Veranderen van bank
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Veranderen van bank
"Waarvoor wil je de bank gebruiken ? Wat zijn je verwachtingen ?" Goeie vraag!
De bedoeling is een zichtrekening, een spaarrekening en enkele fondsen overzetten naar de nieuwe bank en dit pakketje beheren zonder de diverse kosten zoals de grootbanken aanrekenen.
Een klein voorbeeld: het invullen van de belastingen deed onze bank voor ons. Vanaf heden moeten we in een formule stappen die 150 euro per jaar kost om dezelfde service te krijgen. Dat is voor mij de spreekwoordelijke druppel.
De bedoeling is een zichtrekening, een spaarrekening en enkele fondsen overzetten naar de nieuwe bank en dit pakketje beheren zonder de diverse kosten zoals de grootbanken aanrekenen.
Een klein voorbeeld: het invullen van de belastingen deed onze bank voor ons. Vanaf heden moeten we in een formule stappen die 150 euro per jaar kost om dezelfde service te krijgen. Dat is voor mij de spreekwoordelijke druppel.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Heb je buiten dit nog andere banken of is het de bedoeling alles bij 1 bank te doen ?
Wil je de zichtrekening gebruiken voor je "dagdagelijkse" ontvangsten/uitgaven ? Overschrijvingen ? Debetkaart(en) ? Payconic ?
Wil je spaarrekening(en) met zo hoog mogelijke intrest of is het gewoon om geld tijdelijk op te zetten, bv. in afwachting van aankoop fondsen ?
Over wat voor fondsen gaat het ? Wil je het daar bij houden of zou je eventueel nog andere dingen overwegen ?
De belastingen invullen ga je zelf doen ?
Wil je de zichtrekening gebruiken voor je "dagdagelijkse" ontvangsten/uitgaven ? Overschrijvingen ? Debetkaart(en) ? Payconic ?
Wil je spaarrekening(en) met zo hoog mogelijke intrest of is het gewoon om geld tijdelijk op te zetten, bv. in afwachting van aankoop fondsen ?
Over wat voor fondsen gaat het ? Wil je het daar bij houden of zou je eventueel nog andere dingen overwegen ?
De belastingen invullen ga je zelf doen ?
De eerste verwachtingen vind ik redelijk en kan je verwachten van een gratis online-bank.P964 schreef: ↑10 december 2021, 14:34 "Waarvoor wil je de bank gebruiken ? Wat zijn je verwachtingen ?" Goeie vraag!
Uw klein voorbeeld, daarvan vind ik het normaal dat er kosten aan zijn en dat moet je bv. niet verwachten van een online bank zoals Keytrade, zelfs niet tegen betaling denk ik.
Als tot dusver tevreden klant van het eerste uur van Keytrade maak ik mij wel een beetje zorgen over de afhandeling van erfenissen. Voor die bankzaken die je meestal maar heel uitzonderlijk meemaakt in je leven zijn online banken misschien niet altijd ideaal.
Het invullen van belastingen voor klanten, behoort niet tot de normale taken van een bank. Als ze dergelijke dienst wél aanbieden, lijkt het me zeer normaal dat ze dit niet gratis doen.
Er zijn genoeg instanties die daarvoor gratis hulp aanbieden (sommige gemeentebesturen, allerlei sociale diensten, politieke partijen, vakbonden, telefonische hulp FOD Financien, ...)
Om begrijpelijke redenen gebeurde dit in 2021 door de corona-maatregelen, meestal uitsluitend door telefonische hulp in plaats van via persoonlijk contact.
Ok, heel veel opinies en dat is normaal op een forum want moest iedereen dezelfde mening hebben zou het forum overbodig zijn. Alvast bedankt aan iedereen die reageerde op mijn vraag.
Door alles te lezen van dit topic ben ik aan het twijfelen of het wel verstandig is om alles bij 1 (evt online) bank te doen.
Wat ik al wel beslist heb is dat alle verzekeringen die bij de bank waren, overgezet zullen worden naar een verzekeringsagent.
Over de rest zal ik eens goed nadenken en dit forum doorlezen om een goed idee te hebben.
Niettemin is een online bank een goed alternatief voor de grootbanken, al was het maar voor de alsmaar toenemende kosten die ze aanrekenen.
Nadeel van een online bank is zoals iedereen al aangaf, hun service.
4 dagen geleden enkele vragen gesteld, nog steeds geen antwoord gekregen…
Door alles te lezen van dit topic ben ik aan het twijfelen of het wel verstandig is om alles bij 1 (evt online) bank te doen.
Wat ik al wel beslist heb is dat alle verzekeringen die bij de bank waren, overgezet zullen worden naar een verzekeringsagent.
Over de rest zal ik eens goed nadenken en dit forum doorlezen om een goed idee te hebben.
Niettemin is een online bank een goed alternatief voor de grootbanken, al was het maar voor de alsmaar toenemende kosten die ze aanrekenen.
Nadeel van een online bank is zoals iedereen al aangaf, hun service.
4 dagen geleden enkele vragen gesteld, nog steeds geen antwoord gekregen…
iemand-die-rekening-gaat-openen-bij-key ... ml#p526589
Hier staan ook nog wat belevenissen rond Keytrade die overeenkomen met mijn eigen ervaringen. Lees maar eens rond in dat topic. Af en toe durven mensen er iets over vertellen en vaak gaat het al van bij de eerste stap (klant worden) fout.
Hier staan ook nog wat belevenissen rond Keytrade die overeenkomen met mijn eigen ervaringen. Lees maar eens rond in dat topic. Af en toe durven mensen er iets over vertellen en vaak gaat het al van bij de eerste stap (klant worden) fout.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Uh ... niet iedereen dacht ik

Ik vind bepaalde services van online banken zelfs veel beter dan van "groot"banken.
Maar het hangt er vanaf welke service en wat je ervan verwacht natuurlijk.
Vandaag de dag lijken er wel meer bedrijven te kampen met de kwaliteit van hun support.
Kan je iets specifieker zijn ? Op welke manier, langs welke weg heb je de vragen gesteld ? Welke bank ? ...
Nochtans heb ik persoonlijk nooit last van slechte/onbereikbare support. Misschien ligt het aan mij

Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 11 december 2021, 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Of misschien van in het begin: iemand-die-rekening-gaat-openen-bij-key ... ml#p521612Destereir schreef: ↑11 december 2021, 18:26 iemand-die-rekening-gaat-openen-bij-key ... ml#p526589
Of toch in ieder geval vanaf ergens op pagina 5

iemand-die-rekening-gaat-openen-bij-key ... ml#p524500
https://nl-be.trustpilot.com/review/www.keytradebank.be
Of misschien eens rondkijken op het net. Google is your friend !
Toegegeven : hier zijn ze wel populair hoor. Weinig gebruikers die klagen op Spaargids.
Keytrade en Argenta eindigen hier al zeer lang op de bovenste plank in bevragingen.
By the way :
@Earth Dit vond ik nu de meest relevante post die er al geweest is in dit topic.
Samen met de vraag van TS.
EDIT : Hier vind je alle gratis zichtrekeningen in België
https://www.spaargids.be/sparen/gratis- ... ingen.html
Toegegeven : hier zijn ze wel populair hoor. Weinig gebruikers die klagen op Spaargids.
Keytrade en Argenta eindigen hier al zeer lang op de bovenste plank in bevragingen.
By the way :
@Earth Dit vond ik nu de meest relevante post die er al geweest is in dit topic.

Samen met de vraag van TS.
EDIT : Hier vind je alle gratis zichtrekeningen in België
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Destereir op 11 december 2021, 18:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
En doe dat eens voor een willekeurige andere bank?Destereir schreef: ↑11 december 2021, 18:42 https://nl-be.trustpilot.com/review/www.keytradebank.be
Of misschien eens rondkijken op het net. Google is your friend !![]()
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Moet je idd. eens doen, maar moet je ook met de nodige korrels zout bekijken, lijkt mij.Destereir schreef: ↑11 december 2021, 18:42 https://nl-be.trustpilot.com/review/www.keytradebank.be
(sommige van die "reviews" lijken mij zo'n beetje hetzelfde als de manier waarop jij hier reageert ...)
Begrijp niet over welke post je het nu hebt, maar goed, uw mening is genoteerd

Tja ... daar doet een mens verder ook maar mee wat die wilDestereir schreef: ↑11 december 2021, 18:42 EDIT : Hier vind je alle gratis zichtrekeningen in België

Edit: de enige vergelijking/oplijsting van dingen op SG die enige meerwaarde heeft, lijkt mij die van de spaarrekeningen
Prachtig hoe jullie elkaars meningen op de korrel nemen, moet kunnen vind ik.
Anyway, ratings en reviews hebben hun waarde maar zijn niet representatief voor iedereen, de persoonlijke ervaringen geven de doorslag.
@EarthNvstr1: ik had een mail gestuurd 4 dagen geleden naar Keytrade (info @ keytradebank com) met enkele vragen, maar op heden nog geen antwoord.
Op zich geen probleem natuurlijk maar echt klantvriendelijk is het niet.
Anyway, ratings en reviews hebben hun waarde maar zijn niet representatief voor iedereen, de persoonlijke ervaringen geven de doorslag.
@EarthNvstr1: ik had een mail gestuurd 4 dagen geleden naar Keytrade (info @ keytradebank com) met enkele vragen, maar op heden nog geen antwoord.
Op zich geen probleem natuurlijk maar echt klantvriendelijk is het niet.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad en inderdaad.
Dat vermoeden had ik al, vandaar mijn vraag

Edit: je kiest zelf natuurlijk wat je ermee doet, maar misschien kan je die vragen hier eens posten ?
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 11 december 2021, 19:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Op 2 december mijn mailtje ontvangen van 5 jaar klant bij Keytrade.
Ik zou zeker adviseren om niet meteen heel je bankzaken naar hen te verhuizen, maar zoals origineel voorgesteld: probeer eens. Mijn vader heeft zijn Belfius kunnen "downgraden" van de dure Comford Red (€5.50) naar de gratis Pulse door over te stappen naar Keytrade voor zijn kredietkaart (hij zocht overigens ook een goede mogelijkheden om te beleggen via smartphone wat Keytrade wel steengoed doet).
Ik ben ook zo begonnen, eerst met de overgang van mijn spaarrekening (PSA rekening), dan Recordbank dat verdween (en de VISA kaart dan maar schrapte en overgezet naar Keytrade) tot 3 jaar geleden mijn zichtrekening.
Besef wel goed wat de nadelen zijn (herhaling: het is een online bank en in heel uitzonderlijke gevallen is een kantoor kunnen binnen wandelen net vlotter). Vooral als je even in de sh*t zit (kaart verloren, je bent in de phishing val gelopen,...) kan een kantoor waar een mens zit die je niet "kan negeren" net wat praktischer.
Wat mijn persoonlijke ervaring betreft met de support van Keytrade: snel zijn ze inderdaad niet (heeft mijn vader ook ondervonden, 1 maand wachten op de kredietkaart) en ze hebben 1 maal eens foutieve info gegeven (ze hadden telefonisch gezegd dat het herbalanceren van een keyplan nog geannuleerd kon worden maar blijkbaar was dit niet het geval). Al de andere keren hebben ze wel telkens correct gehandeld (en ik bel zeker niet voor het kleinste probleem).
Daartegenover staat dat ze volgens mij een zeer goed product aanbod hebben tegen een scherpe prijs. Daarnaast snap ik niet dat mensen KBC app en website zo goed vinden, ik vind Keytrade app en website stukken beter (hoort bij hoe Keytrade zich prositioneerd: eerder naar mensen met meer bank kennis en KBC meer voor de man / vrouw in de straat).
Keytrade heeft mij overigens al duizenden Euro kunnen besparen. Ze zijn uitdager geweest voor mijn lening (geen dossierkosten, geen schuldsaldo verzekering, vrije keuze van brandverzekering), gratis VISA kaart incl verzekeringen, competitieve tarieven beleggen,... Dan kan het mij letterlijk geen zier schelen dat ik eens 5 minuten extra aan een telefoon zit bij een helpdesk.
Maar goed, dat kantoor, daar betaal jij voor
Ik zou zeker adviseren om niet meteen heel je bankzaken naar hen te verhuizen, maar zoals origineel voorgesteld: probeer eens. Mijn vader heeft zijn Belfius kunnen "downgraden" van de dure Comford Red (€5.50) naar de gratis Pulse door over te stappen naar Keytrade voor zijn kredietkaart (hij zocht overigens ook een goede mogelijkheden om te beleggen via smartphone wat Keytrade wel steengoed doet).
Ik ben ook zo begonnen, eerst met de overgang van mijn spaarrekening (PSA rekening), dan Recordbank dat verdween (en de VISA kaart dan maar schrapte en overgezet naar Keytrade) tot 3 jaar geleden mijn zichtrekening.
Besef wel goed wat de nadelen zijn (herhaling: het is een online bank en in heel uitzonderlijke gevallen is een kantoor kunnen binnen wandelen net vlotter). Vooral als je even in de sh*t zit (kaart verloren, je bent in de phishing val gelopen,...) kan een kantoor waar een mens zit die je niet "kan negeren" net wat praktischer.
Wat mijn persoonlijke ervaring betreft met de support van Keytrade: snel zijn ze inderdaad niet (heeft mijn vader ook ondervonden, 1 maand wachten op de kredietkaart) en ze hebben 1 maal eens foutieve info gegeven (ze hadden telefonisch gezegd dat het herbalanceren van een keyplan nog geannuleerd kon worden maar blijkbaar was dit niet het geval). Al de andere keren hebben ze wel telkens correct gehandeld (en ik bel zeker niet voor het kleinste probleem).
Daartegenover staat dat ze volgens mij een zeer goed product aanbod hebben tegen een scherpe prijs. Daarnaast snap ik niet dat mensen KBC app en website zo goed vinden, ik vind Keytrade app en website stukken beter (hoort bij hoe Keytrade zich prositioneerd: eerder naar mensen met meer bank kennis en KBC meer voor de man / vrouw in de straat).
Keytrade heeft mij overigens al duizenden Euro kunnen besparen. Ze zijn uitdager geweest voor mijn lening (geen dossierkosten, geen schuldsaldo verzekering, vrije keuze van brandverzekering), gratis VISA kaart incl verzekeringen, competitieve tarieven beleggen,... Dan kan het mij letterlijk geen zier schelen dat ik eens 5 minuten extra aan een telefoon zit bij een helpdesk.
Maar goed, dat kantoor, daar betaal jij voor