Vervroegde terugbetaling
TIP
Vervroegde terugbetaling
Hallo
Ik heb een woonlening van 15 jaar. In het begin mijn (dec 2015) maandelijks terugbetaling bedrag was rond 1200 euro maar in 4 jaar heb ik veel vervroegd terugbetaald en is het nu 650 euro/maand. Ik vraag mij af hoe ik moet het minimum maandelijkse bedrag berekenen zo dat ik kan maximale voordel hebben van woonbonus. Mijn ppan is om vervroeg terug te betalen tot dit sweet bedrag.
Bedankt
Mvg
Ik heb een woonlening van 15 jaar. In het begin mijn (dec 2015) maandelijks terugbetaling bedrag was rond 1200 euro maar in 4 jaar heb ik veel vervroegd terugbetaald en is het nu 650 euro/maand. Ik vraag mij af hoe ik moet het minimum maandelijkse bedrag berekenen zo dat ik kan maximale voordel hebben van woonbonus. Mijn ppan is om vervroeg terug te betalen tot dit sweet bedrag.
Bedankt
Mvg
Re: Vervroegde terugbetaling
De woonbonus is afgeschaft vanaf januari. Veel aktes zullen niet meer tijdig verleden kunnen worden, en aldus de bonus missen. Lenen wordt dus minder fiskaal aftrekbaar, alhoewel het percentage van 7 naar 6 gaat.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Op volgende link staat een mooi overzicht:
https://www.vlaanderen.be/belastingverm ... -woonbonus
https://www.vlaanderen.be/belastingverm ... -woonbonus
cspx, mooi overzichtje! tnx.
Zoals je op de link van cspx kan zien:
Als je de enige ontlener bent en december 2015 is de startdatum van uw lening, dan heb je een maandaflossing van 190€ nodig om uw fiscale korf volledig te vullen. Als je samen met een partner leende, gaat dit naar 380€/maand.
Als je de enige ontlener bent en december 2015 is de startdatum van uw lening, dan heb je een maandaflossing van 190€ nodig om uw fiscale korf volledig te vullen. Als je samen met een partner leende, gaat dit naar 380€/maand.
Als je deels vervroegd terugbetaalt, verandert de fiscaliteit van uw lening niet.
Wij zijn twee ontleners met mijn partner. Dus 380 eur per maand. Bedankt voor de hulp.
393.34€ per maand als er 3 kinderen ten laste waren bij het afsluiten van de lening.
Bovenstaande bedragen van vorige posters gelden natuurlijk enkel de eerste 10 jaar van de lening en enkel als deze de enige woning in eigendom blijft. Na 10 jaar (2026-2027?), zakt de optimale aflossing naar 126,66 (alleenstaande) of 253.33 (koppel)
Hoe bereken je dit?TNTim schreef: ↑19 december 2019, 10:37 Zoals je op de link van cspx kan zien:
Als je deels vervroegd terugbetaalt, verandert de fiscaliteit van uw lening niet.