Verdwenen overmaking (DB)
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Verdwenen overmaking (DB)
Hallo,
Het gebeurt de laatste tijd erg vaak dat bij een overmaking of zelfs transfer deze keer het geheel 'verdwijnt". Ben ik de enig die dit probleem heeft of hebben andere dit ook bij de Deutsche Bank? Het gebeurt de laatste tijd erg vaak zelfs.
Groet,
Sam
Het gebeurt de laatste tijd erg vaak dat bij een overmaking of zelfs transfer deze keer het geheel 'verdwijnt". Ben ik de enig die dit probleem heeft of hebben andere dit ook bij de Deutsche Bank? Het gebeurt de laatste tijd erg vaak zelfs.
Groet,
Sam
Re: Verdwenen overmaking (DB)
Ik begrijp niet goed wat je bedoelt. Bedoel je dat het geld op de ene rekening verdwijnt maar niet verschijnt op de andere rekening?sam schreef:Hallo,
Groet,
Sam
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik heb dit zelf alleen nog maar meegemaakt als het bedrag van de overschrijving groter was dan mijn rekeningsaldo. Het lijkt me trouwens normaal dat in dat geval een overschrijving niet wordt uitgevoerd maar vervalt.sam schreef:Het gebeurt de laatste tijd erg vaak dat bij een overmaking of zelfs transfer deze keer het geheel 'verdwijnt". Ben ik de enig die dit probleem heeft of hebben andere dit ook bij de Deutsche Bank? Het gebeurt de laatste tijd erg vaak zelfs.
Nou bij mij staat er genoeg op. Zelfs bij een transfer van spaarrek naar zichtrekening, gewoon weg in het luchtledige verdwenen. Nou ja het zal wel aan mij liggen 
Als deze transfert niet gedebiteerd wordt op uw spaarrekening, vermoed ik dat u de opdracht verkeerd afsluit m.a.w. de transfert is helemaal niet uitgevoerd !sam schreef:Nou bij mij staat er genoeg op. Zelfs bij een transfer van spaarrek naar zichtrekening, gewoon weg in het luchtledige verdwenen. Nou ja het zal wel aan mij liggen
Pas wanneer het bedrag effectief van uw opdracht-rekening afgaat maar niet op de begunstigde-rekening toekomt, schort er iets.
Nee want ik krijg altijd een bevestiging aan het eind dat de transactie uitgevoerd zal worden. Dus daaraan schort het niet.
En ze staan niet in de lijst van "toekomstige transacties" ?
Dan zit er maar 1 ding op: een belletje naar de helpdesk, want ik vrees dat je hier op het forum het antwoord niet zal vinden.
Dan zit er maar 1 ding op: een belletje naar de helpdesk, want ik vrees dat je hier op het forum het antwoord niet zal vinden.
bel hun gratis nr: 080099624
gr
gr
Wel... Verdwenen overmaking niet, maar sterk uitgestelde wel...
Op 6 juli schreef ik via homebanking bij DB een groot bedrag over van mijn spaarrakening naar mijn zichtrekening om een aannemer te betalen. In de overtuiging dat de interne transactie tussen eigen rekeningen sneller zou gaan dan de externe betaling, voerde ik ook de externe betaling dezelfde dag in.
Wat blijkt nu: de INTERNE transactie vond slechts plaats op 26 juli! Bijna drie weken later (bouwverlof = bankholiday of zoiets
?).
Intussen was de betaling op 12 juli een feit, en kreeg ik van DB een aangetekende brief dat ik ontoelaatbaar in het rood stond (op 19 juli). Rekening en kaarten geblokkeerd...
Na boze mail heb ik twee dagen later verontschuldiging gekregen en belofte dat de ca. 8,5% "rood"- intrest niet zou worden aangerekend...
Maar mijn vertrouwen kreeg een ferme deuk. Ik weet niet of ook anderen in deze periode hier last van hadden?
Ik was relatief tevreden bij DB, maar zoiets heb ik bij andere banken toch nog nooit meegemaakt.
Op 6 juli schreef ik via homebanking bij DB een groot bedrag over van mijn spaarrakening naar mijn zichtrekening om een aannemer te betalen. In de overtuiging dat de interne transactie tussen eigen rekeningen sneller zou gaan dan de externe betaling, voerde ik ook de externe betaling dezelfde dag in.
Wat blijkt nu: de INTERNE transactie vond slechts plaats op 26 juli! Bijna drie weken later (bouwverlof = bankholiday of zoiets
Intussen was de betaling op 12 juli een feit, en kreeg ik van DB een aangetekende brief dat ik ontoelaatbaar in het rood stond (op 19 juli). Rekening en kaarten geblokkeerd...
Na boze mail heb ik twee dagen later verontschuldiging gekregen en belofte dat de ca. 8,5% "rood"- intrest niet zou worden aangerekend...
Maar mijn vertrouwen kreeg een ferme deuk. Ik weet niet of ook anderen in deze periode hier last van hadden?
Ik was relatief tevreden bij DB, maar zoiets heb ik bij andere banken toch nog nooit meegemaakt.
tja, over DB kunnen er wel wat verhalen worden verteld... ik vind het een vreemd mengsel tussen een toch wel goed en uitgebreid aanbod voor relatief gunstige prijzen, met een soms totaal gebrekkige service en uitvoering... de bluts met de buil nemen zeker?
On topic, ik ben om het sympathiek te stellen vaak wat verstrooid, en ik heb dit ook een aantal keren voorgehad. Kwaad dat ik was op DB, tot ik vaststelde dat bij hun online banking de bevestiging van de overschrijving links staat. De rechterknop is voor het annuleren. Dat is voor mij blijkbaar contra-intuïtief, en ik moet vaak de rechtse knop hebben aangeklikt zonder echt op te letten wat ik deed. Uiteraard werden er geen overschrijvingen uitgevoerd...
On topic, ik ben om het sympathiek te stellen vaak wat verstrooid, en ik heb dit ook een aantal keren voorgehad. Kwaad dat ik was op DB, tot ik vaststelde dat bij hun online banking de bevestiging van de overschrijving links staat. De rechterknop is voor het annuleren. Dat is voor mij blijkbaar contra-intuïtief, en ik moet vaak de rechtse knop hebben aangeklikt zonder echt op te letten wat ik deed. Uiteraard werden er geen overschrijvingen uitgevoerd...