GVV - Gereglementeerde Vastgoedvennootschap
TIP
- MeneerParmentier
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: GVV - Gereglementeerde Vastgoedvennootschap
Straks is er geen korting meer en is cash misschien wel beter ja.
Welke koersval ? Het dividend is geknipt....
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- MeneerParmentier
- Sr. Member
- Contacteer:
5%? Voor een aandeel dat in minder dan een jaar geleden 30% van zijn koers verloor...
- MeneerParmentier
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik ben geen liefhebber van analisten maar voor beslissingen volg ik de laatste tijd de studies van Dierickx Leys(nu Bank Delen) toch mee op.MeneerParmentier schreef: ↑2 mei 2025, 16:18 5%? Voor een aandeel dat in minder dan een jaar geleden 30% van zijn koers verloor...
Dividend in aandelen: De aandeelhouder krijgt per 24 aangehouden WDP aandelen, 1 bijkomend WDP aandeel. Bij deze keuze koop je dus eigenlijk WDP aandelen aan € 20,16 per aandeel. Deze prijs is lager dan de meest recente EPRA netto-actiefwaarde van € 21,7. Daarnaast heeft WDP een hoge bezettingsgraad, sterke balans, liquiditeitspositie, stabiele inkomsten, realistisch groeiplan, sterk trackrecord en lage financieringskosten. Aan deze koers (€ 20,16) bedraagt het netto dividendrendement 4,16% (1,2/20,16) x 0.7.
Tot en met 2027 schat het management dat de EPRA winst per aandeel zal toenemen met 5 tot 6%. WDP zal het dividend laten stijgen naargelang de gegenereerde EPRA winst. De komende jaren zal het dividend dus nog toenemen normaal gezien.
Omwille van bovenstaande redenen gaat onze voorkeur uit naar een uitkering in aandelen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
En wat is je punt ?MeneerParmentier schreef: ↑2 mei 2025, 16:18 5%? Voor een aandeel dat in minder dan een jaar geleden 30% van zijn koers verloor...
Wat denken jullie van een extra positie in Cofinimmo?
Je pakt het dividend van 6,2 euro bruto of 4,34 euro netto mee en wanneer de overname doorgaat pak je aan de huidige koers ook nog eens €3 per aandeel mee en daarna ben je een nog iets grotere aandeelhouden van Aedefica.
Je pakt het dividend van 6,2 euro bruto of 4,34 euro netto mee en wanneer de overname doorgaat pak je aan de huidige koers ook nog eens €3 per aandeel mee en daarna ben je een nog iets grotere aandeelhouden van Aedefica.
Als de deal doorgaat is er aan huidige koersen inderdaad een klein profijt te halen, als het niet doorgaat heb je het risico dat de koers van Cofinimmo meer zakt dan het mogelijks profijt.karine schreef: ↑Gisteren 12:01 Wat denken jullie van een extra positie in Cofinimmo?
Reken maar even mee.
Stel dat je 100 stuks COFB koop, kost je met TOB en brooker aan slotkoers (77,85) van gisteren €7827, je krijgt daar €434 netto dividend van terug of een netto uitgave van €7393.
Voor die 100 COFB aandelen krijg je 116 AED, als je die AED gisteren aan €68,6 slotkoers zou kopen, was je €8000 kwijt, je krijgt daar €316 via het dividend van terug wat het op €7684 brengt, dit is dus €291 meer dan via de COFB route.
Als het de bedoeling is om AED daarna weer te verkopen, zou ik het niet doen. Ik heb ze beiden, nog overwogen om AED gisteren te verkopen en in COFB te steken maar toch maar zo gelaten, mocht het niet doorgaan zit je met duur aangekochte COFB.
Hier ook beiden in portefeuille maar ik zag het nu als een mooi moment om mijn belang in Aedifica op deze manier te vergroten.(lange termijn)vortex schreef: ↑Gisteren 13:27Als de deal doorgaat is er aan huidige koersen inderdaad een klein profijt te halen, als het niet doorgaat heb je het risico dat de koers van Cofinimmo meer zakt dan het mogelijks profijt.karine schreef: ↑Gisteren 12:01 Wat denken jullie van een extra positie in Cofinimmo?
Reken maar even mee.
Stel dat je 100 stuks COFB koop, kost je met TOB en brooker aan slotkoers (77,85) van gisteren €7827, je krijgt daar €434 netto dividend van terug of een netto uitgave van €7393.
Voor die 100 COFB aandelen krijg je 116 AED, als je die AED gisteren aan €68,6 slotkoers zou kopen, was je €8000 kwijt, je krijgt daar €316 via het dividend van terug wat het op €7684 brengt, dit is dus €291 meer dan via de COFB route.
Als het de bedoeling is om AED daarna weer te verkopen, zou ik het niet doen. Ik heb ze beiden, nog overwogen om AED gisteren te verkopen en in COFB te steken maar toch maar zo gelaten, mocht het niet doorgaan zit je met duur aangekochte COFB.
Aedifica noteerde vorige week nog met een korting van 10% en Cofinimmo van 30%.
Aedifica sta ik op een winst van 28%, Cofinimmo momenteel 38%.
Risico bestaat inderdaad dat de deal niet wordt goedgekeurd maar de kans bestaat ook natuurlijk dat Cofinimmo het bedrag te laag vindt van €80,91 en dan kom je natuurlijk nog beter uit.
Een lastige.
Ik heb Cofinimmo verkocht gisterochtend, winst nemen kan nooit kwaad,gaat het bod door,dan zal aandeel Aedifica vermoedelijk nog tijdje onder druk staan...en kapitaal moeten bijtanken...karine schreef: ↑Gisteren 14:40Hier ook beiden in portefeuille maar ik zag het nu als een mooi moment om mijn belang in Aedifica op deze manier te vergroten.(lange termijn)vortex schreef: ↑Gisteren 13:27
Als de deal doorgaat is er aan huidige koersen inderdaad een klein profijt te halen, als het niet doorgaat heb je het risico dat de koers van Cofinimmo meer zakt dan het mogelijks profijt.
Reken maar even mee.
Aedifica noteerde vorige week nog met een korting van 10% en Cofinimmo van 30%.
Aedifica sta ik op een winst van 28%, Cofinimmo momenteel 38%.
Risico bestaat inderdaad dat de deal niet wordt goedgekeurd maar de kans bestaat ook natuurlijk dat Cofinimmo het bedrag te laag vindt van €80,91 en dan kom je natuurlijk nog beter uit.
Een lastige.