Verwerking banktransacties bij Bankholiday op weekdag
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
- Newbie
- Contacteer:
Verwerking banktransacties bij Bankholiday op weekdag
Vandaag rond 13u iemand een overschrijving naar mijn KBC rekening gedaan.
Is er een kans dat dit vandaag nog op mijn rekening staat? (doen zij nog een storting om 17u?) of kan ik mijn geld pas vrijdag verwachten?
Ik heb er ook geen idee van of zij al testen met de flitsoverschrijvingen maar dat zal wel niet want dan had het er nu al opgestaan neem ik aan.
Is er een kans dat dit vandaag nog op mijn rekening staat? (doen zij nog een storting om 17u?) of kan ik mijn geld pas vrijdag verwachten?
Ik heb er ook geen idee van of zij al testen met de flitsoverschrijvingen maar dat zal wel niet want dan had het er nu al opgestaan neem ik aan.
Re: Verwerking banktransacties bij Bankholiday op weekdag
Als die andere persoon, waarvan het geld komt, ook bij KBC zit, wel. Maar dan zou het er nu ook al opgestaan hebben. DUs ik vermoed van niet.
Dan zal je inderdaad moeten wachten tot vrijdag (of in slechtste geval maandag).
Dan zal je inderdaad moeten wachten tot vrijdag (of in slechtste geval maandag).
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Vrijdag is geen bank holiday, dus zal er gewoon vrijdag opstaan
Als de uitgaande bank ING was kan het ook, weet ik uit ondervinding. Anders idd vrijdag.
-
- Newbie
- Contacteer:
Dit was wat ik ook al vermoedde.Jiraisking schreef: ↑31 oktober 2018, 16:48 Vrijdag is geen bank holiday, dus zal er gewoon vrijdag opstaan
Staat er nu nog niet op dus de verzender zal zeker geen KBC zijn.
-
- Newbie
- Contacteer:
Zal voor vrijdag zijn, dus zal ook geen ING zijn. Zou het eens in de gaten moeten houden welke bank de verzender heeft dan kan ik eventueel een meerwaarde bieden voor het topic over de duurtijden van overschrijvingen van en naar alle BE banken.
-
- Newbie
- Contacteer:
Update: het stond op de rekening op 1/11! Blijkbaar was het dan al op 31/10 verwerkt en worden misschien de ingeboekte transacties wel al uitgevoerd automatisch op een feestdag. Iemand een andere verklaring? Vind het wel een interessante vraag waarom ik wél ontvangen heb op 1/11 en klanten van andere banken dan niet.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Misschien in het kader van instant payments was er toch een bezetting in sommige banken op 1/11 om dit uit te testen ... Zie geen andere verklaring.anoniem_56 schreef: ↑9 november 2018, 10:45 Update: het stond op de rekening op 1/11! Blijkbaar was het dan al op 31/10 verwerkt en worden misschien de ingeboekte transacties wel al uitgevoerd automatisch op een feestdag. Iemand een andere verklaring? Vind het wel een interessante vraag waarom ik wél ontvangen heb op 1/11 en klanten van andere banken dan niet.
-
- Newbie
- Contacteer:
Ja zou kunnen, hierbij merk ik wel op dat voor mij standaard al alles dat er inkomt op de rekening de volgende werkdag opstaat. Instant payments waren die dan niet nog sneller en onmiddellijk zichtbaar? ik denk maar even mee.. Ik beken, had het niet verwacht en niet eerder van iemand gehoord dat het op een bank holiday gestort werd.Jiraisking schreef: ↑9 november 2018, 11:05Misschien in het kader van instant payments was er toch een bezetting in sommige banken op 1/11 om dit uit te testen ... Zie geen andere verklaring.anoniem_56 schreef: ↑9 november 2018, 10:45 Update: het stond op de rekening op 1/11! Blijkbaar was het dan al op 31/10 verwerkt en worden misschien de ingeboekte transacties wel al uitgevoerd automatisch op een feestdag. Iemand een andere verklaring? Vind het wel een interessante vraag waarom ik wél ontvangen heb op 1/11 en klanten van andere banken dan niet.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Instant payments zorgt voor een norm van 5 seconden, dus dit geval heeft niet per sé met de uitvoersnelheid te maken, maar eerder het mogelijk maken van betalingen op officiele feestdagen (denk dat hierin de grootste uitdaging zit voor de banken als stap naar instant payments - > ook op feestdagen en weekenddagen zal er bezetting nodig zijn ter hoogte van Back office & Compliance van betalingen).anoniem_56 schreef: ↑9 november 2018, 11:08Ja zou kunnen, hierbij merk ik wel op dat voor mij standaard al alles dat er inkomt op de rekening de volgende werkdag opstaat. Instant payments waren die dan niet nog sneller en onmiddellijk zichtbaar? ik denk maar even mee.. Ik beken, had het niet verwacht en niet eerder van iemand gehoord dat het op een bank holiday gestort werd.Jiraisking schreef: ↑9 november 2018, 11:05
Misschien in het kader van instant payments was er toch een bezetting in sommige banken op 1/11 om dit uit te testen ... Zie geen andere verklaring.
De verwerking van de meeste betalingen gebeurt volautomatisch, er komt geen persoon aan te pas.
Traditioneel gebeuren verwerkingen bij banken "in batch" een paar maal per dag. bvb Inkomende overschrijvingen om 10u en om 15u. Uitgaande overschrijvingen elke 15 min. Elke bank heeft zijn eigen scheme. In weekends draait er typich een ander schema omdat de computers dan ook voor iets anders gebruikt worden (bvb berekene van effektentaks).
Er zijn verschillende "tussenbedrijven". Ook di" hebben hun eigen scheme.
Afhankelijk van de verschillende syncronisiaties zal je andere resultaten krijgen.
Instant payment kom eraan, als je er extra voor betaald, in principe zou dat real time moeten zijn, of toch bijna. Maar het kan toch zijn dat een betaling voor een zekere tijd niet geboekt, of toch niet zichtbaar is voor jou. De bataling is misschien wel gebeurd maar jij kan ze nog niet zien in homebanking omdat de gegevens daar nog niet vernieuwd zijn.
Traditioneel gebeuren verwerkingen bij banken "in batch" een paar maal per dag. bvb Inkomende overschrijvingen om 10u en om 15u. Uitgaande overschrijvingen elke 15 min. Elke bank heeft zijn eigen scheme. In weekends draait er typich een ander schema omdat de computers dan ook voor iets anders gebruikt worden (bvb berekene van effektentaks).
Afhankelijk van de verschillende syncronisiaties zal je andere resultaten krijgen.
Instant payment kom eraan, als je er extra voor betaald, in principe zou dat real time moeten zijn, of toch bijna. Maar het kan toch zijn dat een betaling voor een zekere tijd niet geboekt, of toch niet zichtbaar is voor jou. De bataling is misschien wel gebeurd maar jij kan ze nog niet zien in homebanking omdat de gegevens daar nog niet vernieuwd zijn.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Niet helemaal mee eens, of toch niet bij alle banken. De verwerking gebeurt grotendeels automatisch. Compliance Check niet altijd, tenzij je à la BNP & ING doet en gewoon het risico wil lopen op miljardenboete's.B7H4long schreef: ↑9 november 2018, 11:28 De verwerking van de meeste betalingen gebeurt volautomatisch, er komt geen persoon aan te pas.
Ik denk niet dat er personen zijn die de miljoenen transacties zelf nakijken.
De transacties zullen tijdens de automatische verwerking gescreend worden. Het overgrote deel gaan automatische door. Enkele zullen opzij gezet worden voor verificatie door personen. Die enkele transacties zullen vertraging oplopen.
De transacties zullen tijdens de automatische verwerking gescreend worden. Het overgrote deel gaan automatische door. Enkele zullen opzij gezet worden voor verificatie door personen. Die enkele transacties zullen vertraging oplopen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Nee dat is zo, maar je zou verschieten hoeveel transacties (procentueel) er toch uit de standaard vallen en waarvoor dus verificatie nodig isB7H4long schreef: ↑9 november 2018, 12:11 Ik denk niet dat er personen zijn die de miljoenen transacties zelf nakijken.