verlengde fabrieksgarantie wagen in buitenland kopen?
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
Re: verlengde fabrieksgarantie wagen in buitenland kopen?
http://www.autofans.be/content/rij-impr ... acia-lodgy
De atmosferische 1.6 is duidelijk verouderd met een gemiddeld verbruik van 7.1 l/100 km en een CO2-uitstoot van 165 g/km.
betreft VW TSI
heb daar ook iets van gelezen, maar deze heeft dit blijkbaar toch niet...
80.000 km. op aardgas...zonder problemen. (oei, dat zijn 2 'nieuwe' technologieën voor U, dat moet zeker problemen geven
)
http://www.autoweek.nl/autoreview/29904 ... tline-2011" onclick="window.open(this.href);return false;
CNG installatie is +/- zelfde als LPG. (natuurlijk wordt CNG op hoge druk in tanks opgeslagen), dus al + 30 jaar ervaring.
CNG wagens zijn -bij mijn weten- in 2001 op de markt gekomen. De opel zafira was de eerste dacht ik.
Dus er is al ervaring mee....Heb onlangs een zafira van 2007 op duitse verkoopssite met 400.000 km. gezien! helaas reeds verwijderd.
zafira 325.000 km.
http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s ... o/72429766
dus je ziet, ik ben fan van gaswagens
test prius versus bmw m3
http://rtl2now.rtl2.de/grip-das-motorma ... =0&index=1" onclick="window.open(this.href);return false;
mijn opel zafira tourer die ik binnenkort krijg: 5,35 kg/100 km. (@ 0,89 €/kg bij€ dats24 is dat +/- 5 €/100 km.)
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/524665.html" onclick="window.open(this.href);return false;
uw prius 5,1 l/100 km. X 1,70= +/- 9 € voor 100 km. + aanschafprijs 10.000 € meer en kosten door veel meer electronica + batterij???
Prius geeft ook geen rijplezier, in diverse testen gelezen. (+ boven mijn budget)
dus 800 € goedkoper bij 20000 km/jaar (en los van het feit dat aanschafprijs pak duurder is) + niet zo milieuvriendelijk bij recyclage.
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/524665.html
@ Davy: bedankt.... van mij was het ook van 'moeten'....na 7 jaar problemen in de winter met een -nadien ingebouwde LPG installatie- + wat andere kosten, had ik er genoeg van en kocht nu fabriek-af cng.
ok. 3.000 € meer dan benzine, maar win je er makkelijk uit + milieuvriendelijker.
@ optibear: test-aankoop als 'referentie' nemen (wat je zelf ook fijn aangeeft) is niet de juiste keuze.
Populair doen met alles wat goedkoop is en het dure afschilderen als 'slecht', daarbovenop zelf ex-leden spammen om terug aan te sluiten, getuigt niet echt van een 'etische' onderneming.
Ik lees hier nog wat extreme -emotionele- reacties van wat voor afzetters die garages wel zijn, maar graag niet veralgemenen en alles op 1 hoopje gooien.
ondertussen niet echt antwoord op mijn vraag gekregen: kan ik de extra garantie in FR. ondertekenen en in BE (bij belgische dealer) gebruiken, daar EU-garantie? vermoed van niet, want als er iets kapot zou gaan, zou ik mijn BE dealer moeten zeggen....niet repareren en bij FR dealer gaan om te laten vervangen?
De atmosferische 1.6 is duidelijk verouderd met een gemiddeld verbruik van 7.1 l/100 km en een CO2-uitstoot van 165 g/km.
betreft VW TSI
heb daar ook iets van gelezen, maar deze heeft dit blijkbaar toch niet...
80.000 km. op aardgas...zonder problemen. (oei, dat zijn 2 'nieuwe' technologieën voor U, dat moet zeker problemen geven

http://www.autoweek.nl/autoreview/29904 ... tline-2011" onclick="window.open(this.href);return false;
CNG installatie is +/- zelfde als LPG. (natuurlijk wordt CNG op hoge druk in tanks opgeslagen), dus al + 30 jaar ervaring.
CNG wagens zijn -bij mijn weten- in 2001 op de markt gekomen. De opel zafira was de eerste dacht ik.
Dus er is al ervaring mee....Heb onlangs een zafira van 2007 op duitse verkoopssite met 400.000 km. gezien! helaas reeds verwijderd.
zafira 325.000 km.
http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s ... o/72429766
dus je ziet, ik ben fan van gaswagens

test prius versus bmw m3
http://rtl2now.rtl2.de/grip-das-motorma ... =0&index=1" onclick="window.open(this.href);return false;
mijn opel zafira tourer die ik binnenkort krijg: 5,35 kg/100 km. (@ 0,89 €/kg bij€ dats24 is dat +/- 5 €/100 km.)
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/524665.html" onclick="window.open(this.href);return false;
uw prius 5,1 l/100 km. X 1,70= +/- 9 € voor 100 km. + aanschafprijs 10.000 € meer en kosten door veel meer electronica + batterij???
Prius geeft ook geen rijplezier, in diverse testen gelezen. (+ boven mijn budget)
dus 800 € goedkoper bij 20000 km/jaar (en los van het feit dat aanschafprijs pak duurder is) + niet zo milieuvriendelijk bij recyclage.
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/524665.html
@ Davy: bedankt.... van mij was het ook van 'moeten'....na 7 jaar problemen in de winter met een -nadien ingebouwde LPG installatie- + wat andere kosten, had ik er genoeg van en kocht nu fabriek-af cng.

ok. 3.000 € meer dan benzine, maar win je er makkelijk uit + milieuvriendelijker.
@ optibear: test-aankoop als 'referentie' nemen (wat je zelf ook fijn aangeeft) is niet de juiste keuze.
Populair doen met alles wat goedkoop is en het dure afschilderen als 'slecht', daarbovenop zelf ex-leden spammen om terug aan te sluiten, getuigt niet echt van een 'etische' onderneming.
Ik lees hier nog wat extreme -emotionele- reacties van wat voor afzetters die garages wel zijn, maar graag niet veralgemenen en alles op 1 hoopje gooien.

ondertussen niet echt antwoord op mijn vraag gekregen: kan ik de extra garantie in FR. ondertekenen en in BE (bij belgische dealer) gebruiken, daar EU-garantie? vermoed van niet, want als er iets kapot zou gaan, zou ik mijn BE dealer moeten zeggen....niet repareren en bij FR dealer gaan om te laten vervangen?
Re: verlengde fabrieksgarantie wagen in buitenland kopen?
Wanneer je verlengde Europese garantie in Fra koopt en je moet er gebruik van maken bij een Belgische dealer dan moet die dealer de goodwill tonen om zoiets te doen. Er zullen er zeker zijn die je wandelen zullen sturen. Je zou je vraag beter op een autoforum stellen want daar zitten de specialisten ter zake.
Re: verlengde fabrieksgarantie wagen in buitenland kopen?
thanks wooks...
de dealer had mij al gezegd dat ze er 20 € aan verdiend op 1330 €. Dus voor haar maakt het niet uit of ik het koop of niet koop.
Voor hun geld terug te zien van opel bij garantiegeval, zullen ze meer moeite moeten doen vermoed ik. had dit beter tijdens de onderhandelingen voorgelegd....
vermoed ook dat dealer in FR. dat niet gaat willen doen....
onderhoudsabbo doen ze ook liever niet vermoed ik. zijn wss. vastgestelde tarieven en krijgen ze minder dan dat ik rechtstreeks betaal?
de dealer had mij al gezegd dat ze er 20 € aan verdiend op 1330 €. Dus voor haar maakt het niet uit of ik het koop of niet koop.
Voor hun geld terug te zien van opel bij garantiegeval, zullen ze meer moeite moeten doen vermoed ik. had dit beter tijdens de onderhandelingen voorgelegd....
vermoed ook dat dealer in FR. dat niet gaat willen doen....
onderhoudsabbo doen ze ook liever niet vermoed ik. zijn wss. vastgestelde tarieven en krijgen ze minder dan dat ik rechtstreeks betaal?
Re: verlengde fabrieksgarantie wagen in buitenland kopen?
Ze testen daar de 8V-versie,satsurfer schreef:http://www.autofans.be/content/rij-impr ... acia-lodgy
De atmosferische 1.6 is duidelijk verouderd met een gemiddeld verbruik van 7.1 l/100 km en een CO2-uitstoot van 165 g/km.
niet een 16V, zoals je eerder aangaf.
http://www.dacia.be/nl/dacia-gamma/lodgy/eigenschappen/" onclick="window.open(this.href);return false;
Veel benzinemotoren zijn nog steeds indirecte 16V (voor een 4-cilinder uiteraard). Ik noem dat dus niet verouderd.
Eigenlijk had ik het over de FSI.betreft VW TSI
heb daar ook iets van gelezen, maar deze heeft dit blijkbaar toch niet...
80.000 km. op aardgas...zonder problemen.
En uiteraard zullen er zijn die geen problemen hebben. Heb ik het tegendeel beweerd?
Ik vind alleen dat die kleine benzinemotoren met hoog vermogen hun betrouwbaarheid nog moeten bewijzen.
1 van de problemen bij FSI motoren zou roetafzetting zijn, iets waar je minder/geen last van hebt bij gas.
Ach guttekes, zeg ...(oei, dat zijn 2 'nieuwe' technologieën voor U, dat moet zeker problemen geven)?
Ondertussen is de M5 een M3 geworden.
Worden kg met liters vergeleken;
Kijk, als jij vindt dat een Opel Zafira CNG meer rijplezier biedt en zuiniger is/lagere brandstofkosten heeft, is dat ok voor mij.
Ik heb alleen kritiek op het feit dat men een Prius telkens 'in circuit-omstandigheden' vergelijkt, wat voor veel Prius-eigenaars niet het geval is.
Voor de duidelijkheid, ik heb geen Prius. Voor mij te groot. Ook te duur voor wat ik aan een wagen wil besteden, maar dat is een BMW 3, een Passat, Mondeo ... voor mij ook.
Wat mij betreft, is CNG geen optie:
http://www.wattroadshow.be/oplaadpunten/map?tid=13" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: verlengde fabrieksgarantie wagen in buitenland kopen?
Mijn fout ivm 1.6...een heel gekend LPG installateur had gezegd dat LPG installeren in dacia's geen probleem is, werken zonder probleem samen, daar ze indirecte inspuiting hebben. Nu zie ik dat de 1.6 geen 16 kleppen maar 8 kleppen heeft. Nieuwe motor in het dacia gamma. Van de Tce wist ik dat het niet kon (verdragen de hoge temperatuur van gas niet)J Lawieck schreef:Ze testen daar de 8V-versie,satsurfer schreef:http://www.autofans.be/content/rij-impr ... acia-lodgy
De atmosferische 1.6 is duidelijk verouderd met een gemiddeld verbruik van 7.1 l/100 km en een CO2-uitstoot van 165 g/km.
niet een 16V, zoals je eerder aangaf.
http://www.dacia.be/nl/dacia-gamma/lodgy/eigenschappen/" onclick="window.open(this.href);return false;
Veel benzinemotoren zijn nog steeds indirecte 16V (voor een 4-cilinder uiteraard). Ik noem dat dus niet verouderd.
Eigenlijk had ik het over de FSI.betreft VW TSI
heb daar ook iets van gelezen, maar deze heeft dit blijkbaar toch niet...
80.000 km. op aardgas...zonder problemen.
En uiteraard zullen er zijn die geen problemen hebben. Heb ik het tegendeel beweerd?
Ik vind alleen dat die kleine benzinemotoren met hoog vermogen hun betrouwbaarheid nog moeten bewijzen.
1 van de problemen bij FSI motoren zou roetafzetting zijn, iets waar je minder/geen last van hebt bij gas.
Ach guttekes, zeg ...(oei, dat zijn 2 'nieuwe' technologieën voor U, dat moet zeker problemen geven)?
Ondertussen is de M5 een M3 geworden.
Worden kg met liters vergeleken;
Kijk, als jij vindt dat een Opel Zafira CNG meer rijplezier biedt en zuiniger is/lagere brandstofkosten heeft, is dat ok voor mij.
Ik heb alleen kritiek op het feit dat men een Prius telkens 'in circuit-omstandigheden' vergelijkt, wat voor veel Prius-eigenaars niet het geval is.
Voor de duidelijkheid, ik heb geen Prius. Voor mij te groot. Ook te duur voor wat ik aan een wagen wil besteden, maar dat is een BMW 3, een Passat, Mondeo ... voor mij ook.
Wat mij betreft, is CNG geen optie:
http://www.wattroadshow.be/oplaadpunten/map?tid=13" onclick="window.open(this.href);return false;
betreft VW TSI
roetafzetting is iets waar alle merken last van hebben (sinds de katalysatoren). Maar Belgen denken immers dat diesel rijden altijd goedkoopst is. mensen vanaf 10k/jaar op de teller kopen een diesel

Ik zou ook goedkoper af geweest zijn met een diesel...kon die 2dehands kopen, nu moet ik nieuw. Maar niet alleen de portemonnee i s een argument, ook het milieu (
CNG
Nauwelijks nog partikels
- 95 % NOx of fijnstofreductie t.o.v. diesel
- Geen uitstoot kankerverwekkende stoffen
- 97 % tot 100 % minder emissie van benzeen tov benzine of diesel
- 20 à 28 % minder CO2 t.o.v. benzine en diesel
- 58 % reductie zwavel t.o.v. diesel
- 60 % stiller dan dieselvoertuigen
"TSI is simply a newer revision of the FSI motor that improves some of the fatal flaws of the FSI motor. "
dus een geluk dat ik geen VW gekozen heb

rechtzetting (appels met appels vergelijken) tourer vergelijken met Prius Plus.
mijn opel zafira tourer die ik binnenkort krijg: 5,35 kg/100 km. (@ 0,89 €/kg bij€ dats24 is dat +/- 5 €/100 km.) brochure Opel: 4,7 kg/100 km. (= 13% verschil met theoretisch verbruik...al vele gebruikers die met zafira B 1.6 turbo reden)
JA, Aardgas verbruik wordt berekend in KG, NIET in LITER....dus ik vergis mij deze keer NIET.
http://www.vroom.be/nl/autonieuws/9424, ... r-cng.html
en een gemiddeld verbruik van 4,7 kg gas per 100 km op
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/524665.html" onclick="window.open(this.href);return false;
uw prius grand 5,6 l/100 km. (géén kg.) X 1,70= +/- 9,50 € voor 100 km. brochure prius: 4,3 à 4,6 l./100 km. m.a.w. 25% meer in reëel verbruik (en nog maar 1 gebruiker in Duitsland, dus kan nog verhogen

Ik weet ook dat CNG tussenoplossing is tot echt elektrisch rijden. Maar Toyota Prius is een marketingproduct. Prius plug-in is al iets beter, net als de Opel Ampera. Helaas mag je het prijskaartje niet bekijken hiervan.....
uw opmerking dat CNG geen optie voor U is. Helaas moet U wat beter opzoekingswerk doen....deze kaart klopt aan geen kanten meer. Juist is dat België wel enorm achterloopt met Duitsland & Nederland. Met een rijbereik van +/- 530 km (680 km.) theoretisch, moet ik niet op elke hoek van de straat een tankstation.
http://www.cngprices.com/station_map.php
http://www.gpsupplies.be/stations
http://www.cngdrive.be/waartanken.php
In een periode van 3 jaar wil DATS 24 een landelijk netwerk van een 25-tal aardgasvulpunten in België uitbouwen
zelfs -budget- tankstations maes heeft een teststation in Rumst
Febiac gelooft in CNG
http://www.youtube.com/watch?v=995r4myNjYM
Germany: natural gas-driven vehicles top ranking of the biggest money-saving cars
http://www.ngvjournal.com/es/vehiculos/ ... aving-cars
interessante info voor iemand die twijfelt CNG te kiezen
http://pomwvl.be/sites/default/files/up ... ER-pfd.pdf
http://www.cngnet.nl/rijden-op-cng/kostenvoordeel.aspx
http://www.aisb.nl/index.php?page=autogas_nieuws
en bij deze is het topic wat afgeleid en stop ik ook met wederargumenteren....
Re: verlengde fabrieksgarantie wagen in buitenland kopen?
Bedankt voor de recentere kaart(en), maar voor mij maakt het nog steeds geen verschil. De meest dichtbij gelegen stond ook al op de oude kaart.satsurfer schreef:uw opmerking dat CNG geen optie voor U is. Helaas moet U wat beter opzoekingswerk doen....deze kaart klopt aan geen kanten meer.
Re: verlengde fabrieksgarantie wagen in buitenland kopen?
volgend jaar bij dats24
•Lovendegem
•Wevelgem
•Lochristi
•Melle
•Lier
•Overijse
bekijk ook niet alleen de kaart, maar nieuwe openingen op greenpoint. hopelijk vind je 1 in uw buurt....
ge kunt ook zelf thuis 1 laten installeren à 5-6.000 €
•Lovendegem
•Wevelgem
•Lochristi
•Melle
•Lier
•Overijse
bekijk ook niet alleen de kaart, maar nieuwe openingen op greenpoint. hopelijk vind je 1 in uw buurt....
ge kunt ook zelf thuis 1 laten installeren à 5-6.000 €

- Spruitekop
- VIP member
- Berichten: 5977
- Lid geworden op: 07 apr 2008
- Contacteer:
Re: verlengde fabrieksgarantie wagen in buitenland kopen?
Ik merk toch steeds op dat je bij de Duitse merken met het aangegeven verbruik steeds dicht bij de aangegeven waarden zit terwijl het met andere merken 'n utopie blijkt te zijn om deze waarden in realiteit te halen.J Lawieck schreef:Dit zijn opgelegde testen, Toyota, of een andere fabrikant, kan daar niets aan doen.BMW zat in alle testen dicht bij hun referentiewaarden, toyota niet....als ze al bij hun specs mensen bedriegen, wat zal het dan nadien zijn met hun 'garantie'.
Die test bestaat al jaren en is volgens mij niet echt aangepast aan hybride voertuigen, of ze nu van Toyota zijn of niet.

Altijd zo geweest en tot op heden is er niets veranderd.
Re: verlengde fabrieksgarantie wagen in buitenland kopen?
De chinezen nemen het minder nauw met de degelijkheid of duurzaamheid van een product. Merk ik regelmatig wanneer ik bestel op ebay.
zonnepanelen idem.
zonnepanelen idem.
Re: verlengde fabrieksgarantie wagen in buitenland kopen?
Is dat zo?Spruitekop schreef:Ik merk toch steeds op dat je bij de Duitse merken met het aangegeven verbruik steeds dicht bij de aangegeven waarden zit terwijl het met andere merken 'n utopie blijkt te zijn om deze waarden in realiteit te halen.
Altijd zo geweest en tot op heden is er niets veranderd.
http://www.automotive-online.nl/downloa ... ndstof.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;