Verhuis naar de VS
-
desalniettemin
- Newbie

- Contacteer:
Verhuis naar de VS
Na het ontvangen van mijn interesten wou ik vrijdag een termijnrekening openen bij MeDirect voor een periode van 5jaar.
Ik merkte op dat je geen rekening mag openen indien je Amerikaans staatsburger, inwoner van de VS of aldaar een belastingplichtige bent.
De kans is echter groot dat ik op korte termijn zou verhuizen naar de VS voor het werk. Wat gebeurt er dan met deze termijnrekening?
Mvg
Ik merkte op dat je geen rekening mag openen indien je Amerikaans staatsburger, inwoner van de VS of aldaar een belastingplichtige bent.
De kans is echter groot dat ik op korte termijn zou verhuizen naar de VS voor het werk. Wat gebeurt er dan met deze termijnrekening?
Mvg
Re: Verhuis naar de VS
Zie fiscale-woonplaats-t18883.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Enkele jaren terug zette bijna iedere Belgische bank je aan de deur indien je een US-person was, zelfs als je al jaren trouwe klant was...
Best even informeren bij de bank wat de gevolgen zijn, al denk ik wel dat de meeste grootbanken tegenwoordig FATCA-complaint zijn.
Best even informeren bij de bank wat de gevolgen zijn, al denk ik wel dat de meeste grootbanken tegenwoordig FATCA-complaint zijn.
Beste, dat klopt inderdaad. Enkel klanten die hun fiscale woonplaats in België hebben, kunnen een rekening openen bij MeDirect. Wanneer u naar de VS verhuist dan dienen we de rekening spijtig genoeg te sluiten. Op dit moment heeft MeDirect nog niet de mogelijkheid te voldoen aan de Foreign Account Tax Compliance Act (FATCA), een Amerikaanse wet die vereist dat financiële instellingen van buiten de VS de Amerikaanse Belastingdienst (de Internal Revenue Service, of IRS) informeren over rekeningen van Amerikaanse belastingbetalers gehouden buiten de VS. Niet-Amerikaanse financiële instellingen dienen volgens FATCA te voldoen aan specifieke procedures bij het verstrekken van informatie.desalniettemin schreef:Na het ontvangen van mijn interesten wou ik vrijdag een termijnrekening openen bij MeDirect voor een periode van 5jaar.
Mvg