Verlengen lening
TIP
Verlengen lening
Een vraagje over het verlengen van een lening (afbetaling huis).
Wegens financiële problemen zijn mijn ouders deze week naar de bank (Argenta) geweest met de vraag hun lening te verlengen en daarbij het maandelijks bedrag te verlagen om af te betalen.
Door gezondheidsproblemen is hun inkomen verminderd vanwege invaliditeitsuitkering.
Normaal zou over enkele jaren lening zijn afbetaald maar het zou de komende jaren moeilijk zijn om het maandelijks bedrag nu te blijven betalen.
Het antwoord van de bank was omdat er geen schulden zijn, zal de bank waarschijnlijk geen verlenging toestaan... Er zouden eerst schulden moeten gemaakt worden en dan kan er een afbetalingsplan worden opgemaakt...
Is dit niet wat omgekeerde wereld? Wat zijn jullie ervaringen?
Wegens financiële problemen zijn mijn ouders deze week naar de bank (Argenta) geweest met de vraag hun lening te verlengen en daarbij het maandelijks bedrag te verlagen om af te betalen.
Door gezondheidsproblemen is hun inkomen verminderd vanwege invaliditeitsuitkering.
Normaal zou over enkele jaren lening zijn afbetaald maar het zou de komende jaren moeilijk zijn om het maandelijks bedrag nu te blijven betalen.
Het antwoord van de bank was omdat er geen schulden zijn, zal de bank waarschijnlijk geen verlenging toestaan... Er zouden eerst schulden moeten gemaakt worden en dan kan er een afbetalingsplan worden opgemaakt...
Is dit niet wat omgekeerde wereld? Wat zijn jullie ervaringen?
-
anonymous
Re: Verlengen lening
Het zal ook afhangen van de hypotheek.
Wanneer is de lening aangegaan? Een standaard hypotheek loopt 30 jaar.
Dus als je een verlenging van de lening vraagt, en je zou over die periode gaan, gaat de bank inderdaad moeilijk doen, daar de waarborg voor hen dan wegvalt.
Wanneer is de lening aangegaan? Een standaard hypotheek loopt 30 jaar.
Dus als je een verlenging van de lening vraagt, en je zou over die periode gaan, gaat de bank inderdaad moeilijk doen, daar de waarborg voor hen dan wegvalt.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Heel toevallig bij het openen van de lening ook de gratis "gewaarborgd wonen" verzekering genomen? Dit lijkt mij immers een correcte reden om hiervan gebruik te maken.
Dan zal de verzekeraar (Ethias doet dit voor de overheid) een stukje van de lening zelf verder afbetalen zodat het draaglijk wordt voor jullie. Nu je zegt wel dat de lening al binnen een paar jaar afbetaald is (en deze verzekering schiet enkel in actie bij de eerste 10 jaar van de lening + nog diverse andere beperkingen).
Dan zal de verzekeraar (Ethias doet dit voor de overheid) een stukje van de lening zelf verder afbetalen zodat het draaglijk wordt voor jullie. Nu je zegt wel dat de lening al binnen een paar jaar afbetaald is (en deze verzekering schiet enkel in actie bij de eerste 10 jaar van de lening + nog diverse andere beperkingen).
De verzekering gewaarborgd wonen bestaat nog maar een tiental jaar (sinds 2008?). Ik denk dus niet dat de ouders van KLL dit toen überhaupt konden afsluiten. Los daarvan stel ik mij de vraag welk bedraag staat er nog open? Hoeveel jaren werden er al afbetaald en hoeveel jaren staan er nog open? Het is moeilijk om met de beperkte informatie hier een oordeel over te vormen.SMGGM schreef: ↑23 maart 2019, 11:41 Heel toevallig bij het openen van de lening ook de gratis "gewaarborgd wonen" verzekering genomen? Dit lijkt mij immers een correcte reden om hiervan gebruik te maken.
Je ouders kunnen best voor een herziening opteren.
Argenta gaat dat niet graag doen, maar je moet wel bijna bij hun blijven ivm hypotheek.
Kunnen je ouders niet eens bij een schuldbemiddelaar (ocmw) raad vragen?
Ok er zijn (hopelijk) nog geen schulden, maar zij zouden toch moeten inspringen om te vermijden dat uw ouders in de problemen gaan komen!
Argenta gaat dat niet graag doen, maar je moet wel bijna bij hun blijven ivm hypotheek.
Kunnen je ouders niet eens bij een schuldbemiddelaar (ocmw) raad vragen?
Ok er zijn (hopelijk) nog geen schulden, maar zij zouden toch moeten inspringen om te vermijden dat uw ouders in de problemen gaan komen!
Ga eerst even naar een andere bank met deze aanvraag, en dan terug naar Argenta, dan zijn ze al veel makkelijker om dit te doen