Besparingen De Wever I op aandelenwinst en effectentaks
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Besparingen De Wever I op aandelenwinst en effectentaks
het is normaal dat de rijken (in verhouding) minder moeten betalen, binnen ons systeem zelfs nuttig en noodzakelijk
anders verplaatst het zich en komt alles op de kap van de middenklasse
daarom dat zelfs particuliere 'rijken' ook veel minder tobintaks (beurstaks dus) moeten betalen bij een beurstransactie
daarom dat zelfs particuliere 'rijken' ook veel minder tobintaks (beurstaks dus) moeten betalen bij een beurstransactie
Dat is altijd het enige argument, een drogreden. Zeker niet noodzakelijk. Alsof al die KMO's naar het buitenland gaan trekken
. Maar iets anders kunnen ze niet bedenken om de rijken uit de wind te zetten. Het is gewoon onrechtvaardig. Punt.
We zullen zien of ze ermee wegkomen en dit gedrocht erdoor krijgen. Er zijn vooral veel tegenstemmen he (negatief advies, economen die het discriminatie vinden ...)
Ik vind het ook een redelijk pervers gegeven om al die achterpoortjes als normaal te beschouwen. En hoe meer je het de rijken gewoon maakt dat zij minder moeten betalen, hoe harder ze roepen (lobbyen
) als ze een keer wel hun normale deel moeten betalen. Eigenlijk zou hun normale deel hoger moeten zijn. Als wij het allemaal moeten kunnen opbrengen, hoezo zouden zij dat dan niet kunnen !
Trouwens, denken ze dat veel verstandige mensen nog in België hun carrière gaan willen uitbouwen? Er kan overal van alles verschuiven
.

We zullen zien of ze ermee wegkomen en dit gedrocht erdoor krijgen. Er zijn vooral veel tegenstemmen he (negatief advies, economen die het discriminatie vinden ...)
Ik vind het ook een redelijk pervers gegeven om al die achterpoortjes als normaal te beschouwen. En hoe meer je het de rijken gewoon maakt dat zij minder moeten betalen, hoe harder ze roepen (lobbyen

Trouwens, denken ze dat veel verstandige mensen nog in België hun carrière gaan willen uitbouwen? Er kan overal van alles verschuiven

Laatst gewijzigd door mver op 1 mei 2025, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
+1mver schreef: ↑Gisteren 18:51 Dat is altijd het enige argument, een drogreden. Zeker niet noodzakelijk. Alsof al die KMO's naar het buitenland gaan trekken. Maar iets anders kunnen ze niet bedenken om de rijken uit de wind te zetten. Het is gewoon onrechtvaardig. Punt.
Trouwens, denken ze dat veel verstandige mensen nog in België hun carrière gaan willen uitbouwen? Er kan overal van alles verschuiven.
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Tegelijkertijd is het ook een bewijs dat de populistische slogans van (extreem-)links zoals “laat de (super)rijken meer belastingen betalen” gewoon onzin is. Het is de middenklasse die het slachtoffer wordt van de afgunstmaatregelen van PVDA, Groen, Vooruit en co. De middenklasse van 2 werkende partners die een deel van hun inkomen dat overblijft na loonbelasting heeft belegd in onroerend goed of aandelen om zo iets meer opbrengst te krijgen dan wat een spaarrekening biedt en te sparen voor hun oude dag. Die mensen worden getroffen.doorwinterd schreef: ↑Gisteren 17:26 het is normaal dat de rijken (in verhouding) minder moeten betalen, binnen ons systeem zelfs nuttig en noodzakelijk
Ik denk niet dat Marc Coucke, Fernand Huts of pakweg Gert Verhulst getroffen worden door zaken zoals de meerwaardebelasting. Hun vermogen zit in vennootschapsstructuren, al dan niet van buitenlandse oorsprong. Opbrengst voor de Belgische staatskas: vrijwel nihil. Maar voor mij geen probleem: zij stellen duizenden mensen te werk en betalen lonen en hoge SZ-bijdragen voor hun personeel.
Maar stop met de hypocrisie dat “superrijken” veel meer moeten en zullen bijdragen met zaken zoals een meerwaardebelasting. Het is simpelweg de middenklasse die het slachtoffer wordt van deze afgunstmaatregelen van (extreem-) links.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
-
- Hero Member
- Contacteer:
kloptVincentVega schreef: ↑Gisteren 19:30Het is de middenklasse die het slachtoffer wordtdoorwinterd schreef: ↑Gisteren 17:26 het is normaal dat de rijken (in verhouding) minder moeten betalen, binnen ons systeem zelfs nuttig en noodzakelijk
middenklassegroep is veel te groot om te negeren en vooral, hun kapitaal is amper mobiel
die groep verarmt in belgie zienderogen (al komen ze van relatief hoog), bv ieder een stukske grond erven van de lap van hun ouders is stilaan ook gedaan enz
-
- Hero Member
- Contacteer:
Als het de werknemers wat kan troosten, ik zie net in mijn Belfius app dat ook de tweede pensioenpijler voor zelfstandigen zwaarder gaat belast worden, net als de IPT.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
+1, maar doorheen de geschiedenis is het altijd de middenklas geweest die de dupe was ... Vroeger hadden de armen letterlijk niets dus gingen ze het halen bij de Middenklas. Nu krijgen de "armen" een "hangmat" en gaan ze het weeral halen bij de middenklasse ...VincentVega schreef: ↑Gisteren 19:30Tegelijkertijd is het ook een bewijs dat de populistische slogans van (extreem-)links zoals “laat de (super)rijken meer belastingen betalen” gewoon onzin is. Het is de middenklasse die het slachtoffer wordt van de afgunstmaatregelen van PVDA, Groen, Vooruit en co. De middenklasse van 2 werkende partners die een deel van hun inkomen dat overblijft na loonbelasting heeft belegd in onroerend goed of aandelen om zo iets meer opbrengst te krijgen dan wat een spaarrekening biedt en te sparen voor hun oude dag. Die mensen worden getroffen.doorwinterd schreef: ↑Gisteren 17:26 het is normaal dat de rijken (in verhouding) minder moeten betalen, binnen ons systeem zelfs nuttig en noodzakelijk
Ik denk niet dat Marc Coucke, Fernand Huts of pakweg Gert Verhulst getroffen worden door zaken zoals de meerwaardebelasting. Hun vermogen zit in vennootschapsstructuren, al dan niet van buitenlandse oorsprong. Opbrengst voor de Belgische staatskas: vrijwel nihil. Maar voor mij geen probleem: zij stellen duizenden mensen te werk en betalen lonen en hoge SZ-bijdragen voor hun personeel.
Maar stop met de hypocrisie dat “superrijken” veel meer moeten en zullen bijdragen met zaken zoals een meerwaardebelasting. Het is simpelweg de middenklasse die het slachtoffer wordt van deze afgunstmaatregelen van (extreem-) links.
Maar stop met het op links te steken aub ! NVA is de grootste partij van het land en in het Noorden, MR is de grootste partij in het Zuiden en samen zitten ze in de regering en laten dit toe !!
Make Spaargids " Great Again ! "
-
- Hero Member
- Contacteer:
ik zeg niet dat het rechtvaardig is hé, wel normaal, nuttig en noodzakelijk binnen ons systeem
je wil niet weten wat de middenklasse bijkomend zou moeten ophoesten als xx% van wie er aanuit kan besluit dat het in monaco beter is
die 'middenklasse' gaat trouwens ook niet vrijuit, iedereen kent wel voorbeelden
opa en oma krijgen een massa premies voor hun renovatie maar elk kind en kleinkind kreeg met nieuwjaar een paar krugerrands toegestopt in een duur restaurant
(x) xxx xxx op de bankrekening en toch studiebeurzen vragen
zonder factureke werken of laten werken
tis niet dat de middenklasse op haar niveau niet aan 'haar' belangen denkt en naar handelt
en ook dat is dus 'ons systeem'
Vincent, het is niet PVDA die ons dit lapt. Kijk uit je ogen.
En of kapitaal mobiel is of niet is geen vaststaand gegeven. Eindelijk beginnen de politici er toch ook iets van te snappen. Jambon heeft de exittaks ontdekt. Hoe dikwijls heb ik hier al gezegd dat "ze zullen naar het buitenland gaan" een dom argument is.
Aparte statuten op de schop, achterpoortjes dicht en iedereen fair laten bijdragen.
En of kapitaal mobiel is of niet is geen vaststaand gegeven. Eindelijk beginnen de politici er toch ook iets van te snappen. Jambon heeft de exittaks ontdekt. Hoe dikwijls heb ik hier al gezegd dat "ze zullen naar het buitenland gaan" een dom argument is.
Aparte statuten op de schop, achterpoortjes dicht en iedereen fair laten bijdragen.
Ik geloof dat niet. Cijfers?doorwinterd schreef: ↑Gisteren 20:11ik zeg niet dat het rechtvaardig is hé, wel normaal, nuttig en noodzakelijk binnen ons systeem
je wil niet weten wat de middenklasse bijkomend zou moeten ophoesten als xx% van wie er aanuit kan besluit dat het in monaco beter is
die 'middenklasse' gaat trouwens ook niet vrijuit, iedereen kent wel voorbeelden
opa en oma krijgen een massa premies voor hun renovatie maar elk kind en kleinkind kreeg met nieuwjaar een paar krugerrands toegestopt in een duur restaurant
tis niet dat de middenklasse op haar niveau niet aan 'haar' belangen denkt en naar handelt
Een systeem dat noodzakelijk onrechtvaardig is? Dan is er niet genoeg over nagedacht.
We zullen zien of ze het erdoor krijgen. Negatief advies, fiscalisten zeggen : discriminatie.
-
- Hero Member
- Contacteer:
wat geloof je niet?mver schreef: ↑Gisteren 20:16Ik geloof dat niet. Cijfers?doorwinterd schreef: ↑Gisteren 20:11
ik zeg niet dat het rechtvaardig is hé, wel normaal, nuttig en noodzakelijk binnen ons systeem
Een systeem dat noodzakelijk onrechtvaardig is? Dan is er niet genoeg over nagedacht.
We zullen zien of ze het erdoor krijgen. Negatief advies, fiscalisten zeggen : discriminatie.
'het' erdoor krijgen', ik had het meer over de algemene situatie (systeem)
vraag; waarom hebben wij er geen probleem mee dat rijke (particuliere) beleggers minder TOB beurstaks moeten betalen bij een beurstransactie?
-
- Hero Member
- Contacteer:
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb ook niet gezegd dat de huidige meerwaardebelasting er door de PVDA is gekomen. Integendeel, voor de PVDA worden “de rijken” (lees: de middenklasse) nog veel te weinig belast met de huidige maatregelen. Zij zouden nog veel meer de vermogens van de rijken middenklasse willen belasten …mver schreef: ↑Gisteren 20:13 Vincent, het is niet PVDA die ons dit lapt. Kijk uit je ogen.
Maar wees dan niet hypocriet en zeg dan als PVDA dat je de middenklasse met een eigen woning en wat spaargeld en beleggingen wil belasten. Maar dat doen ze niet …
Denk je nu echt dat de Couckes, Hutsen en Verhuksten van deze wereld zwaar getroffen worden door de meerwaardetaks? Of dat ze bang zijn van een exittaks? Hun vermogen zit trouwens al in off shore constructies met buitenlandse vennootschappen. Ben je nu echt zo naïef?
En iedereen weet toch dat de meerwaardebelasting de prijs is die Arizona moest betalen om Conner en zijn Vooruit aan boord te krijgen. Een beetje zoals de sluiting van de kerncentrales de prijs was die Vivaldi moest betalen om Groen aan boord te krijgen. Een maatregel waar de meeste regeringspartijen eigenlijk niet achter staan maar die nodig is om hen aan boord te krijgen.
Tijd om jouw ogen eens te openen …

Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Niemand heeft cijfers. Dat soort algemene beweringen zijn te gemakkelijk.doorwinterd schreef: ↑Gisteren 20:23wat geloof je niet?
'het' erdoor krijgen', ik had het meer over de algemene situatie (systeem)
vraag; waarom hebben wij er geen probleem mee dat rijke (particuliere) beleggers minder TOB beurstaks moeten betalen bij een beurstransactie?
Wie zegt dat wij daar geen probleem mee hebben? Ik vind alle discriminatie fout, zeker in die richting. En er moet er zeker geen meer bijkomen.
Vincent, ik zie de haken en ogen bij alle partijen.
Veel van jouw beweringen zijn wel veronderstellingen. En ga je nu echt zeggen dat deze uitzondering bij de meerwaardetaks niet uit de koker van de MR komt? Rousseau hoopt gewoon dat zijn kiesvee niet doorkrijgt dat hij de echt sterkste schouders laat ontsnappen
.
En nu doe ik er het zwijgen toe. We zullen het toch niet eens worden hierover en het is ook niet aan ons om te beslissen.
En vooral, het is veel te mooi weer om je te verliezen in eindeloze discussies
.
Veel van jouw beweringen zijn wel veronderstellingen. En ga je nu echt zeggen dat deze uitzondering bij de meerwaardetaks niet uit de koker van de MR komt? Rousseau hoopt gewoon dat zijn kiesvee niet doorkrijgt dat hij de echt sterkste schouders laat ontsnappen

En nu doe ik er het zwijgen toe. We zullen het toch niet eens worden hierover en het is ook niet aan ons om te beslissen.
En vooral, het is veel te mooi weer om je te verliezen in eindeloze discussies