verandering van intrest met terugwerkende kracht
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
verandering van intrest met terugwerkende kracht
Mag een verandering van intrest met terugwerkende kracht gebeuren.
Ik weet dat Rabobank.be zoiets niet doet, maar blijkbaar zijn er de laatste dagen banken die de klanten bericht van een rentewijziging laten op het ogenblik dat zij de rente reeds 2 weken hebben laten zakken.
Bestaat daar enige wetgeving over ?
Ik weet dat Rabobank.be zoiets niet doet, maar blijkbaar zijn er de laatste dagen banken die de klanten bericht van een rentewijziging laten op het ogenblik dat zij de rente reeds 2 weken hebben laten zakken.
Bestaat daar enige wetgeving over ?
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Re: verandering van intrest met terugwerkende kracht
Hallo Paul,
Een dergelijke vraag schiet een beetje voorbij aan het doel van dit onderdeel van het forum. Bedoeling is om hier concrete vragen over Rabobank.be aan de Rabobank.be mensen te stellen.
Algemene vragen zoals die van u vergen voor ons heel wat opzoektijd en zoals je misschien weet zijn wij maar met een heel beperkte ploeg. Het lijkt mij dus dat dit eerder iets is voor het algemene Forum.
Een dergelijke vraag schiet een beetje voorbij aan het doel van dit onderdeel van het forum. Bedoeling is om hier concrete vragen over Rabobank.be aan de Rabobank.be mensen te stellen.
Algemene vragen zoals die van u vergen voor ons heel wat opzoektijd en zoals je misschien weet zijn wij maar met een heel beperkte ploeg. Het lijkt mij dus dat dit eerder iets is voor het algemene Forum.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik dacht alleen maar, die van Rabobank.be is nog een slimme, die op vele vragen een antwoord weet. Aan de andere banken moet je dergelijke zaken sowiezo niet vragen.Rabobank.be schreef: Hallo Paul,
Toch vriendelijk bedankt voor je reaktie
vraag was eerst gesteld aan Rabobank.Be in hun rubriek 'vraag het aan rabobank.be'
Op voorzet van rabo heb ik het verplaatst naar de rubriek spaarrekeningen
Op voorzet van rabo heb ik het verplaatst naar de rubriek spaarrekeningen
Wettelijk kan dit uiteraard niet volgens mij.
Je kan niet zomaar een overeenkomst met een klant, en zeker niet als het een consument is, veranderen.
Over een stijging van de intresten zou natuurlijk niemand klagen
Je kan niet zomaar een overeenkomst met een klant, en zeker niet als het een consument is, veranderen.
Over een stijging van de intresten zou natuurlijk niemand klagen

"dan is er ook nog kbc : op 26 maart kreeg ik per post het bericht dat hun rente aangepast werd naar 1,5% + 0,75% op 15 maart !!! "
Volgens een berichtje van enkele dagen geleden op spaargids, zou dan blijkbaar KBC mogelijk in de fout gegaan zijn
Volgens een berichtje van enkele dagen geleden op spaargids, zou dan blijkbaar KBC mogelijk in de fout gegaan zijn
Van KBC krijgen wij altijd de berichtgevingen over hun renteverlagingen pas een paar weken na datum, per post toegestuurd.
Ik neem aan dat ze dit wél op de datum van ingang melden op hun website.
Ik kijk daar al lang niet meer naar omdat ik mijn spaarrekening er al lang leeghaalde. (ik heb er wél nog pensioensparen)
Daarentegen beheert mijn man, samen met zijn broer, de kbc-rekeningen van hun dementerende moeder. Daarvoor hebben zij geen toegang tot internetbankieren en dus moeten zij de verlagingen wél per post met 2 weken vertraging vernemen.
En mét hun, waarschijnlijk nog een heleboel ouderen, laaggeschoolden, en/of mensen die zich om financiële redenen geen PC kunnen veroorloven.
Ik neem aan dat ze dit wél op de datum van ingang melden op hun website.
Ik kijk daar al lang niet meer naar omdat ik mijn spaarrekening er al lang leeghaalde. (ik heb er wél nog pensioensparen)
Daarentegen beheert mijn man, samen met zijn broer, de kbc-rekeningen van hun dementerende moeder. Daarvoor hebben zij geen toegang tot internetbankieren en dus moeten zij de verlagingen wél per post met 2 weken vertraging vernemen.
En mét hun, waarschijnlijk nog een heleboel ouderen, laaggeschoolden, en/of mensen die zich om financiële redenen geen PC kunnen veroorloven.
In het reglment van KBC over spaarrekening valt te lezen :
7. wijzigingen :
...Voor de wijziging van tarieven en rentevoeten wordt
verwezen naar de artikelen I.32.3 en I.32.4 van de
Algemene Bankvoorwaarden.
I.32.4 KBC Bank kan de rentevoeten eenzijdig wijzigen, mede rekening houdend met de marktgegevens en onder
voorbehoud van hetgeen is bepaald in bijzondere overeenkomsten of specifieke wetgeving ter zake. De wijziging
wordt zo spoedig mogelijk na haar invoering aan de consument meegedeeld; indien die niet akkoord gaat met de
wijziging, staat het hem vrij de overeenkomst onmiddellijk op te zeggen
zonder commentaar
7. wijzigingen :
...Voor de wijziging van tarieven en rentevoeten wordt
verwezen naar de artikelen I.32.3 en I.32.4 van de
Algemene Bankvoorwaarden.
I.32.4 KBC Bank kan de rentevoeten eenzijdig wijzigen, mede rekening houdend met de marktgegevens en onder
voorbehoud van hetgeen is bepaald in bijzondere overeenkomsten of specifieke wetgeving ter zake. De wijziging
wordt zo spoedig mogelijk na haar invoering aan de consument meegedeeld; indien die niet akkoord gaat met de
wijziging, staat het hem vrij de overeenkomst onmiddellijk op te zeggen
zonder commentaar