verwarmde fietspaden in Nederland
verwarmde fietspaden in Nederland
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 3_00344782" onclick="window.open(this.href);return false;
Zo besparen de Nederlanders op strooizout, laat de zon de fietspaden verwarmen in de zomer, en deze energie sla je op, en gebruik je in de winter, waar wachten ze bij ons op, hallo Hilde Crevits en de Vlaamse regering
Zo besparen de Nederlanders op strooizout, laat de zon de fietspaden verwarmen in de zomer, en deze energie sla je op, en gebruik je in de winter, waar wachten ze bij ons op, hallo Hilde Crevits en de Vlaamse regering
Re: verwarmde fietspaden in Nederland
"Hij berekende voor De Telegraaf dat de aanleg van een verwarmd fietspad 20.000 tot 40.000 euro per kilometer kost, ongeveer evenveel als opnieuw asfalteren na het werken met strooizout.
"
Blijkbaar halen ze de extra kostprijs er nog uit ook.
Ik zou wel naar Nederland willen verhuizen met al hun mooie fietspaden
"
Blijkbaar halen ze de extra kostprijs er nog uit ook.
Ik zou wel naar Nederland willen verhuizen met al hun mooie fietspaden
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: verwarmde fietspaden in Nederland
zo is dat, de fietspaden in Nederland zijn een stuk breder zodat daar wel gestrooid kan worden in tegenstelling tot België, bovendien zijn die bredere fietspaden in geval van nood dienstig als vluchtstrook voor de hulpdiensten.Yaris schreef:Dat ze hier eerst de fietspaden maar eens goed leggen zodat je niet dooreen geschud wordt als een milkshake + veilig en afgezonderd van het autoverkeer.
Dit gaat over een test en denk voorlopig nog te duur.
Re: verwarmde fietspaden in Nederland
Hier in Gent is er verleden jaar 5 km nieuw fietspad geopend, met de fanfare, zo fier waren ze
Ik was op vakantie in Oosterhout, Noord-Brabant in Nederland, overal brede, van de rijweg gescheiden fietspaden in rode asfalt gegoten,
Ik fietste tot in het centrum van Breda en Tilburg, over brede veilige fietspaden. Wanneer je als fietser een licht nadert, dan is het groen tegen als je er bent. Moet je toch voor het rood licht wachten, zie je op een tellertje hoeveel seconden je wachttijd nog is.
Fietsreparatiepunten zijn overal aangegeven,in de steden gratis bewaakte fietsenstallingen.
Ik fiets dolgraag in Nederland, veilige brede fietspaden, van de rijweg gescheiden, onderhouden, geen bubbels in het wegdek, waarom kan het hier ook zo niet,
Ik fietste door de Drunense heide, 45 kilometer, zonder één auto te zien of te kruisen, alleen fietsers, wandelaars en schapen.
En dan kom je weer in dit apenland, waar fietspaden geen prioriteit zijn, arm Vlaanderen.

Ik was op vakantie in Oosterhout, Noord-Brabant in Nederland, overal brede, van de rijweg gescheiden fietspaden in rode asfalt gegoten,
Ik fietste tot in het centrum van Breda en Tilburg, over brede veilige fietspaden. Wanneer je als fietser een licht nadert, dan is het groen tegen als je er bent. Moet je toch voor het rood licht wachten, zie je op een tellertje hoeveel seconden je wachttijd nog is.
Fietsreparatiepunten zijn overal aangegeven,in de steden gratis bewaakte fietsenstallingen.
Ik fiets dolgraag in Nederland, veilige brede fietspaden, van de rijweg gescheiden, onderhouden, geen bubbels in het wegdek, waarom kan het hier ook zo niet,
Ik fietste door de Drunense heide, 45 kilometer, zonder één auto te zien of te kruisen, alleen fietsers, wandelaars en schapen.
En dan kom je weer in dit apenland, waar fietspaden geen prioriteit zijn, arm Vlaanderen.
Re: verwarmde fietspaden in Nederland
Als ik op een zondagmorgen om 5 uur op mijn fiets door de regen naar mijn werk zwalp kan me dat verwarmde fietspad gestolen worden. Ik wil de bus, lekker knus, ook op een zondagmorgen. De bestaande infrastructuur optimaal gebruiken is waarschijnlijk goedkoper. Ik fiets z'n km of 5000 per jaar, dat wel.
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
- Spruitekop
- VIP member
- Berichten: 5977
- Lid geworden op: 07 apr 2008
- Contacteer:
Re: verwarmde fietspaden in Nederland
Anderzijds denk ik dat de dronken medemens die met de fiets ten val komt zo'n verwarmde fietspaden wel kan waarderen om z'n roes verder uit te slapen. 

Re: verwarmde fietspaden in Nederland
Nederland ...ik heb er niks mee . Ik denk dat vele Vlamingen bijvoorbeeld niks met Belgisch Limburg hebben . Ik vind als Limburger dat ze toch de laatste 10-15 jaar veel inspanning geleverd hebben om het de fietsers hier zo comfortabel mogelijk te maken.Hier kun je ook minstens 20 kilometer door heiden en bossen trappen zonder een mens tegen te komen ....af en toe kom je al eens een bende everzwijnen of een ree tegen .Maar dan heb je die arrogante amateur wielrenners die tegen een rotvaart in groepjes van 3,4 of meer , gewoon dat prachtige fietspad negeren .Akkoord , als ze met een grote groep zijn , dat ze de rijbaan gebruiken , maar niet van die kleinere groepjes.Dan zit ik soms te denken , waarom moeten wij in godsnaam belastingen betalen om heel die infrastructuur te helpen bekostigen ? Maak dan ook gebruik van die prachtige fietspaden !Op zondagen zie je ontelbare groepen van die amateuristen in strakke wielerpakjes die allemaal denken dat ze Armstrong zijn. Zelfs bij die mannen rijden pipo's waarvoor de verboden middelen geen geheim zijn.Ik weet dat van personen die daar ook toe behoren .patrick1 schreef:Hier in Gent is er verleden jaar 5 km nieuw fietspad geopend, met de fanfare, zo fier waren ze![]()
Ik fietste door de Drunense heide, 45 kilometer, zonder één auto te zien of te kruisen, alleen fietsers, wandelaars en schapen.
En dan kom je weer in dit apenland, waar fietspaden geen prioriteit zijn, arm Vlaanderen.
Re: verwarmde fietspaden in Nederland
Waarom altijd zo negatief Coike, je zegt het zelf, die fietspaden worden massaal gebruikt door de echte toeristen en dat die mislukte renners op de gewone baan rijden zal me worst wezen, integendeel, ben al content dat ik niet over de haverklap opzij moet voor die 'snelheidsmonsters' of van mijn fiets schrik als ze plots achter mij beginnen te vloeken dat ik uit de weg moet. Vooral op weekends en vrije dagen geef ik de voorkeur aan onverharde maar goed berijdbare fietswegen, daar zie je enkel echte toeristen met af en toe een mountainbiker.
Maar niet alle wielertoeristen met koersfiets zijn zo arrogant, sommigen hebben zelfs een fietsbel maar als ze in groep zijn speelt het groepsgevoel en daar kan ik toch al vele verhaaltjes over vertellen.
Hier in de omgeving ook heel veel losliggende fietswegen door de natuur en ik probeer daar alvast van te genieten.
Maar niet alle wielertoeristen met koersfiets zijn zo arrogant, sommigen hebben zelfs een fietsbel maar als ze in groep zijn speelt het groepsgevoel en daar kan ik toch al vele verhaaltjes over vertellen.
Hier in de omgeving ook heel veel losliggende fietswegen door de natuur en ik probeer daar alvast van te genieten.
Re: verwarmde fietspaden in Nederland
In het pajottenland hebben we hetzelfde probleem.Op zondagen zie je ontelbare groepen van die amateuristen in strakke wielerpakjes die allemaal denken dat ze Armstrong zijn.
Pessimisme is zoals porno, het verkoopt. 

Re: verwarmde fietspaden in Nederland
Hago , ik ben de meest optimistische mens die ik ken
Ik gaf gewoon een reactie op Stefan zijn negatieve kijk op de Belgische fietspaden .En de rest was gewoon een vaststelling .Ik heb van die Armstrongs eigenlijk ook niet veel last ,omdat ik een wandelaar ben .Alleen als ik kilometers met de auto achter 3 of 4 van die pipo's moet rijden , terwijl er daar een mooi fietsenpad ligt , dan gaat mijn bloed lichtjes aan de kook
Euh ....ik ben verkeerd , ik bedoel Patrick ! Niet Stefan ...

Ik gaf gewoon een reactie op Stefan zijn negatieve kijk op de Belgische fietspaden .En de rest was gewoon een vaststelling .Ik heb van die Armstrongs eigenlijk ook niet veel last ,omdat ik een wandelaar ben .Alleen als ik kilometers met de auto achter 3 of 4 van die pipo's moet rijden , terwijl er daar een mooi fietsenpad ligt , dan gaat mijn bloed lichtjes aan de kook

Euh ....ik ben verkeerd , ik bedoel Patrick ! Niet Stefan ...
Re: verwarmde fietspaden in Nederland
Coike, 'k heb geen auto en dus ook geen last van die groepen wielertoeristen, denk trouwens dat het in de wet is voorzien dat die op de rijweg kunnen rijden van 10 of 12 fietsers, bij grotere groepen, +50 ofzo, is een volgauto verplicht. Ben wel een fervent fietser en ook wandelaar, heb ook de dodentocht gewandeld, en wat mij ook opvalt is dat veel wandelaars de richtlijn van links te wandelen niet opvolgen, is anders toch een stuk veiliger want je ziet het (fiets)verkeer op je afkomen.
Woon niet ver van Nederland en heb er ook familie, de fietswegen zijn er een stuk comfortabeler en veiliger dan bij ons maar Nederland is het fietsland bij uitstek, in vergelijking met andere landen is het bij ons niet zo slecht en ook in Wallonië vind je nauwelijks fietswegen.
Woon niet ver van Nederland en heb er ook familie, de fietswegen zijn er een stuk comfortabeler en veiliger dan bij ons maar Nederland is het fietsland bij uitstek, in vergelijking met andere landen is het bij ons niet zo slecht en ook in Wallonië vind je nauwelijks fietswegen.
Re: verwarmde fietspaden in Nederland
Ik woon ook maar +/- 10 kilometer van het centrum van Maastricht .Maar Maastricht is eigenlijk nog een beetje Belgie .Het ligt aan onze kant van de Maas .Ik kom daar graag ....te voet , met de bus of met auto .De fiets heb ik dit jaar nog niet veel aangeraakt (ik kwam nu pas tot die conclusie ).Ja , ik weet dat de grote groepen fietsers op de weg mogen .
Re: verwarmde fietspaden in Nederland
Nederland heeft minder dan de helft doden in het verkeer dan wij, dit verwonderd niet
- Op hun autostrades duiden borden om de kilometer, elektronisch, files aan, wat kop staart botsingen sterk verminderd.
- Bij verkeerslichten, is het ieder om beurt, en zijn botsingen door afslaande auto's uitgesloten.
- Hun uitstekende fietspaden, van de weg gescheiden, vergelijk met onze gewestwegen, waar je een lijntje van 60 cm. breed hebt, en vrachtwagens, je haast mee zuigen.
- Wanneer je gewoon de grens oversteekt, kun je de autoradio plots veel stiller zetten, geen putten in de weg, en uitstekende bewegwijzering.
Zeg van Nederland wat je wil, maar, op verkeersveiligheid en fietspaden kunnen we nog veel van hun leren.
- Op hun autostrades duiden borden om de kilometer, elektronisch, files aan, wat kop staart botsingen sterk verminderd.
- Bij verkeerslichten, is het ieder om beurt, en zijn botsingen door afslaande auto's uitgesloten.
- Hun uitstekende fietspaden, van de weg gescheiden, vergelijk met onze gewestwegen, waar je een lijntje van 60 cm. breed hebt, en vrachtwagens, je haast mee zuigen.
- Wanneer je gewoon de grens oversteekt, kun je de autoradio plots veel stiller zetten, geen putten in de weg, en uitstekende bewegwijzering.
Zeg van Nederland wat je wil, maar, op verkeersveiligheid en fietspaden kunnen we nog veel van hun leren.