Vergelijk: Binckbank, DeGiro, Lynx
TIP
Re: Vergelijk: Binckbank, DeGiro, Lynx
Ik ziet niet direct het verschil voor de klant.Kees schreef:Nota : deutsche bank is ook geen broker maar een doodgewone bank die ook wat beurstransacties toelaat.vergelijk het met een cafe die voor haar deur ook een hamburgertentje uitbaad.
Verder lijkt DB wel een topper te zijn op het gebied van beleggingsfondsen, zowel qua aanbod als qua kosten.
degiro richt zich op beleggers die de nodige know-how hebben/hun transactiekosten liggen 80% lager dan bij alle anderen/dat scheelt een pak geld als je een portefeuille aan het opbouwen bent
Qua kosten is er geen enkele andere niet-grootbank die een bewaarloon voor effecten vraagt, in dit geval maar liefst €8 per lijn. Het is een klacht die in bijna elke discussie over DB terugkomt en toch weigert DB halsstarrig om deze nutteloze kost af te schaffen.dreamy schreef:
Verder lijkt DB wel een topper te zijn op het gebied van beleggingsfondsen, zowel qua aanbod als qua kosten.
Dat is ook de reden dat ik bij De Giro ben. Alleen zal ik mijn dividenders nooit bij De Giro kopen. Naast je bronbelasting (+onmogelijkheid om het deel boven de 15% te recupereren) ben je ook nog eens 3-10% van je dividend kwijt (en dan uiteraard nog de Belgische RV, maar dat is overal hetzelfde).jaakvda schreef:degiro richt zich op beleggers die de nodige know-how hebben/hun transactiekosten liggen 80% lager dan bij alle anderen/dat scheelt een pak geld als je een portefeuille aan het opbouwen bent
Ik vind het jammer dat De Giro geen werk maakt hiervan. OK, ze hebben ook iets nodig om je te pushen richting een uitleenaccount, maar dat je geen belasting kan recupereren, vind ik een gemiste kans.
Ik ben bij Degiro omdat ik redelijk wat handel met trackers enzo.. maar ik ben het nu beu omdat ik niet zie zitten om dat aan te geven in de belastingen. Hun 'rapportage 2015' klopt ook niet want sommige dividenden staan er niet op. Ze hebben hun rapportage gemaakt alsof je een Nederlandse staatsburger bent dus we zijn er vet mee.
Moest degiro nu eens een belgische licentie opzetten...
Moest degiro nu eens een belgische licentie opzetten...
wat zou er gebeuren als je per ongeluk zou vergeten om je degiro rekening aan te geven aan de fiscus?
geen idee maar ik zou het niet proberen den dag van vandaag..
er is common reporting standard en alles wordt nu doorgegeven, zelfs uw saldo op 1/1
er is common reporting standard en alles wordt nu doorgegeven, zelfs uw saldo op 1/1
Dan komen ze met drietandjes in uw poep prikken.jaakvda schreef:wat zou er gebeuren als je per ongeluk zou vergeten om je degiro rekening aan te geven aan de fiscus?
Ik zou het niet proberen, met de informatieoverdracht binnen de EU weten ze volgens mij nog beter dan jijzelf hoeveel inkomsten je hebt gehaald bij De Giro. Maar je mag het altijd eens proberen en je wedervaren laten weten.
Ik vind het wel vreemd: ik heb mijn rekening aangegeven bij het CAP (heb ik bewijzen van) maar als ik inlog met mijn eID zie ik die nergens staan. Ik kan ze niet wijzigen of schrappen moest ik besluiten mijn account op te zeggen. Vreemd is dat.
jaakvda schreef:wat zou er gebeuren als je per ongeluk zou vergeten om je degiro rekening aan te geven aan de fiscus?
Je zal dan "per ongeluk via "via una" procedure een strafrechterlijke veroordeling krijgen, en men zal het op je strafblad noteren zodat je het niet zo vlug nog eens zal vergeten
Uiteraard mits de nodige boetes
http://www.legalworld.be/legalworld/con ... gType=2067
voor kapitalen in het buitneland worden de saldo's uitgewisseld, voor kapitlalen in belgie wordt niks uitgewisseld
zwarte kapitalen verjaren ook niet meer
Je kan gerust enkele miljoenen neurokes in belgie parkeren, daar zal de fiscus normaal geen vraag naar stellen. Parkeer je het in holland, luxemburen ,suisse en co, dan kan je het komen uitleggen.
Je kan wel een paar percent korting krijgen als je het op de panameze rekening van de fiscus stort die boetes.
(*) je kan je straf wel afkopen zoals bepaalde coureurs dat wel eens doen
-
Sam Hollanders
- Newbie

- Contacteer:
Ik vergelijk nu al jaren de verschillende brokers in Nederland en in België. (BrokerTarieven)
Mijn conclusie is dat het inderdaad geen kwaad kan om met verschillende brokers te werken. Elk heeft zijn sterke punten.
Qua aangeven aan de fiscus zou ik dit zeker doen. De controle hierop wordt steeds beter, er is geen ontkomen meer aan.
Daarentegen is de aangifte niet moeilijk en via Interactive Brokers (Lynx en TradersOnly) krijg je zeker de nodige documenten. DeGiro werkt hier aan (of is misschien al klaar)
Als je veelvuldig handelt is dit de moeite zeker waard, want bij elke transactie spaar je 0,27% Taks op Beursverrichtingen uit. (niet meer bij Lynx België).
Ben je eerder een rustige handelaar en hoe je graag je aandelen lange tijd bij en ga je voor dividenden, dan komt service op de eerste plaats lijkt mij, kosten blijven belangrijk, maar we handelen nu ook in België veel goedkoper dan 10 jaar geleden.
Ik heb onlangs een groot onderzoek uitgevoerd in Nederland dat je kan terugvinden op --- geen reclame aub --- veel hiervan geldt ook voor België.
Indien de link niet is toegestaan, mijn excuses, laat het weten en ik verwijder hem. Voor de volledigheid, ik heb via deze site met enkele brokers contracten lopen (diegene waar je een informatiepakket kan aanvragen). Dit is echter al enkele malen gecontroleerd door de AFM, alles is open en bloot.
Groeten,
Sam
Mijn conclusie is dat het inderdaad geen kwaad kan om met verschillende brokers te werken. Elk heeft zijn sterke punten.
Qua aangeven aan de fiscus zou ik dit zeker doen. De controle hierop wordt steeds beter, er is geen ontkomen meer aan.
Daarentegen is de aangifte niet moeilijk en via Interactive Brokers (Lynx en TradersOnly) krijg je zeker de nodige documenten. DeGiro werkt hier aan (of is misschien al klaar)
Als je veelvuldig handelt is dit de moeite zeker waard, want bij elke transactie spaar je 0,27% Taks op Beursverrichtingen uit. (niet meer bij Lynx België).
Ben je eerder een rustige handelaar en hoe je graag je aandelen lange tijd bij en ga je voor dividenden, dan komt service op de eerste plaats lijkt mij, kosten blijven belangrijk, maar we handelen nu ook in België veel goedkoper dan 10 jaar geleden.
Ik heb onlangs een groot onderzoek uitgevoerd in Nederland dat je kan terugvinden op --- geen reclame aub --- veel hiervan geldt ook voor België.
Indien de link niet is toegestaan, mijn excuses, laat het weten en ik verwijder hem. Voor de volledigheid, ik heb via deze site met enkele brokers contracten lopen (diegene waar je een informatiepakket kan aanvragen). Dit is echter al enkele malen gecontroleerd door de AFM, alles is open en bloot.
Groeten,
Sam
Ik vind dat niet erg, maar ik verbaas me er over dat jij links kan posten. Toen ik registreerde, kon ik een hele tijd geen links posten tot ik mijn "proefperiode" doormaakte.Sam Hollanders schreef: Indien de link niet is toegestaan, mijn excuses,
-
Sam Hollanders
- Newbie

- Contacteer:
Ik ben dan ook al heel lang lid (van 2012). Maar ik ben altijd meer een lezer geweest dan een poster.
Ik denk dat mijn proefperiode afgelopen is
Ik denk dat mijn proefperiode afgelopen is
He ja, nog niet gezien 
Heeft iemand enige ervaring met het aanpassen van zijn/haar DeGiro account van Custody naar regulier? Of omgekeerd?
-
woodpeckerbird
- Hero Member

- Contacteer:
Heb ik ooit geprobeerd. Gaat niet zeggen ze op de helpdesk. Nieuwe account maken.VincentGT schreef:Heeft iemand enige ervaring met het aanpassen van zijn/haar DeGiro account van Custody naar regulier? Of omgekeerd?