk het schoentje. Niemand heeft jammer genoeg een glazen bol.
Graag jullie visie want ik breek er al enige tijd mijn hoofd over.
Wisdom of the crowd brengt hopelijk soelaas.
Ter info: we zijn allebei prille dertigers.
Alvast bedankt
Ik lees quasi dagelijks dit forum (als gast), maar nu vraag ik toch jullie hulp:
Sinds 2012 hebben mijn echtgenote en mezelf een pensioenfonds bij Rabobank, zijnde BNP Paribas B Pension Balanced.
Er is al veel gezegd en geschreven over dit pensioenfonds, en meestal in de positieve zin. Toch denk ik eraan om eventueel één van beide pensioenfondsen over te zetten naar een ander pensioenfonds. Dit omdat als Bart Van Poucke, de fondsenmanager van dit fonds, eens de bal misslaat, zowel mijn vrouw als mezelf met de gevolgen zitten.
Daarom zou ik ofwel de Balanced willen overzetten naar een Growth (met zelfde manager), ofwel overstappen naar Pricos van KBC (dat ook iets dynamischer is).
Instapkosten en lopende kosten zijn inferieur aan het (lange termijns)rendement, maar daar knelt natuurlijk het schoentje. Niemand heeft jammer genoeg een glazen bol.
Graag jullie visie want ik breek er al enige tijd mijn hoofd over.
Wisdom of the crowd brengt hopelijk soelaas.
Alvast bedankt
Re: Veranderen pensioenfonds
Alvast bedankt[/quote]
nu als de beurs hoog staat naar pricos ?
na een beurs dip is een ander verhaal.
Alvast bedankt[/quote]
nu als de beurs hoog staat naar pricos ?
na een beurs dip is een ander verhaal.
Estate Guru believer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- BlackEagle
- Newbie
- Contacteer:
Re: Veranderen pensioenfonds
Daar valt iets voor te zeggen. Maar is het dan voor de Growth niet eenzelfde verhaal?
Uiteindelijk gaan we dan weer de markt proberen timen, iets wat met periodiek beleggen in feite niet echt de bedoeling is.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Uiteindelijk gaan we dan weer de markt proberen timen, iets wat met periodiek beleggen in feite niet echt de bedoeling is.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk