Veranderen van bank
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Veranderen van bank
Als je voor een online bank kiest weet je dat je niet aan een loket kan gaan klagen.Piepenolleken schreef: ↑9 december 2021, 18:15 Keytrade Bank heeft ook wel een aantal nadelen.
Eén kantoor in gans België bv.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:

Voor sommigen lijkt klagen op zich een doel, die gaan best op zoek naar een zo slecht mogelijke bank, zodat ze zich ten volle kunnen uitleven ... voor hen is dat dan de beste bank ...

Edit: niet persoonlijk op iemand bedoeld
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 10 december 2021, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Piepenolleken weet nog niet dat je op dit forum over Keytrade of Argenta alleen goed nieuws mag schrijven. Doe je dat niet, dan wordt er je zure wijn geserveerd.
Niet zijn hoofdbank : is daar iets verdacht of slecht aan ?
Ik zie in zijn opmerking dat er maar één kantoor is niet direct een behoefte om in dat één kantoor te gaan klagen over het feit dat er maar één is. Ik heb geen idee wat het nut van veel kantoren is maar één kantoor vlakbij kan al eens voor iemand een voordeel zijn. Niet voor Yaris en Earth. Wel voor Piepenolleken blijkbaar.
On topic : ik ben in mijn leven een paar slechte banken tegengekomen. Keytrade was er één van, als je het echt een bank moet noemen.
Piep : mooie nick hoor. Mijn sympathie heb je

Niet zijn hoofdbank : is daar iets verdacht of slecht aan ?
Ik zie in zijn opmerking dat er maar één kantoor is niet direct een behoefte om in dat één kantoor te gaan klagen over het feit dat er maar één is. Ik heb geen idee wat het nut van veel kantoren is maar één kantoor vlakbij kan al eens voor iemand een voordeel zijn. Niet voor Yaris en Earth. Wel voor Piepenolleken blijkbaar.
On topic : ik ben in mijn leven een paar slechte banken tegengekomen. Keytrade was er één van, als je het echt een bank moet noemen.
Piep : mooie nick hoor. Mijn sympathie heb je

Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Die indruk heb ik toch niet.
Persoonlijk ben ik tevreden van Keytrade, waar ik het voor gebruik.
Argenta ben ik nooit klant geweest, maar zie ook niet in waarvoor of waarom ik daar klant zou worden.
Helemaal niet, maar die info kwam wel pas naar boven na mijn reactie ...
Keytrade is ook niet mijn hoofdbank trouwens.
Ja, en zo heeft iedereen zijn behoeften en op basis daarvan kies en beoordeel je een bank.Destereir schreef: ↑9 december 2021, 22:21 Ik zie in zijn opmerking dat er maar één kantoor is niet direct een behoefte om in dat één kantoor te gaan klagen over het feit dat er maar één is. Ik heb geen idee wat het nut van veel kantoren is maar één kantoor vlakbij kan al eens voor iemand een voordeel zijn. Niet voor Yaris en Earth. Wel voor Piepenolleken blijkbaar.
Waarom was dat voor jou een "slechte" bank ?
De bedoeling van mijn vraag was om via dit forum meningen te kennen over ten eerste overstappen van bank (want wij zijn tenslotte reeds meer dan 20 jaar klant bij dezelfde bank), en ten tweede te luisteren naar de voor- en nadelen van Keytrade.
Ik ga er namelijk van uit dat de mensen die op dit forum zitten enige ervaring hebben in dergelijke zaken.
De Keytrade rating (Aa3) heeft toch wel een grote rol gespeeld in onze eventuele beslissing.
Dat een online bank nadelen heeft daar ben ik me goed van bewust maar ik denk dat de voordelen opwegen t.o.v. de nadelen.
Verschillende banken is misschien wel de ideale oplossing en dat overwegen we eveneens.
In ieder geval wil ik iedereen bedanken die de moeite gedaan heeft om te antwoorden op mijn vraag.
Ik ga er namelijk van uit dat de mensen die op dit forum zitten enige ervaring hebben in dergelijke zaken.
De Keytrade rating (Aa3) heeft toch wel een grote rol gespeeld in onze eventuele beslissing.
Dat een online bank nadelen heeft daar ben ik me goed van bewust maar ik denk dat de voordelen opwegen t.o.v. de nadelen.
Verschillende banken is misschien wel de ideale oplossing en dat overwegen we eveneens.
In ieder geval wil ik iedereen bedanken die de moeite gedaan heeft om te antwoorden op mijn vraag.
Piepenolleken heeft al verteld waarom en kreeg daarvoor al de gebruikelijke zure wijn opgediend.
Waarom zou ik hier vertellen wat mijn redenen zijn ?
Omdat jullie dan weer de gebruikelijke discussie omwille van de discussie zouden kunnen starten ? Laat maar waaien !
Omdat jullie dan weer de gebruikelijke discussie omwille van de discussie zouden kunnen starten ? Laat maar waaien !
Laatst gewijzigd door Destereir op 10 december 2021, 09:02, 1 keer totaal gewijzigd.
+1. Er zijn er op dit forum die alles moeten weten: wat, waarom, hoe, hoeveel, ... Laat de mensen schrijven wat ze willen mededelen en hang daarna niet de curieuzeneus uit. Het argument "Een forum is er toch om vragen te stellen?" gaat dan niet op.
Voorbeeld (gebruikersnamen verwijderd):
Voorbeeld (gebruikersnamen verwijderd):
Wat ik mij wel afvraag... waarom moet iemand "een veel groter bedrag dan 50.000 EUR" op een rekening bij Bpost "dringend" overschrijven ?Bij Bpost kun je maximum 50.000 EUR per week overschrijven. Dat komt een familielid zeer slecht uit omdat er dringend een veel groter bedrag moet worden overgemaakt. Heeft iemand zo'n geval meegemaakt waarin er een oplossing mogelijk was?
De afhandeling van een nalatenschap is compleet amateuristisch bij Keytrade.
Ze zeiden zelfs aan de telefoon "ja er zijn teveel doden we kunnen niet volgen" - klei marjiet.
Plus al dat wachten aan de telefoon is echt triestig, ik heb uren in wacht gestaan verspreid over de tijd om het nalatenschap geregeld te krijgen, zelfs moeten escaleren om te zaken de laten vooruit gaan en dan nog een escalatie moete doen van een escalatie. Dat was echt triestig en beneden alle peil. Als je ze zelf niet belt of er zelf niet achter zit gebeurd er echt NIETS. Maar echt totaal niets. Je moet echt beginnen dreigen en blijven bellen en zagen om resultaat te krijgen.
Je mag ook weten dat ik toen nog VEEL andere zaken had te regelen + covid had opgelopen + het verdriet diende te verwerken. Ik heb ook moeten dreigen dat ik bij febelfin klacht ging indienen om de boel te laten vooruit gaan. Het was echt een heel onaangename ervaring bij Keytrade. Ze maakten de miserie nog erger dan het al was. Bij andere banken verliep dat toch allemaal vlotter.
Ik heb een mail ook gestuurd naar de CEO van Keytrade met mijn verhaal en dat ze het veel beter moeten doen bij andere mensen want de miserie is al groot genoeg. Tot op heden geen antwoord gekregen
Nou ja bij Argenta was het ook een knoeiboel - maar toch allemaal minder erg dan bij Keytrade.
Belfius was goed, Fortis was goed, Rabobank was goed.
Voorbij die heel slechte ervaring ivm het nalatenschap vind ik Keytrade goed voor mijn behoefte. Ik ben er voor mijn zaken tevreden klant.
Ze zeiden zelfs aan de telefoon "ja er zijn teveel doden we kunnen niet volgen" - klei marjiet.
Plus al dat wachten aan de telefoon is echt triestig, ik heb uren in wacht gestaan verspreid over de tijd om het nalatenschap geregeld te krijgen, zelfs moeten escaleren om te zaken de laten vooruit gaan en dan nog een escalatie moete doen van een escalatie. Dat was echt triestig en beneden alle peil. Als je ze zelf niet belt of er zelf niet achter zit gebeurd er echt NIETS. Maar echt totaal niets. Je moet echt beginnen dreigen en blijven bellen en zagen om resultaat te krijgen.
Je mag ook weten dat ik toen nog VEEL andere zaken had te regelen + covid had opgelopen + het verdriet diende te verwerken. Ik heb ook moeten dreigen dat ik bij febelfin klacht ging indienen om de boel te laten vooruit gaan. Het was echt een heel onaangename ervaring bij Keytrade. Ze maakten de miserie nog erger dan het al was. Bij andere banken verliep dat toch allemaal vlotter.
Ik heb een mail ook gestuurd naar de CEO van Keytrade met mijn verhaal en dat ze het veel beter moeten doen bij andere mensen want de miserie is al groot genoeg. Tot op heden geen antwoord gekregen

Nou ja bij Argenta was het ook een knoeiboel - maar toch allemaal minder erg dan bij Keytrade.
Belfius was goed, Fortis was goed, Rabobank was goed.
Voorbij die heel slechte ervaring ivm het nalatenschap vind ik Keytrade goed voor mijn behoefte. Ik ben er voor mijn zaken tevreden klant.
Laatst gewijzigd door Jamesken op 10 december 2021, 09:29, 5 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Als je iets post op een forum, mag je reacties (of vragen) verwachten.
Ik stel liever vragen dan te veronderstellen of te fantaseren.
Je bent echter niet verplicht om verder in te gaan op reacties (of vragen).

Ik vond dat een terechte/interessante vraag ...
(1) Ik heb die indruk zeer stevig wel.EarthNvstr1 schreef: ↑9 december 2021, 23:34Die indruk heb ik toch niet. (1)
Helemaal niet, maar die info kwam wel pas naar boven na mijn reactie ... (2)
Keytrade is ook niet mijn hoofdbank trouwens.
Ja, en zo heeft iedereen zijn behoeften en op basis daarvan kies en beoordeel je een bank. (3)
(2) So what. Is Piep verplicht om alle commentaar die bij hem opkomt ivm jouw reactie te schrijven VOOR jouw reactie ?
De TS zoekt wel een hoofdbank. Als Piep de bank niet goed genoeg vindt als niet-hoofdbank is dat toch relevant voor een keuze als hoofdbank ?
(3) Voila .. laat de TS gewoon oordelen wat hij wil. Laat hem bepalen of de argumenten en ervaringen pro EN CONTRA voor hem relevant zijn of niet.
Indien hij een verkeerde keuze zou maken door klant te worden bij Keytrade is dat nog altijd omkeerbaar en het kost geen geld. Alleen tijd en moeite.
Maar waarom zijn hier alleen de mensen met positieve opmerkingen over die bank welkom en wordt met anderen een beetje twijfel gezaaid , zure opmerkingen geformuleerd, wat geschreven wordt in het belachelijke getrokken ?
Dat is voor niets nodig en het is maar citroenmentaliteit en -gedrag.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Hoezo TS zoekt wel een hoofdbank ?
En TS gaf zelf al aan dat Keytrade "enkel online bereikbaar" is.
De reactie van SMGGM vind ik de meest zinvolle reactie op post van TS.
Dat is wat jij er van maakt, lijkt mij.Destereir schreef: ↑10 december 2021, 09:27 Maar waarom zijn hier alleen de mensen met positieve opmerkingen over die bank welkom en wordt met anderen een beetje twijfel gezaaid , zure opmerkingen geformuleerd, wat geschreven wordt in het belachelijke getrokken ?
Dat is voor niets nodig en het is maar citroenmentaliteit en -gedrag.
Als het gaat over dat klagen, dat was niet persoonlijk naar iemand bedoeld. Mijn excuses als iemand dat wel zo zag.
So what.EarthNvstr1 schreef: ↑10 december 2021, 09:45 De reactie van SMGGM vind ik de meest zinvolle reactie op post van TS.
Kan dat iemand schelen ?
Ik vind de reactie van die ene die kennelijk eindeloos wil discussiëren omwille van de discussie het minste.
Dat is een gekende modus operandi hier trouwens.
Maakt het ook maar iets uit wiens reactie we goed of slecht vonden ?
Kan je een prijs winnen ?
Dat TS een hoofdbank zoekt maak ik inderdaad ook op uit zijn verhaal. Persoonlijke interpretatie die juist of fout kan zijn.
Zaken voor onszelf invullen : doen we allemaal toch ?
Ik stop met deze discussie nu. Voor één van ons of allebei een ban krijgt.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Jou blijkbaar ...Destereir schreef: ↑10 december 2021, 10:30So what.EarthNvstr1 schreef: ↑10 december 2021, 09:45 De reactie van SMGGM vind ik de meest zinvolle reactie op post van TS.
Kan dat iemand schelen ?

Edit n.a.v. de daarop volgende reactie:
Je had al eerder dit gepost:
Ik heb het daar dan ook bij gelaten, maar jij vond het nodig om er toch nog even op terug te komen ...Destereir schreef: ↑10 december 2021, 08:02 Piepenolleken heeft al verteld waarom en kreeg daarvoor al de gebruikelijke zure wijn opgediend.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 10 december 2021, 11:53, 3 keer totaal gewijzigd.
Mijn antwoord daarop :
Je keert (vaak) de wereld en de werkelijkheid om.
Als jij dat nodig vond om het te posten : eerder jou blijkbaar.

Mij zeker niet.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Zoals SMGGM al aangaf ...
Waarvoor wil je de bank gebruiken ? Wat zijn je verwachtingen ?
(laat je niet afschrikken door de irrelevante posts - ook die van mijzelf)