verlaging rente argenta
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
verlaging rente argenta
ik vermoed dat als argenta zijn rente verlaagt de rest ook wel zal volgen, zeker? Ik heb voorlopig nog een online rekening bij Fortis die momenteel 2% opbrengt ipv de 1.85% van Argenta. Maar dat zal niet lang meer duren, zeker?
- relativity
- Hero Member

- Contacteer:
Re: verlaging rente argenta
De "prijsbreker" is er toch weer als de kippen bij om bij de rente te verlagen. Ik zeg niet dat er geen andere banken zullen volgen met een volgende "verlagingsronde" maar het is wel opvallend dat een "spaarbank" zijn rente eerder verlaagd dan menig grootbank...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
ja dat vind ik ook raar, bij de vorige grote renteverlaging rond 1 april stond Argenta ook sneller lager dan verschillende grootbanken. Ik wou normaal mijn rekeningen bij Fortis afsluiten, maar aangezien ik nog geen 25 ben hoeft dit nog niet als Argenta zich zo gedraagt...
Ik verwacht dat Fortis, Dexia en ING het langst de 2 + 0,5 zullen hanteren. Dat is de enige manier voor hen om verloren spaargelden te doen terugkeren.
Het sop is al lang van de kool bij Argenta. Dat heb ik al een tijdje door.
Ik heb er juist nog een rekening omdat die gratis is, het spaargeld is al lang weg.
En dan is men kantoorhouder verwondert dat iedereen zijn geld opneemt...
Begrijp niet wat ze bij Argenta eigenlijk van plan zijn maar een prijsbreker zijn ze al lang niet meer hoor...
Ik heb er juist nog een rekening omdat die gratis is, het spaargeld is al lang weg.
En dan is men kantoorhouder verwondert dat iedereen zijn geld opneemt...
Begrijp niet wat ze bij Argenta eigenlijk van plan zijn maar een prijsbreker zijn ze al lang niet meer hoor...
Argenta is ( spijtig genoeg ) zijn eigen graf aan het delven. Ipv naar hun kantoorhouders te luisteren, heeft men financiële experts ( we weten wat die waard zijn ) van andere banken binnengehaald om hun nieuwe route uit te stippelen.
Hopelijk volgen ze niet dezelfde route als die van de Titanic, want ze zijn wel op weg.
Hopelijk volgen ze niet dezelfde route als die van de Titanic, want ze zijn wel op weg.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Inderdaad, geen enkel produkt van argenta is nog de moeite waard, buiten die gratis giro en visakaart. Maar als ze daar zullen moeten van leven??
Ze zullen zich moeten herbronnen.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Hun pensioenspaarfonds is ook nog zeker de moeite waard.Lukske schreef: Inderdaad, geen enkel produkt van argenta is nog de moeite waard, buiten die gratis giro en visakaart. Maar als ze daar zullen moeten van leven??
Weet niet hoe het met de leningen zit, maar mijn hypothecaire kredieten waren toen aan heel scherpe tarieven.
Maar inderdaad, als de gelden gaan wegvloeien zal het gratis verhaal onmogelijk worden en spelen ze hun laatste echte troef kwijt.
Hopelijk komt er een opstand van boze kantoorhouders, het gaat ook over hun geld daar het allen zelfstandigen zijn.
- Miss Moneypenny
- Full Member

- Contacteer:
Ik begrijp inderdaad zoals zovelen hierboven ook niet meer waar Argenta naartoe wil. Vroeger was het een duidelijke spaarbank met aantrekkelijke rentevoeten op diverse spaarproducten....archaïsch misschien met voor alles een papiertje maar duidelijk niettemin.
Met de vernieuwing van de website wordt precies veel meer aandacht gegeven aan de beleggingen van divers pluimage. Al eens zo'n mooie kleurenfolder gelezen omtrent zo'n beleggingsproduct ? Wanneer je alle kleine lettertjes gelezen hebt, vergaat mij dikwijls de zin om op dergelijke onduidelijke vorm van belegging in te gaan...Ge moet er soms voor gestudeerd hebben om dat nog te begrijpen. Wat mij vooral opvalt is dat er enorm veel "als dit dan en als dat dan" in voorkomt.
Ik hoop dat ze teruggaan naar hun roots, nl een aantrekkelijke spaarbank
Met de vernieuwing van de website wordt precies veel meer aandacht gegeven aan de beleggingen van divers pluimage. Al eens zo'n mooie kleurenfolder gelezen omtrent zo'n beleggingsproduct ? Wanneer je alle kleine lettertjes gelezen hebt, vergaat mij dikwijls de zin om op dergelijke onduidelijke vorm van belegging in te gaan...Ge moet er soms voor gestudeerd hebben om dat nog te begrijpen. Wat mij vooral opvalt is dat er enorm veel "als dit dan en als dat dan" in voorkomt.
Ik hoop dat ze teruggaan naar hun roots, nl een aantrekkelijke spaarbank
Inderdaad, vroeger hadden ze +/- 25 beleggingsproducten die zo klaar waren als iets. Je kon alles wat er in het fonds zat gewoon opvragen ( per aandeel het percentage ) en zo kon je precies zien wat ze ermee deden en of de winsten wel naar de belegger gingen of per ongeluk naar de bank gingen.
Heb er toen verschillende gekocht/ gevolgd en allen met een zeer mooie winst/ rendement verkocht.
Vandaag echter zijn het dezelfde miserie fondsen als bij bv. kbc, maar ja, hun fondsenexpert hebben ze daar gehaald als ik me niet vergis.
Heb er toen verschillende gekocht/ gevolgd en allen met een zeer mooie winst/ rendement verkocht.
Vandaag echter zijn het dezelfde miserie fondsen als bij bv. kbc, maar ja, hun fondsenexpert hebben ze daar gehaald als ik me niet vergis.
Argenta valt me ook meer en meer tegen de laatste tijd. Ware het niet dat men nu met die getrouwheidspremie zit en daar ik verwacht dat de andere banken ook nog wel zullen volgen, maar anders was ik er nu ook weg met mijn spaargeld.
Ik ben al weg ! Naar Ethias Plus = 2,30 % + 0,60 %.
Het is erg dat Argenta en Rabobank minder rente geven dan grootbanken. Nochtans heeft Rabobank in België enkel kosten van online-bankieren en niet van kantoren.
Het is erg dat Argenta en Rabobank minder rente geven dan grootbanken. Nochtans heeft Rabobank in België enkel kosten van online-bankieren en niet van kantoren.
Was het niet wettelijk bepaald dat de getrouwheidspremie minstens 25% moest zijn van de basisrente? Dan heeft Argenta met 1,85% + 0,40% toch een probleem? 1,80% + 0,45%, zoals bij Rabobank, lijkt me logischer en correcter, niet?
Argenta kampt blijkbaar met het probleem van de geldzucht. Ze zijn te groot geworden en willen hun winst nu blijkbaar maximaliseren door haaien aan te trekken die ze bij grootbanken weggelokt hebben.
Zolang ze echter gratis blijven is er voor mij niets aan de hand. De dag dat ze iet beginnen aanrekenen voor wat dan ook sluit ik direct alles af bij hen. Geen genade voor geldwolven terwijl hetzelfde elders gratis kan.
Zolang ze echter gratis blijven is er voor mij niets aan de hand. De dag dat ze iet beginnen aanrekenen voor wat dan ook sluit ik direct alles af bij hen. Geen genade voor geldwolven terwijl hetzelfde elders gratis kan.
Men mag de getrouwheisdpremie conform het nieuwe KB op de spaarboekjes naar beneden afronden tot op de decimaal. 0.45% kan dus correct afgerond worden tot 0.40%.Kurt schreef: Was het niet wettelijk bepaald dat de getrouwheidspremie minstens 25% moest zijn van de basisrente? Dan heeft Argenta met 1,85% + 0,40% toch een probleem? 1,80% + 0,45%, zoals bij Rabobank, lijkt me logischer en correcter, niet?
1.85%+0.4% is altijd interesanter dan 1.80+0.45%.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]