Veranderen van bank
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Veranderen van bank
Door de steeds maar stijgende kosten bij BNP fortis denken we eraan om te veranderen van bank.
Keytrade is enkel online bereikbaar maar heeft toch enkele sterke troeven t.o.v. de "gevestigde waarden".
Wat denken jullie hierover?
Keytrade is enkel online bereikbaar maar heeft toch enkele sterke troeven t.o.v. de "gevestigde waarden".
Wat denken jullie hierover?
Re: Veranderen van bank
Hoe de Spaargidsers hun bank beoordelen kun je hier zien (kolom "Waardering").
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Comfort Pack (1 tot 3 rekeningen)
Bijdrage per maand 3,50 EUR
Je zal er niet armer of rijker van worden.
Hello4You zichtrekeing is tot 28 jaar gratis dacht ik.
Bijdrage per maand 3,50 EUR
Je zal er niet armer of rijker van worden.
Hello4You zichtrekeing is tot 28 jaar gratis dacht ik.
Wat is je profiel?
Genoeg mensen die Keytrade niet willen omwille van het "enkel online" stuk. Hier zijn immers nadelen aan verbonden (geen kantoor waar je eens je ongenoegen kan laten horen, alles duurt net iets langer, kaart verloren en er is geen optie om een tijdelijke te krijgen zoals bij sommige andere banken, tragere verwerking van betalingen,...).
Daarentegen is het wel goedkoper, gratis 2 rekeninghouders, gratis VISA kaarten, gratis cash afhalen, goed aanbod in beleggen,...
Elke bank heeft zijn doelpubliek net als Colruyt / Delhaize / ... hun doelpubliek hebben en afhankelijk wat je zoekt moet je ervoor betalen.
Je kan natuurlijk (zoals mijn vader) klant worden van beide en genieten van de sterke punten van beide.
Genoeg mensen die Keytrade niet willen omwille van het "enkel online" stuk. Hier zijn immers nadelen aan verbonden (geen kantoor waar je eens je ongenoegen kan laten horen, alles duurt net iets langer, kaart verloren en er is geen optie om een tijdelijke te krijgen zoals bij sommige andere banken, tragere verwerking van betalingen,...).
Daarentegen is het wel goedkoper, gratis 2 rekeninghouders, gratis VISA kaarten, gratis cash afhalen, goed aanbod in beleggen,...
Elke bank heeft zijn doelpubliek net als Colruyt / Delhaize / ... hun doelpubliek hebben en afhankelijk wat je zoekt moet je ervoor betalen.
Je kan natuurlijk (zoals mijn vader) klant worden van beide en genieten van de sterke punten van beide.
Hello bank is een optie.
Dan heb je een BNP zichtrekening zonder kosten.
Ook Belfius en KBC hebben nog (hoe lang ?) gratis rekeningen. ING niet meer.
Er zijn nog heel wat banken die gratis rekeningen hebben.
Dan heb je een BNP zichtrekening zonder kosten.
Ook Belfius en KBC hebben nog (hoe lang ?) gratis rekeningen. ING niet meer.
Er zijn nog heel wat banken die gratis rekeningen hebben.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Inderdaad.
De tijd dat je alles bij 1 bank had of wou hebben, is n.m.i. voorbij.
Gebruik een bepaalde bank voor een bepaald doel, het gevolg is waarschijnlijk dat je klant zal zijn bij meerdere banken.
Ik heb een bank voor mijn dagelijkse betalingen, een andere voor mijn beleggingen en een derde voor mijn pensioensparen.
Ik begrijp dat de keuze van een bank afhankelijk is van je noden en verwachtingen.
Maar gisteren was ik in de bank en zou moeten 150 euro per jaar meer betalen voor de service die ik op vandaag heb...
Dit is pure diefstal als je het mij vraagt.
Misschien zijn verschillende banken de oplossing maar dan heb je 3x "boekhouding".
Daarom overweeg ik een online bank en keytrade is een goede optie als je puur naar kosten kijkt.
De klantservice van keytrade is een andere zaak natuurlijk...
We zijn er nog niet aan uit, eerst nog een beetje lezen en vergelijken op internet.
Maar gisteren was ik in de bank en zou moeten 150 euro per jaar meer betalen voor de service die ik op vandaag heb...
Dit is pure diefstal als je het mij vraagt.
Misschien zijn verschillende banken de oplossing maar dan heb je 3x "boekhouding".
Daarom overweeg ik een online bank en keytrade is een goede optie als je puur naar kosten kijkt.
De klantservice van keytrade is een andere zaak natuurlijk...
We zijn er nog niet aan uit, eerst nog een beetje lezen en vergelijken op internet.
-
Piepenolleken
- Jr. Member

- Contacteer:
Keytrade Bank heeft ook wel een aantal nadelen.
Eén kantoor in gans België bv.
De helpdesk is ook niet wat het bij de grootbanken is.
Het aantal producten is kleiner.
Je kan nooit geld storten aan een automaat.
Enkele jaren geleden was de UI van hun apps en webbankieren niet echt goed te noemen.
Het betalingsverkeer was vroeger ook nogal aan de trage kant voor het ontvangen of uitvoeren van betalingen.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Op basis van welke verwachtingen ?Piepenolleken schreef: ↑9 december 2021, 18:15 Keytrade Bank heeft ook wel een aantal nadelen.
Eén kantoor in gans België bv.
De helpdesk is ook niet wat het bij de grootbanken is.
Het aantal producten is kleiner.
Je kan nooit geld storten aan een automaat.
Enkele jaren geleden was de UI van hun apps en webbankieren niet echt goed te noemen.
Het betalingsverkeer was vroeger ook nogal aan de trage kant voor het ontvangen of uitvoeren van betalingen.
Dat is waar het om gaat volgens mij ... wat voor jou een nadeel is, hoeft dat niet te zijn voor iemand anders.
Geen enkel van je opgesomde nadelen, zie ik als nadeel als klant van Keytrade.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 9 december 2021, 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
-
Piepenolleken
- Jr. Member

- Contacteer:
Voor mij zijn dat wel degelijk nadelen en daarom is Keytrade niet mijn hoofdbank.
Mocht dat niet gezegd worden ? Vroeg P964 enkel voordelen en goed nieuws ?
Je ziet : verschillende mensen hebben verschillende meningen.
Ik vind Keytrade ook redelijk onmenselijk. Het is als een relatie die je aangaat met een computer. Geen hele mooie met vrouwelijk uiterlijk maar eerder de inspuitcomputer van een brommobiel met de zakelijke warmte van geparkeerd te staan in Lapland.
P964 zal wel weten of die nadelen voor hem iets uitmaken zeker ?
Mocht dat niet gezegd worden ? Vroeg P964 enkel voordelen en goed nieuws ?
Ik vind Keytrade ook redelijk onmenselijk. Het is als een relatie die je aangaat met een computer. Geen hele mooie met vrouwelijk uiterlijk maar eerder de inspuitcomputer van een brommobiel met de zakelijke warmte van geparkeerd te staan in Lapland.
P964 zal wel weten of die nadelen voor hem iets uitmaken zeker ?
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Kijk ... nu heb je het plots over "niet mijn hoofdbank".Piepenolleken schreef: ↑9 december 2021, 20:22 Voor mij zijn dat wel degelijk nadelen en daarom is Keytrade niet mijn hoofdbank.
Natuurlijk mocht je dat lijstje geven, net zoals ik daarop mocht reageren héPiepenolleken schreef: ↑9 december 2021, 20:22 Mocht dat niet gezegd worden ? Vroeg P964 enkel voordelen en goed nieuws ?![]()
Mij interesseert vooral de reden achter een mening, niet de mening op zich.