Verzekering opzeggen, verkeerd terug betalen
-
- Newbie
- Contacteer:
Verzekering opzeggen, verkeerd terug betalen
Recentelijk hebben wij een eigendom verkocht en onze verzekering daarvoor opgezegd. KBC zou het betaald bedrag verrekenen en terug storten op onze rekening. KBC is erin geslaagd om ons geld naar een ander rekeningnummer over te schrijven dan het onze, en na onderzoek geven ze toe dat het een interne fout was.
Nu, wij kunnen aan heel dit zaakje niets doen, maar KBC weigert ons uit te betalen alvorens zij dit geld hebben terug gevorderd van het foute rekeningnummer. Dit zou een lange tijd in beslag nemen, zo lang moeten wij dus op ons geld wachten. Het zou eens omgekeerd moeten zijn. Kan het hun ook geen ene moer schelen. Schandalig dat de klant de gevolgen moet dragen van een interne fout.
Ik denk dat dit voor hun gevolgen gaat hebben naar hun klantenbestand toe. Ik twijfels sterk, ook heel de familie om nog klant te blijven bij KBC.
Nu, wij kunnen aan heel dit zaakje niets doen, maar KBC weigert ons uit te betalen alvorens zij dit geld hebben terug gevorderd van het foute rekeningnummer. Dit zou een lange tijd in beslag nemen, zo lang moeten wij dus op ons geld wachten. Het zou eens omgekeerd moeten zijn. Kan het hun ook geen ene moer schelen. Schandalig dat de klant de gevolgen moet dragen van een interne fout.
Ik denk dat dit voor hun gevolgen gaat hebben naar hun klantenbestand toe. Ik twijfels sterk, ook heel de familie om nog klant te blijven bij KBC.
Re: Verzekering opzeggen, verkeerd terug betalen
Raar verhaal.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
ik twijfel toch ook een beetje aan het echte verhaal hier achter.
Als zij zelf verkeerd geboekt hebben en moeten verrekenen is dat hun probleem.
Als zij zelf verkeerd geboekt hebben en moeten verrekenen is dat hun probleem.
Als het een medewerker van KBC is die het verkeerde rekening nummer heeft ingegeven op de overschrijving, dan moet KBC deze fout onmiddellijk rechtzetten tegenover jou en mag dus zeker niet wachten tot het geld terecht is. Indien de bank dit weigert, kun je dit aangeven bij de Ombudsdienst, mits bewijs van de weigering van KBC.
Moest de verkeerde rekening echter door jezelf doorgegeven zijn, dan zit er niets anders op dan hopen dat de ontvanger van het geld bereid is om mee te werken.
Maar daar je laat weten dat KBC toegeeft dat het een interne fout is, zou je daarvan een schriftelijk bewijs moeten krijgen. Daarmee kun jij dan verder om klacht in te dienen.
Moest de verkeerde rekening echter door jezelf doorgegeven zijn, dan zit er niets anders op dan hopen dat de ontvanger van het geld bereid is om mee te werken.
Maar daar je laat weten dat KBC toegeeft dat het een interne fout is, zou je daarvan een schriftelijk bewijs moeten krijgen. Daarmee kun jij dan verder om klacht in te dienen.