update eID
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
update eID
Krijg bij inloggen op internetbankieren bericht dat mijn eID gegevens dienen geactualiseerd te worden. Klopt want eID is gelet op vervaldatum vernieuwd. Dit kan zowel via de smartphone als via internetbankieren op PC. Na 3 dagen tevergeefs geprobeerd te hebben aan de vraag te voldoen contact opgenomen met bankkantoor. Uitleg van het kantoor is "sorry meneer het systeem werkt niet je zal eens moeten langskomen in de bank ". Nogmaals het zoveelste bewijs dat men meer en meer moet betalen voor minder en minder service.
Re: update eID
Internetbankieren betekent voor mijn gevoel dat alle verrichtingen via internet kunnen gedaan worden.
Hoe doen online banken, die geen kantoren hebben, dat dan?
Hoe doen online banken, die geen kantoren hebben, dat dan?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Simpel, een scan van voor- en achterkant bezorgen.
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - AVWC(15%) - 5MVL (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - AVWC(15%) - 5MVL (10%)
Uiteraard doen veel (of de meeste) online banken dat op die manier.
Maar ik bedoelde eigenlijk: als online banken dat zo kunnen oplossen, waarom moet er dan in dit geval in het kantoor langsgekomen worden?
Waarschijnlijk om van de gelegenheid te profiteren om de klant iets anders proberen aan te smeren?
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Ik ben klant bij banken, zowel online als met kantoren die me na het klant worden nog nooit om een update hebben gevraagd ...
In Spanje blokkeren ze je rekening als je voor de vervaldatum van je huidige de nieuwe niet ingeeft, zullen wat verder staan als in ons apenland ...
Make Spaargids " Great Again ! "
Recent ook ID-kaart vernieuwd. Het varieert sterk van bank tot bank hoe gebruiksvriendelijk dit online kan gebeuren. Bij een bepaalde bank kreeg ik ook een melding bij het inloggen om mijn gegevens aan te passen. Bij het volgen van de link werkte het ook niet. Via een andere weg (door na het inloggen naar een submenu te gaan daar ID kaart kunnen inlezen en gegevens updaten) het toch kunnen regelen. Als het bij dezelfde (staats) bank is, kan je mss zo proberen en bespaar je je een gesprekje op kantoor.
Bij KBC en Argenta weet ik dat je de nieuwe eID-kaart in een automaat moet steken.
Bij de meeste banken een scan of foto uploaden of mailen.
Bij ING en Fortis ook.
Hier in de buurt hebben de banken een paar gezamelijke pinautomaten in het centrum staan, dan kun je daarin je nieuwe ID kaart meteen uploaden bij zowel ING, Fortis als KBC. Alleen bij Argenta moest ik bij hun pinautomaat langsgaan.
Naar het appeltje kantoor gebeld. (14 dagen terug)
Ja, u kan het aanpassen aan een bankautomaat.(wel vergeten te vertellen dat het enkel aan een Argenta automaat kan).
Dichts bij zijnde een paar kilometer.
Terug naar het kantoor gebeld, u kan langskomen op kantoor met de ID kaarten.
Dus kilometers op stap, medewerker uw id kaart inlezen is geen probleem dat van uw echtgenote gaat niet lukken ze moet tekenen.
Dus werd lastig kwam iemand ergens vandaan en plots kon het zonder tekenen.
Nu gisteren zijn alle centjes naar een andere bank overgeplaatst.
En de relatie stopgezet.
Bij start was kantoor in eigen gemeente na een paar maanden plots een ander kantoor kilometers verder.
Ja, u kan het aanpassen aan een bankautomaat.(wel vergeten te vertellen dat het enkel aan een Argenta automaat kan).
Dichts bij zijnde een paar kilometer.
Terug naar het kantoor gebeld, u kan langskomen op kantoor met de ID kaarten.
Dus kilometers op stap, medewerker uw id kaart inlezen is geen probleem dat van uw echtgenote gaat niet lukken ze moet tekenen.
Dus werd lastig kwam iemand ergens vandaan en plots kon het zonder tekenen.
Nu gisteren zijn alle centjes naar een andere bank overgeplaatst.
En de relatie stopgezet.
Bij start was kantoor in eigen gemeente na een paar maanden plots een ander kantoor kilometers verder.
Estate Guru believer.
Dit lijkt me meer een bankkantoor die het technisch probleem niet wilde onderzoeken en snel van je vraag vanaf wilde.
Voor die persoon is het veel gemakkelijker te zeggen: "ah ja het werkt niet, kom beter maar even af" dan te helpen over iets waar die persoon mogelijk geen bal vanaf weet.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Lol, hier niet hetzelfde. eID ook vernieuwd en een versleten bankkaart dat niet meer te lezen viel. Ik vroeg per mail of ik een nieuwe kon krijgen (samen met een foto van de kaart).
Het antwoord was dat ik best telefonisch contact kon opnemen met hen. Ik bel naar de helpdesk en daar wisten ze me te zeggen dat ze dat niet zomaar kunnen doen. Ik heb een nieuwe eID en moest die laten uitlezen in een fysiek kantoor. Ok, op zich geen probleem. Er is bij mij om de hoek een filiaal en aan mijn werk is er ook één dus maakt niet uit welk kantoor het is.
Eénmaal daarbinnen, heel vriendelijk ontvangen. Ze lezen je eID uit, printen een blad af en dan begint het hé
'Zeg ..., al gedacht om je verzekeringen over te brengen? Wij hebben een totaalpakket'.
Direct afgeblokt door te zeggen dat mijn verzekeringen al samen zitten bij een bank waar ik mijn hypotheek heeft en dat ik niet van plan ben daar een wijziging in door te voeren.
Dan daarna 'beleg jij soms? Via welke banken doe je dat?'
Je voelt ze zo aan komen hé. Ik meteen 'Via MeDirect, DeGiro, Keytrade want die zijn veel goedkoper dan hier. Dus ik ga ook hier niets veranderen'.
Zijn smerige trucen om die laatste klanten (die zelfredzaam zijn) nog eens naar de bank te lokken.
Toen ik buiten stapte dacht ik echt van 'waarom was ik hier nu eigenlijk? Waarom kan ik geen nieuwe onnozele bankkaart aanvragen via de online bankomgeving?'
Het antwoord was dat ik best telefonisch contact kon opnemen met hen. Ik bel naar de helpdesk en daar wisten ze me te zeggen dat ze dat niet zomaar kunnen doen. Ik heb een nieuwe eID en moest die laten uitlezen in een fysiek kantoor. Ok, op zich geen probleem. Er is bij mij om de hoek een filiaal en aan mijn werk is er ook één dus maakt niet uit welk kantoor het is.
Eénmaal daarbinnen, heel vriendelijk ontvangen. Ze lezen je eID uit, printen een blad af en dan begint het hé
'Zeg ..., al gedacht om je verzekeringen over te brengen? Wij hebben een totaalpakket'.
Direct afgeblokt door te zeggen dat mijn verzekeringen al samen zitten bij een bank waar ik mijn hypotheek heeft en dat ik niet van plan ben daar een wijziging in door te voeren.
Dan daarna 'beleg jij soms? Via welke banken doe je dat?'
Je voelt ze zo aan komen hé. Ik meteen 'Via MeDirect, DeGiro, Keytrade want die zijn veel goedkoper dan hier. Dus ik ga ook hier niets veranderen'.
Zijn smerige trucen om die laatste klanten (die zelfredzaam zijn) nog eens naar de bank te lokken.
Toen ik buiten stapte dacht ik echt van 'waarom was ik hier nu eigenlijk? Waarom kan ik geen nieuwe onnozele bankkaart aanvragen via de online bankomgeving?'
-
- Full Member
- Contacteer:
Bij de meeste banken is het inderdaad mogelijk om via de app een nieuwe bankkaart aan te vragen. Het is jammer dat deze specifieke bank die optie nog niet aanbiedt. Mag ik vragen over welke bank het gaat?
Daarnaast viel het me op dat je best wat persoonlijke informatie deelde met de bankmedewerker.
Weet dat je gerust gewoon kort en beleefd kunt antwoorden met “Nee, dank u wel” wanneer ze beginnen met het bekende verkoopspraatje. Je bent hen geen uitleg of verantwoording verschuldigd. Over de beleggingen "Via welke banken doe je dat?'", dat zijn toch al helemaal hun zaken niet?
Daarnaast viel het me op dat je best wat persoonlijke informatie deelde met de bankmedewerker.
Weet dat je gerust gewoon kort en beleefd kunt antwoorden met “Nee, dank u wel” wanneer ze beginnen met het bekende verkoopspraatje. Je bent hen geen uitleg of verantwoording verschuldigd. Over de beleggingen "Via welke banken doe je dat?'", dat zijn toch al helemaal hun zaken niet?
Je hebt het recht om de vraag te stellen maar ook het recht om er niet op te antwoorden.tuinder666 schreef: ↑Vandaag 07:37 Bij de meeste banken is het inderdaad mogelijk om via de app een nieuwe bankkaart aan te vragen. Het is jammer dat deze specifieke bank die optie nog niet aanbiedt. Mag ik vragen over welke bank het gaat?
Ik heb er geen problemen mee dat de banken, telecom, energie, .... vragen stellen.
Als je niet wilt antwoorden dan zegt het gewoon.