Verandering bank, nieuwe context - nu wel mogelijk?
TIP
-
Richierich
- Newbie

- Contacteer:
Verandering bank, nieuwe context - nu wel mogelijk?
Dag!
Ik kan niet onmiddellijk een antwoord vinden op mijn casus.
Kort: We zijn niet meer tevreden over de service van onze bank (onbereikbaar, veel wisselende dossierbeheerders, etc). Een aantal jaar geleden wensten we over te stappen naar een andere bank maar dat was toen niet interessant omwille een te complexe situatie (overbrugging, hypotheek op grond, ...). De andere bank adviseerde te blijven.
De situatie is nu anders. Er rest ons enkel nog 1 hypotheek en recent hebben we een garage aangekocht die we voor een stukje via een hypotheekuitbreiding wensen toe te voegen aan de hoofdlening.
Aangezien we nu toch via de notaris kosten gaan hebben voor de registratie van de garage en de uitbreiding van de hypotheek, is het dan nu wel interessant om volledig over te stappen? Of bekijk ik het te simplistisch?
Bedankt!
Ik kan niet onmiddellijk een antwoord vinden op mijn casus.
Kort: We zijn niet meer tevreden over de service van onze bank (onbereikbaar, veel wisselende dossierbeheerders, etc). Een aantal jaar geleden wensten we over te stappen naar een andere bank maar dat was toen niet interessant omwille een te complexe situatie (overbrugging, hypotheek op grond, ...). De andere bank adviseerde te blijven.
De situatie is nu anders. Er rest ons enkel nog 1 hypotheek en recent hebben we een garage aangekocht die we voor een stukje via een hypotheekuitbreiding wensen toe te voegen aan de hoofdlening.
Aangezien we nu toch via de notaris kosten gaan hebben voor de registratie van de garage en de uitbreiding van de hypotheek, is het dan nu wel interessant om volledig over te stappen? Of bekijk ik het te simplistisch?
Bedankt!
-
fropskottel
- Hero Member

- Contacteer:
Re: Verandering bank, nieuwe context - nu wel mogelijk?
Haal voorstellen op elders en vergelijk. Dan zal je weten of het de moeite is te herfinancieren.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
Richierich
- Newbie

- Contacteer:
Bedankt, los of het interessanter zou zijn zou een betere service ook al veel waard zijn.
Het ding wat voor mij onduidelijk is of ik dan bij de notaris en de bank 2x moet passeren voor aktekosten, dossierkosten, e.d. Aangezien we deze kosten nu sowieso al zullen hebben voor de registratie van de garage en de hypotheekuitbreiding bij de bank.
Ik zoek eigenlijk een "twee voor dezelfde" deal prijs. 1. Registratie van de garage, 2. Wissel van bank.
Bedankt!
Het ding wat voor mij onduidelijk is of ik dan bij de notaris en de bank 2x moet passeren voor aktekosten, dossierkosten, e.d. Aangezien we deze kosten nu sowieso al zullen hebben voor de registratie van de garage en de hypotheekuitbreiding bij de bank.
Ik zoek eigenlijk een "twee voor dezelfde" deal prijs. 1. Registratie van de garage, 2. Wissel van bank.
Bedankt!
Veranderen van de ene grootbank naar een andere ?
Het resultaat op termijn = gegarandeerd terug slecht gevoel.
Van waar naar waar , misschien dan meer info mogelijk.
Eens de grootbanken u vast hebben is de vriendelijkheid weg , om u te lokken daarentegen ....
Mijn eigen grootbank mag de lasten dragen , het profijt (en eigen profijt) is voor een online bank.
Het resultaat op termijn = gegarandeerd terug slecht gevoel.
Van waar naar waar , misschien dan meer info mogelijk.
Eens de grootbanken u vast hebben is de vriendelijkheid weg , om u te lokken daarentegen ....
Mijn eigen grootbank mag de lasten dragen , het profijt (en eigen profijt) is voor een online bank.
Estate Guru believer.
>Mijn eigen grootbank mag de lasten dragen
gij maakt de banken kapot platin
en dan moeten ze hogere kosten beginnen aanrekenen. Nu weet ik hoe het komt.
gij maakt de banken kapot platin
-
Richierich
- Newbie

- Contacteer:
Van de ene grootbank naar de andere is andere miserie op langere termijn. Daar zit zeker weer iets in... ik zal maar eerst weer eens luisteren bij mijn huidige bank. Bij de zoveelste nieuwe dossierbeheerder...
Jammer voor de Plastronnekes hunne bonus.
Of de bank daar wakker van ligt , er zijn er nog velen waar ze genoeg aan verdienen zie hun winsten.
Estate Guru believer.