Verkiezingen in de VS 2020
-
amturingas
- Verbannen Gebruiker

Re: Verkiezingen in de VS 2020
In 2008 waren er volgens Wikipedia 24.000 hongerdoden per dag. Er zijn nu 15.000 covid doden per dag en het stijgt nog elke dag.Fakkel schreef: ↑10 januari 2021, 11:02Toen ik jong was kwam elk jaar de hongersnood in Ethiopië in het nieuws. Later werd het Somalië.
Uiteindelijk is dat daar nog altijd niet opgelost en ik heb geen idee hoeveel doden daar jaarlijks vallen, maar feit is dat we dat ook maar een fait divers vinden.
Anderhalf miljoen doden op de hele wereldbol. Tgoh ja, dat gaat niet veel meer zijn dan een voetnootje in de geschiedenis, he.
Dus jouw redenering is: die 15.000 covid doden per dag is niet erg, want zelfs die 24.000 hongerdoden per dag zijn niet erg.
Als Trump niet met de prijs van "cynicus van de menselijke geschiedenis" was weggelopen, zouden we jou kunnen nomineren. Je zou een goede uitdager voor Le Pen kunnen zijn die de mensen die omkwamen in de concentratiekampen een "detail" noemde in de geschiedenis van WO II.
Over een week zijn het er 2 miljoen
Jij begrijpt het.amturingas schreef: ↑10 januari 2021, 11:40 In 2008 waren er volgens Wikipedia 24.000 hongerdoden per dag. Er zijn nu 15.000 covid doden per dag en het stijgt nog elke dag.
Dus jouw redenering is: die 15.000 covid doden per dag is niet erg, want zelfs die 24.000 hongerdoden per dag zijn niet erg.
Als 40 jaar lang 24.000 hongerdoden per jaar nauwelijks meer doet dan mensen hun schouders laten ophalen, dan gaat 1 jaar lang 15.000 covid doden per dag ook niet het drama zijn.
´t Is dat de corona doden ook in het westen vallen, want ware het beperkt tot den afriek en Azië, er werd allang niet meer over gesproken.
90% van de doden zijn dan nog eens (hoog)bejaard ook.
Dit is ´nu´ erg maar nauwelijks iets waar ze binnen 30 jaar op school nog over gaan leren. Ik herinner mij dat er les gegeven werd over de 1e WO. Maar de Spaanse griep? Kan me niet herinneren dat ze daar in ´t school ooit iets van gezegd hebben.
Akkoord dat Covid een fait divers is, maar wat wel mogelijk geen fait divers wordt, zijn de economische gevolgen van de maatregelen.
Maar dat moeten we nog afwachten
Maar on-topic:
BInnen 6 jaar weet niemand nog wie Trump is...
"Wat weet je over Bush?", zou nu perfect een vraag bij de slimste mens kunnen zijn
En destijds waren we er zo over bezig dat hij altijd oorlog wou enzo, en de derde wereldoorlog zou beginnen (die zou trouwens met Trump ook beginnen)
Maar dat moeten we nog afwachten
Maar on-topic:
BInnen 6 jaar weet niemand nog wie Trump is...
"Wat weet je over Bush?", zou nu perfect een vraag bij de slimste mens kunnen zijn
En destijds waren we er zo over bezig dat hij altijd oorlog wou enzo, en de derde wereldoorlog zou beginnen (die zou trouwens met Trump ook beginnen)
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Natuurlijk is op dit moment corona of eigenlijk COVID-19 erg voor de mensen die ermee te maken krijgen en er eventueel aan sterven. Ook voor de anderen is het niet leuk omwille van de maatregelen en de economische gevolgen.
Maar de 2 milj. doden wereldwijd vergelijken met de 6 milj van de holocaust gaat niet op. Dan moet je het vergelijken met de 70 milj doden tijdens WO II.
Of je kan ook vergelijken met de 50 milj doden door de Spaanse griep als je wil. Nog wat anders dan 2 milj.
Als we in België in totaal aan 25.000 COVID-19 doden zullen komen, dan is dat nog altijd maar zo'n 25% van het gemiddeld jaarlijks aantal doden.
We hebben nu een paar pieken in de sterftecijfers en de volgende jaren zal het aantal wat lager liggen dan normaal.
Maar de 2 milj. doden wereldwijd vergelijken met de 6 milj van de holocaust gaat niet op. Dan moet je het vergelijken met de 70 milj doden tijdens WO II.
Of je kan ook vergelijken met de 50 milj doden door de Spaanse griep als je wil. Nog wat anders dan 2 milj.
Als we in België in totaal aan 25.000 COVID-19 doden zullen komen, dan is dat nog altijd maar zo'n 25% van het gemiddeld jaarlijks aantal doden.
We hebben nu een paar pieken in de sterftecijfers en de volgende jaren zal het aantal wat lager liggen dan normaal.
-
amturingas
- Verbannen Gebruiker

You are the manFakkel schreef: ↑10 januari 2021, 12:27Jij begrijpt het.amturingas schreef: ↑10 januari 2021, 11:40 In 2008 waren er volgens Wikipedia 24.000 hongerdoden per dag. Er zijn nu 15.000 covid doden per dag en het stijgt nog elke dag.
Als 40 jaar lang 24.000 hongerdoden per jaar nauwelijks meer doet dan mensen hun schouders laten ophalen, dan gaat 1 jaar lang 15.000 covid doden per dag ook niet het drama zijn.
´t Is dat de corona doden ook in het westen vallen, want ware het beperkt tot den afriek en Azië, er werd allang niet meer over gesproken.
90% van de doden zijn dan nog eens (hoog)bejaard ook.
Dit is ´nu´ erg maar nauwelijks iets waar ze binnen 30 jaar op school nog over gaan leren. Ik herinner mij dat er les gegeven werd over de 1e WO. Maar de Spaanse griep? Kan me niet herinneren dat ze daar in ´t school ooit iets van gezegd hebben.
Dus als er elke dag 10 vliegtuigen neerstorten, in plaats van enkele per jaar, dan moeten we dat niet meer erg vinden.
Dus als er elke dag 10 bomaanslagen in Belgie plaatsvinden, in plaats van 1 om de 10 jaar, dan moeten we dat niet meer erg vinden.
Dus als er elke dag 100.000 vrouwen verkracht worden in Belgie in plaats van een paar tientallen, dan moeten we dat niet meer erg vinden.
Dus hoe erger iets is, hoe minder erg we het moeten vinden.
You are the man, you are my hero.
Ik wil niet seksistisch zijn, maar jij bent duidelijk een man. Alleen een man accepteert dit soort ideeën. Laat staan dit soort ideeën propageren.
Dat zegt hij toch helemaal niet...?amturingas schreef: ↑10 januari 2021, 12:48
You are the man![]()
Dus als er elke dag 10 vliegtuigen neerstorten, in plaats van enkele per jaar, dan moeten we dat niet meer erg vinden.
Dus als er elke dag 10 bomaanslagen in Belgie plaatsvinden, in plaats van 1 om de 10 jaar, dan moeten we dat niet meer erg vinden.
Dus als er elke dag 100.000 vrouwen verkracht worden in Belgie in plaats van een paar tientallen, dan moeten we dat niet meer erg vinden.
Dus hoe erger iets is, hoe minder erg we het moeten vinden.
You are the man, you are my hero.
Ik wil niet seksistisch zijn, maar jij bent duidelijk een man. Alleen een man accepteert dit soort ideeën. Laat staan dit soort ideeën propageren.
PS: ik ben als man beledigd door je seksistische opmerking
#Metoo
-
amturingas
- Verbannen Gebruiker

Dus alles dat minder erg is dan het ergste dat de mensheid ooit overkomen is, is de moeite van het spreken niet meer waard?EarthNvstr1 schreef: ↑10 januari 2021, 12:43 Natuurlijk is op dit moment corona of eigenlijk COVID-19 erg voor de mensen die ermee te maken krijgen en er eventueel aan sterven. Ook voor de anderen is het niet leuk omwille van de maatregelen en de economische gevolgen.
Jij bent duidelijk een man. Enkel een man krijgt dergelijke onzin uit zijn mond geperst.
Helaas nog een lange weg te gaan vooraleer de vrouwen evenwaardig zijn aan de mannen ...
Geduld, geduld, geduld,...
-
amturingas
- Verbannen Gebruiker

- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Inderdaad, terwijl we ons daar misschien ook de vraag moeten stellen of dat dan helemaal aan corona te wijten is.
Hangt ervanaf wat ie over 4 jaar misschien nog gaat presteren ;-)
Ik vraag me af of de voorbije 4 jaar echt zo anders zouden geweest zijn als Hillary Clinton president was geweest.
We zouden misschien veel minder gelachen hebben, maar ik betwijfel of de wereld er dan helemaal anders had uitgezien.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 10 januari 2021, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Dat heb ik toch niet gezegd.amturingas schreef: ↑10 januari 2021, 12:54 Dus alles dat minder erg is dan het ergste dat de mensheid ooit overkomen is, is de moeite van het spreken niet meer waard?
Natuurlijk mag er nog over gesproken worden later. Daar gaat het niet over.
Het gaat erover dat we dit ook niet moeten opblazen alsof de wereld vergaat.
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

Er zitten hier zelfs dramaqueens die menen dat Trump zomaar een kernwapen zou kunnen afvuren.
Dit terwijl je veel kunt zeggen van Trump, maar niet dat hij graag oorlogen startte.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ja klopt, dat is immers een typische eigenschap van mannenamturingas schreef: ↑10 januari 2021, 12:58
Het was niet nodig dat je hier zegt dat je een man bent. Het bleek al uit jouw kortzichtigheid.
Serieus, ik hoop oprecht dat je een troll bent, want anders ben je de gelijkheidszaak tussen man en vrouw (dat een terecht probleem is), helemaal geen dienst aan het bewijzen, in tegendeel...
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

Ga je nu echt zeggen dat je deze niet herkent?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Nee... ik hou het ook niet meer bij.. het zijn er te veel...