Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Kroeg
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Peiling nieuw beleid VS

Alle off-topic onderwerpen kunnen hier komen
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
985 berichten
  • Pagina 65 van 66
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • Volgende

Beleid VS : Hoe staat de gemiddelde SG'er nu tegenover Trump sinds zijn inauguratie

- Mijn vertrouwen in de man en zijn entourage blijft zoals destijds voor zijn verkiezing.
33
59%
- Er gebeuren een aantal dingen waar ik toch ook even van moet kijken , maar ik blijf vertrouwen hebben.
4
7%
- Ik heb me eigenlijk vergist in die man en-of zijn entourage
19
34%

Totaal aantal stemmen: 56
Je stem is verwerkt.

CarpeNoctem
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer CarpeNoctem
Verstuur privébericht

Re: Peiling nieuw beleid VS

• Citeer

Bericht door CarpeNoctem » Vandaag 14:19

KV schreef: ↑Vandaag 14:04
CarpeNoctem schreef: ↑Vandaag 13:17 En adding injury to insult: we krijgen zelfs enorm veel terug van de NAVO. Het NAVO hoofdkwartier in Haren (Broekzele) en SHAPE (in Bergen) zorgen voor een ongeziene economische return.
De knaller van het jaar is binnen !!!!!

een ongeziene economische return.

:D ;D :D ;D :D ;D :D ;D :D

Is het mogelijk even te duiden hoeveel % van het BBP dit is ? Deze ongezien economische return ?
We weten ondertussen uit ervaring dat % van het BNP (of BBP) heel moeilijke materie is voor jou ;)
En ik ben liever lui dan moe, dus hier wat AI te zeggen heeft over enkel en alleen het HQ in Broekzele:
The economic return of NATO headquarters in Brussels is multifaceted, encompassing direct economic benefits to the host country and broader impacts on the region. The headquarters directly contributes to the local economy through personnel expenses, operating costs, and capital investments. The headquarters also serves as a catalyst for economic activity, attracting businesses and investment related to defense and security.
Here's a more detailed breakdown:
Direct Economic Impact:
Funding:
NATO member states contribute to the alliance's budgets, including the civil budget that funds the headquarters, military budget for the command structure, and the NATO Security Investment Programme.
Personnel:
The headquarters employs a large international staff, providing jobs and contributing to the local economy through wages, salaries, and spending on goods and services.
Operating Costs:
NATO's headquarters generates significant spending on operations, including rent, utilities, security, and other infrastructure needs.
Capital Expenditures:
The construction and maintenance of the headquarters buildings, as well as investments in technology and equipment, create economic activity in the construction sector and related industries.
Broader Economic Impacts:
Business Opportunities:
The presence of NATO headquarters attracts businesses that support its operations, including defense contractors, technology providers, and security firms.
Investment:
NATO headquarters can stimulate investment in the region, as businesses are drawn to the location for its strategic importance and access to NATO networks.
Tourism and Related Industries:
The city of Brussels benefits from increased tourism and related industries as NATO headquarters attracts visitors from around the world.
Knowledge and Innovation:
The headquarters fosters knowledge and innovation in areas related to defense, security, and technology, which can have ripple effects on the broader economy.
Specific Examples:
The new NATO headquarters in Brussels, completed in 2017, cost a total of €1.2 billion. While this represents a significant expense for the Belgian taxpayer, it also spurred economic activity in the construction sector and related industries.
The former NATO headquarters site in Brussels is being repurposed into a new green space, which will further contribute to the city's attractiveness and economic vitality according to The Brussels Times.
The presence of NATO headquarters in Brussels can help to attract foreign investment, as demonstrated by the significant increase in foreign investment in Estonia after it joined NATO.
In summary, the economic return of NATO headquarters is substantial, directly benefiting the host country and indirectly contributing to the broader economic prosperity of the region through increased investment, business opportunities, and knowledge creation.
KV schreef: ↑Vandaag 14:04buiten de lokale horeca rondom die wat lunches verzorgt en er wat gebruikt zal gemaakt worden van het openbaar vervoer of taxi zal benut worden als er hoger bezoek komt ben ik benieuwd nu
Je maakt nu wel heel duidelijk dat je niet enkel van economie geen kaas hebt gegeten, maar dat je ook nog nooit in de omgeving van militairen bent geweest. Want dan ging je weten dat er meer geld gaat naar de Aarschotstraat dan naar 'lunches'. ;D
KV schreef: ↑Vandaag 14:04(wie weet word ik nog wel 100% Pro op basis van het antwoord dat nu zal komen :D )
Ik vrees dat het nooit meer goed komt.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell

VincentVega
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer VincentVega
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door VincentVega » Vandaag 14:20

KV schreef: ↑Vandaag 14:11
CarpeNoctem schreef: ↑Vandaag 14:05
Da's allemaal irrelevant. Als je vindt dat de NAVO geen meerwaarde biedt dan stap je eruit. Maar iets overeenkomen en je er dan niet aan houden is van het laagste dat er is. Ik stam uit de tijd dat een handdruk voldoende was om je aan je woord te houden.
O tempora, o mores. :'(
En we belanden terug bij één van de vragen die niet doordringt bij VEGA , nl :

Wordt het overeengekomen of wordt het opgelegd ?
Zonder doordacht doorsproken plan : "knal , 5% "

Hoe ? Wat ? Waarom ? Op welke basis ? enz ?

Niets, gewoon zoveel euros / dollars moeten er tafel komen op basis van een natte vinger in de lucht
Je bent toch zo naïef onwetend :D

“De beslissingsstructuur binnen de NAVO is gebaseerd op het principe van consensus. Dit betekent dat alle lidstaten, inclusief de Verenigde Staten, een stem hebben en dat er een gemeenschappelijke overeenstemming nodig is voor belangrijke beslissingen. De NAVO-top, waarbij de staats- en regeringsleiders van de lidstaten bijeenkomen, bespreekt onder andere veiligheidsvraagstukken en maakt vaak nieuw beleid bekend,”
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid

KV
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer KV
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door KV » Vandaag 14:21

VincentVega schreef: ↑Vandaag 14:10

Is het mogelijk even te duiden hoeveel % van het BBP dit is ? Deze ongezien economische return ?
buiten de lokale horeca rondom die wat lunches verzorgt en er wat gebruikt zal gemaakt worden van het openbaar vervoer of taxi zal benut worden als er hoger bezoek komt ben ik benieuwd nu

(wie weet word ik nog wel 100% Pro op basis van het antwoord dat nu zal komen :D )

Bwa, jouw uitspraak over China en miljonairs vond ik toch straffer:
KV schreef:
Ik stel enkel vast dat in China er geen Musk leeft die op kap van zijn maatschappij zich rijk kan maken en aan de top van de macht kan belanden in dat land.
In Chine is er inderdaad geen 1 Musk maar er zijn er meer dan 900. :D
Er zijn meer multimiljonairs in China dan in de USA volgens Forbes. ;D
Je hoeft dat er niet opnieuw -verdraaid- bij te sleuren

Je weet gerust in welke context dat was : Vorig jaar waarbij Musk die als Multimiljardair / kapitalist zich als super financierder opwekte in de campagne van Trump en zich die manier in het politieke bestel van Trump binnenwerkte.

Waarvan velen -behalve jij en nog wat figuranten- van ons natuurlijk allemaal doorhadden dat dat een ongezonde situatie , dat je dergelijke zaken niet ziet in China. (waarmee ik China nooit de hemel heb ingeprezen)

Nu goed de realiteit heeft ondertussen uitgewezen dat velen van ons gelijk hadden en dat dat fenomeen van toen bij Trump, geen gezonde situatie was.
Die conclusie heeft Trump ook zelf afgelopen week gemaakt .
Zoals verwacht zal die conclusie nooit gemaakt kunnen worden bij u.

Back on topic :

buiten de lokale horeca rondom die wat lunches verzorgt en er wat gebruikt zal gemaakt worden van het openbaar vervoer of taxi zal benut worden als er hoger bezoek komt ben ik benieuwd nu

(wie weet word ik nog wel 100% Pro op basis van het antwoord dat nu zal komen :D )

chesini
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer chesini
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door chesini » Vandaag 14:30

De NAVO: dat is schone theorie die heel veel geld kost en die nog nooit een land of buurland of kandidaat-lidstaat geholpen heeft. Ze laten je immers stikken. Duitsland durft nog altijd geen Taurus-raketten leveren aan Oekraine. Wanneer gaan ze ze wel leveren is de vraag ? Als Poetin gans Oekraine veroverd heeft wellicht. Altijd de kat uit de boom kijken. Miljarden investeren en er niets mee doen als het er toe doet. Dat is de NAVO. Ze zullen wel regelmatig grootschalige oefeningen organiseren om het geld toch op te krijgen. Of NAVO-toppen, daar zijn ze ook heel goed in. En altijd de ekskuses: ahnee, daar kunnen we niet optreden, want daarvoor hebben we geen mandaat. Ze treden maw nooit op. Ik vraag me af of ze wel zouden optreden moesten ze daadwerkelijk aangevallen worden. Grote vraag.

KV
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer KV
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door KV » Vandaag 14:51

chesini schreef: ↑Vandaag 14:30 De NAVO: dat is schone theorie die heel veel geld kost en die nog nooit een land of buurland of kandidaat-lidstaat geholpen heeft. Ze laten je immers stikken. Duitsland durft nog altijd geen Taurus-raketten leveren aan Oekraine. Wanneer gaan ze ze wel leveren is de vraag ? Als Poetin gans Oekraine veroverd heeft wellicht. Altijd de kat uit de boom kijken. Miljarden investeren en er niets mee doen als het er toe doet. Dat is de NAVO. Ze zullen wel regelmatig grootschalige oefeningen organiseren om het geld toch op te krijgen. Of NAVO-toppen, daar zijn ze ook heel goed in. En altijd de ekskuses: ahnee, daar kunnen we niet optreden, want daarvoor hebben we geen mandaat. Ze treden maw nooit op. Ik vraag me af of ze wel zouden optreden moesten ze daadwerkelijk aangevallen worden. Grote vraag.
Artikel 5 is de schone schijn om iedereen binnen te krijgen zodat ze mee kunnen bijdragen aan de pot.

Artikel 5 is helemaal niet iets dat per automatisch wordt in gang gezet wordt.
Het blijft op dat moment een politieke beslissing dat elk land individueel kan nemen Dat zag je ook reeds vorig jaar , toen het er een aantal keren penibel begon uit te zien aan de Baltische staten . "automatisch militaire tegenreactie is geen vanzelfsprekendheid, het zal steeds overwogen worden." was de reactie van menig leider toen ook.

Bij mijn weten is artikel 5 éénmaal toegepast geweest : na 9/11 , toen Amerika nadien Irak is binnengevallen met bondgenoten. (Het land lag er immers vol massavernietigingswapens :D )

VincentVega
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer VincentVega
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door VincentVega » Vandaag 15:06

chesini schreef: ↑Vandaag 14:30 De NAVO: dat is schone theorie die heel veel geld kost en die nog nooit een land of buurland of kandidaat-lidstaat geholpen heeft. Ze laten je immers stikken. Duitsland durft nog altijd geen Taurus-raketten leveren aan Oekraine. Wanneer gaan ze ze wel leveren is de vraag ? Als Poetin gans Oekraine veroverd heeft wellicht. Altijd de kat uit de boom kijken. Miljarden investeren en er niets mee doen als het er toe doet. Dat is de NAVO. Ze zullen wel regelmatig grootschalige oefeningen organiseren om het geld toch op te krijgen. Of NAVO-toppen, daar zijn ze ook heel goed in. En altijd de ekskuses: ahnee, daar kunnen we niet optreden, want daarvoor hebben we geen mandaat. Ze treden maw nooit op. Ik vraag me af of ze wel zouden optreden moesten ze daadwerkelijk aangevallen worden. Grote vraag.
De kern van het pact is: niemand durft een NAVO land aan te vallen. En dat afschrikkingseffect werkt al tientallen jaren.

VincentVega
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer VincentVega
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door VincentVega » Vandaag 15:15

KV schreef: ↑Vandaag 13:46
VincentVega schreef: ↑Vandaag 13:28
Aha, de paniektoeter in kwestie heeft al gereageerd :D

Om je vraag te beantwoorden:
“In 2014 kwamen de staatshoofden en regeringsleiders van de NAVO overeen om 2% van hun bruto binnenlands product (bbp) te besteden aan defensie-uitgaven om de militaire paraatheid van de alliantie te waarborgen. Dit besluit werd genomen als reactie op de illegale annexatie van de Krim door Rusland en te midden van de toenemende instabiliteit in het Midden-Oosten.”

Ik weet niet waarom je dergelijke zaken vraagt. Je kan het gewoon vinden op internet … ;D
De Geniale denker van SG heeft helaas de vraag weer niet begrepen (of toert er weerom handig om heen)

De vraag was immers :
KV schreef: ↑Vandaag 13:18 -> Hoe lang doen we er al over om toch maar zicht te krijgen die 2% te halen ?
Euh, we zijn nu 2025 en we hadden in 2014 beloofd om 2% van het BBP aan defensie te spenderen, dus zowat 11 jaar???

Rare kerels, die Romeinen linkse fanatiekelingen ???

Maar dat we er zo lang over deden kwam vooral door de Belgische laksheid, mede ingegeven door het feit dat we erop vertrouwden dat de USA of andere lidstaten ons wel zouden komen helpen indien nodig. Heel wat andere landen kwamen heel wat sneller aan de beloofde 2% :D

chesini
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer chesini
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door chesini » Vandaag 15:20

VincentVega schreef: ↑Vandaag 15:06
De kern van het pact is: niemand durft een NAVO land aan te vallen. En dat afschrikkingseffect werkt al tientallen jaren.
En hoeveel kost dat vandaag al ? Het totale militaire budget van alle NAVO-lidstaten in 2023 was ongeveer $1,341 biljoen (ongeveer €1,200 biljoen), wat neerkomt op 55% van de wereldwijde militaire uitgaven dat jaar .
Het zal wel al goed zijn zeker. En tov dergelijke sommen nog eens extra 1564 EUR NETTO per jaar per Belg durven bijvragen.
Laatst gewijzigd door chesini op 7 juni 2025, 16:54, 2 keer totaal gewijzigd.

xvsteep
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer xvsteep
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door xvsteep » Vandaag 15:31

Eventjes een heel ander, hoogstwaarschijnlijk heel naïef gedachtengoed: waarom zou België niet uit de NATO stappen.
1. We zijn omringd door allemaal NATO landen. Vooraleer de Russen ons zouden aanvallen, moeten ze eerst al door Polen en Duitsland trekken, waardoor deze NATO landen beroep zouden kunnen doen op Art 5.
2. Bij een rakettenaanval op ons landje zou het luchtruim van een aantal andere NATO landen ook al eerst moeten geschonden worden, waardoor deze zouden reageren.
3. Natuurlijk zou dit wel een economische impact hebben want het NATO hoofdkwartier in Brussel, SHAPE in MONS en talloze andere instanties gelinkt aan de NATO zouden zich uit België terugtrekken. Bovendien zou dit een heel negatieve impact hebben en zou België als paria behandeld worden maar kijk eens naar Zwitserland die zo'n beetje in dezelfde geopolitieke situatie zit.
4. We zouden die miljarden kunnen gebruiken om ons leger te hervormen naar Zwitsers model (zowel wat betreft organisatie, grootte als opdrachten). De resterende miljarden die hiermee uitgespaard zouden worden, zouden onze politiekers kunnen gebruiken om sinterklaas te spelen.

Vrek
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Vrek
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Vrek » Vandaag 15:34

het zal wel zo een vaart niet lopen ; het is altijd veel beloven in de politiek

KV
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer KV
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door KV » Vandaag 15:39

VincentVega schreef: ↑Vandaag 15:15

De Geniale denker van SG heeft helaas de vraag weer niet begrepen (of toert er weerom handig om heen)

De vraag was immers :

Euh, we zijn nu 2025 en we hadden in 2014 beloofd om 2% van het BBP aan defensie te spenderen, dus zowat 11 jaar???

Rare kerels, die Romeinen linkse fanatiekelingen ???
Fanatiek voel ik me helemaal niet

Als je mij al fanatiek durft te noemen, wat vind je dan van Theo Francken ?

CarpeNoctem
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer CarpeNoctem
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door CarpeNoctem » Vandaag 15:39

chesini schreef: ↑Vandaag 14:30Ze treden maw nooit op.
Ik heb een Servische collega. Ik daag je uit om je lulkoek eens in die mens zijn gezicht te zeggen. ::)
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell

vortex
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer vortex
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door vortex » Vandaag 16:17

Het beruchte clubje beslist nu afgelopen week om van 2% zomaar eventjes 5% te maken op een éénzijdige manier door Hegseth en Rutte (in opdracht van Trump) .
Je hebt weer niet goed opgelet, het was al 3% en nu gaat het naar 3,5% plus 1,5% civiele infrastructuur. Zou je blij om moeten zijn, nu gaat er eindelijk eens budget zijn om die putten in wegen en vervallen bruggen te herstellen of vervangen. En zelfs die 3,5% moet je niet dramatiseren, een deel daarvan gaat naar extra werkgelegenheid (militairen en wapen of aanverwante industrie) en met een beetje creativiteit kan er best wel veel op conto van defensie wat nu nog civiele uitgaven zijn. Denk maar aan staatsveiligheid, politie, civiele bescherming, een paar ziekenhuizen, haven beveiliging, luchthavens, enz...

KV
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer KV
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door KV » Vandaag 16:24

vortex schreef: ↑Vandaag 16:17
Het beruchte clubje beslist nu afgelopen week om van 2% zomaar eventjes 5% te maken op een éénzijdige manier door Hegseth en Rutte (in opdracht van Trump) .
Je hebt weer niet goed opgelet, het was al 3% en nu gaat het naar 3,5% plus 1,5% civiele infrastructuur.
oei , Ik ging af op de geniaalspreker van het Forum :
VincentVega schreef: ↑Vandaag 13:55
De andere paniektoeter heeft ook gereageerd :D

Voorlopig is het 2%: dus ongeveer 12 miljard euro, of een verhoging met 4 miljard.

Wordt het 3%, 4% of 5%? Dat zullen we binnenkort weten, na de NAVO top van later deze maand in Den Haag.
Vermoedelijk zullen wij dan bijkomende inspanningen moeten doen, verspreid over lange termijn.
Die had had dus ook niet goed opgelet ?

vortex
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer vortex
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door vortex » Vandaag 16:31

chesini schreef: ↑Vandaag 13:49
Je debiteert alleen maar grote onzin. Je kan een partij maar lasten opleggen in die mate dat ze draagbaar zijn.
Ha ja, en waarom kan bv Polen wel dubbel zoveel aan defensie uitgeven terwijl het meer dan een miljoen Oekraïners opvangt? Het is gewoon een keuze waaraan je geld geeft, in vergelijking met Polen zijn wij super big spender in sociale zekerheid, daarmee garandeer en faciliteer je lamlendigheid maar geen nationale en internationale veiligheid, met andere woorden in huidige context een foute keuze.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

985 berichten
  • Pagina 65 van 66
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • Volgende

Terug naar “Kroeg”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy