Verkoop order fondsen
TIP
Verkoop order fondsen
Ik had graag volgende geweten :
Ik heb een fonds dat ik graag zou verkopen van Belfius , maar als ik de verkoop order ingeef kan ik geen limiet order zetten (minimum verkoop prijs ).
Is dit bij elk fonds /broker zo ?
Enzo ja kan het zijn dat mijn fonds bvb wordt verkocht aan -50% ?
Dan wacht ik liever met de verkoop tot de-escalatie Amerika & Iran
Graag advies
Ik heb een fonds dat ik graag zou verkopen van Belfius , maar als ik de verkoop order ingeef kan ik geen limiet order zetten (minimum verkoop prijs ).
Is dit bij elk fonds /broker zo ?
Enzo ja kan het zijn dat mijn fonds bvb wordt verkocht aan -50% ?
Dan wacht ik liever met de verkoop tot de-escalatie Amerika & Iran
Graag advies
Re: Verkoop order fondsen
Als het een beursgenoteerd fonds (ETF) is zal je een prijs/limiet kunnen opgeven.
Als het een traditioneel bankfonds is (waarschijnlijk) zal je de prijs van maandagavond krijgen.
Als het een traditioneel bankfonds is (waarschijnlijk) zal je de prijs van maandagavond krijgen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
--EDIT mod: het is niet nodig een volledig bericht te quoten dat er net boven staat!--
Het is candriam sustainable medium c
Zodus geven ze mij eerst een prijs en kan ik alsnog goedkeuren of weigeren ?
Het is candriam sustainable medium c
Zodus geven ze mij eerst een prijs en kan ik alsnog goedkeuren of weigeren ?
Bij bankfondsen met eindvervaldag wordt de inventariswaarde (en dus ook de verkoopprijs) 14-daags bepaald.
Bij open bankfondsen (= zonder vervaldag) is dat meestal de prijs van dag van verkoop + 3 bankwerkdagen.
Een limiet kan je normaal niet bepalen.
Bij open bankfondsen (= zonder vervaldag) is dat meestal de prijs van dag van verkoop + 3 bankwerkdagen.
Een limiet kan je normaal niet bepalen.
Oke dank u voor de uitleg , laatste vraagje :
Is dit dan geen groot risico dat ik bvb : niet -20% of zelfs -50% ga krijgen dan dat ik verwachte . Zoals bvb ineens escalatie conflict of bvb beurs crash
of zijn er meestal geen grote prijsschommelingen op 3dagen in fondsen ?
Is dit dan geen groot risico dat ik bvb : niet -20% of zelfs -50% ga krijgen dan dat ik verwachte . Zoals bvb ineens escalatie conflict of bvb beurs crash
of zijn er meestal geen grote prijsschommelingen op 3dagen in fondsen ?
Oké dank u voor de uitleg :
Is er een groot risico op een schommeling van bvb 20% op die 3dagen of is de kans klein .
Wat denkt u ?
Is er een groot risico op een schommeling van bvb 20% op die 3dagen of is de kans klein .
Wat denkt u ?
Fonds wordt gewoon verkocht aan de volgende koers.
Het zou al sterk zijn dat het fonds maandag plots zo sterk gaat dalen.
Het zou al sterk zijn dat het fonds maandag plots zo sterk gaat dalen.
-
anonymous9
Je krijgt geen prijs en je kan niet goedkeuren of weigeren.
Je beslist om te verkopen of niet. Als je beslist te verkopen is dat aan de prijs van de activa van het fonds aan het einde van de volgende handelsdag. Dat is de nieuwe inventariswaarde. Aan die prijs verkoop je en die ken je dus niet vooraf.
Ja, dat kan. Maar je kunt het risico zelf beperken door het fonds in stukken te verkopen, bijvoorbeeld vier weken na elkaar een vierde van het fonds. Dan zul je het niet helemaal te gelde maken net op de dag dat er een correctie plaatsvindt.
Met verkopen is het hetzelfde als met kopen: je kunt wachten op een beter ogenblik en nog wachten en blijven wachten. Waarom wil je verkopen? Omdat je het geld nodig hebt? Verkoop het dan in stukken. Omdat je bang bent dat er een beurscrisis op handen is? Hou het dan bij. De beurzen hebben zich altijd al van een crisis hersteld. Er is nog nooit een crisis blijven duren. Enkel wie tijdens een correctie in paniek verkoopt, verliest geld aan de beurs.Dan wacht ik liever met de verkoop tot de-escalatie Amerika & Iran.
Ik hou altijd geld in reserve , maar het fonds stond in positief en heb daarin al een groot kapitaal opgebouwd en wou een deel eruit halen , maar zoals je zegt zal ik deze ik elke week in heel klein pakketjes verkopen
want ik verkoop alleen aandelen als ik een limiet order kan ingeven omdat ik juist met winst wil verkopen en het is de eerste keer dat ik een fonds verkoop en vondt het nogal risicovol zonder limiet order
Dank u voor het advies !
Dank u voor het advies !
Bij Belfius gaan ze je geen verkoopprijs kunnen geven, ze weten hooguit de laatste slotkoers. De prijs die je gaat krijgen is de slotkoers op datum van uitvoering van de verkoop. Je zal eens moeten navragen hoe Belfius verkoop orders verwerkt, bij een goeie brooker en fonds met dagelijkse NAV wordt een verkooporder ingegeven op bv maandag voor 10u de dag erna uitgevoerd, het kan ook 2 of meer dagen later zijn, afhankelijk van het fonds en brooker.
Wat sommigen hier blijkbaar niet weten is dat veel van de klassieke fondsen ook verhandeld worden op enkele Duitse beurzen, ze hebben dus ook een beursnotering en een bied/laat. Als particulier kun je daar uiteraard niet verkopen maar je vind er wel de meest recente indicatie van de prijs. bv en
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.