Verbruik elektrisch vuurtje 2000 watt
Verbruik elektrisch vuurtje 2000 watt
Mijn vriendin 's morgens de gewoonte om de verwarming bijna nooit op te zetten, maar in de plaats een elektrisch vuurtje te gebruiken (2000 watt). Dit brandt bij ons ongeveer 20 minuten per dag. Volgens mij verbruikt zo'n vuurtje echter best wel veel.
nu is mijn vraag of ik op één of andere manier zou kunnen berekenen hoeveel dit vuurtje ongeveer kost ? Of is dat praktisch niet haalbaar ?
Indien niet haalbaar : denken jullie dat het niet beter zou zijn om gewoon de verwarming te gebruiken ?
nu is mijn vraag of ik op één of andere manier zou kunnen berekenen hoeveel dit vuurtje ongeveer kost ? Of is dat praktisch niet haalbaar ?
Indien niet haalbaar : denken jullie dat het niet beter zou zijn om gewoon de verwarming te gebruiken ?
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
Re: Verbruik elektrisch vuurtje 2000 watt
20 minuten per dag tegen maximum vermogen is 0.67kWh.
Kostprijs van verbruik hangt een beetje af van de leverancier en dal/piektarief maar tegen een all-in prijs van pakweg 0.25EUR per kWh kost dat 0.1675EUR per dag. Ik vermoed dat de CV aansteken een stuk meer gaat kosten.
Kostprijs van verbruik hangt een beetje af van de leverancier en dal/piektarief maar tegen een all-in prijs van pakweg 0.25EUR per kWh kost dat 0.1675EUR per dag. Ik vermoed dat de CV aansteken een stuk meer gaat kosten.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
2000 Watt of 2 kW gedurende 20 minuten = 2 kW * 1/3 h = 0,6666.. kWh
e-prijs is nu ongeveer € 0,25 / kWh (Ecopower prijs) dus kost je 17 eurocent per dag.
Elektrisch verwarmen kost ruwweg 3x zoveel als op aardgas, per kWh. Maar via je CV zal het langer duren, dus voor kortstondige verwarming (bv. badkamer) is elektriciteit mogelijk toch voordeliger.
Edit: Thomas was sneller.
e-prijs is nu ongeveer € 0,25 / kWh (Ecopower prijs) dus kost je 17 eurocent per dag.
Elektrisch verwarmen kost ruwweg 3x zoveel als op aardgas, per kWh. Maar via je CV zal het langer duren, dus voor kortstondige verwarming (bv. badkamer) is elektriciteit mogelijk toch voordeliger.
Edit: Thomas was sneller.
Laatst gewijzigd door molenveld op 13 januari 2016, 14:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Als dat de enige energie is dat uw vriendin verbruikt, mag je mijns inziens niet klagen. Als ik snel reken is dat zo'n 150 kwh/ jaar.
Maar waarschijnlijk gebruikt ze dat vuurtje geen 6 maanden per jaar, dan is het nog geen 75 kwh. De moeite niet om wakker van te liggen.
Maar waarschijnlijk gebruikt ze dat vuurtje geen 6 maanden per jaar, dan is het nog geen 75 kwh. De moeite niet om wakker van te liggen.
Een vriendin die niet klaagt en geen koude voeten heeft is pas geld waard!
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Het is te zien hoe ruim je 'energie' definieert, anders zou ik zeggen: als het enkel de energie van het vuurtje is die ze verbruiktpukkie007 schreef:Als dat de enige energie is dat uw vriendin verbruikt, mag je mijns inziens niet klagen.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
"Ik vind het leuk dat je zo denkt"" zou Jantje zeggen, Spruit.
Ik neem aan dat die mop over heel dit forum, en ver daar buiten, bekend is.
Ik neem aan dat die mop over heel dit forum, en ver daar buiten, bekend is.
Eet je graag braadworst Spruitekop.
Bedankt voor hulp heren !
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
Een oud elektrisch vuurtje, van 6 jaar oud in de badkamer was door stof ook ongezonder geworden. Ik heb ook metingen gedaan, wat bleek, het ding was ook minder efficiënt geworden! Omdat de meeste verwarmingselementen er uit zien als een spiraaldraad, is het al erg moeilijk om het aangebakken stof hiervan volledig te verwijderen.
Resultaat, het vuurtje stond hoger en langer op. Op lange termijn, kochten we daardoor al eens sneller een nieuw 'reukvrij' vuurtje, en ging het oudere vuurtje voor af en toe gebruik, naar de garage.
Resultaat, het vuurtje stond hoger en langer op. Op lange termijn, kochten we daardoor al eens sneller een nieuw 'reukvrij' vuurtje, en ging het oudere vuurtje voor af en toe gebruik, naar de garage.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Is het dan geen optie om dat eens regelmatig met perslucht af te spuiten? 
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
-
Ingeborg67
- Newbie

- Contacteer:
Dankjewel voor deze vraag en bedankt voor de uitleg.
Het heeft mij doen besluiten om een keramische verwarming (bij de Aldi in de aanbieding nu) aan te gaan schaffen, zie foto.
Ik ben net lid geworden van deze groep en hoop hier nog meer goede ideeën op te doen.
Het heeft mij doen besluiten om een keramische verwarming (bij de Aldi in de aanbieding nu) aan te gaan schaffen, zie foto.
Ik ben net lid geworden van deze groep en hoop hier nog meer goede ideeën op te doen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Electrisch vuurtje is nuttig als je teveel energie maakt met zonnepanelen, zoals dit jaar met de vele zonneschijn.
Duurt het niet langer om een keramisch vuurtje op te warmen?Ingeborg67 schreef: ↑8 oktober 2018, 11:22 Dankjewel voor deze vraag en bedankt voor de uitleg.
Zolang het tijdig uitgezet wordt is het ok denk ik, want dat zal nog wat "na"warmte geven die niet meer nuttig is eens de badkamer verlaten.