Verschillende kantoren van eenzelfde bank bezoeken?
TIP
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Verschillende kantoren van eenzelfde bank bezoeken?
Ik dacht altijd dat je een onderhandelingsmarge had bij een lokaal bankkantoor, maar blijkbaar werken ze tegenwoordig met een lijst met voordeeltarieven die je ook op spaargids kan terugvinden. Vandaar mijn vraag of het zin heeft om twee kantoren van eenzelfde bank te bezoeken? Bijvoorbeeld BNP in dorp A en nadien BNP in dorp B. Is dit de moeite of gaan ze sowieso toch hetzelfde voorstel doen? Wat zijn de pro's/contra's om het wel/niet te doen en waarin kunnen de eventuele verschillen zitten?
Re: Verschillende kantoren van eenzelfde bank bezoeken?
Mocht je nu gaan verhuizen van A naar B.
Dan kan je tegen kantoor te B zeggen ik maak mijn hoofdkantoor te B na mijn verhuis als je mij iets extra geeft...
Je kan proberen he.
Je kan ook het omgekeerde doen , tegen kantoor te A zeggen ik verhuis naar B, maar ik wil wel klant blijven bij kantoor te A, wat zit er dan in voor mij?
Dan kan je tegen kantoor te B zeggen ik maak mijn hoofdkantoor te B na mijn verhuis als je mij iets extra geeft...
Je kan proberen he.
Je kan ook het omgekeerde doen , tegen kantoor te A zeggen ik verhuis naar B, maar ik wil wel klant blijven bij kantoor te A, wat zit er dan in voor mij?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Dus uit deze reactie maak ik op dat lokale kantoren echt kunnen verschillen in voorwaarden?Jamesken schreef: ↑14 april 2019, 10:54 Mocht je nu gaan verhuizen van A naar B.
Je kan proberen he.
Ik hoorde van een vriend dat kantoor A hem een voorstel deed maar dat ze geen dossier naar de hoofdzetel wilden sturen waarin de SSV ontbrak, een paar dagen later wilde de directeur van kantoor B (zelfde merk bank) het voorstel doen met dezelfde rentevoet, maar deze wilde wel een voorstel naar de hoofdzetel sturen waarbij het de SSV laat vallen. Een belangrijke vraag die ik me hierbij stel: waarom wil de ene dit wel doen en de andere niet? Verdient een lokale bankdirecteur misschien aan een SSV? Of is voor hem de rentevoet belangrijker? Ik wil een zicht krijgen op wat de bankdirecteur in zijn zakken kan steken en wat niet.
Eerste betrachting van een bankdirecteur is zijn " target " halen.
Op de meerwaarde boven die target ontvangt hij een bonus.
Op de meerwaarde boven die target ontvangt hij een bonus.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Nee, winst maken. Een bank is geen liefdadigheidsinstelling.
Hoeveel omzet - de uitbatingskosten ( huur -personeel enz. - ) = winst.
Draait het kantoor daar jaren minder winst, is ofwel verplaatsing directeur of kantoor sluiten of minder personeel.
Hoeveel omzet - de uitbatingskosten ( huur -personeel enz. - ) = winst.
Draait het kantoor daar jaren minder winst, is ofwel verplaatsing directeur of kantoor sluiten of minder personeel.
Het lijkt mij niet echt waarschijnlijk dat dit verschil zou uitmaken bij verschillende kantoren van grootbanken (zoals bvb BNP).
Mogelijk wél bij banken met zelfstandige kantoorhouders (zoals bijvoorbeeld Argenta).
Mogelijk wél bij banken met zelfstandige kantoorhouders (zoals bijvoorbeeld Argenta).
Kan altijd,kantoordirteuren hebben altijd een onderhandelingsmarge
Heb zo eens gezien dat zo een directeur die onderhandelingmarge( 2 cijfers ) per vergissing aan mij heeft laten zien
zeker als die bezoeken niet op dezelfde dag gebeuren
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Met twee cijfers bedoel je dus dat je er zowat 10% van zou moeten kunnen afpitsen? Als ze 1,51 als officieel laagste voordeeltarief voorstellen, zou je dus tot 1,36 moeten kunnen gaan in principe?
Bij pnb hoef je het alvast inderdaad niet te proberen, daar mag er niet aan concurrentie gedaan worden intern
Het kan ook gebeuren dat je binnenkomt bij bank A met een offerte van bank B reeds op zak die voorbij de marge tot onderhandelen van de kantoorhouder en van iedereen binnen de bank gaat...
Zoals mijn voorbeeld met centea en ing.
Zoals mijn voorbeeld met centea en ing.
Het kantoor hoppen gaat enkel maar lukken als de hoofdkantoren waar ze te rade moeten gaan verschillend zijn.
Dit was alles zins vroeger zeker het geval.
En dat kan verschil verklaren tussen verschillende Argenta kantoren, dit zijn zelfstandigen.
Bij de grote spelers zijn het bedienden.
Dit was alles zins vroeger zeker het geval.
En dat kan verschil verklaren tussen verschillende Argenta kantoren, dit zijn zelfstandigen.
Bij de grote spelers zijn het bedienden.
Estate Guru believer.
Johanzzzzzzzz schreef: ↑14 april 2019, 20:08Met twee cijfers bedoel je dus dat je er zowat 10% van zou moeten kunnen afpitsen? Als ze 1,51 als officieel laagste voordeeltarief voorstellen, zou je dus tot 1,36 moeten kunnen gaan in principe?
inderdaad het was zoiets, wel een jaar of 20 geleden, en toen waren de cijfers veel groter uiteraard
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik heb een interessant voorstel op papier bij bank A. Ze hebben dat nu ingediend en vrijdag weet ik of de hoofdzetel het heeft goedgekeurd. Mag ik nu intussen bij bank B ook een ander voorstel indienen om dit te laten goedkeuren? Kan ik mij m.a.w. nog terugtrekken zolang ik niets ondertekend heb?
Zolang het " een voorstel " is. maw. een offerte met concrete cijfers en dergelijke,waar je al dan niet mee kunt instemmen. Dit aanbod is dan ook maar beperkt geldig.
Niemand zegt dat je een "voorstel " moet aanvaarden.
Mogelijks zou je wel dossierkosten moeten betalen,zal van bank tot bank afhangen.
Niemand zegt dat je een "voorstel " moet aanvaarden.
Mogelijks zou je wel dossierkosten moeten betalen,zal van bank tot bank afhangen.