Verhuis naar Luxemburg in augustus, waar belast?
TIP
Verhuis naar Luxemburg in augustus, waar belast?
Ik ben verhuisd op 26/08/2020 naar Luxemburg.
Ben ik dan nog verplicht beurstaks te blijven betalen tot het einde van het jaar? Of mag ik er van uitgaan dat ik onder het Luxemburgs regime val?
Ben ik dan nog verplicht beurstaks te blijven betalen tot het einde van het jaar? Of mag ik er van uitgaan dat ik onder het Luxemburgs regime val?
Re: Verhuis naar Luxemburg in augustus, waar belast?
Ben je "echt" en "volledig" verhuist?
Wat zegt je Luxemburgse bank?
Wat zegt je Luxemburgse bank?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Vermoedelijk*** ben je niet meer belastingplichtig in België vanaf 28/08/2020. Normaal moet je Belgische bank je vrijstellen van beurstaks vanaf die datum op voorwaarde dat je de nodige bewijsstukken en administratieve verplichtingen hebt gedaan. Bewijsstukken die je nodig hebt varieert een beetje van bank tot bank. Over het algemeen gaat het om: Certificat de résidence van de gemeente in Luxemburg (ook aan te vragen via MyGuichet), model 8 die je krijgt als je uitschrijft uit België. Document spaarder niet-inwoner en CRS-identificatieformulier kan je normaal gezien bij je bank krijgen om je vrij te stellen van (diverse) Belgische taksen.
*** fiscale residentie hangt af van persoonlijke situatie, is enkel maar een vermoeden.
Ook, met terugwerkende kracht de teveel betaalde taksen terugkrijgen kan moeilijk zijn, mogelijk moet je een bezwaarschrift indienen bij de Belgische fiscus...