Verrichtings- en valutadatum
Verrichtings- en valutadatum
Wanneer je op je spaarrekeningen klikt zie je telkens de verrichtingsdatum van de overschrijvingen. Zou het niet handiger zijn hier de valutadatum te zetten (oftewel zowel de verrichtings- als valutadatum vermelden)? Bv nu krijgt men de indruk dat de intresten al op 30-12 gestort zijn, wat voor verwarring kan zorgen.
Ik weet dat je probleemloos de valutadatum kan zien door op de overschrijving te klikken of het overzicht van de getrouwheidspremies te bekijken, maar het lijkt me gewoon nuttiger om als je dan toch maar 1 datum vermeldt, de valutadatum te gebruiken.
Ik weet dat je probleemloos de valutadatum kan zien door op de overschrijving te klikken of het overzicht van de getrouwheidspremies te bekijken, maar het lijkt me gewoon nuttiger om als je dan toch maar 1 datum vermeldt, de valutadatum te gebruiken.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Re: Verrichtings- en valutadatum
Bij een overschrijving zijn er altijd 2 data belangrijk: enerzijds de verrichtingsdatum en anderzijds de valutadatum. Zoals u weet komen deze ook niet altijd overeen. Het voorbeeld dat u aanhaalt over de storting van de intresten is eigenlijk wel correct. De intresten werden op datum van 30/12 op uw rekening bijgeschreven, met valutadatum 01/01.
Om een transactiehistoriek te krijgen lijkt het de meest voor de hand liggende keuze om in chronologische volgorde de verrichtingsdata te tonen. De volgorde van de verrichtingen volgens verrichtingsdatum is logischer te volgen is dan de volgorde van de verrichtingen volgens valutadatum.
Bij Rabobank.be maakt dit iets minder uit omdat voor gewone overschrijvingen de verrichtingsdatum en de valutadatum meestal dezelfde zijn. U ziet dit bij ons vooral voorkomen bij uitbetaling van intresten, dividenden en coupons. In al die gevallen is het tonen van de verrichtingsdatum altijd duidelijker dan het tonen van de valutadatum.
We zullen echter zeker bekijken of we dit op een slimmere manier kunnen tonen. Bijvoorbeeld, zoals u suggereert, door beide data te vermelden.
Om een transactiehistoriek te krijgen lijkt het de meest voor de hand liggende keuze om in chronologische volgorde de verrichtingsdata te tonen. De volgorde van de verrichtingen volgens verrichtingsdatum is logischer te volgen is dan de volgorde van de verrichtingen volgens valutadatum.
Bij Rabobank.be maakt dit iets minder uit omdat voor gewone overschrijvingen de verrichtingsdatum en de valutadatum meestal dezelfde zijn. U ziet dit bij ons vooral voorkomen bij uitbetaling van intresten, dividenden en coupons. In al die gevallen is het tonen van de verrichtingsdatum altijd duidelijker dan het tonen van de valutadatum.
We zullen echter zeker bekijken of we dit op een slimmere manier kunnen tonen. Bijvoorbeeld, zoals u suggereert, door beide data te vermelden.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Verrichtings- en valutadatum
Ok, daar kan ik inkomen.Rabobank.be schreef: De volgorde van de verrichtingen volgens verrichtingsdatum is logischer te volgen is dan de volgorde van de verrichtingen volgens valutadatum.
Dat lijkt me toch wel een goed ideeRabobank.be schreef: We zullen echter zeker bekijken of we dit op een slimmere manier kunnen tonen. Bijvoorbeeld, zoals u suggereert, door beide data te vermelden.