Vermoedelijk beste aandelen 2016?
TIP
Vermoedelijk beste aandelen 2016?
Beste,
ik kom nog maar net piepen in de aandelenwereld, ik dacht het volgende te doen:
2 aandelen kopen , 1000 euro elk
*als eerste dacht ik aan Royal Dutch Shell
*als tweede dacht ik aan EVS
deze wil ik kopen via Binckbank, dit kost mij voor EVS 7,5 euro voor koop en stel na een tijd (1jaar ofzo) 7,5 verkoop, dus 15 euro op 1000 das 1,5% + 0.17% beurstaks (ben ik nog iets vergeten?)
verder kost royal dutch shell mij 9,75 aankoop en hierna 9,75 verkoop, dus 19,5 euro op 1000 das 1,95 + beurstaks +0.17% (verder nog iets vergeten?)
hoe kom ik op deze aandelen of waarom? zie links hieronder
* http://moneytalk.knack.be/geld-en-beurs ... 39577.html
* http://www.beursduivel.be/Thema/200/170 ... -2016.aspx
nu zou ik jullie mening willen mits ik hier weinig tot geen ervaring mee heb.
verder heb ik nog een vraag ivm aandelen van shell, je hebt dus schijnbaar Royal Dutch Shell A en B , wat is het verschil ?
grtjes en alvast bedankt ! L.
deze wil ik kopen via Binckbank, dit kost mij voor EVS 7,5 euro voor koop en stel na een tijd (1jaar ofzo) 7,5 verkoop, dus 15 euro op 1000 das 1,5% + 0.17% beurstaks (ben ik nog iets vergeten?)
verder kost royal dutch shell mij 9,75 aankoop en hierna 9,75 verkoop, dus 19,5 euro op 1000 das 1,95 + beurstaks +0.17% (verder nog iets vergeten?)
verder heb ik nog een vraag ivm aandelen van shell, je hebt dus schijnbaar Royal Dutch Shell A en B , wat is het verschil ?
Re: Vermoedelijk beste aandelen 2016?
Invester. Met EVS heb ik altijd een dubbel gevoel gehad. De omzet is sinds 2015 met 9,81% gedaald, vooral met name door de forse personeel aangroei (en dus kost). Bovendien heeft EVS ook te maken met serieuze concurrentie (daar is de sector ook gevoelig voor), bijvoorbeeld van het Canadese 'Dreamcatcher' van Evertz (replay systems). Hoeveel respect ik ook heb voor Danny Reweghs met zijn tonnen ervaring en kennis als analist, vind ik toch dat hier een wat ongenuanceerd beeld geschept wordt van EVS. Het is ook zo dat, ondanks dat het aandeel goedkoop en ondergewaardeerd lijkt op het eerste gezicht de olympische spelen dit jaar in Brazilië en het daardoor goed gevuld orderboekje, dit best al eens in de koers zou verwerkt zou kunnen zijn. Maar als je in dit aandeel gelooft, go ahead zou ik zeggen. (er bestaat een kans dat ik mezelf ook nog een pakketje aanschafinvester schreef:Beste,

Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Je wilt specifiek die 2 aandelen kopen omdat daar een lovend artikeltje over is geschreven? Niet doen, toch niet op die basis. En ik zou sowieso al geen aandelen kopen als je ze niet minstens 5-10 jaar wil bijhouden.
Maxwell35 schreef:
Invester. Met EVS heb ik altijd een dubbel gevoel gehad. De omzet is sinds 2015 met 9,81% gedaald, vooral met name door de forse personeel aangroei (en dus kost).

Daardoor daalt uw OMZET toch niet?
De WINST die je op je omzet realiseert, ja.
Inderdaad Fakkel, in mijn oorspronkelijke tekst stond wel degelijk netto-winst.. maar door een verbindingsprobleem hierFakkel schreef:Maxwell35 schreef:
Invester. Met EVS heb ik altijd een dubbel gevoel gehad. De omzet is sinds 2015 met 9,81% gedaald, vooral met name door de forse personeel aangroei (en dus kost).![]()
Daardoor daalt uw OMZET toch niet?
De WINST die je op je omzet realiseert, ja.

En misschien je geld toch maar op meer dan 2 aandelen inzetten. Een beetje spreiding kan geen kwaad in deze tijden.. 

Denk dat je inspiratie bronnen al een beetje over datum zijn. Had je beursduivel begin januari gevolgd met Shell en Arcelor, dan zou je vandaag een supper resultaat hebben. Niet dat er geen potentieel meer is, maar voor dit jaar zal het meeste vet al wel van de soep zijn. Het verschil tussen RDSa en b kan je hier lezen http://www.shell.com/investors/share-pr ... hares.html. Omwille van het dividend is het voordeliger om Shell op de beurs van London te kopen.invester schreef: hoe kom ik op deze aandelen of waarom? zie links hieronder
@Maxwell35: gelieve niet telkens het volledig voorgaande bericht aan te halen. Dat kunnen we heus ook wel lezen. 

Zoals eerder gezegd is dit een slecht idee. Omdat er een (oud) artikeltje staat in één of ander tijdschrift zou ik zeker geen aandeel kopen. 2 aandelen zijn ook te weinig, niet voldoende gespreid, koop dan liever een tracker/fonds.
Ik zou PERSOONLIJK ook geen EVS meer kopen aan de huidige koers. Heb ze zelf ook en ben van plan om ze binnenkort te verkopen.
Ik zou PERSOONLIJK ook geen EVS meer kopen aan de huidige koers. Heb ze zelf ook en ben van plan om ze binnenkort te verkopen.
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
je zoekt beter een paar beginnersaandelen, voor mij zijn dat GVV, holdings, Bel20 a la InBev.
de keuze is hier beperkt en met wat opzoekingswerk perfect te behappen.
voordeel van dit soort aandelen is een redelijk tot hoog dividend.
dus als de koers een opdondertje krijgt heb je toch nog steeds een mooie +/-3% opbrengst elk jaar
je kan dan wat bijkopen of ze rustig laten liggen ...
de keuze is hier beperkt en met wat opzoekingswerk perfect te behappen.
voordeel van dit soort aandelen is een redelijk tot hoog dividend.
dus als de koers een opdondertje krijgt heb je toch nog steeds een mooie +/-3% opbrengst elk jaar
je kan dan wat bijkopen of ze rustig laten liggen ...
@ derocker: Je moet natuurlijk ergens beginnen, niet iedereen wil of kan meteen 20 verschillende aandelen aankopen. Dus ja, voor iemand die de eerste voorzichtige stappen zet in aandelen beleggen misstaat de keuze voor Shell niet, is trouwens een goed dividend aandeel. Uiterraard heb je wel gelijk dat beleggen in aandelen met maar 2000 euro en een horizon van 1 jaar redelijk zinloos is. Denk echter dat invester dat 1 jaar maar als voorbeeld gaf om de kosten in kaart te brengen, beurstaks is trouwens zowel bij aankoop als verkoop 0,27%.
Als je 5 à 10 jaar vooruit kijkt, wil je dan graag 50% van je portefeuille in olie beleggen?
Denk het niet.
Ben zelf ook begonnen met een handvol individuele aandelen, maar zou toch aanraden om te beginnen met ofwel een ETF als basis, of een holding, of een goede huisvader aandeel zoals Elia.
Denk het niet.
Ben zelf ook begonnen met een handvol individuele aandelen, maar zou toch aanraden om te beginnen met ofwel een ETF als basis, of een holding, of een goede huisvader aandeel zoals Elia.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
kleine zeezout is begonnen met 2 aandelen, daarna 3 daarna 4 enz...
je moet nu eenmaal ergens mee beginnen, dan liever 2*1000 euro dan 20*100 euro of wachten tot je 20000 gespaard hebt.
met mijn zakgeld zou dat even geduurd hebben.
je moet nu eenmaal ergens mee beginnen, dan liever 2*1000 euro dan 20*100 euro of wachten tot je 20000 gespaard hebt.
met mijn zakgeld zou dat even geduurd hebben.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Niets mis met €2000 beleggen, uiteraard.
PERSOONLIJK zou ik echter voor meer spreiding kiezen door deze €2000 te spreiden over bijvoorbeeld een tracker en een holding. Een GVV en een holding / 2 holdings is ook een mogelijkheid als het per sé aandelen moeten zijn.
Ik vind EVS niet het type aandeel dat 50% van je portefeuille mag uitmaken. Ondanks het mooie dividend van Shell vind ik dat voor een olie aandeel evenmin.
PERSOONLIJK zou ik echter voor meer spreiding kiezen door deze €2000 te spreiden over bijvoorbeeld een tracker en een holding. Een GVV en een holding / 2 holdings is ook een mogelijkheid als het per sé aandelen moeten zijn.
Ik vind EVS niet het type aandeel dat 50% van je portefeuille mag uitmaken. Ondanks het mooie dividend van Shell vind ik dat voor een olie aandeel evenmin.
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
Bij het selecteren van aandelen stel ik mij de vraag wat ik zou doen als de koers een 40% (of meer) zou dalen, als het antwoord niet bijkopen is, dan is het waarschijnlijk geen goed idee om het te kopen (tenzij als swing trade, maar dat is met de Van Overtveldttax niet meer zo leuk).
Geen van beide aandelen geven mij dat gevoel.
Ik raad trouwens absoluut aan om klein te beginnen. Mijn eerste aandelen hebben het redelijk rampzalig gedaan, ik ben zeer blij dat ik toen niet meteen all in ben gegaan.
Geen van beide aandelen geven mij dat gevoel.
Ik raad trouwens absoluut aan om klein te beginnen. Mijn eerste aandelen hebben het redelijk rampzalig gedaan, ik ben zeer blij dat ik toen niet meteen all in ben gegaan.