Verhuis naar Luxemburg in augustus, waar belast?
TIP
Verhuis naar Luxemburg in augustus, waar belast?
Ik ben verhuisd op 26/08/2020 naar Luxemburg.
Ben ik dan nog verplicht beurstaks te blijven betalen tot het einde van het jaar? Of mag ik er van uitgaan dat ik onder het Luxemburgs regime val?
Ben ik dan nog verplicht beurstaks te blijven betalen tot het einde van het jaar? Of mag ik er van uitgaan dat ik onder het Luxemburgs regime val?
Re: Verhuis naar Luxemburg in augustus, waar belast?
Ben je "echt" en "volledig" verhuist?
Wat zegt je Luxemburgse bank?
Wat zegt je Luxemburgse bank?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Vermoedelijk*** ben je niet meer belastingplichtig in België vanaf 28/08/2020. Normaal moet je Belgische bank je vrijstellen van beurstaks vanaf die datum op voorwaarde dat je de nodige bewijsstukken en administratieve verplichtingen hebt gedaan. Bewijsstukken die je nodig hebt varieert een beetje van bank tot bank. Over het algemeen gaat het om: Certificat de résidence van de gemeente in Luxemburg (ook aan te vragen via MyGuichet), model 8 die je krijgt als je uitschrijft uit België. Document spaarder niet-inwoner en CRS-identificatieformulier kan je normaal gezien bij je bank krijgen om je vrij te stellen van (diverse) Belgische taksen.
*** fiscale residentie hangt af van persoonlijke situatie, is enkel maar een vermoeden.
Ook, met terugwerkende kracht de teveel betaalde taksen terugkrijgen kan moeilijk zijn, mogelijk moet je een bezwaarschrift indienen bij de Belgische fiscus...
*** fiscale residentie hangt af van persoonlijke situatie, is enkel maar een vermoeden.
Ook, met terugwerkende kracht de teveel betaalde taksen terugkrijgen kan moeilijk zijn, mogelijk moet je een bezwaarschrift indienen bij de Belgische fiscus...
ivm met de taxatie in Luxemburg kan je veel info vinden: bvb https://www.ibfd.org/sites/ibfd.org/fil ... _Indiv.pdf
... The cessation gain is taxed at half the average rate on the taxpayer's taxable income.
Special rules apply to speculative capital gains and losses. ...
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ja, inderdaad, Luxemburg kent een vermogenswinst belasting. Maar deze is niet van toepassen indien je de aandelen langer dan 6 maanden beschikt (een beetje zoals de speculatietaks) en je minder dan 10% van de aandelen in het bezit hebt. Indien je meer dan 10% bezit van VWCE moet je toch al een beetje kapitaalkrachtig zijn.
Link naar het dubbelbelastingverdrag België- Luxemburg dat op je van toepassing is voor het aanslagjaar 2021, inkomstenjaar 2020 indien je uw wettelijke woonplaats in Luxemburg hebt. Je zal in België dan een aangifte BNI indienen voor je inkomsten t.e.m. je datum van wettelijke inschrijving in Luxemburg (uitschrijving uit België).
In het andere geval moet je om inwoner van Luxemburg te zijn er minstens 6 maanden verblijven.
Indien je grensarbeider bent de aangepaste coronaregeling tussen Luxemburg en België: https://legalworld.wolterskluwer.be/nl/ ... elewerken/
In het andere geval moet je om inwoner van Luxemburg te zijn er minstens 6 maanden verblijven.
Indien je grensarbeider bent de aangepaste coronaregeling tussen Luxemburg en België: https://legalworld.wolterskluwer.be/nl/ ... elewerken/