verschil beurskoers tussen noteringen
TIP
verschil beurskoers tussen noteringen
Dag iedereen,
Is er iemand die mij kan helpen, ik zit met iets die ik niet begrijp.
Verschillende bedrijven noteren op verschillende aandeelbeurzen.
Bijvoorbeeld novo nordisk noteert zowel op de NYSE als op de beurs van Kopenhagen.
In dat geval zijn de koersen bijna altijd identiek. Op de NYSE noteert novo nordisk aan 66.06 usd en in kopenhagen 438.45 dkk (in dollar 66.08).
In dit geval is er dus geen probleem.
Maar die redenering klopt niet altijd, vooral bij aandelen met héél weinig volume.
Neem bijvoorbeeld Haier Smart Home die noteert op Shanghai exchange en met héél weinig volume op de Frankfurt exchange.
De prijs op de shanghai exchange is 17.51 CNY en in Frankfurt 0.6700 euro (omgezet respectievelijk 2.47635 dollar en 0.753136 dollar).
Hoe kan dat? In het geval van Frankfurt is weinig handel maar er worden wel nog steeds aandelen verkocht aan die prijs.
Is er iets die ik over het hoofd zie, het lijkt in beide gevallen om dezelfde aandelen te gaan.
Waarom zijn de aandelen in Frankfurt zoveel goedkoper dan in shanghai voor diezelfde firma?
Is er iemand die mij kan helpen, ik zit met iets die ik niet begrijp.
Verschillende bedrijven noteren op verschillende aandeelbeurzen.
Bijvoorbeeld novo nordisk noteert zowel op de NYSE als op de beurs van Kopenhagen.
In dat geval zijn de koersen bijna altijd identiek. Op de NYSE noteert novo nordisk aan 66.06 usd en in kopenhagen 438.45 dkk (in dollar 66.08).
In dit geval is er dus geen probleem.
Maar die redenering klopt niet altijd, vooral bij aandelen met héél weinig volume.
Neem bijvoorbeeld Haier Smart Home die noteert op Shanghai exchange en met héél weinig volume op de Frankfurt exchange.
De prijs op de shanghai exchange is 17.51 CNY en in Frankfurt 0.6700 euro (omgezet respectievelijk 2.47635 dollar en 0.753136 dollar).
Hoe kan dat? In het geval van Frankfurt is weinig handel maar er worden wel nog steeds aandelen verkocht aan die prijs.
Is er iets die ik over het hoofd zie, het lijkt in beide gevallen om dezelfde aandelen te gaan.
Waarom zijn de aandelen in Frankfurt zoveel goedkoper dan in shanghai voor diezelfde firma?
Re: verschil beurskoers tussen noteringen
Is dit niet de notering die je zoekt?
https://www.boerse-frankfurt.de/equity/ ... lectronics
zie ook wikipedia:
https://www.boerse-frankfurt.de/equity/ ... lectronics
zie ook wikipedia:
Haier Group also consisted of two listed subsidiaries in three exchanges: Haier Smart Home (SSE: 600690; ex-Qingdao Haier Co., Ltd, ), Haier Electronics Group Co., Ltd. (SEHK: 1169), and "D-share" listing of Haier Smart Home in China Europe International Exchange of Frankfurt.[3]
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: verschil beurskoers tussen noteringen
Je hebt gelijk.
Ik was de "D-share" listing aan het vergelijken met Haier Smart Home.
bedankt voor de hulp!!!!
Ik was de "D-share" listing aan het vergelijken met Haier Smart Home.
bedankt voor de hulp!!!!