Verzekeringsproducten met gegarandeerd rendement, kapitaalbehoud en uitkering van periodieke inkomsten?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Verzekeringsproducten met gegarandeerd rendement, kapitaalbehoud en uitkering van periodieke inkomsten?
Zijn er vandaag op de markt verzekeringsproducten waarin je een "lump sum" stort en die je nadien op recurrente basis de rente-opbrengsten uitkeren ( de rente wordt m.a.w. onmiddellijk uitgekeerd)? Een soort tak 21 dus , maar dan met onmiddellijke uitkering van de rente én waarbij je op einddatum je netto ( na afhouding taksen etc) inleg terugkrijgt?
Je vindt wel renteproducten die je levenslang/gedurende een bepaalde termijn maandelijks een "hoge" rente uitkeren, maar dan is je kapitaal ook wel effectief opgegeten wanneer je komt te sterven...
Je vindt wel renteproducten die je levenslang/gedurende een bepaalde termijn maandelijks een "hoge" rente uitkeren, maar dan is je kapitaal ook wel effectief opgegeten wanneer je komt te sterven...
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: Verzekeringsproducten met gegarandeerd rendement, kapitaalbehoud en uitkering van periodieke inkomsten?
Is er een bepaalde reden waarom het instrument een verzekeringsproduct moet zijn?
Anders lijkt een obligatie aan de gestelde eisen te voldoen:
behoudens faillissement van de uitgever, krijg je gedurende de looptijd een rente uitgekeerd en krijg je op de eindvervaldag de nominale waarde terugbetaald. Bij de aanschaf betaal je een uitgiftepremie. Op de coupons betaal je (in België) 30% RV.
Anders lijkt een obligatie aan de gestelde eisen te voldoen:
behoudens faillissement van de uitgever, krijg je gedurende de looptijd een rente uitgekeerd en krijg je op de eindvervaldag de nominale waarde terugbetaald. Bij de aanschaf betaal je een uitgiftepremie. Op de coupons betaal je (in België) 30% RV.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Verzekeringsproducten met gegarandeerd rendement, kapitaalbehoud en uitkering van periodieke inkomsten?
De vraag om een verzekeringsstructuur is ingegeven door de kapitaalsgarantie
Bij NN zou ik eens moeten horen, klant heeft er mij ook naar gevraagd
Op de vraag van de TS zou ik inderdaad obligaties voorstellen .. uiteraard van een bedrijf met triple-A rating, zodat je (quasi) zeker bent van kapitaalsbescherming.Gunpowder_Munt schreef: ↑17 januari 2019, 12:11Anders lijkt een obligatie aan de gestelde eisen te voldoen:
O ja,dat brengt niet veel op. Logischerwijs zullen dus ook allerhande verzekeringsproducten niet veel opbrengen

-
- Newbie
TS vraagt toch specifiek naar verzekeringsproducten en niet naar obligaties of andere rentende producten met behoud van kapitaal?
De combinatie van beschermd verzekeringsproduct, onmiddellijke uitkering van een redelijke rente en op termijn terugkrijgen van het netto kapitaal lijkt me trouwens een bijna onmogelijke combinatie.
De combinatie van beschermd verzekeringsproduct, onmiddellijke uitkering van een redelijke rente en op termijn terugkrijgen van het netto kapitaal lijkt me trouwens een bijna onmogelijke combinatie.
Dit is exact wat tak 21 doet.
Rente en fiscaliteit vind ik wel niet zo aantrekkelijk.
Rente en fiscaliteit vind ik wel niet zo aantrekkelijk.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
-
- Newbie
Inderdaad. En al helemaal geen onmiddellijke uitkering van de rente.
Je kan die interesten toch afhalen, niet? Je moet dan wel RV betalen.
Tak 21:
- 2% premietaks op de storting
- Bij opnames voor jaar en 1 dag: roerende voorheffing op een fictief rendement van 4,75% per jaar, tenzij overlijdensdekking van 130% van het kapitaal (kost ook geld).
Ik zie echt niet in hoe T21 rendabel kan zijn ...
- 2% premietaks op de storting
- Bij opnames voor jaar en 1 dag: roerende voorheffing op een fictief rendement van 4,75% per jaar, tenzij overlijdensdekking van 130% van het kapitaal (kost ook geld).
Ik zie echt niet in hoe T21 rendabel kan zijn ...
Tak21 is zeer rendabel voor de verzekeringsmaatschappijen
.
Voor de individuele klant is vooral het verzekeringsaspect en specifiek de fiscale behandeling belangrijk.

Voor de individuele klant is vooral het verzekeringsaspect en specifiek de fiscale behandeling belangrijk.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.