Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Betalen & Kaarten Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Veranderen van bank

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
67 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen - Simulator zichtrekeningen
P964
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer P964
Verstuur privébericht

Re: Veranderen van bank

• Citeer

Bericht door P964 » 10 december 2021, 14:34

"Waarvoor wil je de bank gebruiken ? Wat zijn je verwachtingen ?" Goeie vraag!
De bedoeling is een zichtrekening, een spaarrekening en enkele fondsen overzetten naar de nieuwe bank en dit pakketje beheren zonder de diverse kosten zoals de grootbanken aanrekenen.
Een klein voorbeeld: het invullen van de belastingen deed onze bank voor ons. Vanaf heden moeten we in een formule stappen die 150 euro per jaar kost om dezelfde service te krijgen. Dat is voor mij de spreekwoordelijke druppel.

EarthNvstr1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer EarthNvstr1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door EarthNvstr1 » 10 december 2021, 17:18

Heb je buiten dit nog andere banken of is het de bedoeling alles bij 1 bank te doen ?
Wil je de zichtrekening gebruiken voor je "dagdagelijkse" ontvangsten/uitgaven ? Overschrijvingen ? Debetkaart(en) ? Payconic ?
Wil je spaarrekening(en) met zo hoog mogelijke intrest of is het gewoon om geld tijdelijk op te zetten, bv. in afwachting van aankoop fondsen ?
Over wat voor fondsen gaat het ? Wil je het daar bij houden of zou je eventueel nog andere dingen overwegen ?
De belastingen invullen ga je zelf doen ?

Obby
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Obby
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Obby » 10 december 2021, 20:19

P964 schreef: ↑10 december 2021, 14:34 "Waarvoor wil je de bank gebruiken ? Wat zijn je verwachtingen ?" Goeie vraag!
De bedoeling is een zichtrekening, een spaarrekening en enkele fondsen overzetten naar de nieuwe bank en dit pakketje beheren zonder de diverse kosten zoals de grootbanken aanrekenen.
Een klein voorbeeld: het invullen van de belastingen deed onze bank voor ons. Vanaf heden moeten we in een formule stappen die 150 euro per jaar kost om dezelfde service te krijgen. Dat is voor mij de spreekwoordelijke druppel.
De eerste verwachtingen vind ik redelijk en kan je verwachten van een gratis online-bank.
Uw klein voorbeeld, daarvan vind ik het normaal dat er kosten aan zijn en dat moet je bv. niet verwachten van een online bank zoals Keytrade, zelfs niet tegen betaling denk ik.
Als tot dusver tevreden klant van het eerste uur van Keytrade maak ik mij wel een beetje zorgen over de afhandeling van erfenissen. Voor die bankzaken die je meestal maar heel uitzonderlijk meemaakt in je leven zijn online banken misschien niet altijd ideaal.

Nefertari
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Nefertari
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Nefertari » 11 december 2021, 10:23

P964 schreef: ↑10 december 2021, 14:34 ... het invullen van de belastingen deed onze bank voor ons. Vanaf heden moeten we in een formule stappen die 150 euro per jaar kost om dezelfde service te krijgen...
Het invullen van belastingen voor klanten, behoort niet tot de normale taken van een bank. Als ze dergelijke dienst wél aanbieden, lijkt het me zeer normaal dat ze dit niet gratis doen.
Er zijn genoeg instanties die daarvoor gratis hulp aanbieden (sommige gemeentebesturen, allerlei sociale diensten, politieke partijen, vakbonden, telefonische hulp FOD Financien, ...)
Om begrijpelijke redenen gebeurde dit in 2021 door de corona-maatregelen, meestal uitsluitend door telefonische hulp in plaats van via persoonlijk contact.

P964
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer P964
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door P964 » 11 december 2021, 18:09

Ok, heel veel opinies en dat is normaal op een forum want moest iedereen dezelfde mening hebben zou het forum overbodig zijn. Alvast bedankt aan iedereen die reageerde op mijn vraag.
Door alles te lezen van dit topic ben ik aan het twijfelen of het wel verstandig is om alles bij 1 (evt online) bank te doen.
Wat ik al wel beslist heb is dat alle verzekeringen die bij de bank waren, overgezet zullen worden naar een verzekeringsagent.
Over de rest zal ik eens goed nadenken en dit forum doorlezen om een goed idee te hebben.
Niettemin is een online bank een goed alternatief voor de grootbanken, al was het maar voor de alsmaar toenemende kosten die ze aanrekenen.
Nadeel van een online bank is zoals iedereen al aangaf, hun service.
4 dagen geleden enkele vragen gesteld, nog steeds geen antwoord gekregen…

Destereir
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Destereir
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Destereir » 11 december 2021, 18:26

iemand-die-rekening-gaat-openen-bij-key ... ml#p526589

Hier staan ook nog wat belevenissen rond Keytrade die overeenkomen met mijn eigen ervaringen. Lees maar eens rond in dat topic. Af en toe durven mensen er iets over vertellen en vaak gaat het al van bij de eerste stap (klant worden) fout.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.

EarthNvstr1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer EarthNvstr1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door EarthNvstr1 » 11 december 2021, 18:31

P964 schreef: ↑11 december 2021, 18:09 Nadeel van een online bank is zoals iedereen al aangaf, hun service.
Uh ... niet iedereen dacht ik ;)
Ik vind bepaalde services van online banken zelfs veel beter dan van "groot"banken.
Maar het hangt er vanaf welke service en wat je ervan verwacht natuurlijk.
P964 schreef: ↑11 december 2021, 18:09 4 dagen geleden enkele vragen gesteld, nog steeds geen antwoord gekregen…
Vandaag de dag lijken er wel meer bedrijven te kampen met de kwaliteit van hun support.
Kan je iets specifieker zijn ? Op welke manier, langs welke weg heb je de vragen gesteld ? Welke bank ? ...

Nochtans heb ik persoonlijk nooit last van slechte/onbereikbare support. Misschien ligt het aan mij ;)
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 11 december 2021, 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.

EarthNvstr1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer EarthNvstr1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door EarthNvstr1 » 11 december 2021, 18:33

Destereir schreef: ↑11 december 2021, 18:26 iemand-die-rekening-gaat-openen-bij-key ... ml#p526589

Hier staan ook nog wat belevenissen rond Keytrade die overeenkomen met mijn eigen ervaringen. Lees maar eens rond in dat topic. Af en toe durven mensen er iets over vertellen en vaak gaat het al van bij de eerste stap (klant worden) fout.
Of misschien van in het begin: iemand-die-rekening-gaat-openen-bij-key ... ml#p521612
Of toch in ieder geval vanaf ergens op pagina 5 :D
iemand-die-rekening-gaat-openen-bij-key ... ml#p524500

Destereir
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Destereir
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Destereir » 11 december 2021, 18:42

https://nl-be.trustpilot.com/review/www.keytradebank.be

Of misschien eens rondkijken op het net. Google is your friend !

Toegegeven : hier zijn ze wel populair hoor. Weinig gebruikers die klagen op Spaargids.
Keytrade en Argenta eindigen hier al zeer lang op de bovenste plank in bevragingen.

By the way :
@Earth Dit vond ik nu de meest relevante post die er al geweest is in dit topic. ;D
Samen met de vraag van TS.

EDIT : Hier vind je alle gratis zichtrekeningen in België

https://www.spaargids.be/sparen/gratis- ... ingen.html
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Destereir op 11 december 2021, 18:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.

pmu
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer pmu
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door pmu » 11 december 2021, 18:47

Destereir schreef: ↑11 december 2021, 18:42 https://nl-be.trustpilot.com/review/www.keytradebank.be

Of misschien eens rondkijken op het net. Google is your friend ! ;D
En doe dat eens voor een willekeurige andere bank?

EarthNvstr1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer EarthNvstr1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door EarthNvstr1 » 11 december 2021, 18:49

P964 schreef: ↑11 december 2021, 18:09 Door alles te lezen van dit topic ben ik aan het twijfelen of het wel verstandig is om alles bij 1 (evt online) bank te doen.
Wat dat betreft kan ik je alleen maar aanmoedigen!
Ik was vroeger (10+ jaar geleden) ook "blind" en wou per se alles bij 1 bank.

EarthNvstr1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer EarthNvstr1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door EarthNvstr1 » 11 december 2021, 18:59

Destereir schreef: ↑11 december 2021, 18:42 https://nl-be.trustpilot.com/review/www.keytradebank.be

Of misschien eens rondkijken op het net. Google is your friend !
Moet je idd. eens doen, maar moet je ook met de nodige korrels zout bekijken, lijkt mij.
(sommige van die "reviews" lijken mij zo'n beetje hetzelfde als de manier waarop jij hier reageert ...)
Destereir schreef: ↑11 december 2021, 18:42 By the way :
@Earth Dit vond ik nu de meest relevante post die er al geweest is in dit topic. ;D
Begrijp niet over welke post je het nu hebt, maar goed, uw mening is genoteerd ;)
Destereir schreef: ↑11 december 2021, 18:42 EDIT : Hier vind je alle gratis zichtrekeningen in België
https://www.spaargids.be/sparen/gratis- ... ingen.html
Tja ... daar doet een mens verder ook maar mee wat die wil ;D

Edit: de enige vergelijking/oplijsting van dingen op SG die enige meerwaarde heeft, lijkt mij die van de spaarrekeningen

P964
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer P964
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door P964 » 11 december 2021, 19:30

Prachtig hoe jullie elkaars meningen op de korrel nemen, moet kunnen vind ik.
Anyway, ratings en reviews hebben hun waarde maar zijn niet representatief voor iedereen, de persoonlijke ervaringen geven de doorslag.
@EarthNvstr1: ik had een mail gestuurd 4 dagen geleden naar Keytrade (info @ keytradebank com) met enkele vragen, maar op heden nog geen antwoord.
Op zich geen probleem natuurlijk maar echt klantvriendelijk is het niet.

EarthNvstr1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer EarthNvstr1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door EarthNvstr1 » 11 december 2021, 19:33

P964 schreef: ↑11 december 2021, 19:30 Prachtig hoe jullie elkaars meningen op de korrel nemen, moet kunnen vind ik.
Anyway, ratings en reviews hebben hun waarde maar zijn niet representatief voor iedereen, de persoonlijke ervaringen geven de doorslag.
Inderdaad en inderdaad.
P964 schreef: ↑11 december 2021, 19:30 @EarthNvstr1: ik had een mail gestuurd 4 dagen geleden naar Keytrade (info @ keytradebank com) met enkele vragen, maar op heden nog geen antwoord.
Op zich geen probleem natuurlijk maar echt klantvriendelijk is het niet.
Dat vermoeden had ik al, vandaar mijn vraag ;)

Edit: je kiest zelf natuurlijk wat je ermee doet, maar misschien kan je die vragen hier eens posten ?
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 11 december 2021, 19:37, 2 keer totaal gewijzigd.

SMGGM
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer SMGGM
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door SMGGM » 11 december 2021, 19:33

Op 2 december mijn mailtje ontvangen van 5 jaar klant bij Keytrade.

Ik zou zeker adviseren om niet meteen heel je bankzaken naar hen te verhuizen, maar zoals origineel voorgesteld: probeer eens. Mijn vader heeft zijn Belfius kunnen "downgraden" van de dure Comford Red (€5.50) naar de gratis Pulse door over te stappen naar Keytrade voor zijn kredietkaart (hij zocht overigens ook een goede mogelijkheden om te beleggen via smartphone wat Keytrade wel steengoed doet).
Ik ben ook zo begonnen, eerst met de overgang van mijn spaarrekening (PSA rekening), dan Recordbank dat verdween (en de VISA kaart dan maar schrapte en overgezet naar Keytrade) tot 3 jaar geleden mijn zichtrekening.

Besef wel goed wat de nadelen zijn (herhaling: het is een online bank en in heel uitzonderlijke gevallen is een kantoor kunnen binnen wandelen net vlotter). Vooral als je even in de sh*t zit (kaart verloren, je bent in de phishing val gelopen,...) kan een kantoor waar een mens zit die je niet "kan negeren" net wat praktischer.

Wat mijn persoonlijke ervaring betreft met de support van Keytrade: snel zijn ze inderdaad niet (heeft mijn vader ook ondervonden, 1 maand wachten op de kredietkaart) en ze hebben 1 maal eens foutieve info gegeven (ze hadden telefonisch gezegd dat het herbalanceren van een keyplan nog geannuleerd kon worden maar blijkbaar was dit niet het geval). Al de andere keren hebben ze wel telkens correct gehandeld (en ik bel zeker niet voor het kleinste probleem).
Daartegenover staat dat ze volgens mij een zeer goed product aanbod hebben tegen een scherpe prijs. Daarnaast snap ik niet dat mensen KBC app en website zo goed vinden, ik vind Keytrade app en website stukken beter (hoort bij hoe Keytrade zich prositioneerd: eerder naar mensen met meer bank kennis en KBC meer voor de man / vrouw in de straat).

Keytrade heeft mij overigens al duizenden Euro kunnen besparen. Ze zijn uitdager geweest voor mijn lening (geen dossierkosten, geen schuldsaldo verzekering, vrije keuze van brandverzekering), gratis VISA kaart incl verzekeringen, competitieve tarieven beleggen,... Dan kan het mij letterlijk geen zier schelen dat ik eens 5 minuten extra aan een telefoon zit bij een helpdesk.
Maar goed, dat kantoor, daar betaal jij voor ;)

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

67 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende

Terug naar “Zichtrekeningen & Bankkaarten”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy