Rijden met EV vs ICE
Re: Rijden met EV vs ICE
Een steekproef, vandaag:pukkie007 schreef: ↑4 maart 2025, 19:23 1 op de 4 wagens die BMW België als tweedehands aanbiedt, is elektrisch. Bijna al deze wagens zijn voor de particuliere markt, maar de vraag is bijlange zo groot niet. Een elektrische 5-reeks kost nieuw 100k, na 1 jaar en 15k kilometer probeert men deze aan 60k te verkopen. Allemaal pokkenduur natuurlijk. Om toch nog iets te kunnen verkopen, halen dealers massaal benzine en hybride wagens bij hun Duitse collega's. Massaproductie is allergisch aan wetswijzigingen en verschillen van land tot land.
- 771 elektrische wagens
- 1985 ICE wagens
In deze proef is het aanbod dus zelfs iets MEER dan 1 op 4.
De goedkoopste i5 (elektrische 5 serie) kost momenteel 52.000 EUR, is een jaar oud, maar heeft al 70.000 km op de teller. Een i4 (zeg maar de elektrische 3 serie) begint "al" vanaf 40.000 EUR.
Bron: het internet.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Waar kijk je? België? Europa?JustSpike schreef: ↑10 juni 2025, 14:52Een steekproef, vandaag:pukkie007 schreef: ↑4 maart 2025, 19:23 1 op de 4 wagens die BMW België als tweedehands aanbiedt, is elektrisch. Bijna al deze wagens zijn voor de particuliere markt, maar de vraag is bijlange zo groot niet. Een elektrische 5-reeks kost nieuw 100k, na 1 jaar en 15k kilometer probeert men deze aan 60k te verkopen. Allemaal pokkenduur natuurlijk. Om toch nog iets te kunnen verkopen, halen dealers massaal benzine en hybride wagens bij hun Duitse collega's. Massaproductie is allergisch aan wetswijzigingen en verschillen van land tot land.
- 771 elektrische wagens
- 1985 ICE wagens
In deze proef is het aanbod dus zelfs iets MEER dan 1 op 4.
De goedkoopste i5 (elektrische 5 serie) kost momenteel 52.000 EUR, is een jaar oud, maar heeft al 70.000 km op de teller. Een i4 (zeg maar de elektrische 3 serie) begint "al" vanaf 40.000 EUR.
De fiscaliteit, de 2e hands waarde is niet overal gelijk.
Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
Ik kijk in Belgie, net zoals de post waarop ik reageerde.
Bron: het internet.
Bmw beschouwt zichzelf onterecht als premium en is dus veel te duur in vergelijking met andere merken.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik ben een BMW rijder. Ik weet niet hoe BMW zichzelf ziet. Ik betaal met plezier de gevraagde prijs. Mijn huidige kostte 105.000, 2 jaar geleden. Met plezier gegeven.
Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
In vergelijking met Dacia misschien wel

Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Dat is een mening; toen Alfa Romeo geen opvolger bracht voor de 159SW voor een BMW 3 Touring gekozen met veel opties, man, wat een fijn sturende auto maar idd niet goedkoop. Wel zeer zuinig tenzij je loos gaat op en af de Mont-Ventoux haha. Op 5 jaar 150K km mee gereden, probleemloze auto.
EVS zijn naar mijn mening simpelweg veel en veel te zwaar om speels te sturen, ik heb 2 roadsters als hobby auto's en ben gaan testrijden met de MG Cyberster, wat een gigantische teleurstelling was dat. Geen EV hier.
Hier komt ook geen EV binnen. Na mijn Alfa 159 die ik aan mijn dochter heb gegeven en die trouwens volgend jaar de gezegende leeftijd van 20 jaar zal bereiken heb ik een 320 cabrio gekocht. Zalige wagen.
Ik heb ook nog 2 BMW motorfietsen staan.
Mijn zoon heeft van zijn werk een Volvo EV. Ik vind er niets aan. Zielloos ding.
Ik heb ook nog 2 BMW motorfietsen staan.
Mijn zoon heeft van zijn werk een Volvo EV. Ik vind er niets aan. Zielloos ding.
Ik ben nog steeds gek op mijn Dacia Spring. Ik kan mij niet voor stellen om ooit nog met een stinker fossiele vloeistoffen te gaan tanken aan een brandstofstation.Geen enkel motorvoertuig heeft trouwens een ziel.