verjaardagskado rabobank vergiftigd geschenk of niet?
Re: verjaardagskado rabobank vergiftigd geschenk of niet?
Voor wie die 20 euro verjaardagscadeau van rabobank liever op zijn spaarrekening zou zien staan:
Volg hun instructies en koop met de 20 euro een fonds (gericht, of desnoods met de vogelpik naar keuze).
Verkoop dit van zodra het kan (ik meen me te herinneren vanaf 14 dagen later), en zet de 20 euro (tegen dan ietsje meer of ietsje minder) op je spaarrekening. De extra gratis rekening bij Rabobank (effectenrekening) laat je daarna gewoon op O euro staan.
Volg hun instructies en koop met de 20 euro een fonds (gericht, of desnoods met de vogelpik naar keuze).
Verkoop dit van zodra het kan (ik meen me te herinneren vanaf 14 dagen later), en zet de 20 euro (tegen dan ietsje meer of ietsje minder) op je spaarrekening. De extra gratis rekening bij Rabobank (effectenrekening) laat je daarna gewoon op O euro staan.
Ik geloof dat jullie mij hebben overtuigd om inderdaad maar eens een fondsje uit te kiezen
Zoals eerder gezegd: ik was een beetje wantrouwig omdat ik er helemaal niks van ken en ik dacht al dat ik uiteindelijk meer kosten zou hebben dan die gekregen 20 euro. Maar dat is dus niet zo...
bedankt allen!
Zoals eerder gezegd: ik was een beetje wantrouwig omdat ik er helemaal niks van ken en ik dacht al dat ik uiteindelijk meer kosten zou hebben dan die gekregen 20 euro. Maar dat is dus niet zo...
bedankt allen!
binnen 3 maand verjaar ik ook. Hopelijk krijg ik ook dit geschenk :-)
Verjaar ook binnen 3 maand, misschien ook eens proberen als ik die 20 euro cadeau krijg. Volgens de site van Rabobank is er een minimum instap van 100 EUR, dus moet je wel minstens 80 euro van je eigen centjes insteken volgens mij.
in oktober 2009 gaf Rabobank.be aan de liefhebbers ook een gratis fonds terwaarde van 20 euro zonder verdere voorwaarden.
Ik vrees alleen dat degene die toen op dat aanbod zijn ingegaan, geen verjaardagscadeau meer gaan krijgen van Rabobank.be.
Eigenlijk is het moeilijk te begrijpen als je 20 euro cadeau krijgt, je daar niet blij mee bent.
Ik vrees alleen dat degene die toen op dat aanbod zijn ingegaan, geen verjaardagscadeau meer gaan krijgen van Rabobank.be.
Eigenlijk is het moeilijk te begrijpen als je 20 euro cadeau krijgt, je daar niet blij mee bent.
Zelfde gedacht, Paul.paul schreef: Eigenlijk is het moeilijk te begrijpen als je 20 euro cadeau krijgt, je daar niet blij mee bent.
Een tijd geleden zat er bij Humo een bon ter waarde van 20 Euro om bij Rabobank in een fonds te beleggen.
Met die 20 Euro heb ik een deeltje van een fonds kunnen kopen.
Het is dus niet nodig er nog eigen geld in te steken.
Zo heb ik kunnen kennismaken met het fondsbeleggen van Rabobank.
Voor mij is dit de aanzet geweest om regelmatig kleine pakketjes van Rabofondsen te kopen, waardoor ik voor een beperkt bedrag al behoorlijk heb kunnen spreiden.
Rabo zelf rekent geen instapkosten, geen uitstapkosten, geen bewaarloon, gratis effectenrekening aan.
Sommige fondsbeheerders vragen echter wel in-of uitstapkosten, maar die laat ik dan links liggen.
Als ik bij de info op http://www.rabobank.be/nl/beleggen/fond ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; nog vragen heb, dan bel ik gewoon naar Rabobank en krijg ik onmiddellijk antwoord.
Ik ben heel erg tevreden over de service en de transparantie van Rabobank en ik hoop met mijn verjaardag ook een geschenkje van 20 Euro te krijgen...
Peet schreef:Verjaar ook binnen 3 maand, misschien ook eens proberen als ik die 20 euro cadeau krijg. Volgens de site van Rabobank is er een minimum instap van 100 EUR, dus moet je wel minstens 80 euro van je eigen centjes insteken volgens mij.
ik heb het vorig jaar ook al cadeau gekregen en je moet gewoon de instructies volgen die er in de mail van rabobank staan, je hoeft helemaal niets verder zelf bij te storten.
-
Yvan
Bij de Humo-actie van destijds was dat niet het geval: ik heb daar toen 0,37 deelbewijs van een fonds mee gekocht. Ik meen me zelfs te herinneren dat dat een paar cent meer dan 20 euro was, maar ik heb niets moeten bijleggen.Peet schreef:Verjaar ook binnen 3 maand, misschien ook eens proberen als ik die 20 euro cadeau krijg. Volgens de site van Rabobank is er een minimum instap van 100 EUR, dus moet je wel minstens 80 euro van je eigen centjes insteken volgens mij.
Aan OP: profiteer ervan, het gebeurt niet vaak dat er eens een aanbieding is zonder angels onder het gras. Als ik een dergelijk aanbod vergelijk met de "interessante voorstellen" van de grootbanken, weet ik het wel!
Zie voor die humo-rabobank actie van 2009 o.m.: viewtopic.php?f=9&t=6926
Bedankt Yvan, was me niet duidelijk en idd bij Rabobank is de kans klein dat er ergens verborgen kosten zijn zoals bij andere banken wel eens durft voorvallen. Herinner me vaag vroeger al eens zo'n aanbieding heb gekregen maar toen kenden ik spaargids.be nog niet ... 
zolang de beheerskosten in de koers van het fonds zitten (hetgeen denk ik altijd het geval is), en er geen vast bedrag als uitstapkost wordt aangerekend (bvb zoals een transactiekost bij een verkoop van aandelen), kan je volgens mij idd NOOIT verlies maken op zo'n gratis gekregen product...
aannemen die handel, en desnoods nooit meer aankomen...uw nazaten kunnen er maar wel bij varen (als zij wel interesse hebben hierin ;-))
aannemen die handel, en desnoods nooit meer aankomen...uw nazaten kunnen er maar wel bij varen (als zij wel interesse hebben hierin ;-))
-
christofgh
- Sr. Member

- Contacteer:
verjaardagskado rabobank vergiftigd geschenk of niet?
Ik heb in Juli ook zon verjaardagsgeschenk ontvangen, fond uitgekozen en staat nu boven de 23€.
Ik denk dat het enkel de klanten zijn met een effectenrekening waar niks opstaat die dit aangeboden kregen want mijn twee minderjarige dochters hebben dit niet ontvangen.
Ik denk dat het enkel de klanten zijn met een effectenrekening waar niks opstaat die dit aangeboden kregen want mijn twee minderjarige dochters hebben dit niet ontvangen.
Ik heb toen ook meegedaan met die Humo-actie, en heb het nog steeds niet verkocht, omdat het blijft stijgen.zwembad schreef:Ik heb eens voor 20 euro een fonds mogen kiezen via Humo-actie (oktober 2009). In oktober 2010 verkocht en 23,25 op zichtrekening gekregen (fonds was 15% gestegen), dus 23,25 verdiend.
April 2010 van eigen centen ook wat fondsen gekocht, eind 2010 verkocht, 6% netto winst (na aftrek van instap-, uitstap-, beurskosten, ...), dit is 8% op jaarbasis, heel wat meer dan een spaar- of termijnrekening, maar er is natuurlijk altijd een risico.
Ik zou het verjaardagsgeschenk aannemen, en na 1 jaar verkopen, je kan er niets mee verliezen.
Welke criteria worden er eigenlijk gehanteerd door Rabobank? Ik ben ook al eens verjaard en heb toen geen voorstel ontvangen. Een aantal mensen uit mijn omgeving daarentegen wel ...
De laatste keer dat ik ging kijken, op 06/01/2011, had mijn aanvankelijke 20 euro al een waarde van 28,28 €.
Ik heb alleen spijt dat ik het toen niet aangedurfd heb om er daar enkele van bij te kopen !
Met mijn verjaardag heb ik echter geen aanbieding gekregen van Rabobank.
Ik vermoed dus dat het criterium is : enkel aanbiedingen aan klanten die er nog geen kennis mee gemaakt hebben.
ik heb ook nog nooit een fonds aangekocht bij rabobank, ik ken er ook niets van. Maar heb ook geen effectenrekening bij rabobank, dus daarom misschien dat ik niets ontvang :-)
@paulpaul schreef:in oktober 2009 gaf Rabobank.be aan de liefhebbers ook een gratis fonds terwaarde van 20 euro zonder verdere voorwaarden.
Met nieuwjaar,mijn verjaardag,op mijn trouw ,en andere dagen waar ik iets te vieren had heb ik nooit iets aangenomen,
je weet nooit welk addertje onder het gras zit,
Ik had ook geen effectenrekening en heb op mijn vorige verjaardag ook de 20 euro gekregen. Ik zit jammer genoeg op 19 euro nu. Had toen wel nogal snel snel gekozen. Ik denk dat je gedurende een bepaalde tijd klant moet zijn bij rabo en nooit belegd mag hebben en dan krijg je op je verjaardag die 20 euro beleggingsgeld.Lanius schreef:ik heb ook nog nooit een fonds aangekocht bij rabobank, ik ken er ook niets van. Maar heb ook geen effectenrekening bij rabobank, dus daarom misschien dat ik niets ontvang :-)