Vervroegd terugbetalen lening (welke)
TIP
Vervroegd terugbetalen lening (welke)
Beste ,
ik heb 2 (3) leningen lopen voor 2 verschillende eigendommen .
1. lening van 74000euro 2003 dit is 1/1/1 lening (streching ) aflossing blijft hetzelfde 437euro. ben begonnen aan 3,7 en nu sta ik op 0,7 % . openstaand kapitaal 17 000euro . nog tot +/- Mei 2022
2. lening van 34 000 euro (hergebruikt van vorige hypotheek) en 126 000 mandaat aan 2,56%.
Nu zou ik graag 15 000 euro (of volledig openstaand van lening 1) willen terug betalen.
Zoals ik het uitreken. zou ik als ik als ik de eerste lening volledig terug betaal wel het minste profijt doen.( +/- 230 euro) schuldsaldo meegerekend over de laatste 3 jaar. Maar er komt dan wel 437 euro vrij om te beleggen of sparen . wederbeleggingsvergoeding zou +/- 40euro zijn
Als ik een stuk het mandaat aflos zou er +/- 90euro maandelijks afgaan . wederbeleggingsvergoeding +/- 100euro . in totaal zou ik wel een (winst doen van 3100 euro) .
zoals ik het nu zie is mandaat natuurlijk voordeligen. maar ik zie dit een beetje anders als ik lening 1 volledig terugbetaald dan komt deze extra vrij. de huurders van dit appartement betalen mij 2de eigendom dan voor 70% af.
Dus als ik al dit extra's beleggen of sparen dan heb ik op 3 jaar heb ik zeker terug 15 000 euro om dan Misschien het mandaat te verminderen .
Wat fiscaal betreft Lening 1 is de intrest bijna niets 120euro intresten. en dit is ook de eigendom die ik verhuurd. dus niet kan aftrekken van mijn belastingen.
Wat is jullie mening ? Zie ik iets over het hoofd?
Bedankt voor de commentaren al.
ik heb 2 (3) leningen lopen voor 2 verschillende eigendommen .
1. lening van 74000euro 2003 dit is 1/1/1 lening (streching ) aflossing blijft hetzelfde 437euro. ben begonnen aan 3,7 en nu sta ik op 0,7 % . openstaand kapitaal 17 000euro . nog tot +/- Mei 2022
2. lening van 34 000 euro (hergebruikt van vorige hypotheek) en 126 000 mandaat aan 2,56%.
Nu zou ik graag 15 000 euro (of volledig openstaand van lening 1) willen terug betalen.
Zoals ik het uitreken. zou ik als ik als ik de eerste lening volledig terug betaal wel het minste profijt doen.( +/- 230 euro) schuldsaldo meegerekend over de laatste 3 jaar. Maar er komt dan wel 437 euro vrij om te beleggen of sparen . wederbeleggingsvergoeding zou +/- 40euro zijn
Als ik een stuk het mandaat aflos zou er +/- 90euro maandelijks afgaan . wederbeleggingsvergoeding +/- 100euro . in totaal zou ik wel een (winst doen van 3100 euro) .
zoals ik het nu zie is mandaat natuurlijk voordeligen. maar ik zie dit een beetje anders als ik lening 1 volledig terugbetaald dan komt deze extra vrij. de huurders van dit appartement betalen mij 2de eigendom dan voor 70% af.
Dus als ik al dit extra's beleggen of sparen dan heb ik op 3 jaar heb ik zeker terug 15 000 euro om dan Misschien het mandaat te verminderen .
Wat fiscaal betreft Lening 1 is de intrest bijna niets 120euro intresten. en dit is ook de eigendom die ik verhuurd. dus niet kan aftrekken van mijn belastingen.
Wat is jullie mening ? Zie ik iets over het hoofd?
Bedankt voor de commentaren al.
Laatst gewijzigd door AT14514 op 13 januari 2019, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Vervoegt terugbetalen lening (welke)
Je wil inkorten om te kunnen sparen om te beleggen of te sparen

15k waar spreken we hier over, laat heel dat boeltje gewoon uitdoven en spaar verder en koop er nog één.
Dit advies is niet om het in het belachelijke te trekken, maar volgens mij correct.
BTW zonder specifieke aanvangsbedragen kredieten,
Doel krediet 1 (eigen woning of niet)
Doel krediet 2 (eigen woning of niet)
Kortom alle specifieke gegevens is het onmogelijk om hier perfect op te antwoorden.
Ik ga eerlijk zijn als dat twee opbrengsteigendommen zijn en je komt mij vragen om 15k in te korten, dan zou ik dat toch proberen uit je hoofd te praten. Ik weet dat het misschien raar zal klinken.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
‘Vervoegt’? Ik ben geen kommaneuker maar 2 schrijffouten in 1 woord in het onderwerp van je bericht. Ge moet het maar kunnen ..
Ik wil inkorten om gewoon minder schulden te hebben.en misschien ook gevoelsmatig dat je spaargeld wat (sneller) groeit. (iedere maand groter bedrag kunnen opzij zetten)
geld op spaarboekje brengt momenteel niets op. (kan binnen 3 jaar veranderen)
lening 1 is het appartement dat ik verhuur.( heb er eerst zelf 10jaar gewoond)
lening 2 woon ik momenteel zelf in.(woon er nu 4jaar)
ok 15K is niet extreem veel maar toch iets. De aanvangsbedragen en info staan er toch in ?
leen 1 74 000 nog 17 000 te betalen (3,5jaar) zou toch saving doen van +/-250euro (dit wel volledig terugbetalen.) rente momenteel 0,76%/j
leen 2 160 000 nog 120 000 te betalen (15 jaar) saving van 3400euro . 2,56%/j
geld op spaarboekje brengt momenteel niets op. (kan binnen 3 jaar veranderen)
lening 1 is het appartement dat ik verhuur.( heb er eerst zelf 10jaar gewoond)
lening 2 woon ik momenteel zelf in.(woon er nu 4jaar)
ok 15K is niet extreem veel maar toch iets. De aanvangsbedragen en info staan er toch in ?
leen 1 74 000 nog 17 000 te betalen (3,5jaar) zou toch saving doen van +/-250euro (dit wel volledig terugbetalen.) rente momenteel 0,76%/j
leen 2 160 000 nog 120 000 te betalen (15 jaar) saving van 3400euro . 2,56%/j