Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Sparen Vraag het aan de financiële instelling Vraag het aan Rabobank.be
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

vervanging digipass

Rabobank.be geeft antwoord op je vragen omtrent hun producten
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
13 berichten • Pagina 1 van 1
paul
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer paul
Verstuur privébericht

vervanging digipass

• Citeer

Bericht door paul » 20 december 2010, 16:09

Ik heb ergens gelezen dat rabobank.be de mensen die reeds 5 jaar de digipass gebruiken een berichtje stuurt om deze digipass te vervangen omdat na 5 jaar gemiddeld de kans bestaat dat de digipass de geest gaat geven.

Opzichzelf is dat heel goed van Rabobank.be. Maar ze schrijven er wel zelf bij dat het ongeveer tot één week na de aanvraag zal duren dat de verrichtingen dan geblokkeerd blijven.

Men kan daar rekening mee houden, maar ideaal is zo een situatie niet

. Kan rabobank.be geen systeem uitdokteren waarin die blokkering wordt herleid tot bv. 1 dag of tot een paar seconden.Indien Rabobank.be effectief de blokkering zou doen wanneer zijzelf de digipass naar de klanten versturen dan is de blokkeren meestal maar één dag.

Een andere mogelijkheid is voor een beetje handige harry's. Ik heb op spaargids onlangs een filmpje van van youtube gezien, waar men op 5 minuten zelf zo een batterijtje van een digipass van Rabobank.be kan vervangen. OF het toegelaten is, is een ander paar mouwen.

Men soldeert eerst een tweede batterij parallel vast. Dan haalt men de oude batterij eruit en plaatst men de nieuwe batterij.

http://www.youtube.com/watch?v=vaQ_6BViz4g" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door paul op 20 december 2010, 18:59, 2 keer totaal gewijzigd.

Peet
Full Member
Full Member

Re: vervanging digipass

• Citeer

Bericht door Peet » 20 december 2010, 17:26

Mijn digipass is onlangs vervangen en mijn rekening was maar 1 of 2 dagen geblokkeerd. Kon nog verschillende dagen mijn rekening raadplegen met de oude digipass na mijn aanvraag. Vermoed dan ook dat de rekening pas geblokkeerd wordt op het ogenblik dat de nieuwe digipass wordt verzonden. Bij mij was de vervanging pas na 8 jaar, mogelijk omdat ik gedurende enkele jaren geen gebruik maakte van Rabobank.

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 21 december 2010, 08:23

heb ook ondervonden dat als mijn digipass " low batterij aan gaf, ik een melding op pc banking kreeg om het toestel te vervangen.
Na het toestelletje in de zon gelegd te hebben, en de batterij daardoor stukje opladde, verdween de melding op pc banking.
Na enkele dagen weer "low batterij," en dit kwam dan weer terug op mijn pc banking.
Gezien ze de digipass niet meer verdeelde, maar vervangen werd door een kaartlezer, heb ik getracht de batterij, mits parralel overbrugging met een andere batterij te vervangen. Dat ging goed, nieuwe batterij in de digipass,,, en het werkte nog steeds ,,,,,,totdat ik echter de bypass batterij loskoppelde. Het toestel blokkeerde zichzelf, vermoedelijk door een miniem spanningsverschil, of iets in die aard.
In het filmpje dat op internet te zien is, in verband met die batt. vervaning, zie je het wel werken met de bypass batterij, maar ook na het loskoppelen, laten ze ni echt zien, dat de digipass werkelijk werkt. er wordt enkel " het marcheerd " gezegd, maar echt zien , doe je het niet.
Heb dan maar overgeschakeld op een kaartlezer.

Rabobank.be
Woordvoerder
Woordvoerder
Contacteer:
Contacteer Rabobank.be
Verstuur privébericht Website

• Citeer

Bericht door Rabobank.be » 21 december 2010, 15:16

paul schreef:Ik heb ergens gelezen dat rabobank.be de mensen die reeds 5 jaar de digipass gebruiken een berichtje stuurt om deze digipass te vervangen omdat na 5 jaar gemiddeld de kans bestaat dat de digipass de geest gaat geven.

Opzichzelf is dat heel goed van Rabobank.be. Maar ze schrijven er wel zelf bij dat het ongeveer tot één week na de aanvraag zal duren dat de verrichtingen dan geblokkeerd blijven.

Men kan daar rekening mee houden, maar ideaal is zo een situatie niet

. Kan rabobank.be geen systeem uitdokteren waarin die blokkering wordt herleid tot bv. 1 dag of tot een paar seconden.Indien Rabobank.be effectief de blokkering zou doen wanneer zijzelf de digipass naar de klanten versturen dan is de blokkeren meestal maar één dag.
Het klopt dat op het ogenblik dat wij een nieuwe Digipass aan de rekeningen koppelen, de oude Digipass verwijderd wordt. Voorlopig kunnen er nog geen twee Digipassen gelijktijdig aan één abonnement gekoppeld zijn. Het komt dus voor dat u bij de vervanging enkele dagen uw rekeningen niet kan consulteren en dus ook geen verrichtingen kan doen.
De reden dat wij een mail versturen om onze klanten hierop te wijzen heeft echter net tot doel om het ongemak zoveel mogelijk te beperken. U kan dan immers zelf kiezen wanneer u de Digipass laat vervangen zodat u ervoor kan zorgen dat u dit net doet op een ogenblik dat u enkele dagen zonder toegang kan. Stel dat u dringende betalingen zou moeten doen en op dat ogenblik ziet dat de Digipass helemaal niet meer werkt dan kan dat soms voor vervelende situaties zorgen. Met de mogelijkheid die wij nu aanbieden hopen we daarmee al een beetje de situatie te kunnen verzachten.
Daarnaast wordt momenteel bij Rabobank.be het linken van Digipassen aan rekeningen geëvalueerd en zijn wij bezig met het opzetten van een nieuwe structuur die ervoor moet zorgen dat het gebruiksgemak van de Digipassen wordt verhoogd (bv. het beheer van meerdere rekeningen via één Digipass). Daarbij zullen wij er ook voor trachten te zorgen dat zaken als het vervangen van Digipassen in de toekomst vlotter kan worden afgehandeld.

Vaganzza
Global Moderator
Global Moderator
Contacteer:
Contacteer Vaganzza
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Vaganzza » 21 december 2010, 15:24

Een vraag uit curiositeit (ik moet het toegeven). Heeft Rabobank er eigenlijk aan gedacht om een systeem via de GSM aan te bieden? D.w.z. dat er een username/paswoord is en dat de digipass code doorgestuurd wordt naar een gsmnummer. Ik vraag mij eigenlijk af of dit niet goedkoper is dan iedereen om de 5 jaar een nieuwe digipass te geven?
vaganzza[at]spaargids[punt]be

Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".

Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!

stranger
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer stranger
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door stranger » 21 december 2010, 16:28

Waarom moet iedereen een GSM hebben. Heb veel geld bespaard ten tijde van Kaupthingbank door GEEN GSM nummer te hebben.

Rabobank.be
Woordvoerder
Woordvoerder
Contacteer:
Contacteer Rabobank.be

• Citeer

Bericht door Rabobank.be » 21 december 2010, 16:42

Vaganzza schreef:Een vraag uit curiositeit (ik moet het toegeven). Heeft Rabobank er eigenlijk aan gedacht om een systeem via de GSM aan te bieden? D.w.z. dat er een username/paswoord is en dat de digipass code doorgestuurd wordt naar een gsmnummer. Ik vraag mij eigenlijk af of dit niet goedkoper is dan iedereen om de 5 jaar een nieuwe digipass te geven?
Wij zijn de mogelijkheden van een dergelijke systeem (optioneel) aan het bestuderen. Het is echter absoluut nog studiefase wat wil zeggen dat we op heel veel vragen nog antwoorden moeten krijgen alvorens we eventueel naar een implementatiefase kunnen overgaan.

paul
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer paul
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door paul » 21 december 2010, 17:22

stranger schreef:Waarom moet iedereen een GSM hebben. Heb veel geld bespaard ten tijde van Kaupthingbank door GEEN GSM nummer te hebben.
Ik dacht dat ik al de enigste was die door het niet hebben van een gsm, ook het geluk gehad heb om geen klant bij kaupting geweest te zijn.

Met een gsm ben je nooit gerust, ze weten je altijd te vinden.

Nightwolf
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Nightwolf
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Nightwolf » 24 december 2010, 14:00

Ik ben ook totaal geen voorstander van die gsm toestanden. Dat het kán voor diegenen die het willen: oké. Maar niet als het enige bruikbare systeem. Ik heb indertijd ook al een boze telefoon naar keytrade moeten doen toen men niet meer kon inloggen zonder eerst zijn gsm nummer op te geven om een dergelijk systeem in te voeren.

paul
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer paul
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door paul » 12 april 2011, 17:25

Ik heb horen vertellen dat er in een digipass van oa Rabobank.be een batterijtje van 3 volt van het type "CR2032" zit, hetzelfde type dat je in horloges kan plaatsen.

Een mogelijke besparingstip is voor je het toestelletje van Rabobank.be weggooit, je het batterijtje eventueel in een horloge of zo kan plaatsen. Bij Carrefour kosten dergelijke batterijen 3,9 euro.

Moeten die Digipassen van Rabobank.be bij het ' klein gevaarlijk afval' ( batterijen ) worden gezet, ook al heeft men de batterijen eruit verwijderd ?

Denk dat er van die loebassen zijn die ipv van een batterij voor hun horloge of zo te kopen, hun digipass laten vervangen.

Bartd
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Bartd
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Bartd » 12 april 2011, 18:53

Ik heb mijn oude digipass ook eens opengedraaid en het is inderdaad een CR2032 (Sony) batterij die erin zit.
Maar ik betwijfel of je die in veel horloges zult vinden. Veel te groot daarvoor (20mm diameter en 3,2 mm dik). In computers wel en sommige afstandsbedieningen.
Ik dacht trouwens eens gelezen te hebben als je de batterij vervangt de digipass daarna niet meer zou werken.
Na het terugplaatsen van de batterij bleek die van mij alleszins nog te werken. Of de cijfertjes die eropkomen correct zijn en er nog mee zou kunnen inloggen kan ik helaas niet meer testen.

paul
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer paul
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door paul » 12 april 2011, 18:55

Bartd schreef:Ik heb mijn oude digipass ook eens opengedraaid en het is inderdaad een CR2032 (Sony) batterij die erin zit.
Maar ik betwijfel of je die in veel horloges zult vinden. Veel te groot daarvoor (20mm diameter en 3,2 mm dik). In computers wel en sommige afstandsbedieningen.
Ik dacht trouwens eens gelezen te hebben als je de batterij vervangt de digipass daarna niet meer zou werken.
Na het terugplaatsen van de batterij bleek die van mij alleszins nog te werken. Of de cijfertjes die eropkomen correct zijn en er nog mee zou kunnen inloggen kan ik helaas niet meer testen.

Bij mijn fietscomputer ( met klok )gaat het wel. Uiteraard geeft je digipass verkeerde cijfertjes als je de batterij eruit haalt

Rabobank.be
Woordvoerder
Woordvoerder
Contacteer:
Contacteer Rabobank.be

• Citeer

Bericht door Rabobank.be » 13 april 2011, 11:01

paul schreef:Moeten die Digipassen van Rabobank.be bij het ' klein gevaarlijk afval' ( batterijen ) worden gezet, ook al heeft men de batterijen eruit verwijderd ?
Uw oude Digipass wordt inderdaad best bij het KGA gedeponeerd omwille van de batterij die erin zit. Als u de batterij er al zelf heeft uitgehaald dan kan het toestelletje best bij de afgedankte elektronische toestellen in het recyclagepark.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

13 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Vraag het aan Rabobank.be”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy