Verkoop Ethias Bank ?
Verkoop Ethias Bank ?
Hallo,
Misschien staat het al ergens anders, mijn excuses daarvoor indien dit reeds zo is.
Maar ik had toch graag eens geweten wat daar nu van aan is omtrent de verkoop van Ethias Bank ? Ik heb via MyEthias reeds eens de vraag gesteld, maar krijg geen enkel antwoord. Denk dat je als klant toch minimaal dient op de hoogte gehouden te worden ?
groet,
Misschien staat het al ergens anders, mijn excuses daarvoor indien dit reeds zo is.
Maar ik had toch graag eens geweten wat daar nu van aan is omtrent de verkoop van Ethias Bank ? Ik heb via MyEthias reeds eens de vraag gesteld, maar krijg geen enkel antwoord. Denk dat je als klant toch minimaal dient op de hoogte gehouden te worden ?
groet,
Re: Verkoop Ethias Bank ?
Je zult als klant pas op de hoogte gebracht worden als alles al beslist is.Ethias heeft 1,5 miljard euro overheidssteun gekregen.De problemen bij Ethias zijn eigenlijk grotendeels te wijten aan het ineenstorten van het Dexiaaandeel waar Ethias 5% van bezit.Door een of andere manier zal die overheidssteun moeten terug betaald worden.Hoe?Verkopen van onderdelen of een gehele verkoop.We zullen het als laatste weten.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
En als dat dexia aandeel ooit weer omhoog gaat, wat moeten ze dan doen? De boel verkopen zodat dexia weer ineenzakt?Davy V schreef:Je zult als klant pas op de hoogte gebracht worden als alles al beslist is.Ethias heeft 1,5 miljard euro overheidssteun gekregen.De problemen bij Ethias zijn eigenlijk grotendeels te wijten aan het ineenstorten van het Dexiaaandeel waar Ethias 5% van bezit.Door een of andere manier zal die overheidssteun moeten terug betaald worden.Hoe?Verkopen van onderdelen of een gehele verkoop.We zullen het als laatste weten.
Aandelen zijn als vergif en de houders ervan zijn nog groter vergif want ze zijn hebzuchtig tot en met.
Door deze aandeelhouders moeten werknemers in firmas harder werken dan oooit tegen prutslonen.
Je hebt ergens gelijk.Van de andere kant doen we allemaal onbewust mee met aandelen.Wie doet er nu niet aan pensioensparen,termijnsparen,obligaties,enz die dikwijls aan de beurs gelinkt zijn.Dikwijls word dit ons door de strot geduwd willen of niet.In hoeveel bedrijven hebben vakbonden voor de werknemers geen pensioenplan opgesteld boven de hoofden van de werknemers?Lukske schreef:En als dat dexia aandeel ooit weer omhoog gaat, wat moeten ze dan doen? De boel verkopen zodat dexia weer ineenzakt?Davy V schreef:Je zult als klant pas op de hoogte gebracht worden als alles al beslist is.Ethias heeft 1,5 miljard euro overheidssteun gekregen.De problemen bij Ethias zijn eigenlijk grotendeels te wijten aan het ineenstorten van het Dexiaaandeel waar Ethias 5% van bezit.Door een of andere manier zal die overheidssteun moeten terug betaald worden.Hoe?Verkopen van onderdelen of een gehele verkoop.We zullen het als laatste weten.
Aandelen zijn als vergif en de houders ervan zijn nog groter vergif want ze zijn hebzuchtig tot en met.
Door deze aandeelhouders moeten werknemers in firmas harder werken dan oooit tegen prutslonen.
Dat is onzin, vele arbeiders en bedienden hebben aandelen via pensioenfondsen, rechtstreeks, TAK producten of aandelenfondsen. Dus ze eten van twee walletjes. Als de werknemer dan toch zo anti kapitalitisch is waarom heeft het ACV en ACW etc dan aandelen in Dexia? Waarom betalen de vakbonden geen RV op hun aandelen en obligaties? De klassieke tweedeling tussen arbeid en kapitaal, gaat vandaag de dag niet meer op. Arbeiders zijn evengoed kapitalisten.Lukske schreef:En als dat dexia aandeel ooit weer omhoog gaat, wat moeten ze dan doen? De boel verkopen zodat dexia weer ineenzakt?Davy V schreef:Je zult als klant pas op de hoogte gebracht worden als alles al beslist is.Ethias heeft 1,5 miljard euro overheidssteun gekregen.De problemen bij Ethias zijn eigenlijk grotendeels te wijten aan het ineenstorten van het Dexiaaandeel waar Ethias 5% van bezit.Door een of andere manier zal die overheidssteun moeten terug betaald worden.Hoe?Verkopen van onderdelen of een gehele verkoop.We zullen het als laatste weten.
Vakbonden hebben altijd de mond vol van de winst terug te laten vloeien naar de samenleving. Welnu, je kan gewoon aandelen kopen van je eigen bedrijf zodat je winst krijgt van het bedrijf. Gewoon winst geven aan mensen die er niets mee te maken hebben is belachelijk. Als aandeelhouder en dus mede-eigenaar van het bedrijf kan gerust delen in de winst. Dan moet je achteraf uiteraard niet komen melken wanneer er geen winst is, maar toch loonsverhogingen etc eisen.
OK ... bedankt voor jullie reactie. Maar uiteindelijk heb ik nu nog geen antwoord op mijn vraag. Iemand ?
Al de reacties zijn wel mooi, maar uiteindelijk is het een vraag voor ethias, dus zij zouden is mogen vertellen hoe de vork aan de steel zit 
Geld maakt niet gelukkig, maar liever ongelukkig met, dan zonder
Bij Ethias Bank, die om duidelijk te zijn geen Europese steun heeft gekregen (dat was Ethias Verzekeringen), staat momenteel
een bordje TE KOOP.
Vergelijken we dat met iemand die zijn huis TE KOOP stelt, dan staat daar ook een zo'n bordje bij en dat wekt
altijd de belangstelling van veel kandidaten. Sommige serieuze kopers, maar veelal veel nieuwgierige kijkers.
Het is steeds leuk om te speculeren wie het zou zijn of zou willen, maar enkel de tijd zal te kennen geven wie het huis / de bank
uiteindelijk gekocht zal hebben.
Conclusie nog eventjes geduld.
Mvg,
een bordje TE KOOP.
Vergelijken we dat met iemand die zijn huis TE KOOP stelt, dan staat daar ook een zo'n bordje bij en dat wekt
altijd de belangstelling van veel kandidaten. Sommige serieuze kopers, maar veelal veel nieuwgierige kijkers.
Het is steeds leuk om te speculeren wie het zou zijn of zou willen, maar enkel de tijd zal te kennen geven wie het huis / de bank
uiteindelijk gekocht zal hebben.
Conclusie nog eventjes geduld.
Mvg,
Dank je wel Kikker82 voor je antwoord. Hebt natuurlijk gelijk, daar niet van. Wat ik een beetje jammer vind, is dat de inwoners van dat huis (of hier, de klanten van de bank), precies niet veel info krijgen omtrent die verkoop. Laat staan dat we - of ik toch niet - wisten dat er een verkoop staat aan te komen. Ofwel heb ik ergens een bepaalde informatiestroom gemist.
Maar daar kun jij natuurlijk niks aan doen.
Afwachten dus zeker ?
groet,
Maar daar kun jij natuurlijk niks aan doen.
Afwachten dus zeker ?
groet,
Beste,
Om de vergelijking eventjes door te trekken een klant is als een huurder van een woning. Hij/zij ondergaat en wacht af tot het finale oordeel.
Vraagje als jij de bank/eigenaar vd woning was, wat zou jij dan zeggen tegen je klanten/huurder om je nu tevreden te stellen?
Ik ben benieuwd naar je antwoord
Om de vergelijking eventjes door te trekken een klant is als een huurder van een woning. Hij/zij ondergaat en wacht af tot het finale oordeel.
Vraagje als jij de bank/eigenaar vd woning was, wat zou jij dan zeggen tegen je klanten/huurder om je nu tevreden te stellen?
Ik zou op z'n minst van bij het begin alvast open kaart spelen, en zeggen dat ik van plan ben om de boel te verkopen. En als huurder heb je rechten, kunt er niet zomaar uitgezet worden.
Maar goed, vergelijkingen zijn maar vergelijkingen. Ik heb gewoon niet graag dat je van horen zeggen, dingen moet weten.
Zoals gezegd, afwachten dus zeker.
Maar goed, vergelijkingen zijn maar vergelijkingen. Ik heb gewoon niet graag dat je van horen zeggen, dingen moet weten.
Zoals gezegd, afwachten dus zeker.
Hmm, de vergelijking gaat niet echt goed op. Volgens mij kan je als verhuurder van een huis niet zomaar je huis te koop stellen zonder de huurders te verwittigen. Daar bestaan wettelijke regels voor.kikker82 schreef:Beste,
Als je de vergelijking wil maken dan zou de conclusie moeten zijn dat de bank haar klanten net wèl op de hoogte zou moeten brengen
-
Optima Bank
- Woordvoerder

- Contacteer:
Beste,
Het is en blijft inderdaad de intentie van onze aandeelhouder (Ethias Verzekeringen) zijn aandelen in de bank te verkopen. Deze beslissing werd nooit geheim gehouden : sinds de aankondiging van deze beslissing zijn er al verschillende artikelen verschenen in de kranten en ook op deze forum zijn er topics in verband met de verkoop. Het is wel nuttig erop aan te dringen dat het hier gaat over de verkoop van aandelen, en niets anders. De bank zal dus blijven bestaan en al haar verplichtingen tegenover haar cliënteel navolgen.
Concreet op dit ogenblik blijft dit project van verkoop nog steeds actueel. Ondertussen blijven wij alles doen om onze klanten zo goed mogelijk te bedienen met bancaire diensten die in een perspectief van continuiteit op lange termijn van onze activiteiten voorgesteld worden.
Met vriendelijke groeten,
Ethias Bank
Het is en blijft inderdaad de intentie van onze aandeelhouder (Ethias Verzekeringen) zijn aandelen in de bank te verkopen. Deze beslissing werd nooit geheim gehouden : sinds de aankondiging van deze beslissing zijn er al verschillende artikelen verschenen in de kranten en ook op deze forum zijn er topics in verband met de verkoop. Het is wel nuttig erop aan te dringen dat het hier gaat over de verkoop van aandelen, en niets anders. De bank zal dus blijven bestaan en al haar verplichtingen tegenover haar cliënteel navolgen.
Concreet op dit ogenblik blijft dit project van verkoop nog steeds actueel. Ondertussen blijven wij alles doen om onze klanten zo goed mogelijk te bedienen met bancaire diensten die in een perspectief van continuiteit op lange termijn van onze activiteiten voorgesteld worden.
Ethias Bank
Dus je bent tevreden met de mededeling dat de bank te koop staat?
Proficiat, bij deze weet je het
(zie vorig bericht)
ps: wat ik enorm belangrijk vind is dat ze een wijziging van de algemene voorwaarden op tijd laten weten + dat ze voldoende tijd geven om hiertegen te protesteren (hetzij bij de huidige hetzij bij een eventuele nieuwe eigenaar) + dat ze fair zijn en blijven
Proficiat, bij deze weet je het
ps: wat ik enorm belangrijk vind is dat ze een wijziging van de algemene voorwaarden op tijd laten weten + dat ze voldoende tijd geven om hiertegen te protesteren (hetzij bij de huidige hetzij bij een eventuele nieuwe eigenaar) + dat ze fair zijn en blijven
-
Optima Bank
- Woordvoerder

- Contacteer:
Beste, wij begrijpen zeker uw reactie. Zoals u misschien hebt kunnen lezen in de verschillende persartikels relatief aan de verkoop van de bank is het de bedoeling van Ethias om niet zomaar de bank te verkopen, maar ook een aandeelhouder te vinden die een partner wil blijven van Ethias. Dit zou moeilijk kunnen zonder fair te blijven tegenover onze cliënten.
Ethias Bank.
Ethias Bank.